"Chybná" kontrola stropu dovedností

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Woxa »

Nevím co a proč bych se Zdechem probíral. S ním se zde "hádám" k tématu, to že si jindy, jinde povzdechnu, že mi to připadá jak debata s Pavlem je věc jiná.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Lassair
Příspěvky: 493
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Lassair »

Protože, když se mi něco nelíbí na někom, měla bych mu to říct a ne to říkat třetímu, který to použije, jakmile mu dojdou argumenty. Díky, že jsi to sem napsal. Já tuto diskusi sleduju celou dobu a brala jsem ji dosud na úrovni a že všem stranám má co dát...
Béééé...
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Vane, uvolnit multiclass z nevýhod je solidní krok v rozšíření class systému. Jen tedy součástí multiclassu je tahle jedna věc...ano, jak zaseklá deska. Na druhou stranu tu taky pořád dokola čtu, že je problém multiclass...přitom jde jen o specifickou část, tak bych nerad, aby se to opomnělo.

Ono asi záleží na tom, jak chápeš pojem "buildování". Skládat z bodíků postavičky mě dost baví, jen mám asi jiné priority než okolí.
Máš pravdu, osobní zkušenost s nebojovníky na EQ nemám. Zkušenost s postavami s nemaxnutou Discipline ano, ale dost omezenou. Roky dělám eskortu postavám s Discipline na bodu mrazu a v prachu cest se nějak neválí. Což mě vede k názoru, že týmová hra docela pomáhá.

Woxo, dobrá hra je taková, kterou dokážeš prodat soudcům. Nevím jestli je to složité, ale rozhodně je to problém, protože dobrou hru vnímá každý jinak. Dozor shora je řešení, ale to už raději nechat situaci jak je nyní, než nasadit hlídání týmem a následky s ním spojené (proč si přidávat další SH/H téma).

P.S. Mimo téma, ale když už tu padlo buildování: Ten dobrák, co poradil Solarovu paladinovi nastudovat Weapon Mastera se může poplácat po rameni, na nemrtvých to hodně využije.

EDIT: Jak dobrá musí být hra, aby vysvětlila jednorázovou 20 bodovou investici do čehokoliv? Aneb hraju dvacel úrovní že se něco učím, přitom se nenaučím ani fň a pak jednoho dne *lusk* profík?
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 479
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Brambor »

Ahoj.

Myslím, že další diskuze na toto téma už přestala být pro všechny zúčastněné (i čtenáře, kteří se nezapojují) přínosná. Zavání to flamem, podporovaným oběma stranami ať vědomě či nevědomě. Tak bychom to možná pomalu mohli uzavřít, ne? Ještě si hodím pár vět jako "borec na konec", ale rád bych, aby se zbytečně nezvedala špatná krev, když se EQ pořád ještě cuká a plně se zatím znovu nerozjela. Pokud však máme EQ zase zabít, udělejme si nějakej pořádnej flame na nějaké fakt husté a kontroverzní téma, tohle se mi zdá již plně využité...

Můj názor na věc je asi takový: Sám jsem na EQ hrál/hraji již asi 10 charakterů (z toho jen pár pro mne zásadních a zbytek spíše epizodních, neboť mne bavilo a baví oživovat méně aktivní části světa). Z těchto postav jsem měl jenom jeden powerbuild a to velmi podobný výše zmiňovanému. Zbytek postav bylo postaveno buď bez znalosti systémů (v minulosti) nebo tak, že se prostě k RP postavy žádný powerbuild nehodil. Ale odmítám jakékoliv kritické hlasy na to, jak je ona jediná PB postava přesílená, kvůli tomu, jak je nastaven systém NWN v rámci rozdělování skillpointů. Dané rozložení bodů a levelování určitých povolání je věc, která má odrážet IC vývoj postavy, superinteligentní čaroděj je IMHO prostě schopný se naučit pracovat s pastmi a zámky na stejné úrovni jako zlodějíček. Nevidím moc dalších kombinací povolání, které by na problém rozdělování bodíků výrazněji upozorňovali. Ano, možná to není nejspravedlivější systém, ale překopávat to a omezit již existující postavy, mi přijde jako zhovadilost. Pokud by se šlo metodou přidání nějakých unikátních bonusů postavám, které investují spousty levelů k jednomu čistému povolání (viz. srovnání čistého zloděje a čarodějo/zloděje), proč ne.

P.S.: z vlastní zkušenosti vím, že mít mocnou postavu je někdy přítěž - jdou mnohem lépe vidět chyby hráče a může se stát, že kvůli tomu bude sklouzávat k powergamingu *sype si popel na hlavu*. Přesto si myslím, že buildění není nic záporného, naopak může rozšiřovat hru a přispět k zábavě i ostatním. EQ je sice hlavně o hraní v družině (mám na mysli ty akčnější části hry, jako je chození do dungu), ale ani veliká družina prostě není schopná projít některými EQ dungy bez SCHOPNÉHO zloděje a čaroděje. A i v HCRP světě je místo pro mocné postavy, systém je dovoluje a absolutně nemusí být překážkou dobrého RP.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Ogar »

Skončeno, přečteno, uzavírám.

Pro svět by byly tyto změny na miskách vah v tuto chvíli nepřínosné. Nastavení je dlouhodobě dané a nikdy nebylo omezeno žádným pravidlem nebo DX. Nicméně děkujeme za názory, zkušenosti a tak vůbec, ale hlavně klid a mír :clover:
Zamčeno