Permanentní smrt

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
zuzuPD
Příspěvky: 3507
Registrován: 18. 4. 2009 23.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od zuzuPD »

Souhlasím s Braenn. DM přece posuzují každou žádost na takovou postavu, životopis postavy,který hráč sepíše a konfrontují si to s jejich představou o schopnostech daného hráče. Na mnoha RP serverech se dává bonus za dobrý životopis postavy, který ji zasadí do kontextu světa. Nevím, proč něco takového není na EQ.
Hyperaktivní hlavně MUNI.
ICQ: 345081919
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Braenn »

zuzuPD píše:Souhlasím s Braenn. DM přece posuzují každou žádost na takovou postavu, životopis postavy,který hráč sepíše a konfrontují si to s jejich představou o schopnostech daného hráče. Na mnoha RP serverech se dává bonus za dobrý životopis postavy, který ji zasadí do kontextu světa. Nevím, proč něco takového není na EQ.
Protože to je další záběr na DM. A obvykle to znamená, že vymyslíš postavu, pošleš životopis, pak čekáš, nedá ti to, postavu založíš a než se někdo rozhoupe ti ty expy dát, už máš pátej level a je stejně pozdě něco dostat. :biggrin: I když na EQ se zas neexpí tak rychle...

Na druhou stranu, pokud se takové životopisy někde sbírají, vznikne z toho pěkná informační základna pro DM.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Pavel Urban »

Woxa píše:Ne Pavle, ja prolezani dungů nepovažuji za plnohodnotnou hru. Stejně tak ho nestavím nad hraní obyčejných lidí. Plnohodnotnou hrou je pro mě taková situace, kdy mohu hrát svou postavu, věnovat se jejím cílům, jejímu charakteru, svým questům, případně se i zapojit do dění ve světě. Ne hra, kdy většinu času trávím otročinou, abych vydělal nějaké ty stříbrné na XY. Prostě srovnej čerstvě založenou postavu a postavu dejme tomu lvl 7, lehce vybavenou, s nějakými těmi úspory. Ty možnosti jsou úplně jinde.
Ale věnovat se cílům postavy můžeš přece hned od začátku. Jen zprvu je cílem postavy něco malého, pak něco většího, pak něco velkého. Může to být i vzájemně propojené - jedno vede k druhému a od začátku to může být v plánu, jen je třeba postupovat po krocích.
To, co popisuješ začátek žití té postavy od jednoho z těch cílů. Něco jako někdo si začne žít postavu bojovníka, až když bude mít koupenou tu plátovku. Ano, ta postava na tom Xtém levelu má jiné možnosti, to jistě, stejně tak postava s nějakým výrazným majetkem do začátku, ale to přece nediskvalifikuje ty postavy na začátcích.
Kupříkladu jedna má postava, na 15. (tuším) levelu si žije stejně tak, jak si žila na prvním. A je stejně tak mocná (kromě snad několika bodů ve skillech, které má přiděleny) a vyššího počtu HP (který po hříchu nemá v jejím případě skoro žádný efekt).
zuzuPD píše:Epická smrt je rozhodně dobrá jako smrt tragická. Nejlepší je smrt příběhová. Zahodit příběh postavy kvůli smrti na nějaké bezvýznamné cestě, při které je postava přepadena, nebo během nějaké nepodstatné výpravy kamsi ke skřetům, je spíše škoda. A myslím, že většina hráčů si takový konec pro svou postavu nepřeje. Když už má postava skončit, tak ať nemá na náhrobku jen "tam sem neměl lézt".
A zabití banditou snad není příběhové? Je to příběh postavy, jako každý jiný. A může být o to tragičtější, že zůstaly nějaké neuzavřené konce nebo postava neudělala něco co chtěla/měla... a někdo na to mohl doplatit atd. Taková smrt tím spíš vyzdvihuje zmar ze smrti a to je příběhově velmi silné.
Je mi jasné, že většina hráčů si tady stříhne raději příběh Conana nebo Ramba než Romea nebo třeba Othela, ale to nijak neponižuje tu méně preferovanou variantu.
zuzuPD píše:Jenže nízkolevelová postava opravdu nemá takové schopnosti, jako vysokolevelová. A to můžeš hrát skvěle a velmi brzo získat obrovské IC znalosti, přesto postava co mnoho RL hodin vysedávala kdesi u svačinky nebo rybařila na tom bude lépe. Typické je to třeba pro adepty na MUNI, kam se mohou dostat na nízkém levelu, když se MUNI někdo věnuje tak se mohou dozvědět velké množství informací o tom jak funguje magie a stejně na tom nebudou lépe, než čaroděj, který neví o principech magie ani ťuk, ale má mnoho desítek hodin "nahráno".
Účast v mordquestech znamenalo někdy i vytáhnout paty z města :-D
Ano, nízkolevelová psotava nemá schopnosti rovné té vysokolevelové. No a? To přece nevadí. Ano, postava se někam na nebezpečná místa nepodívá sama, ale to není na škodu. Proč by nemohl být někdo prostý kouzelník teoretik/akademik, kdo prostě ejn bádá a formuluje teorie a nemít žádnou výsostnou magickou moc? Proč by někdo nemohl být obchodník/překupník a nemít při tom vysoký level? Proč by někdo nemohl být vůdce žoldáků a jejich mluvčí a přesto neumět sám kdo ví jak dobře zacházet se zbraní? Proč by kněz nemohl jen kázat a nemrskat při tom kolem seme těmi nejmocnějšími z modliteb? Jsme přece na EQ. :)
zuzPD píše:Rozdíl mezi nejlepší dostupnou výbavou a levnější variantou někdy připomíná rozdíl mezi botami ze stánku a od nějakého zavedené značky. Ty levné boty stojí 5x méně, ty drahé jsou komfortnější, hezčí a vydrží mnohem déle. Proč bych si měl kupovat ty levné, když si zvládnu našetřit na ty drahé? Netopovou výbavu nosí většinou ty postavy, které ji nosit nemusí (jako že nenosí zbroj protože jejich bonus za DEX je tak vysoko, že by je jakákoliv zbroj omezovala), nebo k tomu mají jejich hráči nějaké jiné důvody, třeba estetické (třeba Alkaran v těžké zbroji by mi taky neseděla).
Jedna věc je našetřit, druhá věc je sedřít PLACOS. Jedna věc je vypadá to nějak, druhá věc je systémová výhodnost. Osobně bnych si jako bojovník, který si chce pořídit zbroj, a který nemá dost peněz, nejprve pořídil něco levnějšího, abych mohl fungovat a pak bych si poořídil něco lepšího, až bych na to měl. Je zvláštní, kolik hráčů dokáže sedřít svou postavu z kůže, jen aby co nejvíc vydělali.
zuzPD píše:V tom případě sis nezvolil moc dobrý příklad (hra na přemýšlení bez podílu náhody X hra na večírek s extrémním podílem náhody).
Několik hráčů to tu mělo v podpisu a já to teď použiji taktéž - jsem odpovědný za to, co píši, ne za to, co čtete.
Hra vychází velmi silně z reality (stačí se podívat na běžné konvence, které v ní platí, na společnost, na fungování prostředí vůbec) a je omezená hlavně technickými možnostmi. Není to přenesením reality do virtuálního prostoru, ale rozhodně se nemohou distancovat.
Já bych řekl, že jen minimum je hrdinů, podobně jako opravdových záporňáků, zbytek je plebs a hromada ala-MMO postav... ale tudy bych se nepouštěl, to už bychom se definitivně vzdálili od původního tématu.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Akruo
Příspěvky: 1049
Registrován: 29. 9. 2007 9.02
Bydliště: Znojmo

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Akruo »

"Jedna věc je našetřit, druhá věc je sedřít PLACOS." - Omlouvám se za OT, ale vždyť přece PLACOS vůbec nikoho nezajímá, no ne? Vždycky mi bylo všemi do hlavy vtloukáno, ať se na PLACOS vůbec neohlížím, že PLACOS vůbec nemá nic společného s posuzováním dobré hry a podobně. Postava, která má nevím kolik minus PGR za dolování/sběr přece vůbec nemusí být špatná... vždyť ten hráč vůbec nemusí být špatný. Myslím, že by se EQ měla zbavit určitých zažitých věcí, které jí opravdu škodí... (a jejich vícero)… Jestliže je někdo posuzován podle systémového PLACOS hodnocení a nikoliv podle toho jak opravdu hraje, tak je to pěkně v kytkách. Našetřit/sedřít placos... je to kravina. Prostě pracant pracuje, nemakačenko(nemyslím extras) se fláká...
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Uživatelský avatar
Akruo
Příspěvky: 1049
Registrován: 29. 9. 2007 9.02
Bydliště: Znojmo

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Akruo »

Pavel Urban: "Několik hráčů to tu mělo v podpisu a já to teď použiji taktéž - jsem odpovědný za to, co píši, ne za to, co čtete. "
Mám takový neodbytný pocit, že tady je právě ten problém, Pavle. Prostě jsi odpovědný za to, jak to napíšeš.… a my, samozřejmě, za to, jak to čteme.…
...to jen takové zamyšlení na dobrou noc: Dobrou noc všem!
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Uživatelský avatar
zuzuPD
Příspěvky: 3507
Registrován: 18. 4. 2009 23.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od zuzuPD »

Pavel Urban píše:A zabití banditou snad není příběhové?….
Zřejmě dost není, když minimum hráčů by v takovém případě ukončilo postavu. Zrovna srovnávat zcela náhodnou smrt rukou nějakého bandity a smrt Romea nebo Othella mi nepřijde adekvátní.
Pavel Urban píše:...Proč by nemohl být někdo prostý kouzelník teoretik/akademik...
Může, tedy vlastně dokonce musí. Ačkoliv má více zkušeností (protože zkušenost není závislá jen na čase, ale i na intenzitě), má jich vlastně méně (protože zkušenosti se udělují časově). Překupníkem nebo obchodníkem tedy ne, protože na to je potřeba kapitál.
Ale proč by ho měl někdo brát vážně, když prakticky nic neumí, jen je to skvělý teoretik?
Pavel Urban píše:Osobně bnych si jako bojovník, který si chce pořídit zbroj, a který nemá dost peněz, nejprve pořídil něco levnějšího, abych mohl fungovat a pak bych si poořídil něco lepšího, až bych na to měl.…
A proč, když si na to můžeš vydělat rovnou? Nebude se ti s lepším vybavením fungovat lépe? Nedává smysl, že si bojovník radši oblékne zbroj, která mu poskytne takovou ochranu, aby nezemřel, než aby se do bojů vrhal s větším rizikem polonahý (nebo v sukénce - zase narážka na Alkaran :biggrin:).
Vzhled je subjektivní, systémové vlastnosti jsou objektivní. Zbroj s AC 4 poskytuje menší ochranu než zbroj s AC8+2. To je fakt. Tedy pro přežití je zbroj s AC 8+2 výhodnější.
Pavel Urban píše:Několik hráčů to tu mělo v podpisu a já to teď použiji taktéž - jsem odpovědný za to, co píši, ne za to, co čtete.
A to je chyba, protože neporozumění v komunikaci většinou leží v kontextech, ne jen na straně zdroje nebo adresáta. Když je ti jedno, zda ostatní pochopí, nebo nepochopí tvou myšlenku, tak je zbytečné ji sdělovat, protože ji zřejmě sám nepokládáš za přínosnou.
Každý příběh vychází z reality, ale stále se jedná o příběh, stejně jako hra bude stále hrou. Hráč se tedy nemusí stát otrokem své postavy a když ho postava nebaví, tak ji nemusí hrát. Nemusí hrát dokonce ani scény, které jemu jako hráči jsou nepříjemné. Já bych byl optimističtější a řekl bych, že víc hráčů než jen zlomek zakládá postavu s tím, že prožije nějaký příběh.

Původní téma bylo vyčerpáno na první stránce, zbytek je prostě pokec :smile:
Hyperaktivní hlavně MUNI.
ICQ: 345081919
Woxa
Příspěvky: 3698
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Woxa »

Pavel Urban píše: Ale věnovat se cílům postavy můžeš přece hned od začátku. Jen zprvu je cílem postavy něco malého, pak něco většího, pak něco velkého. Může to být i vzájemně propojené - jedno vede k druhému a od začátku to může být v plánu, jen je třeba postupovat po krocích.
To, co popisuješ začátek žití té postavy od jednoho z těch cílů. Něco jako někdo si začne žít postavu bojovníka, až když bude mít koupenou tu plátovku. Ano, ta postava na tom Xtém levelu má jiné možnosti, to jistě, stejně tak postava s nějakým výrazným majetkem do začátku, ale to přece nediskvalifikuje ty postavy na začátcích.
Kupříkladu jedna má postava, na 15. (tuším) levelu si žije stejně tak, jak si žila na prvním. A je stejně tak mocná (kromě snad několika bodů ve skillech, které má přiděleny) a vyššího počtu HP (který po hříchu nemá v jejím případě skoro žádný efekt).
Jasně, že můžu, ale ono jaksi bez zázemí, peněz a tak dále není moc variant jak postupovat. Navíc velmi často skončíš u toho, že potřebuješ koupit to a ono, toho a tamtoho zaplatit, někam odcestovat, poslat nějaký vzkaz... nakonec vždy skončíš u toho, že tím prvním malým krůčkem k plnění si cílů je právě to nahrabání mamonu a časovek, absolovovat to po Xté je pro mě demotivující.

Mám různé lowlevel epizodky, zkoušel jsem s nimi nabízet různé služby, abych se nějak zabezpečil RP cestou, ale většinou nebyl zájem nebo to obnášelo dlouhé dny čekání až se někdo ozve a podaří se sejít. Věřím, že v dobách kdy jsou DX aktivnější se dá zajistit alespoň u npc nějaká podřadná pracovní pozice, ale jinak jsi odkázán na kytky, šutry, stromy a podobné opruzy (a z mého pohledu je to dost mizerně využitý čas). V tomhle to vidím podobně jako Braenn.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
cid
Příspěvky: 116
Registrován: 10. 12. 2012 14.57

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od cid »

já osobně jsem proti permanentní smrti postavy. měl by se sám hráč rozhodnout jestli si tu permanentní smrt dá nebo ne pokud mu ovšem nebude přidělena popravou. asi je vážně trochu divné že postava která padne v příběhové bitvě dál chodí po městě a dělá že jí bolí hlava ale chtělo by se hráči opustit postavu na 20 úrovni kterou hrál půl roku? expit to celé znova? některým možná. mě osobně při pomyšlení že bych měl všechny ty úrovně dělat znova naskakuje odpor k tomu udělat novou postavu. dát si permanentní smrt jenom protože mě v dungu zabije bandita nebo gnoll je asi šílenství, ikdyž někdo to tak zahrát může ale asi jich bude pramálo. jenom ta hloupá smrt ať už kvůli příběhu nebo blbosti hráče ( lezl kam neměl) docela dost na xp bolí a to nemluvím o permce když by hráči byl odepřen přístup dál hrát s postavou jenom protože ho zabil jinej hráč.

taky mě vůbec nebaví třeba u toho získávání surovin sedět. myslím teď konkrétně třeba rybaření jenom tam stát a tupě mačkat aby nahodil a čekat až budu moct zase kliknout na nahození. to samé u prakticky jakékoli činnosti k získání surovin. raději bych byl někde kde jsou nějáké jiné postavy a o něčem tam kecal, šel se někde podívat kde jsem ještě třeba nebyl. celý den jenom stát třeba u vody a pořád rybařit to je tak na ukousání nudou. taky absolutně nechápu rozložení hráčů ve světě. z jakého důvodu jsou takřka všeci navezení v říši? o co víc zábavy nebo věcí tam je než v království?
:mellow: já nic to ostatní
odmítám psát reporty!
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Pavel Urban »

Akruo píše:"Jedna věc je našetřit, druhá věc je sedřít PLACOS." - Omlouvám se za OT, ale vždyť přece PLACOS vůbec nikoho nezajímá, no ne? Vždycky mi bylo všemi do hlavy vtloukáno, ať se na PLACOS vůbec neohlížím, že PLACOS vůbec nemá nic společného s posuzováním dobré hry a podobně. Postava, která má nevím kolik minus PGR za dolování/sběr přece vůbec nemusí být špatná... vždyť ten hráč vůbec nemusí být špatný. Myslím, že by se EQ měla zbavit určitých zažitých věcí, které jí opravdu škodí... (a jejich vícero)… Jestliže je někdo posuzován podle systémového PLACOS hodnocení a nikoliv podle toho jak opravdu hraje, tak je to pěkně v kytkách. Našetřit/sedřít placos... je to kravina. Prostě pracant pracuje, nemakačenko(nemyslím extras) se fláká...
Je jedna věc nehrát tak, aby ses snažil co nejvíc nakrmit PLACOS a měl z toho bonusy a druhá věc dřít postavu z kůže, i přes to, že ti i PLACOS říká, že to přeháníš. Nějaké zakolísání PGR je v pořádku, to se stane, ale neměl bys ho držet moc v záporu (dokonce dostaneš knihu, jak zlepšit svou hru... sice nevím, jak moc je prospěšná, ale rozhodně je to ukazatel toho, že něco děláš špatně).
Akruo píše:Mám takový neodbytný pocit, že tady je právě ten problém, Pavle. Prostě jsi odpovědný za to, jak to napíšeš.… a my, samozřejmě, za to, jak to čteme...
Ano, jsem odpovědný za to, co a jak napíši, ale již ne za nějaké domýšlení si věcí, které provozuje čtenář. :smile:
zuzuPD píše:Zřejmě dost není, když minimum hráčů by v takovém případě ukončilo postavu. Zrovna srovnávat zcela náhodnou smrt rukou nějakého bandity a smrt Romea nebo Othella mi nepřijde adekvátní.
Přesto to je (adekvátní). V tom smyslu, v kterém jsem to použil - tedy ne vždy vyjdou věci tak, jak si člověk maluje.
Ani v nejmenším jsem se nesnažil srovnávat kvalitu Shakespearova díla a tu obyčejného přepadení.
To, že se to nějakému množství hráčů nezamlouvá nevypovídá o příběhovosti události. Jen o tom, že ti dotyční nejsou zrovna fanoušci podobných příběhů.
zuzuPD píše:Překupníkem nebo obchodníkem tedy ne, protože na to je potřeba kapitál.
Stačí začít třeba jako prostředník/zprostředkovatel, který si jen z proběhnutého obchodu mezi dvěma stranami, který dohodne, vezme nějakou provizi.
zuzuPD píše:Ale proč by ho měl někdo brát vážně, když prakticky nic neumí, jen je to skvělý teoretik?
A proč by neměl? Mnoho vědců je známých a uznávaných pro své teorie a ne praktické výkony (např. E=mc2). Nehledě na to, že může být vážený už jen pro samotné znalosti, které má, ne jen pro své teorie, které by stavěly ještě navrch.
zuzuPD píše:A proč, když si na to můžeš vydělat rovnou? Nebude se ti s lepším vybavením fungovat lépe? Nedává smysl, že si bojovník radši oblékne zbroj, která mu poskytne takovou ochranu, aby nezemřel, než aby se do bojů vrhal s větším rizikem polonahý (nebo v sukénceVzhled je subjektivní, systémové vlastnosti jsou objektivní. Zbroj s AC 4 poskytuje menší ochranu než zbroj s AC8+2. To je fakt. Tedy pro přežití je zbroj s AC 8+2 výhodnější.
Ano, lze si na ní vydělat rychleji, když postavu udřeš (a ano, zboží na EQ je co do cen nastaveno dost mizerně).
Bojovník na první úrovni nepotřebuje nutně tu nejlepší zbroj (nehledě na to, že může mít i jiné požadavky, které upřednostní zbroj střední před tou těžkou) a není třeba postavu sdírat z kůže. Ale lze to. Stejně tak lze neustále běhat... (tedy ne vše, co lze dělat, je dobré dělat).
Já bych to udělal proto, že hraji svou postavu jako živou bytost. Osobně bych nechtěl dřít jako otrok (v tomto případě v podstatě doslova), raději bych si buď pořídil levnější zbroj, která mi postačí nebo bych si ušetřil a koupil si lepší až později, byť by to bylo výrazně později.
zuzuPD píše:Když je ti jedno, zda ostatní pochopí, nebo nepochopí tvou myšlenku, tak je zbytečné ji sdělovat, protože ji zřejmě sám nepokládáš za přínosnou.
Jedno mi to není, proto se to snažím uvádět na pravou míru. Pouze nenesu odpovědnost za to, co si kdo domyslí extra k tomu, co je mnou psáno.
zuzuPD píše:Každý příběh vychází z reality, ale stále se jedná o příběh, stejně jako hra bude stále hrou. Hráč se tedy nemusí stát otrokem své postavy a když ho postava nebaví, tak ji nemusí hrát. Nemusí hrát dokonce ani scény, které jemu jako hráči jsou nepříjemné. Já bych byl optimističtější a řekl bych, že víc hráčů než jen zlomek zakládá postavu s tím, že prožije nějaký příběh.
Ano, hra je stále hrou. Ale zavrhovat nějaký druh zábavy, který může hra někomu poskytovat jen proto, že to nedělá v mém případě, je podle mého názoru hloupost a do jisté míry egocentrismus.
Nerozumím tomu, kde ses dostal k onomu otroctví své postavy. Již dříve jsem napsal, že pokud hráče psotava nebaví, hrát jí pochopitelně nemusí. Asi mi uniká to, co jsi tím chtěl říct.
Ano, je možné, že postav, které jsou zakládány s tím, že zažijí nějaký příběh je víc než jen hrstka. Opět netuším, co tím chceš říct.
Woxa píše:Jasně, že můžu, ale ono jaksi bez zázemí, peněz a tak dále není moc variant jak postupovat. Navíc velmi často skončíš u toho, že potřebuješ koupit to a ono, toho a tamtoho zaplatit, někam odcestovat, poslat nějaký vzkaz... nakonec vždy skončíš u toho, že tím prvním malým krůčkem k plnění si cílů je právě to nahrabání mamonu a časovek, absolovovat to po Xté je pro mě demotivující.

Mám různé lowlevel epizodky, zkoušel jsem s nimi nabízet různé služby, abych se nějak zabezpečil RP cestou, ale většinou nebyl zájem nebo to obnášelo dlouhé dny čekání až se někdo ozve a podaří se sejít. Věřím, že v dobách kdy jsou DX aktivnější se dá zajistit alespoň u npc nějaká podřadná pracovní pozice, ale jinak jsi odkázán na kytky, šutry, stromy a podobné opruzy (a z mého pohledu je to dost mizerně využitý čas). V tomhle to vidím podobně jako Braenn.
Já se všemi svými postavami neměl nikdy moc peněz a vystačil jsem si s málem. Din po celou svou historii měl v kapse zřídkakdy více než zlatku a když, tak většinou ne svou. Kdykoliv dostal do rukou něco málo vác, tak si to uložil do banky... a z té v podtsatě nikdy nepotřeboval vybrat, až nedávno...na opravu Arnagolu. Kněz Bard je chudý jak kostelní myš, všech svých 15 nebo kolik levelů. Xeth si v podstatě postupně vydělal jen na přijímačky na MUNI (musel si koupit svitky z obchodu - podmínka přijímačky), jinak peníze nikdy nijak zvlášť nevydělával. Přesto se kolem něj a jeho rukama pohybovalo dost peněz a nemůže si vůbec stěžovat... ne, že by peníze kdo ví jak potřeboval. Ale ano, musel se přičinit, nikoliv však systémově a svým levelem.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Jon »

Pavel Urban píše: Postava by neměla začínat v nějakém uskupení jen tak, protože se netuší, jaký je charakter té nové postavy, jaký je její světonázor, její vystupování a tedy by se tam ani nemusela dostat. Na některé pozice je navíc třeba i jisté schopnosti/znalosti dané postavy (např. strážný by se měl umět o sebe aspoň trochu postarat - což byl, kdyby měl rovnou nějaký vyšší level než první... v Mithalliru by měl navíc mít určité morální hodnoty, což by se nevědělo, dokud by se ta postava ve světě nějak neprojevila).
Zkrátka se mi stále daleko víc zamlouvá zasloužení si pozice, než takovéto přeskakování mezi posty, bez odehrané historie a zásluh v tom směru, kde by paostava chtěla působit.
A ty snad nemáš o charakteru postavy jasno, když jí zakládáš? Jasně že se charakter časem vyvíjí - ale základ je základ. Morální hodnoty v naprostém klidu zvládneš pro postavu vytvořit už při jejím konceptování (dokonce bych řekl, že se to bez toho neobejde). Navíc, čti co píšu. Nová postava by do začátku dostala 50-60% expů původní vypermkované postavy - tedy by mohla mít celkem slušný level, a fungovat klidně jako stráž, co už i něco dovede.

Smyslem je úleva hráčům, ne postavám. Protože za monitorem sedíme my - ne postavy, a nám to žere čas. Chápeš? Pozici si hráč zaslouží dlouhodobým hraním, sérií správných rozhodnutí, snahou, aktivitou, provozováním na EQ protěžovaného stylu hry... Pozice pro postavu je odměna pro hráče. Pokud se už jednou zasnažil a budoval kariéru jedné své postavy třeba reálné roky, proč by to měl absolvovat znovu? Nevím jak tobě, ale mně přijde reálný rok, dva, nebo pět jako hrozivé množství času. Čemu uškodí, když se uzavře jeden příběh (permka) a rozehraje se jiný? Vždyť tu píšeš, že je v podstatě jedno, jaký má postava level - tak co? Já přišel s návhrem, jak trochu zmírnit frustraci z možných permanentních smrtí. Je to návrh který funguje i na jiných světech, a dost dobře. DM zahlcení nejsou, pokud vím, protože ty případy skutečně nejsou časté... Proč by to nemělo fungovat na EQ?

Mimochodem, na jednom zahraničním serveru mají stejný systém i pro potomky původních postav. Když zemře dlouhodobě hraná postava, dejme tomu šlechtic, je celkem logicé, že její IC potomek získá podobné postavení (potomci ale většinou začínají od prvního levelu, to je pravda). Výbava se dědí. A víš, co je důsledkem? Hraje víc lidí, je víc příběhů, a nestává se moc často, aby se ve světě pohybovaly silně přežité postavy. Ve výsledku je to prostě plus.

Jistě, fráze "hra by měla být především zábavou" se mnohdy stává omluvou pro dost prasáren. Ale zatraceně, proč lidi tu hru hrají? Aby se zabavili, to je princip věci. Ne aby se při ní nervovali, frustrovali, hádali. Nic by samozřejmě nemělo být zadarmo (pak zábavnost taky klesá) - ale pokud se nějaký proces ve hře stane nadbytečným, nudným, nezábavným čili nefungujícím, proč jej nevynechat? NWN je celkem v úpadku, přecijen je to stará hra... v podstatě má co nabídnout jen jistému druhu "fajnšmejkrů". Jenže i sebezábavnější hra naplní po čase svoje limity - a hráči odchází. Třeba i proto, že přišli o postavu a nechtějí podstoupit další léta trvající každodenní aktivní hru... půjdou prostě hrát něco jiného. Nebo jinam, kde to funguje lépe.

EDIT: Už vidím, jak necháš Dina zemřít permanentní smrtí, protože na cestě šlápl na past. Nikdy bys to neudělal, a budeš tu filosofovat o tom, že smrt je smrt? Je, máš pravdu. Ale ve hře si můžeš vybírat...
Mimochodem, tyhle počáteční bonusy pro postavy jsou koncipovány jako čistě dobrovolné... Jistě se najdou tací, kteří by jich nevyužili, pokud by existovala možnost, že by někdy přišly do praxe. Pokud by ti to tak vadilo, nemusel bys toho využívat... nikdo by tě nenutil. Dm samozřejmě může vše korigovat - a mimochodem, není to o moc náročnější agenda než soustřeďování pc životopisů. A hlavně... vážně se to neděje jako na běžícím pásu.
Kraki Skengdrang
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od kokosak »

Neměl on Din coby NPC v nějaké té bitvě, nad kterou si Pavle DMkoval pro jistotu zapnutou nesmrtelnost, aby se náhodou nestalo, že umře? Ať už od NPC, nebo díky ráně zezadu? Takový pěkný příběh to mohl být, že? Hrdina zmře v epické bitvě a bude oplakáván.… a on je zatím stále mezi námi.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Selvagion »

Jon píše:Pokud se už jednou zasnažil a budoval kariéru jedné své postavy třeba reálné roky, proč by to měl absolvovat znovu?
Je to jen můj názor, ale není celá hra vpodstatě o tom, že si postava buduje kariéru a vztahy? Že začne od píky ničím nevázaná a postupně se vlastně dobrovolně omezuje, uvazuje někde, ostatní si na ní vytváří názor a zaujímají k ní nějaký postoj. Mě přijde trochu líto, když tu slyším, že se tenhle proces považuje za otravný či nudný. Já jediný problém, který vidím je, že na to chybí postavy s potřebným postavením a pravomocemi a DM mají málo času, aby to postupovalo svižněji. Třeba jako nezasvěcenci mi přijde, že dostat se na MUNI je v současné době pomalu nemožné. A řešení proces získávání postavení přeskočit by mi přišel asi i trochu nefér k těm, co by si to chtěli pořádně odehrát. Ten proces je podle mého třeba zrychlit ale ne přeskočit.

Nevidím problém, proč by si hráč nemohl už teď zkusit vyjednat nějakou lepší startovací pozici, pokud ho tedy proces získávání postavení tak otravuje. Věřím, že se s DM dá vždycky nějak dohodnout. Přijde mi ale, že udělat z toho pravidlo, chce něco víc než jen říct, nová postava dostane tolik a tolik expů, tohle vybavení a takovéhle postavení. Představte si to u elfů, kteří roky, staletí žijí v Amfiberai. Považoval bych za smutně komickou situaci, kdyby pak Caled nějakému elfovi řekl, vy jste u stráže nový a dostalo se mu odpovědi, že dotyčný slouží už kdo ví jak dlouho. Nebo třeba začít hned jako panoš Solara by taky bylo podle mne poněkud problematické. Já si myslím, že by se museli dohodnout i základní vztahy s PC, že prostě není tak snadné hodit do tak malého světa jako je EQ novou postavu s počátečním IC postavení.

Nemyslím si, že je třeba vytvářet nová pravidla či zavádět do praxe nové postupy. Co EQ podle mne potřebuje je aspoň jedno hodně aktivní DMko. Jenže kde ho vzít a nekrást že.

A stejně by možnost nezačínat úplně od píky mě osobně neučinila ochotnějším jít na permku kvůli tomu, aby si přes DM na mne nějaký hráč vynucoval permku, jak zněl původní návrh.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Pavel Urban »

Jon píše:A ty snad nemáš o charakteru postavy jasno, když jí zakládáš? Jasně že se charakter časem vyvíjí - ale základ je základ. Morální hodnoty v naprostém klidu zvládneš pro postavu vytvořit už při jejím konceptování (dokonce bych řekl, že se to bez toho neobejde). Navíc, čti co píšu. Nová postava by do začátku dostala 50-60% expů původní vypermkované postavy - tedy by mohla mít celkem slušný level, a fungovat klidně jako stráž, co už i něco dovede.
ANo mám. Ano, postava se může postupně vyvíjet. Ale taktéž je často případ ten, že si hráč vymyslí historii a postavu a jakmile začne hrát, je to úplně něco jiného. Žádný vývoj, prostě to neuhraje nebo na to kašle.
Já četl, to co jsi psal. Dělal jsi to ty? Protože já psal rovněž to, že se mi nelíbí ani představa zděděných levelů.
Jon píše:Smyslem je úleva hráčům, ne postavám. Protože za monitorem sedíme my - ne postavy, a nám to žere čas. Chápeš? Pozici si hráč zaslouží dlouhodobým hraním, sérií správných rozhodnutí, snahou, aktivitou, provozováním na EQ protěžovaného stylu hry... Pozice pro postavu je odměna pro hráče. Pokud se už jednou zasnažil a budoval kariéru jedné své postavy třeba reálné roky, proč by to měl absolvovat znovu? Nevím jak tobě, ale mně přijde reálný rok, dva, nebo pět jako hrozivé množství času. Čemu uškodí, když se uzavře jeden příběh (permka) a rozehraje se jiný? Vždyť tu píšeš, že je v podstatě jedno, jaký má postava level - tak co? Já přišel s návhrem, jak trochu zmírnit frustraci z možných permanentních smrtí. Je to návrh který funguje i na jiných světech, a dost dobře. DM zahlcení nejsou, pokud vím, protože ty případy skutečně nejsou časté... Proč by to nemělo fungovat na EQ?
Ano hra jako EQ žere čas. Postava se hrou vyvíjí, získává historii, znalosti, zkušenosti (nemyslím tím XP) a i to žere čas. A to je v pořádku.
Pozice pro postavu by IMHO neměla být odměnou pro hráče.
Absolvovat znovu by měl proto, že má jinou postavu a ta má nové cíle a měla by vyvíjet novou snahu. Na strážného či adepta MUNI nepotřebuješ rozhodně reálné roky, to je otázkou několika málo dní, max týdnů (pokud chytneš DX, které ti to odehraje). Na povýšení do vyšších pozic je třeba již více a tam to podle mého názoru rozhodně patří. Zase, pokud se postava snaží a neudělá nějakou botu, může to být otázkou několika reálných měsíců/IC let, ne reálné roky. Proto jsem proti tomu, aby se to rozdávalo.
Jon píše:Mimochodem, na jednom zahraničním serveru mají stejný systém i pro potomky původních postav. Když zemře dlouhodobě hraná postava, dejme tomu šlechtic, je celkem logicé, že její IC potomek získá podobné postavení (potomci ale většinou začínají od prvního levelu, to je pravda). Výbava se dědí. A víš, co je důsledkem? Hraje víc lidí, je víc příběhů, a nestává se moc často, aby se ve světě pohybovaly silně přežité postavy. Ve výsledku je to prostě plus.
Mícháš dvě věci dohromady. IC dědictví je IMO naprosto v pořádku. Stejně tak dědičnost titulů. OOC dediictví ne.
Jon píše: Nic by samozřejmě nemělo být zadarmo (pak zábavnost taky klesá) - ale pokud se nějaký proces ve hře stane nadbytečným, nudným, nezábavným čili nefungujícím, proč jej nevynechat? NWN je celkem v úpadku, přecijen je to stará hra... v podstatě má co nabídnout jen jistému druhu "fajnšmejkrů". Jenže i sebezábavnější hra naplní po čase svoje limity - a hráči odchází. Třeba i proto, že přišli o postavu a nechtějí podstoupit další léta trvající každodenní aktivní hru... půjdou prostě hrát něco jiného. Nebo jinam, kde to funguje lépe.
Některé věci jsou grem hry. Proto je nesmysl je vynechávat. Myslíš si, že by se hráčům nelíbilo, kdyby mohli začínat na vyšších úrovních, co třeba na 20 nebo dokonce mít všichni rovnou 30? Řekl bych, že by se to líbilo dost hráčům a spoustu hráčů by to přilákalo, ale ne takových, které bychom tu nejspíš chtěli mít.
NWN není podle mého v úpadku. Ano, spousta hráčů hraje novější hry, ale populace hráčů NWN je dlouhodobě podobná. A i kdyby odcházeli a zbyli jen fajnšmekři, pak bych to rozhodně nenazval úpadkem, ale zráním.
Jon píše:EDIT: Už vidím, jak necháš Dina zemřít permanentní smrtí, protože na cestě šlápl na past. Nikdy bys to neudělal, a budeš tu filosofovat o tom, že smrt je smrt? Je, máš pravdu. Ale ve hře si můžeš vybírat...
Mimochodem, tyhle počáteční bonusy pro postavy jsou koncipovány jako čistě dobrovolné... Jistě se najdou tací, kteří by jich nevyužili, pokud by existovala možnost, že by někdy přišly do praxe. Pokud by ti to tak vadilo, nemusel bys toho využívat... nikdo by tě nenutil. Dm samozřejmě může vše korigovat - a mimochodem, není to o moc náročnější agenda než soustřeďování pc životopisů. A hlavně... vážně se to neděje jako na běžícím pásu.
Din nemá runu permanentní smrti (přijde mi nesmyslná - buď jí mají mít všichni nebo nikdo). Ale kdyby měl permanentně zemřít na hloupou past, bez problémů bych ho umřít nechal. EQ je ale stavěná na znovuzrození a runy byly přidány až dlouho po začátku, dodatečně, především proto, že se tu ozývaly hlasy hráčů, kteří chtěli postavám dávat permanentní smrt. Dostali systémovou možnost, která jim umožňuje za to mít nějakou výhodu. Ovšem nutit to obecně, je IMO nesmysl.
Sdružování životopisů je pouhé copy/paste. Tohle je posuzování, rozhodování a schvalování. Mimochodem, nedávno jsem při zřízení povinnosti hostitelů psát reporty os vých činnostech navrhl, aby se ty reporty posílaly DX, která by je jen kopírovala do patřičného tématu na DM fóru (byly a jsou totiž hlasy, které mají starost o vynášení informací z H fóra a toto by to efektivně obešlo). Nesetkalo se to s pochopením. Ono taktéž stokrát nic umořilo osla - tým může dělat spoustu věcí, které jsou jen nějaká drobnost, která nestojí skoro žádný čas... jenže když jich je hromada (tedy i různých druhů), tak pak je to docela zahlcující.
kokosak píše:Neměl on Din coby NPC v nějaké té bitvě, nad kterou si Pavle DMkoval pro jistotu zapnutou nesmrtelnost, aby se náhodou nestalo, že umře? Ať už od NPC, nebo díky ráně zezadu? Takový pěkný příběh to mohl být, že? Hrdina zmře v epické bitvě a bude oplakáván.… a on je zatím stále mezi námi.
Ano měl, protože jsem se mu nemohl věnovat (ovládal jsem tunu NPC a řešil PC snahy přes několik lokací současně - více viz příslušné téma, kde se to řeší) a trvalo by znovu ho vymodelovat (jen vzhled, postava neměla ani odpovídající statistiky), kdyby umřel. A ne, neumřel by permanentně, protože Din permku nemá, čili by byl oplakáván asi tak jako vždy, když umřel a byl zase vzkříšen/prošel avatary.
Selvagion píše:Je to jen můj názor, ale není celá hra vpodstatě o tom, že si postava buduje kariéru a vztahy? Že začne od píky ničím nevázaná a postupně se vlastně dobrovolně omezuje, uvazuje někde, ostatní si na ní vytváří názor a zaujímají k ní nějaký postoj. Mě přijde trochu líto, když tu slyším, že se tenhle proces považuje za otravný či nudný. Já jediný problém, který vidím je, že na to chybí postavy s potřebným postavením a pravomocemi a DM mají málo času, aby to postupovalo svižněji. Třeba jako nezasvěcenci mi přijde, že dostat se na MUNI je v současné době pomalu nemožné. A řešení proces získávání postavení přeskočit by mi přišel asi i trochu nefér k těm, co by si to chtěli pořádně odehrát. Ten proces je podle mého třeba zrychlit ale ne přeskočit.
Souhlas.
Selvagion píše:Nevidím problém, proč by si hráč nemohl už teď zkusit vyjednat nějakou lepší startovací pozici, pokud ho tedy proces získávání postavení tak otravuje. Věřím, že se s DM dá vždycky nějak dohodnout.
Přesně tak to i funguje. Jsou tu hráči, kteří si třeba dohodli začítek nové postavy coby člen šlechtického rodu ( a to ani nemusejí jejich jiné postavy zemřít permanentní smrtí). Jiní zase získají subrasu a různá křídla a rohy atd.
Selvagion píše:Nemyslím si, že je třeba vytvářet nová pravidla či zavádět do praxe nové postupy. Co EQ podle mne potřebuje je aspoň jedno hodně aktivní DMko. Jenže kde ho vzít a nekrást že.
Souhlas, tedy aspoň jedno všeobecně aktivní DM. Tím myslím nejen herně (o celém světě), ale i administrativně.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Jon »

Pavel Urban píše:Absolvovat znovu by měl proto, že má jinou postavu a ta má nové cíle a měla by vyvíjet novou snahu. Na strážného či adepta MUNI nepotřebuješ rozhodně reálné roky, to je otázkou několika málo dní, max týdnů (pokud chytneš DX, které ti to odehraje). Na povýšení do vyšších pozic je třeba již více a tam to podle mého názoru rozhodně patří. Zase, pokud se postava snaží a neudělá nějakou botu, může to být otázkou několika reálných měsíců/IC let, ne reálné roky. Proto jsem proti tomu, aby se to rozdávalo
Několika málo dnů. Hm... počkej... stalo se to na EQ někdy? Získal někdo podobný post takhle rychle? Co si já vzpomínám, tak ABSOLUTNĚ ne. Vycházej z reality, prosím.

A jinak... Pavle... máš pravdu.
Kraki Skengdrang
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Pavel Urban »

Např. já jsem přijímal jednoho nebo dva uchazeče k Tirianské stráži. Nesplňovali podmínky, jeden ani neznal zákoník, druhý dostal odklad, až bude zdatnější se zbraní (zkouškou u panáků neprošel). Na MUNI jsem podobně přijímal jednoho potencionálního adepta (první nebo druhá úroveň to tehdy byla), ale ten totálně pohořel u teorie. Jedna postava se chtěla stát členem řádu Solara (před vznikem sloučeného Mithallirského řádu), postava si příšerně míchala Salara a Ajris, přesto jsem z ní chtěl udělat novice, pokud si nastuduje trochu něco z knihovny o Ajris... a už jsem dotyčného neviděl. U všech těchto případů skončilo jen u tohoto a postavy se i brzy vytratily ze hry.
Nepředpokládám, že bych byl sám, kdo by měl snahu.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
zuzuPD
Příspěvky: 3507
Registrován: 18. 4. 2009 23.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od zuzuPD »

U té MUNI to tak šlo, já jsem tam byl jako hráč přijat s postavou na nízké úrovni, stejně tak jsem tam jako DS přijal mnoho postav spíše na nízkých úrovních.

Tedy nebylo to několik málo dnů, ale spíš tak týden až 14 dní. Ale to pro to, že to vyžadovalo odchytnout to DS.
Hyperaktivní hlavně MUNI.
ICQ: 345081919
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Nalk »

Je otázka, co pak zmůžou adepti bez DM, případně kolik adeptů zůstane aktivních.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Akruo
Příspěvky: 1049
Registrován: 29. 9. 2007 9.02
Bydliště: Znojmo

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Akruo »

...no, tak to si užijte svou vyzrálou hru s pěti fajnšmekry bez života...
Samozřejmě, že EQ má nějaké základy atd., ale přece tady taky dochází k diskuzi, k vytříbení názorů a... růstu? Posunu někam? ...no tak asi ne.…. Mám často pocit, že zatímco někteří se snaží k něčemu dobrat (to neznamená, že to tak dělá nutně většina a vždy, ale jsem optimista a myslím, že lidé, kteří tu přispívají mají s EQ dobré úmysly), ale jsou jiní (u kterých samozřejmě taky nepochybuji o většinových dobrých úmyslech), kteří příjdou s určitým "dogmatem" (které je jenom jejich pohled na věc) a vůbec nepřipouštějí diskuzi. Takhle to je a basta. Hrejte si jinde, protože tady se bude hrát tak, jak já chci! - OK, kdyby to řekl Labir, tak je to jasné.… ale když to řekneš ty, Pavle, tak to prostě nemá tu váhu, protože... protože si to řekl ty a jsi zodpovědný jak to píšeš... a my jak to čteme.…

EDIT: Vím, že primárně příspěvky nikoho asi nemají obsahovat informaci: "Mé podání je správné, vaše špatné, budeme hrát takto a takto." - jak bylo několikrát řečeno, jsme zodpovědní za to, jak to čteme, ale možná, že když většina čte něco jiného než daná osoba píše, tak bude spíše problém v tom co a jak píše daná osoba.…
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od kokosak »

Pavel Urban píše:…. A ne, neumřel by permanentně, protože Din permku nemá, čili by byl oplakáván asi tak jako vždy, když umřel a byl zase vzkříšen/prošel avatary.…
A právě tento přístup pak vede k volání po udělení permanentní smrti. Když totiž hráč trvá na systémové nesmrtelnosti své konfliktní postavy bez ohledu na příběh, ztrácí i těžce vybojovaná smrt nepřítele jakýkoli reálný smysl. Možná tak reskillováním ho dostat na první level a i to je spíš "trest" pro hráče a zdaleka ne tolik pro postavu.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Akruo
Příspěvky: 1049
Registrován: 29. 9. 2007 9.02
Bydliště: Znojmo

Re: Permanentní smrt

Příspěvek od Akruo »

kokosak píše:
Pavel Urban píše:…. A ne, neumřel by permanentně, protože Din permku nemá, čili by byl oplakáván asi tak jako vždy, když umřel a byl zase vzkříšen/prošel avatary.…
A právě tento přístup pak vede k volání po udělení permanentní smrti. Když totiž hráč trvá na systémové nesmrtelnosti své konfliktní postavy bez ohledu na příběh, ztrácí i těžce vybojovaná smrt nepřítele jakýkoli reálný smysl. Možná tak reskillováním ho dostat na první level a i to je spíš "trest" pro hráče a zdaleka ne tolik pro postavu.
:bash: Zabít, oživit, zabít, oživit, zabít, oživit.…. :bash:
EDIT: To zní jako plán!
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Odpovědět