Organizační změny

Přehledný soupis všech změn, které budou součástí EQ 4.

Moderátoři: World Builder, Dungeon Servant, Dungeon Master

Zamčeno
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2016
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Organizační změny

Příspěvek od Niko »

Organizační změny

:excl2: Změna vnímání DS statusu
- Zjednodušujeme výběrové řízení na nová DM a to formou zkušební doby (typicky 3 měsíce).
- Noví zájemci o DS musí mít dlouhodobé zkušenosti se hrou na EQ (reálie, znalosti světa atd.), schopnost pracovat v týmu, mít čas a chuť bavit ostatní. Pokud se takový hráč přihlásí a bude schválen většinou týmu, získá pozici DS na zkušební dobu 3 měsíců. Ve zkušební době nemá přístup do citlivých IC i OOC informací na DM fóru. Pokud takový hráč prokáže svoje kvality a schopnosti, zůstává (po souhlasu celého DM týmu) nadále na pozici DS (stává se plnohodnotným DS) a zpřístupní se mu DM forum se všemi informacemi. Časem takové DS může být navrženo a povýšeno na plnohodnotné DM (musí ho jednomyslně odhlasovat celý DM tým). Pokud DS během zkušební doby 3 měsíců nepřesvědčí ostatní členy o svých kvalitách a přínosu, tak se opět stává hráčem.
- V době psaní tohoto příspěvku byly schváleny dvě takové žádosti. Na EQ 4 vám tak hru mohou oživit navíc ještě Ungo a Morgie, kteří nám už několik týdnů aktivně pomáhají s přípravami.
- Výběrové řízení je stále otevřené. Pokud máte zájem stávající Tým rozšířit, napište některému z DX žádost. V žádosti uveďte důvod zájmu, co nám můžete nabídnout, časové možnosti i hrubou vizi.


:excl2: Změna přístupu Týmu
- Dx se bude snažit individuálně zajímat o charakter tvé postavy. Zohledňovat medailonek postavy a ideálně podle něj připravovat hru šitou na míru. Před takovou hrou, se Dx předem hráče zeptá, zda má čas a zájem. Toto se netýká situací, kdy je hráč v dungeonu a nebo hry, která v sobě obsahuje prvek překvapení a měla by poskytovat určitou atmosféru (hráč má však stále možnost DX informovat, že se mu taková hra právě nehodí).

Příklad: Postava si rýžuje, ale DM cítí příležitost ke hře a tak připraví NPC (celou situaci/hru), které postavu osloví s cílem ji vtáhnout do připravené hry. Nyní se mohou stát typicky tři situace:
1) hráč odlogne, než si DM všechno stihne připravit (hráč nemá informaci o chystané příležitosti ke hře, ale možná by si zahrál).
2) hráč potřebuje brzy odlognout a má pocit, že je tlačen do hry (má strach DMku říct, že se mu hra zrovna nehodí, protože má obavu o svou pověst RP hráče).
3) Všechno se podaří, hra klapne.
Prvním dvěma situacím se dá snadno předejít tellem od DM, zda se hra hodí. Vzájemná domluva vyřeší možné negativní situace. Nebojte se DM upřímně říct, že zrovna nemůžete/nechcete, zlobit se určitě nebudeme. Kdykoliv se s námi můžete domluvit tellem/PM na pokračování, náhradním termínu či úplně novém nápadu hry.


- Po případné hře oceníme upřímnou zpětnou vazbu (prostřednictvím PM), která nám pomůže zlepšovat naší hru směrem k vám. Nebojte se být konkrétní a klidně vysvětlit rozhodnutí a chování své postavy. Pokud se stane nějaký problém, nedorozumění či chyba, řešte to prosím co nejdřív, dokud jde ovlivnit následky.
- Chápeme, že každý nesedne každému a proto stačí Týmu oznámit, se kterým/kterými DX nechcete z jakéhokoliv důvodu hrát. Pokud postava nebude s dalšími hráči hrát hru navázanou na určité Dx, tak si jí nebude všímat. Ale pravidla hry platí kdykoliv.
- Případné porušení pravidel se bude DM tým snažit řešit nejprve domluvou či upozorněním, že něco děláte špatně (zrušili jsme automatické postihování systémem, ale přehled stále mít budeme). Pokud v tom budete úmyslně pokračovat, budeme nuceni přejít k regulérnímu řešení dle revidovaného Trestníku (bude aktualizován).
- Všechna DX budou od EQ 4 viditelná v seznamu na abba.cz i v miniaplikaci, tak aby hráči věděli, že DX je ve hře a můžete ho kontaktovat.
- Na EQ 4 nebudou uplatňovány sféry vlivu jednotlivých DX. Každé DX bude hrát všude po Desce (urychlí to hru a usnadní domluvu).


:excl2: Doporučený WIPE
- Po důkladném zvažování a s přihlédnutím k výsledkům ankety, kde se vyjádřilo 69 hráčů, jsme se rozhodli jít cestou „doporučeného wipu“. Po sečtení všech hlasů je sice větší příklon ke kompletnímu wipu, ale když se sečte skupina lidí hlasující proti kompletnímu wipu (všichni ostatní) tak poměr je téměř půl na půl, což není zdaleka drtivá většina na to, aby se mělo změnit natolik výrazné pravidlo, které EQ definuje. Druhá věc je, že nechystáme tak zásadní posun času i světa, aby se dal kompletní wipe obhájit i po IC stránce, což pro několik hlasujících byla důležitá podmínka.

Co pro vás bude znamenat doporučený wipe?
- Tým doporučuje založit si úplně novou postavu (sami členové půjdou příkladem). Staré postavy nebudou smazány, můžete si je kdykoliv zahrát, ale za těchto podmínek:
  • Nepředávej citlivé IC info a předměty novým postavám. Budeme rádi, když staré postavy budou vyprávět svoje příběhy, ale neprozrazujte např. zdroje vzácných surovin, tajemství Desky atd.
  • Nezasahuj do běhu světa. Postavy založené dříve, než na EQ 4, nebudou podporovány z pozice DX – nezapojujte se do aktivních DM Q a neovlivňujte celkově IC situaci kolem nich.
    Příklad: silná postava válečníka, která vyčistí tábor banditů, nemůže mít vliv na vyřešení i posun DM Q. Bandity si ale pro zábavu pobít můžete a to buď sami nebo ve společnosti starých postav založených před EQ 4.
  • Zbytečně nekolečkujte dungy a zdroje. Všeho s mírou, myslete i na ostatní postavy, samozřejmě vám nebráníme si čas od času nějaký dungeon projít.
  • Nemachruj. Respektuj nové postavy hráčů, kteří se rozhodli začít od začátku a nekažte zbytečně hru.
  • Vyvaruj se CvC a nežeň to do CvC. Tvoje stará postava nesmí vyhrocovat situaci až do CvC. Pokud je však napadena, má právo se bránit.
  • Staré postavy si nesmí pronajmout byt ani trezor. Cílem je podporovat nové postavy.

Pokud starou postavu nechceš nadále hrát a chceš, tak nabízíme tyto možnosti:
Každý hráč má možnost kompenzovat až dvě svoje staré postavy. Kompenzace bude probíhat formou kol. Tj. jakmile budou mít všichni vyřešenou svou první postavu, přistoupí se ke kompenzacím druhých postav. Možnosti kompenzace jsou:
  • Dohrát příběh. Příběh povede ke smrti nebo jinému ukončení postavy (např. odchod do sfér), po postavě může ve světě zůstat nějaká jednoduchá forma vzpomínky. Průběh po dohodě s DM (mělo by se jednat o hru max. na měsíc).
  • Zakomponování postavy či jejího odkazu do světa:
    - Zmínka v rozhovoru či knize.
    - Památeční objekt (socha, kámen, náhrobek, strom, plaketa, item…)
    - NPC (pokud si myslíte, že vaše postava postava byla natolik významná, že si zaslouží NPC ve světě). Z důvodu kapacity modulu nemůžeme vyhovět každému a NPC nemůže mít unikátní oděv a vybavení (pouze věci z palety).
Pro využití jedné z nabízených možností stačí poslat DM podklady (příběh, rozhovor, představu a detaily). DM s vámi domluví podrobnosti.

Pokud hráč využil NPC nebo dohrání příběhu, tak druhá postava může být kompenzovaná UŽ JEN nějakou formou pevné vzpomínky ve světě (kreativitě se meze nekladou).

Žádosti do prvního kola můžete už podávat.


Medailonek nové postavy:
Pro každou novou postavu velmi doporučujeme zpracovat medailonek. Za takový medailonek můžete obdržet jednu z nabízených možností (na výběru hráče):
  • 1 unikátní item. Item je unikátní pro danou postavu a proto bude neodložitelný (použitelný jen tou postavou). Ve většině případů se bude jednat o druh šperku (malý, lehký) podle zaměření a charakteru postavy (bojovník dostane šperk se sílou/odolností, mág zas inteligenci). Takový item bude mít +1 vlastnost a +2 schopnost, není jiná možnost (např. bojovník dostane prsten +1 síla a +2 výcvik). Vlastnost i schopnost si hráč může definovat podle svých priorit, ty ale musí odpovídat charakteru postavy plynoucího z medailonku.
  • Jednorázovou odměnu ve formě 10 000 xpů.
Dalším důležitým bonusem medailonku je, že zásadně usnadní Dx hru s vaší postavou a pomůže mu rozvinout hru kolem vaší postavy. Medailonek tedy doporučujeme nepodcenit a propracovat.


Předběžný termín spuštění EQ 4 je 1. října 2020.


Pro přehlednost a případnou aktualizaci necháváme toto téma zamčené. Diskuze je možná v tématu Jak to bude s EQ dál?
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2016
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Organizační změny

Příspěvek od Niko »

V příspěvku výše aktualizovány informace o kompenzacích starých postav a informace k medailonkům.


Nové nastavení kompenzací a nová pravidla odměňování za medailonky:

Kompenzace:
Každý hráč má možnost kompenzovat až dvě svoje staré postavy. Kompenzace bude probíhat formou kol. Tj. jakmile budou mít všichni vyřešenou svou první postavu, přistoupí se ke kompenzacím druhých postav. Možnosti kompenzace jsou:
  • Dohrát příběh. Příběh povede ke smrti nebo jinému ukončení postavy (např. odchod do sfér), po postavě může ve světě zůstat nějaká jednoduchá forma vzpomínky. Průběh po dohodě s DM (mělo by se jednat o hru max. na měsíc)
  • Zakomponování postavy či jejího odkazu do světa:
    - Zmínka v rozhovoru či knize.
    - Památeční objekt (socha, kámen, náhrobek, strom, plaketa, item…)
    - NPC (pokud si myslíte, že vaše postava postava byla natolik významná, že si zaslouží NPC ve světě). Z důvodu kapacity modulu nemůžeme vyhovět každému a NPC nemůže mít unikátní oděv a vybavení (pouze věci z palety).
Pro využití jedné z nabízených možností stačí poslat DM podklady (příběh, rozhovor, představu a detaily). DM s vámi domluví podrobnosti.

Pokud hráč využil NPC nebo dohrání příběhu, tak druhá postava může být kompenzovaná UŽ JEN nějakou formou pevné vzpomínky ve světě (kreativitě se meze nekladou).

Žádosti do prvního kola můžete už podávat.


Medailonek nové postavy:
Pro každou novou postavu velmi doporučujeme zpracovat medailonek. Za takový medailonek můžete obdržet jednu z nabízených možností (na výběru hráče):
  • 1 unikátní item. Item je unikátní pro danou postavu a proto bude neodložitelný (použitelný jen tou postavou). Ve většině případů se bude jednat o druh šperku (malý, lehký) podle zaměření a charakteru postavy (bojovník dostane šperk se sílou/odolností, mág zas inteligenci). Takový item bude mít +1 vlastnost a +2 schopnost, není jiná možnost (např. bojovník dostane prsten +1 síla a +2 výcvik). Vlastnost i schopnost si hráč může definovat podle svých priorit, ty ale musí odpovídat charakteru postavy plynoucího z medailonku.
  • Jednorázovou odměnu ve formě 10 000 xpů.
Dalším důležitým bonusem medailonku je, že zásadně usnadní Dx hru s vaší postavou a pomůže mu rozvinout hru kolem vaší postavy. Medailonek tedy doporučujeme nepodcenit a propracovat.
Zamčeno