Olymar píše:Vývoj modulu stagnuje, protože jeho majitel a WB (starající se o systémy) nemá prostor se mu věnovat a současně není na pořadu dne přijetí nových lidí, takže situace je trochu patová a v tuto chvíli není asi nikdo, kdo by ji mohl změnit. Osobně mám mírně optimističtější odhad než The_Balrog, ale výrazně méně to není.
Druhou otázkou je, zda je vůbec v zájmu světa craft zavést a v jaké podobě, protože na mnoha světech, kde byl zaveden, hru nahradila čísla.
Craft neboli řemesla
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Řekl bych, že to byla převážně souhrnná reakce/zhodnocení na toto.
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
placidity píše:Řekl bych, že to byla převážně souhrnná reakce/zhodnocení na toto.
Olymar píše:Vývoj modulu stagnuje, protože jeho majitel a WB (starající se o systémy) nemá prostor se mu věnovat a současně není na pořadu dne přijetí nových lidí, takže situace je trochu patová a v tuto chvíli není asi nikdo, kdo by ji mohl změnit. Osobně mám mírně optimističtější odhad než The_Balrog, ale výrazně méně to není.
Druhou otázkou je, zda je vůbec v zájmu světa craft zavést a v jaké podobě, protože na mnoha světech, kde byl zaveden, hru nahradila čísla.
Právě proto jsem to téma otevřel, nejdříve jsem hledal, kde se o tom nějak souvisle ve fóru mluví, ale našel jsem spíše hlášky typu "craft by musel udělat Labir, ale ten nemá čas a nikomu tu práci nesvěří" (pouze velmi volná parafráze). Já ale vnímám, že se "blýská na lepší časy". Onyx se vrátil a vytvořil několik nových lokací a myslím, že nejsem sám, kdo z toho má velikou radost. Naskýtá se tedy otázka - je to na dlouhá léta konec tvoření, nebo stvořitelské dílo bude pokračovat? Jsme samozřejmě lidé různých povah, ale přiznejme si, že většina z nás něco dělá radši, když vidí pozitivní odezvu okolního světa, když cítí, že dělá něco, po čem ostatní touží a za co jsou vděční. A to je smysl, proč by toto fórum nemělo být uzavřené, přestože tu třeba Olymar poměrně přesně vyjádřil současný stav věci.
Mým cílem je říct stvořitelům "Děkuji za úžasnou hru EQ a všechny fungující systémy v ní. PROSÍM, bude-li to jen trochu možné, tvořte dál. PROSÍM, udělejte systém řemesel."
Pokud budu mluvit za sebe, tak víc než craft ocením nové lokace a nějaký ten "život" ve světě.
Nedělám si žádné velké iluze o tom, že craft by nebyl nějakým systémem, který by žral neskutečně mnoho času a zdrojů, tak jako tomu je všude jinde. Takže ve výsledku to povede k tomu, aby se crafteři někde zavřeli a tam expili svůj craft.
Neříkám, že je to přímo na škodu, jak bylo psáno výš tak by to mohlo vést k nějaké interakci mezi craftery. Pro ostatní to však bude znamenat jediné - tuplem už nikoho nepotkají, protože ti nemají důvod lízt den co den do dílen. Co se týče nějaké směny, velmi špatně funguje dnes, proč by měla lépe fungovat až bude craft.
Další věc, pokud craft bude náročný jak na čas, tak na placos, výsledkem bude situace, kdy si crafter sakra rozmyslí kolik toho vyrábí. Ve výsledku se pak bude vyrábět hlavně pro sebe a svou bandu (dost často) ooc kamarádů a teprve pak snad se dostane na ostatní. Čest vyjímkám.
Osobně si myslím, že ani tak není potřeba systémový craft, naopak bohatě postačí nějaký cechovní dům s dílnou, kde se řemeslníci budou moci scházet, *vyrábět* na jedné hromadě a tak dále. Nevidím problém ani v tom, aby tito řemeslníci získali plat z dané lokace.
Pokud chce někdo hrát nějaké řemeslo, tak ho hrát může i bez systému a pokud ho bude odehrávat pěkně, tak si ho určitě někdo všimne a nebude potíž tu a tam vyrobit nějaký pěkný, neobvyklý kousek. Jenže pokud chce někdo chrlit unikátní itemy každý den, nejlépe i s unikátními staty, tak to je asi na EQ špatně.
Jenom tak bude mít větší váhu řemeslník, který své řemeslo dělá opravdu dobře a ne ten řemeslník, který věnoval X hodin expení systému.
Nedělám si žádné velké iluze o tom, že craft by nebyl nějakým systémem, který by žral neskutečně mnoho času a zdrojů, tak jako tomu je všude jinde. Takže ve výsledku to povede k tomu, aby se crafteři někde zavřeli a tam expili svůj craft.
Neříkám, že je to přímo na škodu, jak bylo psáno výš tak by to mohlo vést k nějaké interakci mezi craftery. Pro ostatní to však bude znamenat jediné - tuplem už nikoho nepotkají, protože ti nemají důvod lízt den co den do dílen. Co se týče nějaké směny, velmi špatně funguje dnes, proč by měla lépe fungovat až bude craft.
Další věc, pokud craft bude náročný jak na čas, tak na placos, výsledkem bude situace, kdy si crafter sakra rozmyslí kolik toho vyrábí. Ve výsledku se pak bude vyrábět hlavně pro sebe a svou bandu (dost často) ooc kamarádů a teprve pak snad se dostane na ostatní. Čest vyjímkám.
Osobně si myslím, že ani tak není potřeba systémový craft, naopak bohatě postačí nějaký cechovní dům s dílnou, kde se řemeslníci budou moci scházet, *vyrábět* na jedné hromadě a tak dále. Nevidím problém ani v tom, aby tito řemeslníci získali plat z dané lokace.
Pokud chce někdo hrát nějaké řemeslo, tak ho hrát může i bez systému a pokud ho bude odehrávat pěkně, tak si ho určitě někdo všimne a nebude potíž tu a tam vyrobit nějaký pěkný, neobvyklý kousek. Jenže pokud chce někdo chrlit unikátní itemy každý den, nejlépe i s unikátními staty, tak to je asi na EQ špatně.
Jenom tak bude mít větší váhu řemeslník, který své řemeslo dělá opravdu dobře a ne ten řemeslník, který věnoval X hodin expení systému.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Souhlasím, vidím to stejně se zavřenými postavami v dílnách, hrabání na svém písečku i zbytečné posilování silných unikátními předměty.Woxa píše:Pokud budu mluvit za sebe...
Připouštím, že mít možnost snáz změnit vzhled oděvů a zbraní s ponecháním jejich vlastností, bych uvítala, aby po EQ nechodili všichni tak stejní a DX se nemuseli zdržovat tímto.
Na druhou stranu ale chápu potřebu kontroly - snahu o dodržení uvěřitelnosti schopnosti ochrany oděvů, neboť na žoldácké se vzhledem odvážných plavek, by asi nebylo něco dobře.
Systém craftu mě osobně ve hře nechybí, spokojila bych se s řemeslníky "ve hvězdičkách".
:-)
Mad Lay
Laura Boo
Rozy
Laura Boo
Rozy
Na většině serverů kde sem hrál a byl craft byla většina lidí neustále zalezlá v dílně nebo lootili věci na craft.
Interakce mezi hráči šla do kytek a stwejně by to bylo i na EQ. EQ je krásná v tom že je založená na RP hře. Když lidi spolu hrát přestanou půjde do kytek i EQ.
Můj názor
Interakce mezi hráči šla do kytek a stwejně by to bylo i na EQ. EQ je krásná v tom že je založená na RP hře. Když lidi spolu hrát přestanou půjde do kytek i EQ.
Můj názor
Calcath: Bývalý otrok poznamenaný Ostrovem.
Vallador: "Jsem lovec. Luk pasti a tak."
Každý z nás žije ne každý ale skutečně umírá!
Vallador: "Jsem lovec. Luk pasti a tak."
Každý z nás žije ne každý ale skutečně umírá!
Vycházím z vlastních dlouholetých zkušeností...jiskra píše:Tohle jsem nějak nepochopil, shledáváš na tématu řemesel v EQ něco nevhodného, o čem by se nemělo mluvit? Nebo tu funguješ jako moderátor, který vyhodnotí, zda už je téma vyčerpáno a nikdo další k tomu už nemá právo nic namítat, navrhovat?George píše:Craft nebude.. a kdyby náhodou byl, tak bude promakanější, než si dovedete představit. Konec diskuze, můžeme zamknout. (Jinak souhlasím s Braenn)
Jde mi o to, že Labir je několik posledních let neaktivní a Onyx systémy nedělá. I kdyby byl Labir najednou aktivní, jsou přednější věci k udělání a Craft by byl strašně komplexní systém, jehož vývoj by trval strašně dlouho.
Kdyby se tak náhodou stalo a Craft by přecejen existoval, první věc, o kterou by se Labir staral, by bylo, aby to neohrozilo RP hru. Co se týče ostatních aspektů, byly by promyšlený a promakaný natolik, že vaše nápady jsou jen kapkou v moři. Společně s craftem, pokud si dobře vzpomínám, by měl přijít i vylepšený systém obchodů (pro lepší výměnu craftěných věcí + nějaká náhoda na unikátnější předměty).
A nakonec... můžete mít jakýkoliv nápady a připomínky, nebude na ně brán zřetel, Labir by to stejně dělal podle sebe a neohlížel se.
To jsou důvody, proč považuju tuhle debatu za zbytečnou.
Jasně, můžete se o tom bavit, můj předchozí příspěvek byl samozřejmě brán s nadsázkou, jsem naprosto proti jakémukoliv uzamykání topiců, jen říkám, že to, co tu říkáte, prostě nemá smysl a radši svoji energii můžete šetřit pro RP hru nebo nějaký užitečnější témata.
PS: Jak funguje craft třeba na Thalii se mi taky nelíbí, ale opravdu upřímně (a to už opravdu nejsem naivní, co se týče EQ) věřím, že na EQ by byl uplně o něčem jiném.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Naprostý souhlas s Georgem. Je zajímavé, jak ještě před pár léty byla drtivá většina hráčů pro zavedení CRAFTu, ale teď jej už nechcete (netvrdím, že mi to vadí, jenom, že je to zajímavý vývoj)…
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Ále. Hráči jen zjistili, že se nakonec dá hrát i s věcma +1 a změnu vzhledu taky vždycky nakonec zařídí někde u někoho, tak na co craft :)
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
jiskra píše:Taky jsem se zaobíral touto myšlenkou, protože všechno dobré i v reálném světě se může otočit ve zlé, všechny dobré věci mohou být zneužity - nožem na krájení masa můžeš někoho propíchnout, sirkami nemusíš zapálit jen táborák, ale třeba celý dům. To ale přece neznamená, že bychom tyto věci zavrhli a nechtěli dále používat. Když aplikuji to, co píšeš, na jiné systémy v EQ, tak by to mohlo znamenat, že tím nejhorším, co zatím WB EQ věnovali je systém sběru a dolování, protože spousta hráčů se věnuje především těmto činnostem. A kdyby se WB rozhodli tyto systémy odstranit, takže bychom chytání ryb, kácení stromů a kopání rud jen hvězdičkovali, mohl by někdo zaměřit svou pozornost na jiný systém - a dal by se hvězdičkovat i boj, vybírání pokladů z bedýnek atd.Hawkeye píše:Osobně bych craft viděl jako to nejhorší, co by mohl WB EQ věnovat.…
Ne, jak už tu napsali někteří, craft je jedním ze systémů, s kterým tvůrci od začátku počítali a je to systém, který by hru obohatil. Jak hezky napsala Braenn - kdyby aspoň dílny byly místem, kde lze někoho potkat, bylo by to dobře. Ale nejen to, já si opravdu myslím, že by craft RP hru podpořil, neboť by vedl hráče k tomu aby se setkávali za účelem směny surovin. Craftování by jistě bylo postihováno placosem jako ostatní činnosti, takže hráč, který by se chtěl zlepšovat třeba právě ve zmíněném broušení kamínků, neměl by už "tolik volného placosu", aby trávil čas na rýžovištích. Místo toho by poptával suroviny na nástěnce, kde by i nabízel broušené kamínky klenotníkům. A jestli si pak tito hráči předměty jen mlčky vymění, nebo u toho sehrají hezké RP scény, půjdou posedět Ke kormidlu nebo se vydají na nějakou výpravu, to už je na nich, na jejich umění dobře hrát RP.
Ještě tu padla zmínka o OOC znalosti hráče o daném řemesle. Z RP důvodů by to bylo vhodné, ale nemyslím, že je to nutné. Vždyť kdo z nás umí v reálu střílet lukem, stahovat kůži ze zvířat, kutat rudy nebo stříhat vlnu. Je to hra. Dovedu si ale představit, jak by craft mohl fungovat, aby podporoval hezkou RP hru. Když si v tuto chvíli vypíšete schopnosti postavy v daných řemeslech, všude máte dispozice začátečníka. Představme si, že se začne hráč věnovat nějaké činnosti a jeho schopnosti v daném oboru se budou zlepšovat pomaleji než když se snažíte chytáním ryb ze sebe udělat rybářské eso. Ale co když si svou hezkou hrou zasloužíte přijetí do učení DM ovládaného mistra daného řemesla (nebo později v oboru zkušeným hráčem) a ten vám čas od času po úspěšném složení znalostních zkoušek tuto hodnotu značně posílí (podobně jako funguje "výuka či odměna"). Tak by se do velké míry zajistilo, že řemeslo nebude jen klikáním, ale do velké míry odměnou za hezkou RP hru.
jednou jsem s babičkou stahoval králíka zase taková sranda to není. a to ten králík byl pověšený, nedokážu si ale představit jak bych něco stahoval když by se to válelo pozemi.
já nic to ostatní
odmítám psát reporty!
odmítám psát reporty!
Ještě za komunistů u poprav lidi popravčí svačili. Za nacistů se dokonce vybíralo vstupný a když bylo málo popravených, němci byli zklamaní. (3 marky :) ). A to fakt nemluvím o středověku, to jen dneska jsou lidi vyměklí (bohudík :) ).cid píše:jednou jsem s babičkou stahoval králíka zase taková sranda to není. a to ten králík byl pověšený, nedokážu si ale představit jak bych něco stahoval když by se to válelo pozemi.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Já myslím, že tady šlo spíš o technickou stránku věci. Že zvíře zavěšené za nožičky se stahuje lépe je nesporný fakt.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Já nové lokace svými slovy tady také ocenil. Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že čím víc lokací při daném počtu hráčů budeš mít, tím menší pravděpodobnost je, že se s nimi potkáš, takže chceš-li mít více života v EQ, potřebuješ mít více hráčů, tedy přesněji - více kvalitních hráčů. Neříkám že craft je něco, co by mělo přilákat na EQ hromady hráčů, ale byl by to jeden ze systémů, které EQ nabízí. Myslím, že právě craft je něčím, co občas odláká některé zdejší hráče do jiných světů, kde funguje.Woxa píše:Pokud budu mluvit za sebe, tak víc než craft ocením nové lokace a nějaký ten "život" ve světě.
Z toho, co píšeš dál, a také z toho, co tu napsali někteří další, usuzuji, že každý má o craftu jiné představy. Jak vidno, většina si představuje úžasné unikátní předměty a hodiny strávené v dílně. Ale jak tu zase jiní napsali - vždyť výtvorem může být klidně škrtátko, svíčka, rohlík, dort, atd. Nebo abych zůstal u předešlého příkladu s kamínky - představte si, že začínající řemeslník má šanci na výrobu broušeného obsidiánu 1%. Potřebuje 100 surových kamínků, aby vyrobil jeden vybroušený. Aby je sám v rozumném čase nasbíral, to mu placos značně ztíží. Místo toho začne přes nástěnku shánět obyvatele, kteří hledají práci, najímá je, konverzuje s nimi, ukazuje jim, kde mají rýžovat. Já v tom vidím rozhodně víc komunikace, víc RP, víc "života ve světě", než když hráč jen někde rýžuje a pak jde prodat surové kamínky ke klenotníkovi.
jiskra píše:Já nové lokace svými slovy tady také ocenil. Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že čím víc lokací při daném počtu hráčů budeš mít, tím menší pravděpodobnost je, že se s nimi potkáš, takže chceš-li mít více života v EQ, potřebuješ mít více hráčů, tedy přesněji - více kvalitních hráčů. Neříkám že craft je něco, co by mělo přilákat na EQ hromady hráčů, ale byl by to jeden ze systémů, které EQ nabízí. Myslím, že právě craft je něčím, co občas odláká některé zdejší hráče do jiných světů, kde funguje.Woxa píše:Pokud budu mluvit za sebe, tak víc než craft ocením nové lokace a nějaký ten "život" ve světě.
Z toho, co píšeš dál, a také z toho, co tu napsali někteří další, usuzuji, že každý má o craftu jiné představy. Jak vidno, většina si představuje úžasné unikátní předměty a hodiny strávené v dílně. Ale jak tu zase jiní napsali - vždyť výtvorem může být klidně škrtátko, svíčka, rohlík, dort, atd. Nebo abych zůstal u předešlého příkladu s kamínky - představte si, že začínající řemeslník má šanci na výrobu broušeného obsidiánu 1%. Potřebuje 100 surových kamínků, aby vyrobil jeden vybroušený. Aby je sám v rozumném čase nasbíral, to mu placos značně ztíží. Místo toho začne přes nástěnku shánět obyvatele, kteří hledají práci, najímá je, konverzuje s nimi, ukazuje jim, kde mají rýžovat. Já v tom vidím rozhodně víc komunikace, víc RP, víc "života ve světě", než když hráč jen někde rýžuje a pak jde prodat surové kamínky ke klenotníkovi.
ta představa se mi taky líbí a bylo by to jako jedna z možností dost reálné ale nejsem si jistý jestli začátečník začne hned s broušením obsidiánu
já nic to ostatní
odmítám psát reporty!
odmítám psát reporty!
Já to vidím tak, že si dotyčný raději kamínky najde nasbírat, pak si je vybrousí a bude z nich tvořit předměty, vzhledem k náročnosti tohoto všeho, bude trávit celý svůj život pouze v dílně, jako je to na Thalii.jiskra píše:Já nové lokace svými slovy tady také ocenil. Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že čím víc lokací při daném počtu hráčů budeš mít, tím menší pravděpodobnost je, že se s nimi potkáš, takže chceš-li mít více života v EQ, potřebuješ mít více hráčů, tedy přesněji - více kvalitních hráčů. Neříkám že craft je něco, co by mělo přilákat na EQ hromady hráčů, ale byl by to jeden ze systémů, které EQ nabízí. Myslím, že právě craft je něčím, co občas odláká některé zdejší hráče do jiných světů, kde funguje.Woxa píše:Pokud budu mluvit za sebe, tak víc než craft ocením nové lokace a nějaký ten "život" ve světě.
Z toho, co píšeš dál, a také z toho, co tu napsali někteří další, usuzuji, že každý má o craftu jiné představy. Jak vidno, většina si představuje úžasné unikátní předměty a hodiny strávené v dílně. Ale jak tu zase jiní napsali - vždyť výtvorem může být klidně škrtátko, svíčka, rohlík, dort, atd. Nebo abych zůstal u předešlého příkladu s kamínky - představte si, že začínající řemeslník má šanci na výrobu broušeného obsidiánu 1%. Potřebuje 100 surových kamínků, aby vyrobil jeden vybroušený. Aby je sám v rozumném čase nasbíral, to mu placos značně ztíží. Místo toho začne přes nástěnku shánět obyvatele, kteří hledají práci, najímá je, konverzuje s nimi, ukazuje jim, kde mají rýžovat. Já v tom vidím rozhodně víc komunikace, víc RP, víc "života ve světě", než když hráč jen někde rýžuje a pak jde prodat surové kamínky ke klenotníkovi.
Taktéž, co se mi příčí, velice nerad bych viděl bojovníka, který je epický koželuh, šperkař, brusič kamenů, horník, krejčí, kovář atp...
Když je někdo dobrodruh, necht se dílnám vyhýbá. Když je někdo voják, necht se dílnám vyhýbá. Neříkám, že žádná postava nemůže mít nějaký koníček, ale příčí se mi, aby tu pak každá postava byla mistr nějakého řemesla jen proto, že hráči nebudou trávit čas jinde než v dílnách.
Já bych craft oželil, vzhledem k tomu, že je zde možnost změny vzhledu předmětu, neboli jakého si craftu( protože o co vám jde? O speciální předměty z craftu? Nebo o vzhled předmětů v craftu, o staty předmětů mi vážně nejde, klidně budu mít obyčejné věci s exkluzivním vzhledem ), je zde vaření a opékání, možnost výdělku. Na co si stěžovat?
Jediný craft, který je velmi dobře udělaný je na jednom serveru kde jsem hrál (a to tam je pouze herbalism a alchymie) , všude na ostatních serverech to vypadá jako na thalii, hráči tráví svou hru v dílnách, nebo dungech.
A kdybych měl hlasovat, jakým směrem se ubírat, raději bych místo craftu uvítal nové lokace.
Se stahováním králíků mám hodně zkušeností a kdo to nezná, tak si to uplně nepředstaví.. Rozhodně to může dělat každý... Ale to už je asi trochu od tématu..cid píše:Woxa píše:Já myslím, že tady šlo spíš o technickou stránku věci. Že zvíře zavěšené za nožičky se stahuje lépe je nesporný fakt.
přesně tak můžes kolem toho krásně chodit a stahuješ to rovnoměrně
Chard