Systém xp

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Systém xp

Příspěvek od pipinzjablickova »

Chtěl bych se podělit o úplně jiný systém xp, který používám ve svém modulu. Systém zohledňuje to, že hráč nemá vždy čas, ale zároveň dává jen zasloužené xp.

Základní nastavení:
Místo časovek systémový záznam v db kdy byla postava vytvořená.
Žádné okamžité expy vše se ukládá do db a xp v db přibývají jen hezkou hrou. Nikoli tím, že postava "nic" nedělá.

Zisk xp:
Mám nastaveno při spánku postavy. Postava si vybírá xp uložené v db kdy omezující údaj je systémový čas založení postavy. (Například 1000xp za reálný den). Například systémově 30dní = limit 30000xp. Na postavě mám 29000xp a v db 5000xp. Při spánku můžu získat z db získat 1000xp (Nemám rád ty spamy v logu a nerad kódem zatěžuju časové cykly, tak proto výběr při spánku :-)). Pak tedy limit 30000xp mám 30000xp a v db 4000xp => Pokud následující 4 dny nebudu moc na hru, tak si můžu všechny xp v db zpětně vybrat za hezky odehrané předchozí hry. Dobře to funguje i obráceně. Prošvihl jsem dlouhou dobu, ale zase mě dlouho nebude omezovat limit a pokud budu dlouhodobě hezky hrát, tak vše doženu.


Výsledek:
Vyrovnanost. Systém vhodný i pro ty co nemájí moc času, nebo jsou sezonní hráči. Nevhodné pro totální závisláky, protože budou furt na hranici limitu.


Vylepšení:
Bonus do xp do db za hru s další postavou. Bonus do xp do db za hru odpovídající zaměření postavy. Například trpaslík zaměřený na flámování získá drobný bonus za hraní charakteru po hospodách a vším co s tím souvisí.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Systém xp

Příspěvek od Braenn »

Zajímavý... mám několik otázek naprostého laika :)
Zohledňuje ti to denní maximum nějak rozdíl přírůstku expů podle lvl?
Jak to pozná "hezkou" hru?
Co si představit pod pojmem "bonus za hru s další postavou" a proč je to výhodou oproti jedné postavě?
Jak si nastavuješ, na co je tvá postava "zaměřená", kdo to musí měnit, a není to příliš vágní? Resp. příklad s trpaslíkem a hospodou je hezký, ale třeba mág, který svou práci dělá cestováním po celém světě má bonus kde? Druid má bonus pokaždé, když je v lese, bez ohledu na činnost? Jak to ten systém pozná a vyhodnotí?
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Systém xp

Příspěvek od Woxa »

Takže expy získám jen pokud nějaký systém / DM mou hru náhodou zaznamená a vyhodnotí jako "hezkou"? Troufám si říct, že to je nejhorší možná varianta. Systém nikdy nebude spolehlivý (spíše nespolehlivý) a DM nemůže být vždy a všude, bude mít své oblíbence a černé ovce...

Druhé negativum vidím v tom, že vlastně pak není důvod do hry logovat, pokud nemám co hrát. Takže lidé pak budou logovat jen na domluvenou hrou a na serveru bude ještě větší mrtvo.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Systém xp

Příspěvek od zdech »

Sledovací systém nepokryje všechno, ne pokud nebude roubovaný na každou jednotlivou postavu zvlášť (a ani pak si neporadí s výjimečnými stavy). Ve výsledku tak budou hráči tlačeni k "hodnoceným" úkonům. Současný systém už přihazuje za hru s někým a odstříhává XP za "nehru". Jen se nesnaží sledovat detaily a místo toho "tiká" stále.

"Regulované XP výběry" zarovnávají vliv výkyvů herní aktivity na systémový rozvoj postavy. Pokud dnes hraji přes limit a tedy "do zásoby", systémový efekt pocítím až se zpožděním. Není to jen výměna jednoho pocitu (XP "tik tak") za jiný (XP "úložna")?
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Systém xp

Příspěvek od pipinzjablickova »

V podstatě na EQ už je něco podobného PLACOS. Takže pro představu něco jako PLACOS dává expy do zásoby (expy od DM do zásoby jsem zatím neřešil). Úplně vše pohlídat samozřejmě nejde, ale pokud jde o přirozenou/různorodou hru, tak ta částečně odchytit jde. Například se dá poznat jestli někdo mačká dokola jen připravené makro, nebo mluví přirozeně. Jestli někdo zabíjí jen skřety ale jinak nehraje (myšleno nedělá nic jiného třeba nemluví nebo nepíše co dělá). Určitě jako vše tohle má taky své mouchy a věcí co se dá odchytit je dost. Taky neříkám že to odchytává téměř vše :-).

Změny přírůstků/maxim kvůli lvl jsem zatím neřešil.

Bonus za hraní dle zaměření. Změna po nějaké době. Asi nejlepší po čase a nejednoduší přes dialog. Zaměření druid nebude. Jde spíš o styl hraní charakteru aplikovatelný na každé povolání. Bonusy za konkrétní činnosti + jakákoliv hra v lokaci pokud se týká zaměření + používání předmětů které se hodí k zaměření.

Bonus za hru s více postavami. Zatím jako na EQ (pokud jsou u sebe a hrajou).

Logování jen k domluvené hře. To je otázka. Pokud se hráč nedokáže zabavit i vlastní činností, tak určitě ano. Spíš mě z vašich příspěvků napadlo, že by to celé mělo mít i nějaké tempo (něco mezi hezkou hrou a relaxem). Aby třeba někdo logl udělal u PC supermanskej výkon, unavil se a za chvíli nemohl a odlogl :D. Podobně jsem to měl u jedné postavy kde jsem honil PLACOS logoval jsem jen když jsem se cítil na parádní hru a když už jsem byl unavanej tak honem pryč abych si ho nezhoršoval.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Systém xp

Příspěvek od zdech »

PLACOS a já jsme se až po dlouhých letech dostali do stavu křehkého příměří v oblasti Nuly. A to jenom proto, že postava začala být vydržována Říšskou pokladnicí. Do té doby byl život záškodnickou válkou o každý stříbrňák na pláních Mínusu. Naproti tomu osoba blízká nashromáždila ne jeden, ale rovnou dva majlanty a přitom ji ještě PLACOS zve na grátis společenské akce. Jeden systém, dva herní styly, dva diametrálně odlišné výsledky. Přitom si dovolím odhadnout, že pro lidského pozorovatele jsou oba přístupy ke hře validní přibližně stejně.
Zkráceně...PLACOS je pro mě důkaz toho, že RP a SYSTÉM nejsou v detailech zrovna kompatibilní. Systémy jsou ideální k nastavení rámcových mantinelů, ovšem podrobnosti, do kterých je schopno zabrousit RP prostě nemají jak zvládnout. K těm je třeba lidský dozor.

Avšak i za předpokladu, že existuje podrobný a odladěný systém dynamického toku XP, budu k jeho nasazení docela skeptický. Je totiž třeba, aby obstál tváří v tvář v kontaktu s živými lidmi. Lidé si dříve nebo později odvodí, že 1 x Skřetí jeskyně + 3 x Metrák železné rudy + 2 x Žejdlík trpasličího piva + 10 x Souvětí o důlním inženýrství = nejbohatší tok zkušeností pro trpaslíka. Od té chvíle bude tohle vědění tahat za nitky a ovlivňovat s různorodou účinností hru všech trpaslíků.
Současný "statický" přísun má taky svoje neduhy ("svačinkování"), ale zase nezatěžuje povědomím (ne)efektivity.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Systém xp

Příspěvek od Woxa »

zdech píše: 7. 2. 2019 19.57
+1
Akorát podotknu, že moje rozdílná zkušenost není založená na osobě blízký, ale na vícero postavách.
Jednu PLACOS miluje a ostatní spíš buzeruje :)
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Systém xp

Příspěvek od pipinzjablickova »

Dobře promyšlené postřehy z praxe :-).

Ohledně herního stylu mě napadá přizpůsobit systém lidem a ne lidi systému. V praxi třeba něco jako mám postavu "společenský typ" nebo "stydlivku/vlka samotáře". Jsou to dva rozdílné herní styly. Systém by v tomto případě musel vědět jaký charakter hraju a odměňovat hraní charu a pak aktivitu. To samozřejmě vyvolává řadu otázek jak to udělat :D. Nastavení postavy s možností změny char. dle. IC vývoje je asi to nejmenší. Vyhodnocování je už složitější.

Co se týče hraní podle maximálního toku xp. K tomu mě zatím nic moc nenapadá. Vím, že se o PLACOSU píše že hlídá třeba obíhání, ale to mi přijde už moc složitý. A čím složitější tím víc možných chyb a větší zátěž modulu.

Jinak mě vždycky šel nejlíp PLACOS pomocí emocí. Dělat je opravdu často. Pomalu stejně často jako mluvení a činnosti. Jenže problém je že tohle mě časem vždycky omrzelo a nejlíp se mi hrál vlastní styl.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Systém xp

Příspěvek od pipinzjablickova »

To hraní charakteru mi připomnělo zajímavé příklady z DrD2. Každopádně tohle odměňování na EQ funguje jak od DM týmů, tak hráčů :-). Sám dávám xp za to že se někdo i přes nesnáze drží charu.

Výňatek z DrD2 (zkopírováno z PDF, tak sorry za divný formát - upravovat se mi to nechce :D):

Povahové rysy
Každému hrdinovi, kterého budete hrát, byste měli
vtisknout nějaký osobitý charakter. Žádní dva lidé
nejsou stejní a všichni se vyznačujeme nějakou
povahou. Ani dobrodruzi nejsou v tomto ohledu
výjimkou.
Jedním z kroků tvorby postavy tak je vytvoření
jejího význačného povahového rysu. Ve volbě po-
vahového rysu nejste nijak omezováni, záleží pou-
ze na vaší představivosti. Ty vzorové jsou navrženy
tak, aby odměňovaly postavu jen za věci, které dělá
ona sama, a ne za věci, které dělají ostatní. Cho-
vání podle povahového rysu by také mělo postavu
dostávat do nebezpečných situací, komplikovat jí
život nebo ji stavět do nepříznivého světla v očích
druhých – jinými slovy: vytvářet tak zajímavé zá-
pletky a situace. Za důsledné hraní povahy vaší
postavy budete odměňováni doplněním jednoho
zdroje dle vlastní volby.
Pro inspiraci je zde seznam již připravených
povahových rysů. Můžete si vybrat rys ze sezna-
mu, ale nebojte se přijít s nějakým vlastním ná-
padem!

Duelant
Boj je otázkou cti a každá záludnost
či zrada vaši čest pošpiní. Spory by se
měly řešit čelem – čepel proti čepeli.
Uplatní se, kdykoliv postava vyzve na souboj srov-
natelného nebo silnějšího soupeře, mohla-li si vy-
brat i výhodnější nebo snazší cestu.

Rebel
Není pravda, že by si nedával pozor na pusu.
On ty nebezpečné věci prostě říká rád.
Uplatní se, kdykoliv postava záměrně překračuje
uznávaná pravidla nebo mluví neuctivě o nějaké
oficiální autoritě tak, že ji to může dostat do prob­
lému.

Kodex
Jeho řád vyžaduje od svých členů dodržování
prastarých a přísných pravidel.
Uplatní se, kdykoliv postava dodrží kodex svého
společenství v situaci, kdy je to pro ni velkou přítěží.

Přímost
Slovy šetří a nikdy nemluví do větru.
Málokdy není smrtelně vážný.
Uplatní se při důležitém jednání, kdykoliv postava
mluví stroze, přímo a na rovinu, přestože květnatá
mluva a mlžení by věci posloužily lépe.

Romantik
Není nic, co by nedokázal zvládnout …
pokud v tom ale není nějaká ženská.
Uplatní se, kdykoliv se postava chová nerozumně
a hloupě kvůli nějaké ženě.

Sedmilhář
Klamání druhých je pro něj
každodenní rozcvičkou intelektu.
Uplatní se, kdykoliv postava někoho obelže v dosta-
tečně vážné věci na to, aby si tím sama způsobila
problémy.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Systém xp

Příspěvek od George »

Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Samuel
Příspěvky: 138
Registrován: 15. 1. 2008 14.14
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Systém xp

Příspěvek od Samuel »

George píše: 9. 2. 2019 1.00 video... trochu k tématu
hodně zajímavá věc. teda celá řada věcí.
The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people.

Bartoloměj, syn Dumův
Odpovědět