Craft neboli řemesla

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

jiskra
Příspěvky: 6
Registrován: 13. 6. 2010 16.35

Craft neboli řemesla

Příspěvek od jiskra »

Hezký den.

Chtěl bych se zeptat, jestli se ještě počítá se spuštěním craftu, když už je na to léta připravené menu se soupisem různých řemeslných dovedností. Jasně, na EQ jsou jiné cíle a jiný způsob hry, než kdekoliv jinde. Proto se také často vrací hráči z jiných světů, kde craft funguje, zpátky na EQ, kde je snad RP hry víc než kdekoliv jinde. Ale i tak by bylo umožnění craftu velkým posunem a radost by udělalo určitě všem.

Dovedu si představit, že spustit celý craft najednou musí být velmi obtížný úkol, vždyť jen projít všechny věci, které by bylo možné vyrobit, to samo o sobě by zabralo spoustu času. Není ale možné alespoň částečné zprovoznění? Třeba jen ve formě umožnění zpracování surovin na polotovary (např. broušení kamínků nebo vydělávání kůže)?

Děkuji za odpověď
Uživatelský avatar
Ryalin
Příspěvky: 159
Registrován: 24. 9. 2009 15.59
Bydliště: Kalich, víra, Tábor...

Příspěvek od Ryalin »

Taky by mě to docela zajímalo, když už ne všechno, tak aspoň některé klíčové obory. Nebo mě třeba napadlo, jestli by nebylo reálné převzetí části nebo celého kraftu z některého jiného serveru.
Ryalin Dryniath - nejvíc asi hraničář
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Ahoj, v nejbližších dvou letech to velmi pravděpodobně nebude.

A systémy z jiných serverů se na Equilibrii nikdy nepřejímaly a ještě dlouhý čas nebudou (poud někdy vůbec). Takže s craftem bych to viděl dost černě.

Což neznamená, že nejde hrát PC řemeslník. Jen to je dost složitější a chce to se tomu opravdu věnovat, ne to mít jen jako bokovku "něco si oklikám, když se ve hře zrovna nudím".

Tak jsem tě asi moc nepotěšil. :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
jiskra
Příspěvky: 6
Registrován: 13. 6. 2010 16.35

Příspěvek od jiskra »

The_Balrog píše:Ahoj, v nejbližších dvou letech to velmi pravděpodobně nebude.
Proč právě dvou letech? Jsem už tady čtvrtým rokem a pořád se na to těším. A jsou tady mnozí ještě déle.
Vlastně bych rád tímto tématem rád rozproudil debatu o tomto tématu? Když něco nejde, je dobré se zeptat, proč to nejde, co jest překážkou.
Nedostatek lidí? času? peněz? vůle?
Se vším se dá něco dělat, jen vědět, co tomu brání. Že na počátku vůle byla je zřejmé.
Já vím, Balrogu, vše se dá RP odehrát, může to být zajímavé a hezké. Ale takové pouze RP hrané řemeslo málokdy vydrží dlouho a vyžaduje opravdu nějaké úsilí, jak píšeš. Někteří to ani neumí, jiní nejsou ochotni pouštět se do takových podniků s nejasným výsledkem. RP je to nejdůležitější, ale systémově fungující craft jen těžko nahradíš.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Počítal jsem to zhruba následovně:

Připravit a naprogramovat craft a vyvážit ho je práce nejméně na člověko-půlrok, rok práce. Labir se tomu určitě nebude v nejbližších měsících věnovat (pokud by vůbec chtěl něco začít na EQ dělat, což je málo pravděpodobné). Mohlo by se ale objevit nové WB, ale takový člověk by se musel nejméně půl roku zaučovat. (Počítáno po těch několika před chvílí zmíněnými měsíci.) Sečtením to vychází zhruba na ty dva roky, což vidím jako i docela reálné, i když stále ještě dost optimistické.

EDIT: A myslím, že nové WB by mělo spoustu lepší a potřebnější práce na práci, než tvořit craft. (I když craft by byl samozřejmě dobrej, když jsem si na něj už vzal tu runu ;))
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1785
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Vývoj modulu stagnuje, protože jeho majitel a WB (starající se o systémy) nemá prostor se mu věnovat a současně není na pořadu dne přijetí nových lidí, takže situace je trochu patová a v tuto chvíli není asi nikdo, kdo by ji mohl změnit. Osobně mám mírně optimističtější odhad než The_Balrog, ale výrazně méně to není.

Druhou otázkou je, zda je vůbec v zájmu světa craft zavést a v jaké podobě, protože na mnoha světech, kde byl zaveden, hru nahradila čísla.
Mithirwen Celeavaeil
cid
Příspěvky: 119
Registrován: 10. 12. 2012 14.57

Příspěvek od cid »

pravdou je že se svojí postavou bych se chtěl věnovat šperkařství ale nedokážu si dost dobře představit že bych šel někam za nějákou postavou, dal jí suroviny aby mi z toho udělala nějáký prstýnek nebo přívěšek a potom někde stál u pece a ve hvězdičkách tam psal co dělám. když bych to chtěl hodně natahovat tak odhadem co nejdéle by to šlo psal postupně vymyšlené jednotlivé úkony výroby polotovarů na skládání prstýnku nebo přívěšku a pak to tam někde na stole smolil dokupy.
a to všechno psané v hvězdičkách.
najednou tadá a mám hotovej prsten kterej u sebe suším půl real hodiny abych pak za někým šel a tady máš prsten. a to ještě nemluvím o tom že při velké nouzi bych si to musel domlouvat s někým z vedení aby mě ty prstýnky a přívěšky vyráběl za suroviny co donesu.


taky jsem se chtěl věnovat očarovávání předmětů. při zjištění složitosti a že to dělají jenom na MUNI jsem dost sklamaný. tuhle profesi si dost dobře nedokážu představit ani jako výroba kouzelného předmětu, okouzlení předmětu ( z obyčejného předmětu udělat magický) natož to abych to psal ve hvězdičkách. schánění surovin na to asi taky nebude sranda.


nepočítám takové věci jako je výroba svitků, lektvarů, hůlek, zbrojí, zbraní, a podobné věci. ty první tři by se mi hodily ale asi to moc v dohledné době reálné nebude.
:mellow: já nic to ostatní
odmítám psát reporty!
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2724
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ungo »

Nerad bych vyzněl útočně, ale pokud je pro tebe přijatelnější craft klikat než hvězdičkovat a řemeslo vzdáš, protože je to moc složité, tak se nabízí otázka, zda jsi si vybral správný server.


edit: Abych nebyl tak zlý, představ si třeba, že by si do onoho hvězdičkování craftu mohl zapojit další postavy, společně by jste mohli nad výrobou probrat teorie o nesmrtelnosti chrousta nebo si u toho dát skleničku nebo naprosto hocičo.

Osobně bych craft viděl jako to nejhorší, co by mohl WB EQ věnovat. Polovina postav by rázem trávila čas v dílnách tupým klikáním. Nehledě na půlroky šperkaře, hobity kováře nebo trpaslíky očarovávače.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
allekoo
Příspěvky: 681
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

Hawkeye píše: Osobně bych craft viděl jako to nejhorší, co by mohl WB EQ věnovat. Polovina postav by rázem trávila čas v dílnách tupým klikáním. Nehledě na půlroky šperkaře, hobity kováře nebo trpaslíky očarovávače.
a nejhorší co vidim na EQ ja, je tato nekonečna paranoia na tretiu, co keby, niekto, niečo, niekedy, tak radšej nééé. :biggrin:

I ten craft pujde naskriptovat a nastavit tak aby podporoval ine hranie ako len tupe klikanie.
Because I'm Batman !!!
Uživatelský avatar
Akruo
Příspěvky: 1069
Registrován: 29. 9. 2007 9.02
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od Akruo »

allekoo píše:
Hawkeye píše: Osobně bych craft viděl jako to nejhorší, co by mohl WB EQ věnovat. Polovina postav by rázem trávila čas v dílnách tupým klikáním. Nehledě na půlroky šperkaře, hobity kováře nebo trpaslíky očarovávače.
a nejhorší co vidim na EQ ja, je tato nekonečna paranoia na tretiu, co keby, niekto, niečo, niekedy, tak radšej nééé. :biggrin:

I ten craft pujde naskriptovat a nastavit tak aby podporoval ine hranie ako len tupe klikanie.
A Labir to tak chtěl, nevím, co najednou vymýšlíte s tím, jak by byl CRAFT to nejhorší, co by mohlo být. Dost pochybuji, že s tím, jak Labir celou EQ směřoval (a opravdu chtěl zavést craft), by to vypadalo systémem click-click. Allekoo má pravdu.
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2724
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ungo »

Osobně považuji za daleko uvěřitelnější a přínosnější, když je řemeslníků pár. Naopak nepovažuji za logické, když se každá postava věnuje nějaké části výroby čehokoli. Ze zkušenosti z jiných serverů pak snadno lze narazit na postavu, co je mistrem v kování, ale nemá tušení jak funguje slévání nebo tepání.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Já bych také považovala za přínosnější, kdyby bylo pár řemeslníků, být mezi těmi "pár", co mohou tím řemeslníkem být díky systému, a mají narozdíl od ostatních reálnou šanci na hotový výrobek.

Nemyslím si totiž, že by mělo být prioritou "dělám něco ve * *" a pak sháním DM/DS/někoho jiného, aby mi na kovadlinu položil meč", může li fungovat efektivní craft. (Mluvím o craftu, ne třeba o stavbě domu, tady * * funguje krapet jinak).
To samé si popravdě myslím o výrobě oblečení - barvíře na TH, kde si za patřičný peníz může každý(!!) popustit uzdu fantazii je jedna z nejlepších věcí, kterou ten server nabízí. (I přes některé otřesnosti, které z toho vylezou, ale ty jsou k vidění i zde bez viny tohoto nástroje, takže to pominu.)
Opět - nejsem příznivcem toho, aby skvělé oblečení bylo jakousi kastovní výhodou, a řemeslník jde založit i na tom, že prodává šaty a barevné kombinace založené na faktu, že narozdíl od (překvapivě mnoha si toho vědomých lidí) má oko a vkus, plus eq fičurka - umí namíchat patřičné barvy. Pokud by výroba/přešívání šatů šla taky přes craft, bylo by to skvělé. Nežádoucí tvary a barvy jde omezit nebo vymazat nastavením, případně je udělat velmi těžko dostupné.
To samé platí o tvarech mečů a štítech, což je vlastně téměř vše, co je z craftu viditelné.

Za druhé - nevím, jaké máš zkušenosti s jinými servery, já znám craft jen na TH. A můžu tě ujistit, že výroba čehokoli, obzvláště výroba složitějších věcí mi zabere mnohem déle, než bys dle svých slov čekal. A to po několika částech, které si jednu po druhé musím postupně zlepšovat. A stejně tak platí spolupráce - někdo dělá formy, někdo násady, někdo z toho zkovává meč.

Craft na EQ - popravdě tedy nevěřím, že by vůbec kdy byl dokončen, nehledě na roky - bude jistě nastaven na míru EQ, a má li tento server nějakou myšlenku, pak jsem si jistá, že bude dodržena.

A že by byly postavy zavřené v dílně? Co k tomu říct... ano, prosím! Konečně reálná šance někoho potkat.… Nefunguje už Svačinka, nefunguje Oběšnec, nefungují Smrky, na rýžovištích už se také dávno nepotkáváme - pokud bude jistota, že kdykoli alespoň na někoho narazím v dílně, pak jsem všemi deseti pro. Z mého pohledu mohu říct, že koncentrace postav kdekoli je jen plus - a mohou si probírat teorii o nesmrtelnosti chrousta stejně dobře, jako při výrobě hvězdičkové.

Dále - to, jestli o řemeslu něco vím, nemá co dělat s formou craftu - mohu stejně tak tři hodiny hvězdičkovat absolutní pitomosti, a nemít ooc ani ponětí o tom, co že to vlastně dělám, inspirována například americkými filmy "tříská kladivem do "železa" na kovadlině, až je z toho meč", a u toho jsem krásná, s útlými pažemi, vonící po konvalinkách a jednou šmouhou od popela na tváři. Hvězdičky nebo systém, vždy to bude o přístupu hráčů. Kvalitně napsaný craft může být navíc (dobře, s trochou nadsázky) jistým výukovým programem, jak to vlastně funguje.

A nakonec - co je pěkně prosím špatného na hobitovi kovářovi? Oč je horší, než kovář elf? Proč by moudrý trpaslík, vezměme si jako příklad třeba Bolthorma, nemohl očarovávat? Tohle je přece přesně ten špatný přístup, který by na EQ být neměl - rasa by měla být obecným rámcem, nikoli nepřekročitelnou hranicí, obzvláště co se týče statistik.
Zrovna tyto dva přklady shledávám absolutně v pořádku. A orčí šperkař? Bude-li craft, (bude li craft, že:) ) vázán například na vlastnosti, potom si toho orčí šperkař moc nenašperkaří prostě proto, že mu to systémově půjde tak špatně, jak by mu to špatně jít mělo. Ale jestli hodlá vyrábět nějaké "prsten z kost mamut", tak ať si je vyrábí.
P.S. Trpaslíka si také představím s malými, tlustými prsty a neobratého, a přesto v mnoha fantasy patří k nejlepším šperkařům a výrobcům malých magických - očarovaných - serepetiček.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 3. 3. 2013 10.53, celkem upraveno 3 x.
cid
Příspěvky: 119
Registrován: 10. 12. 2012 14.57

Příspěvek od cid »

možná jste mě špatně pochopily.

neměl jsem na mysli ten tupý systém řemesel jako je třeva ve world of warcraft kde prostě scháníš suroviny a vyrábíš to co máš červené aby ti to dávalo body. právě kvůli tomuto systému jsem taky odešel hrát jinam. nebavilo mě jak každý je pořád nejlepší když má to nejlepší co se dá sehnat a jak se tam všichni perou o chorou texturu ve které je naprogramovaný nějáký recept. a hráč tam nemůže přijít na nový recept pomocí zkombinování nějákých surovin.

někde jsem slyšel že řemesla na platformě NWN jsou dělaná stilem tím že se musí oběvovat různé kombinace surovin které pokaždé dávají něco jiného, tím by se také dalo dosáhnout jedinečnosti a až pak je teprve na ředě ta úroveň zkušeností ( skill) jak složité suroviny dokáže opracovat a něco z nich udělat.

měl jsem na mysli že takovéhle jsou tu systémy řemesel a ne někým vymyšlené recepty které jsou jasně dané a nejde si najít jiné a že všechno bude závislé na úrovni zkušeností s danou profesí, že dokud se nezvedne tak dalši recepty nebudou. přece pokaždé jiné vlastnosti můžou být když zelenokam zasadím do zlata nebo do obyčejného železa. nehledě na to že asi každý ten kamínek bude mít v kazdém tom materiálu taky jiný vzhled a vlastnosti. jedna kombinace harmonicky splyne a bude to vypadat dobře místo druhé která bude trhat očima a bude to vypadat nevzhledně až přímo ohavně.

nedokážu se ale vyjádřit k tomu z jakého hlediska by třeba půlork neuměl vyrábět šperky. možná má moc velké prsty na to nebo je málo inteligentní. těžko soudit.
je asi logické že kouzelník nebude vyrábět plátové zbroje a někde bušit do kovadliny, kdežto zase půlork asi nebude někde očarovávat předměty aby získaly nějáké vlastnosti.

já osobně se na ta řemesla tady těším ale když už by se sem měli dát tak ať to je pořádně udělané i třeba za cenu toho že by to mělo být přidáno o něco později.


s postavou jsem chtěl vyrábět šperky už dávno když jsem zjistil že jí jde rýžování ale nemám jak opracovat nalezené kamínky, ani rudu kterou bych někde našel nebo koupil. tu výrobu také nemůžu udělat protože una výroba na EQ nefunguje. někdo mi radil ať si prostě ten předmět nechám udělat a pak ho přes hvězdičky jako vyrobím. ale přijde mi to blbé když nemám hliněnou nádobu ve které bych roztavil kov a nalil ho do hliněné formy ze které pak vyndám prstýnek do kterého už jenom zasadím kamen.

takže naprosto nevím jak dlouho by něco takového mohlo trvat nebo jak dlouho bych vytvrdnul u výroby jednoho prstýnku a ani netuším kde bych ten prstýnek nebo přívěšek pak smolil dokupy aby to něják vypadalo :blink:
:mellow: já nic to ostatní
odmítám psát reporty!
cid
Příspěvky: 119
Registrován: 10. 12. 2012 14.57

Příspěvek od cid »

Za druhé - nevím, jaké máš zkušenosti s jinými servery, já znám craft jen na TH. A můžu tě ujistit, že výroba čehokoli, obzvláště výroba složitějších věcí mi zabere mnohem déle, než bys dle svých slov čekal. A to po několika částech, které si jednu po druhé musím postupně zlepšovat. A stejně tak platí spolupráce - někdo dělá formy, někdo násady, někdo z toho zkovává meč.

přesně tak nejde snad aby jeden uměl úplně všechno tak dobře aby nepotřeboval někoho jiného
:mellow: já nic to ostatní
odmítám psát reporty!
cid
Příspěvky: 119
Registrován: 10. 12. 2012 14.57

Příspěvek od cid »

A že by byly postavy zavřené v dílně? Co k tomu říct... ano, prosím! Konečně reálná šance někoho potkat.… Nefunguje už Svačinka, nefunguje Oběšnec, nefungují Smrky, na rýžovištích už se také dávno nepotkáváme - pokud bude jistota, že kdykoli alespoň na někoho narazím v dílně, pak jsem všemi deseti pro. Z mého pohledu mohu říct, že koncentrace postav kdekoli je jen plus - a mohou si probírat teorii o nesmrtelnosti chrousta stejně dobře, jako při výrobě hvězdičkové.

co na to dodat než že jenom souhlasit.

možná budou ulice pořád prázdné jako teď nebo se tam občas někdo oběví.

jenom jednou se mi stalo že jsem při těžení surovin někoho potkal že šel taky těžit od té doby vůbec. ani jednou jedinkrát. příjdu k nějákému zdroji, ať to je rýžování nebo sběr ovoce, a prostě tam nikdo není.
pár dní jsem obcházel hostince v tirianu abych se podíval jestli tam někdo není a nic pusto a prázdno.
jednu chvíli jsem si z nudy povídal se sváčou. připadal jsem si že trpím samomluvou.

když by to pomohlo rozvoji komunikace mezi hráči tak bych se nebál to přidat.
:mellow: já nic to ostatní
odmítám psát reporty!
camelie
Příspěvky: 510
Registrován: 12. 6. 2010 19.56

Příspěvek od camelie »

Taky bych výrobu věcí uvítala. Asi málokdo toho ví o šití tolik co já a proto můžu hvězdičkovat do aleluja od nastříhání šatů, přes vyšívání až po našití knoflíků. Ale mrzí mě, že je mi to bez DM tak akorát na tři věci. Při vytíženosti DM, kteří se tu víc neobjevují než objevují, by Anka šila jedny šaty tak v průměru rok a to je blbost. Kdyby craft a dílny fungovaly, bylo by to myslím přínosem a souhlasím s Braenn, protože takhle mám dvě možnosti. Buď jako blbec vyrábět šaty zavřená doma, nebo si vzít šití ke Svačinkovi a to je blbost ještě větší.
Camelie - hubatá čarodějka
Ania - bledá druidka
Kasiopea
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od George »

Craft nebude.. a kdyby náhodou byl, tak bude promakanější, než si dovedete představit. Konec diskuze, můžeme zamknout. (Jinak souhlasím s Braenn)
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

:D Hezky shrnuto :)))
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
jiskra
Příspěvky: 6
Registrován: 13. 6. 2010 16.35

Příspěvek od jiskra »

Hawkeye píše:Osobně bych craft viděl jako to nejhorší, co by mohl WB EQ věnovat.…
Taky jsem se zaobíral touto myšlenkou, protože všechno dobré i v reálném světě se může otočit ve zlé, všechny dobré věci mohou být zneužity - nožem na krájení masa můžeš někoho propíchnout, sirkami nemusíš zapálit jen táborák, ale třeba celý dům. To ale přece neznamená, že bychom tyto věci zavrhli a nechtěli dále používat. Když aplikuji to, co píšeš, na jiné systémy v EQ, tak by to mohlo znamenat, že tím nejhorším, co zatím WB EQ věnovali je systém sběru a dolování, protože spousta hráčů se věnuje především těmto činnostem. A kdyby se WB rozhodli tyto systémy odstranit, takže bychom chytání ryb, kácení stromů a kopání rud jen hvězdičkovali, mohl by někdo zaměřit svou pozornost na jiný systém - a dal by se hvězdičkovat i boj, vybírání pokladů z bedýnek atd.

Ne, jak už tu napsali někteří, craft je jedním ze systémů, s kterým tvůrci od začátku počítali a je to systém, který by hru obohatil. Jak hezky napsala Braenn - kdyby aspoň dílny byly místem, kde lze někoho potkat, bylo by to dobře. Ale nejen to, já si opravdu myslím, že by craft RP hru podpořil, neboť by vedl hráče k tomu aby se setkávali za účelem směny surovin. Craftování by jistě bylo postihováno placosem jako ostatní činnosti, takže hráč, který by se chtěl zlepšovat třeba právě ve zmíněném broušení kamínků, neměl by už "tolik volného placosu", aby trávil čas na rýžovištích. Místo toho by poptával suroviny na nástěnce, kde by i nabízel broušené kamínky klenotníkům. A jestli si pak tito hráči předměty jen mlčky vymění, nebo u toho sehrají hezké RP scény, půjdou posedět Ke kormidlu nebo se vydají na nějakou výpravu, to už je na nich, na jejich umění dobře hrát RP.

Ještě tu padla zmínka o OOC znalosti hráče o daném řemesle. Z RP důvodů by to bylo vhodné, ale nemyslím, že je to nutné. Vždyť kdo z nás umí v reálu střílet lukem, stahovat kůži ze zvířat, kutat rudy nebo stříhat vlnu. Je to hra. Dovedu si ale představit, jak by craft mohl fungovat, aby podporoval hezkou RP hru. Když si v tuto chvíli vypíšete schopnosti postavy v daných řemeslech, všude máte dispozice začátečníka. Představme si, že se začne hráč věnovat nějaké činnosti a jeho schopnosti v daném oboru se budou zlepšovat pomaleji než když se snažíte chytáním ryb ze sebe udělat rybářské eso. Ale co když si svou hezkou hrou zasloužíte přijetí do učení DM ovládaného mistra daného řemesla (nebo později v oboru zkušeným hráčem) a ten vám čas od času po úspěšném složení znalostních zkoušek tuto hodnotu značně posílí (podobně jako funguje "výuka či odměna"). Tak by se do velké míry zajistilo, že řemeslo nebude jen klikáním, ale do velké míry odměnou za hezkou RP hru.
jiskra
Příspěvky: 6
Registrován: 13. 6. 2010 16.35

Příspěvek od jiskra »

George píše:Craft nebude.. a kdyby náhodou byl, tak bude promakanější, než si dovedete představit. Konec diskuze, můžeme zamknout. (Jinak souhlasím s Braenn)
:helpsmilie: Tohle jsem nějak nepochopil, shledáváš na tématu řemesel v EQ něco nevhodného, o čem by se nemělo mluvit? Nebo tu funguješ jako moderátor, který vyhodnotí, zda už je téma vyčerpáno a nikdo další k tomu už nemá právo nic namítat, navrhovat? :no:
Odpovědět