NEDOSTATKY SVĚTA - RADA/STÍŽNOST/ŽÁDOST

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Pet1nkO
Příspěvky: 4
Registrován: 5. 2. 2012 15.55

NEDOSTATKY SVĚTA - RADA/STÍŽNOST/ŽÁDOST

Příspěvek od Pet1nkO »

Dobrý den drazí Dm a drazí hráči.
Jmenuji se Petr a váš svět EQ jsem navštívil poprvé. Hraji za víc postav ale aktualní je Gabriel Windsdome.
Předem musím uznat že výrobci tohoto světa jsou skvělí v tom, jak krásně naskriptovali a vymysleli příběh této již tak krásné hry. Hra je krásná ale bohužel jako hráč mnoha mmorpg si musím postěžovat na pár nedostatků.

Předem upozorňuji že jsem četl pravidla, i to jak má svět vypadat i nevypadat.

Server je založen na tzv. spolupráci Dm jenomže co mi playeři kteří jsme noví a DM zrovna nehrají nebo mají starosti s jinými hráči.?
Nechci vypadat jako pitomec ale když stojím naproti postavičce která nic neříká a čekám jestli se zevnitř prázdného těla někdo ozve... připadám si tak :dry:. Co rozhodně musím vytknout je že nováčci to nemají lehké. To co chybí na fóru se ptáme hráčů a ti nejsou zrovna nadšeni že musí něco vysvětlovat 100x dokola a ani se jim nedivím.

V první řadě bych rozhodně udělal něco jako "denní úkoly" od nějakých NPC postav. Ono zrovna vejít do lesa a začít shánět ostružiny není sranda když vám hráč sice nabídne 1zlatý, ale mezitím 5x umřete. Já jako nováček ve městě bych si zašel na úřad nebo do hospody a v první řadě se zeptal hostinského zda li nemohu alespoň zametat, nebo umývat nádobí nebo cokoliv dalšího ve městě.

Druhá věc co je na malé vytknutí jsou map. Když mapa končí ztmavne textura a nedá se tam vstoupit. Vypadá to kolikrát jakoby cesta vedla do nekonečna. Pamatujete na původní originál nwn? tam takovéto situace byly málokdy respektive - nikdy. Nechci znít nevděčně ale nevypadá to vůbec hezky. A navíc s tím že po cestě není žádné chrastí nebo odpadky nebo více křoví. Některé oblasti vypadají jakoby tam někdo pravidelně sekal trávník. Chybí detaily. Rozumím že pokud to dělá jeden člověk nemá šanci a časem už ani představu jak to vylepšit ale rád se dobrovolně přihlásím protože s nwn editorem mám slušné zkušenosti. Výkřiky postav chybí NPC taky. Oni nemluví? jenomže to je těžké když já píšu nad hlavou pocity a slova a oni stojí a mlčí. Stačili by věty typu "píská si", "kašle". Apod.

Třetí věc na vytknutí je popis postav. Ve většině případů chybí popis postav. Popis NPC jako takových. Chcete abychom si povídali s NPC? tak je popište a nejlépe každou jinak. Např "muž ma dlouhý zamaštěný fous" apod Ať u ní můžu stát a třeba si rýpnout. ---> další důvod ke konverzaci. Já osobně si prohlížím i NPC i hráče a u těch npc je to strašné.

Čtvrtá věc jsou mapy. Možná by to chtělo na stránky udělat takovou malou "velkou" mapu světa protože když někam jdu a ztratím se, bloudím a začnu umírat strachy. Znáte wowhead? tak to by to chtělo.

Spoléháte na staré dobré hráče ale nechtělo by to trošku oživit?

Nejspíš to vezmete negativně ale jsou to věci které mě odrazují. Nejde vždy o to jak velký je svět ale o to aby jsme to tam měli rádi.

Pro hráče ne pro DM: No a vy řekněte nechtělo by to trošku updatnout?
Podotýkám nechci z toho dělat hru jako NWN jen úpravy v detailech.

Petr :smile:
Uživatelský avatar
Mourisson1
Příspěvky: 1688
Registrován: 27. 11. 2010 17.39
Kontaktovat uživatele:

Re: NEDOSTATKY SVĚTA - RADA/STÍŽNOST/ŽÁDOST

Příspěvek od Mourisson1 »

Pet1nkO píše:Druhá věc co je na malé vytknutí jsou map. Když mapa končí ztmavne textura a nedá se tam vstoupit. Vypadá to kolikrát jakoby cesta vedla do nekonečna. Pamatujete na původní originál nwn? tam takovéto situace byly málokdy respektive - nikdy.
Problém je v tom že tam byla každá lokace ohraničena pokud jsi si všiml.. Plotem,lesem,hradbou,kopce...něčím, tady jsou ale třeba 4spojené lokace které mají být jedna velká pláň...což na originál NWN nebylo...


Pet1nkO píše:Čtvrtá věc jsou mapy. Možná by to chtělo na stránky udělat takovou malou "velkou" mapu světa protože když někam jdu a ztratím se, bloudím a začnu umírat strachy. Znáte wowhead? tak to by to chtělo.
1. Zjisti si to, kdyby jsi měl přesnou mapu co kde je, asi by jsi hned věděl kam pro co jít... a objevování je na té hře fajn...

2. Tady
&Tady

Pet1nkO píše:V první řadě bych rozhodně udělal něco jako "denní úkoly" od nějakých NPC postav. Ono zrovna vejít do lesa a začít shánět ostružiny není sranda když vám hráč sice nabídne 1zlatý, ale mezitím 5x umřete. Já jako nováček ve městě bych si zašel na úřad nebo do hospody a v první řadě se zeptal hostinského zda li nemohu alespoň zametat, nebo umývat nádobí nebo cokoliv dalšího ve městě.
možností výdělku je tu dost, jak pro nezkušené postavy tak pro ty zkušené... jsou tu výdělky při kterých hrozí jedině že zakopneš... poohlédni se po takových :bigwink:
Naposledy upravil(a) Mourisson1 dne 5. 2. 2012 16.42, celkem upraveno 2 x.
Lothias Cys'variana

"...býval tady hráčem, ale spáchal ten největši hřích, creepil proti zkorumpovaným spoluhráčům. Snažili se ho zabanovat. Misto toho mu nedali staršího sráče, kterého tak chtěl. Obviněn z metagamu nyní creepi na Equilibrii. Creeper, který loví creepery. Potížista. Mourisson..." - Woxa 22. 10. 2015
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2700
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ungo »

BOhužel, ale máš trochu zcestnou představu o tom, jak by měl RP svět vypadat. Souhlasím, že by bylo krásné, kdyby NPC hovořila a Dm za něj v hojné míře hráli. Jenže aby to fungovalo tak, jak říkáš, muselo by být DM stejně jako hráčů. Denní úkoly by byly krásné, ale DM by to asi příliš nebavilo. Možností k výdělku je i bez toho dost.

Mluvící NPC (jako na jiných server) já osobně považuji za nežádoucí, výsledkem je totiž je donekonečna se opakující spam, který ruší někdy už tak dost nepřehledné dialogy hráčů.

A čím více hloupostí, jako křoví, tím větší nároky, uživate se slabšími stroji aby pak politoval.

Popisy NPC bych také ocenil, ale myslím si, že hru samotnou by to oživilo jen minimálně.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Četl jsi sekci "Hra na Equilibrii" na webu? Vypadá, že ne.

Když se zamyslíš kupříkladu nad realističností statických Q (ty tvoje denní úkoly), tak na většině MMO her nedávají smysl. Neustále se vraždí kanci, pobíjí banditi, ale svět na to vůbec nereaguje. Tady nejsou takovéto questy automaticky, ale když už se něco skrz tyhle věci děje, tak obvykle DMka nějak upravují situaci, aby tam byl určitý vývoj. Equilibrie je RP svět, nikoliv MMO mlátička. :bigwink:

Co se zaměstnání u NPC týče, tak to bývá složitější. Chce to aktivní DMka, ale když je na serveru 30 lidí, minimálně 2 questy v řešení atd., tak na tyhle drobnosti není až tolik času. Nemluvě o tom, že dobrodruh (což je i tvá postava) je většinou braný jako nějaký potulný cosi, kterého ne možná každý najme.

Mapa je na webu. Je přesná z RP hlediska, ze systémové hlediska tam nejsou zaznamenané všechny lokace a jak navazují. Vůbec u spousty věcí zjistíš, že RP vs systém neumožňují jen tak rozhazovat určité informace (např. nenajdeš žádný WoWhead se statama monster a jejich dropem :biggrin: ).


Zjednodušeně - toto není WoWko ani jiné MMOčko, nejde ani tak o kecání s NPC jako spíš interakci s dalšími hráči. Kouzlo téhle hry je v hraní postavy, hraní RP do nejmenšího detailu, takové malé divadlo. Nejde o grafiku a ani o to kdo skolí top bosse dřív. Přečti si znovu odkaz "Hra na Equilibrii" a zkus vydržet.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
LordAladar
Příspěvky: 137
Registrován: 5. 8. 2009 20.39
Bydliště: sever
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LordAladar »

denni ukoly? by to tu pak vypadalo jako na thalii :no: pokud si to dobre pamatuju
Uživatelský avatar
Mourisson1
Příspěvky: 1688
Registrován: 27. 11. 2010 17.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mourisson1 »

Jj, tam se běhá z města do města :megalol: :megalol: :megalol: má to opravdu velký smysl
Lothias Cys'variana

"...býval tady hráčem, ale spáchal ten největši hřích, creepil proti zkorumpovaným spoluhráčům. Snažili se ho zabanovat. Misto toho mu nedali staršího sráče, kterého tak chtěl. Obviněn z metagamu nyní creepi na Equilibrii. Creeper, který loví creepery. Potížista. Mourisson..." - Woxa 22. 10. 2015
LordAladar
Příspěvky: 137
Registrován: 5. 8. 2009 20.39
Bydliště: sever
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LordAladar »

:biggrin: :biggrin: :biggrin: priznavam se , ze jsem taky behal z mesta do mesta
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Teď asi myslíte TH a nošení balíčků. Na tom se mi hlavně líbilo, že člověk pozná důležitá místečka ve světě :smile: Thalie je totiž oproti EQ podstatně větší a podstatně drsnější svět. :smile: A navíc se TH netváří jako HCRP :biggrin:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Re: NEDOSTATKY SVĚTA - RADA/STÍŽNOST/ŽÁDOST

Příspěvek od Aefar »

Ahoj, dovol, abych tě vyvedl z několika omylů (kdy jsi zřejmě vizi špatně pochopil):

1)
Pet1nkO píše: Server je založen na tzv. spolupráci Dm jenomže co mi playeři kteří jsme noví a DM zrovna nehrají nebo mají starosti s jinými hráči.?
Nechci vypadat jako pitomec ale když stojím naproti postavičce která nic neříká a čekám jestli se zevnitř prázdného těla někdo ozve... připadám si tak :dry:. Co rozhodně musím vytknout je že nováčci to nemají lehké. To co chybí na fóru se ptáme hráčů a ti nejsou zrovna nadšeni že musí něco vysvětlovat 100x dokola a ani se jim nedivím.
Toto je první z omylů. Svět nestojí na spolupráci hráči vs. DM, ale hráči sobě.
Vize hry na Equilibrii spočívá v základním předpokladu, že svět je pouhou kulisou či prostředím, které neposkytuje zábavu samo o sobě, ale poskytuje nástroje pro vytvoření zábavy hráčům a DM. Hráči sami, pokud tak chtějí a dovedou, pak použijí možností světa a zabaví sami sebe i ostatní hráče. Díky tomu jsou možnosti hry omezené pouze enginem NWN a hráčskou fantazií.

Tak i v případě, že není přítomno žádné DM dokáží tito vyspělí hráči jímž říkáme "hostitelé" připravit vynikající zábavu ostatním hráčům i sobě (tzv. autoquesty). DM pak slouží jako bonus, jako síla, jenž přináší do světa další možnosti a prvky hráči nedosažitelnými. DM není na Equilibrii nutností ani z hlediska systémové funkčnosti ani z hlediska hry, je právě oním "bonusem" či něčím navíc. Přesto velmi dobře funguje spolupráce hráčů, DM a WB světa, není tak problém např. přidat lokaci, či dokonce systém, dodat nové NPC jenž vyplynulo z příběhu atd... I když toto samozřejmě neznamená, že svět je měněn zcela dle libovůle hráčů.

K dosažení této vize je na Equilibrii uvedeno do provozu množství systémů a "vychytávek" jinde nevídaných, jenž rozšiřují možnosti hráčů i DM.

Proto také na Equilibrii nejsou a nebudou tzv. pevné questy - napevno dané úkloly jenž může postava plnit. I při jedinečné splnitelnosti (tzn. každá postava jen jednou) se stále tyto pevné questy opakují a i při pravděpodobnostním výskytu tak za chvilku většina postav např. zachránila toho chlapečka co ho stále unáší někdo do hrobky, našla kravku co se stále zabíhá v lese, donesla cosi někomu co stále dochází atd... Dle našeho názoru takovéto pevné questy jen zdůrazňují umělost světa a pouze nabízejí "zábavu" hráčům ve stylu "klikni - běž - bojuj - dones - klikni".

Přesto je do světa Equilibrie zabudováno ze své podstaty několik velkých "pevných questů", které jsou ovšem natolik náročné splnit, že jejich splnění vyžaduje měsíce a měsíce cílené hráčské snahy. O to větší a sladší je samozřejmě i odměna.
Pet1nkO píše: V první řadě bych rozhodně udělal něco jako "denní úkoly" od nějakých NPC postav. Ono zrovna vejít do lesa a začít shánět ostružiny není sranda když vám hráč sice nabídne 1zlatý, ale mezitím 5x umřete. Já jako nováček ve městě bych si zašel na úřad nebo do hospody a v první řadě se zeptal hostinského zda li nemohu alespoň zametat, nebo umývat nádobí nebo cokoliv dalšího ve městě.
Pokud postava nereaguje, můžeš se s ní bavit o čem chceš, ale musíš zachovat status quo. Pravděpodobným výsledkem rozhovoru s hostinským tedy bude, že tě nepřijme pravděpodobně proto, že má plno. Pro začátek je nejlepší najít někoho živějšího než NPC, tedy PC... a najít jiný způsob, jak se uživit. Nejde o to, že by nešlo zametat či umývat nádobí, ale že NPC stejně nezaměstnají někoho cizího a neznámého.
Pet1nkO píše: Čtvrtá věc jsou mapy. Možná by to chtělo na stránky udělat takovou malou "velkou" mapu světa protože když někam jdu a ztratím se, bloudím a začnu umírat strachy. Znáte wowhead? tak to by to chtělo.
Ale o tom ztracení se a umírání strachy to taky je, přece. Doknce je tohle "prozkoumávací" vzrušení jeden z nejlepších pocitů na EQ, který je bohužel s postupujícím časem a poznámím světa čím dál vzácnější.

K ostatnímu:
Je to názor. Každý z nás má různé názory, všichni bychom chtěli vylepšit nebo upravit něco. Situace je taková, jaká je, tedy WB mají minimum času... a nechtějí své řady rozšířit (a nebo chtějí, ale nenašli vhodného kandidáta). Proto využíváme, co je... a kdo tady je, je rád alespoň za to, co je.

Mimochodem, tomuto světu se hodí rozhodně více srovnání s PnP hrou, než s MMORPG, s MMORPG se ani nesnaží srovnat, spíše naopak.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Pet1nkO: Že by to chtělo update a oživit je tu všem jasné. Bohužel, na tomto světě je WB dlouhodobě neaktivní a nelze v dohledné době počítat s žádnými WB změnami. Jinak v koncepci světa přímo je, že EQ stojí na principu "hráči hráčům" a DM je jen něco navíc. Sice tu bývalo víc DM a imho to bylo lepší, ale současný stav není nic výjimečného. Pro nováčky to těžké je schválně. A pro tvou vlastní zábavu je lepší se smířit s nereakcí NPC a pokusit se svou hrou připojit k jiným hráčským postavám a hrát s nimi.

Mourisson: Náhodou ty zásilky jsou jedna z mála věcí, co nějaký logický smysl má i po x-tém opakování. Že to tam hráči hrají stylem ultimátního maratonce, co to za den oběhne 10x, je už problém hráčů a celkového přístupu na Thalii.

EDIT: Hmm, tak s těmi WB změnami jsem to asi zakřiknul :-)
Naposledy upravil(a) Naylun dne 5. 2. 2012 18.57, celkem upraveno 1 x.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Pet1nkO
Příspěvky: 4
Registrován: 5. 2. 2012 15.55

Příspěvek od Pet1nkO »

Takže. V první věci nijak nenapadám pravidla serveru. Budu odpovídat na odpovědi které mě nejvíce zaujaly:

1. Vím že to není WOW ani bych wow s NWN srovnávat nechtěl.
2. Hra neni spolupráce s DM ale s hráči. Tak kdo mi potvrdí nějakou listinu např. že mohu těžit kameny u trpaslíků?
3. hráči dávají hráčům úkoly, musíme se vžít do příběhu. Ano ale také je psáno že nejlepší je hrát sám sebe a já jen tak nepřiběhnu za nějakým hráčem a začnu žadonit o úkol. Sám bych vyhledával a ptal se jak už jsem výše psal po hospodách nebo úřadech.
4. Ty denní úkoly by byly pro přesně takové hráče jako já. Aby se zažili do světa a později začali třeba i komunikovat s jinými NoNPC.
5.NWNhead - v první odpovědi mám že se líbí každému prozkoumávat svět. Tak...každému ne. Někdo nechce zbytečně umírat. Mluvil jste za sebe.
6. Spam NPC - nemyslím aby NPC mluvili každou vteřinu např 1x co 5min.
7.Věci na mapě se mohou nastavit i staticky aby nezatěžovaly grafiku.
Aefare děkuji za vysvětlení.

K ostatnímu:
Je to názor. Každý z nás má různé názory, všichni bychom chtěli vylepšit nebo upravit něco. Situace je taková, jaká je, tedy WB mají minimum času... a nechtějí své řady rozšířit (a nebo chtějí, ale nenašli vhodného kandidáta). Proto využíváme, co je... a kdo tady je, je rád alespoň za to, co je.

nějakou takovou odpověd jsem očekával ačkoliv to je škoda.

Jako posl. věc bych chtěl napsat že je to jen názor hráče. Nejde mi o to se s vámi dohadovat. Dobrý vládce poslouchá názory podřízených.

Petr
Uživatelský avatar
Mourisson1
Příspěvky: 1688
Registrován: 27. 11. 2010 17.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mourisson1 »

Pet1nkO píše:2. Hra neni spolupráce s DM ale s hráči. Tak kdo mi potvrdí nějakou listinu např. že mohu těžit kameny u trpaslíků?
Třeba hráč nějakého trpaslíka výše postaveného?Důlobránce nebo jak se tomu nadává?
Lothias Cys'variana

"...býval tady hráčem, ale spáchal ten největši hřích, creepil proti zkorumpovaným spoluhráčům. Snažili se ho zabanovat. Misto toho mu nedali staršího sráče, kterého tak chtěl. Obviněn z metagamu nyní creepi na Equilibrii. Creeper, který loví creepery. Potížista. Mourisson..." - Woxa 22. 10. 2015
Pet1nkO
Příspěvky: 4
Registrován: 5. 2. 2012 15.55

Příspěvek od Pet1nkO »

Mourisson1 píše:
Pet1nkO píše:2. Hra neni spolupráce s DM ale s hráči. Tak kdo mi potvrdí nějakou listinu např. že mohu těžit kameny u trpaslíků?
Třeba hráč nějakého trpaslíka výše postaveného?Důlobránce nebo jak se tomu nadává?
Bohužel hráčů trpaslíků je málo.
Uživatelský avatar
Mourisson1
Příspěvky: 1688
Registrován: 27. 11. 2010 17.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mourisson1 »

Tohle nemůžeš říct pokud tu hraješ, jak sám říkáš, pár dní.
Lothias Cys'variana

"...býval tady hráčem, ale spáchal ten největši hřích, creepil proti zkorumpovaným spoluhráčům. Snažili se ho zabanovat. Misto toho mu nedali staršího sráče, kterého tak chtěl. Obviněn z metagamu nyní creepi na Equilibrii. Creeper, který loví creepery. Potížista. Mourisson..." - Woxa 22. 10. 2015
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Příspěvek od Selvagion »

A co já si naopak se svým rohatcem užil srandy, když mě to chytlo, jen díky tomu, že chudák Svačinka se nemohl bránit sáhodlouhým praštěným historkám. Jeho neverbální i verbální reakci si klidně můžu domyslet, pokud usoudím, že se stačí vůbec nadechnout :biggrin:

A nesouhlasím, že to tu nováček má až tak těžké. Osobně se stále považuji spíše za nováčka, protože spoustu věcí neznám a z Desky jsem viděl jen zlomeček. Ale ještě dnes si pamatuji, jak jsem před půl rokem s třesoucíma se rukama vstoupil poprvé do Tirianu a děsil se chvíle, kdy narazím na nějakou hráčskou postavu. Dneska se mi to zdá až neuvěřitelné. Ale dostalo se mi a stále dostává skvělého přijetí a maximální podpory a trpělivosti.

Jo, low-level postavy to nemají jednoduché, ale život není peříčko. A navíc nic snad nemá větší kouzlo, než epické bitvy tři proti jedné kryse :)

A nějaké pevné úkoly - to je přesně ten důvod, proč žádné single RPG nikde nehraju dvakrát. Je to pořád to samé a nudí mě to. Zato na EQ platí, že nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. Někdy se nestačím divit, k čemu všemu se nachomítnu. A úkoly od hráčů není zase až takový problém získat.

Co se týče textur - mě se líbí, že lokace jako by pokračuje do nekonečna, že to není nějak násilně ohraničené. Ostatně nahrávání lokace považuji za součást cestování, jako že ujdu ještě pár sáhů, než z toho lesa vyjdu.

Když budu mít NPC popisky, budou moc personifikovaní. Takže v hospodě by seděli furt ti samí lidé. A to je horší, než když občas kouknu na popisek a ono nic. To už mě to víc zklame u hráčů, než u NPC.

Jéé, kolikrát já se už ztratil v Měsíčním lese, to se snad nedá ani spočítat :megalol: O to víc bude cenněný hraničář, jehož hráč si pamatuje kudy kam. A mapu si může člověk kreslit klidně na papír, má to svoje kouzlo.
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1652
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od George »

Původně jsem myslel, že ne, ale myslím, že si zvykneš.

Ohraničení lokací - zvykneš si - lokace prozkoumáš, zapamatuješ si je a nebude ti to dělat takovej problém, osobně jsem taky orodoval za jeden perfektní systém, kterej vymaže viditelný přechody a postava může přecházet po celým obvodu lokace. Ale zdá se, že by to bylo zbytečně problematický a složitý a navíc to není Labirův systém a tím to končí, Labir chce jen svoje systémy.

Statický NPC questy - blbost, věř mi... pochopíš, až tu budeš hrát dýl.

EQ je pro nováčky těžká? Akorát, vím, že pro nováčky mohou být zmatený "nový" systémy, např. těžení, teploty apod. Já sám jednou umřel, než jsem přišel na to, jak sakra mám jít spát. To mě u toho neobtěžovala zima nebo to, že jsem neznal, kde něco utrhnu (dneska je to vyřešený velmi nešťastně a děkuju bohu, že jsem hrál dřív a tyto zdroje našel, když se to ještě dalo). Shrnuto... může to chvilku trvat, než pochopíš všechno, jak funguje, ale vesměs to bývá docela logicky odvoditelný a pochopitelný.

NPC popisky mají, pokud myslíš, že ne, předpokládám, že si hrál v Království, zajeď si do říše. (Stále jsou popisky obecný, to je kvůli tomu, že obyvatel, kterýho potkáš jednou, není ten samej jako ten, kterýho potkáš druhej den).

Pokud chceš hrát s NPC, např. se chceš zeptat, jestli je možný těžit v těch dolech, můžeš napsat tellem hráči a hrát to tak, že mluvíš s NPC. Nevím, jestli by to schvaloval DM team :biggrin: , ale i takhle to jde. (Samozřejmě ne v nějakých životně důležitých rozhodnutích)

EDIT: A automatické hlášky NPC jsou opravdu na škodu. Tak, jak to má EQ udělaný, je perfektní. I, jak jsi psal, 5 minut interval je příliš... Postavy budou sedět někde dvě IR hodiny a najednou zjistíš, že jedno NPC jim vypsalo 24 stejných/podobných nic neříkajících hlášek. Být tam 5 NPC, tak radši půjdu pryč.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Pet1nkO
Příspěvky: 4
Registrován: 5. 2. 2012 15.55

Příspěvek od Pet1nkO »

Mourisson1 píše:Tohle nemůžeš říct pokud tu hraješ, jak sám říkáš, pár dní.
Toto mi bylo dnes ráno zděleno nějakým hráčem nebo modertorem.

Děkuji Goerorgovi a ostatním za podporu.

Výsledkem tohoto příspěvku je: Že se vlastně nic nového dít nebude. I tak díky za odepsání.

P.
camelie
Příspěvky: 497
Registrován: 12. 6. 2010 19.56

Příspěvek od camelie »

Výsledkem tohoto příspěvku je: Že se vlastně nic nového dít nebude. I tak díky za odepsání.

P.
Řekla bych, že v tomhle se velice mýlíš. Pořád se děje něco nového, pokud chceš, aby se něco dělo. Stačí oslovit kolemjdoucí postavu. Neříkám že vždycky se to povede, postava může spěchat, nebo hráč může končit, ale většinou stačí pozdrav, otázka, cokoliv a máš z toho hodinu zajímavé hry, při které se něco dozvíš, naučíš, získáš další kontakty. Pak už je většinou jen otázkou tvojí šikovnosti a výřečnosti, jestli příště půjdeš jen chytat ryby nebo se zapojíš do hry, do příběhu který tě pohltí tak že najednou zjistíš že je po půlnoci.
Nenech se odradit, ptej se ostatních, když to nepůjde jinak, třeba i tellem a jistě sám objevíš kouzlo tohoto divadla, jako ostatní, co tu tráví mnoho hodin. :smile:
Camelie - hubatá čarodějka
Ania - bledá druidka
Kasiopea
Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 39
Registrován: 11. 8. 2012 22.46
Bydliště: Brno

MiniMapy

Příspěvek od Marek »

Chci ze zeptat, jestli vám také mizí minimapy jednotlivých lokací?
Markus Brunus, trochu "blázen", který chce pomáhat a občas na to doplatí
Uživatelský avatar
zuzuPD
Příspěvky: 3507
Registrován: 18. 4. 2009 23.44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zuzuPD »

Zkus to nějak více rozepsat. Kdy ti mizí, jak ti mizí. Možná ještě dodat screen.

Minimapa mi zlobí dost, občas se mi ukazuje minimapa jiné lokace, ale myslím, že ostatní takové problémy nemají. I když jistý si tím nejsem, když sem hrával za postavu, tak sem minimapu vůbec nepoužíval.
Hyperaktivní hlavně MUNI.
ICQ: 345081919
Odpovědět