Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
LuckyV
Příspěvky: 300
Registrován: 5. 12. 2017 20.09

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od LuckyV »

Dávat to v podstatě jako naborovy příspěvek 😀.. Třetinu hned, třetinu po zapracování a třetinu za odpracovaný rok 😀
Lorttah - jeho osud neznámý
Uživatelský avatar
Morgie
Příspěvky: 545
Registrován: 24. 4. 2009 18.19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Morgie »

Jo tak nějak :D

"Tinve"
Soví pírko
Morgie †

Tilia Cordata
Uživatelský avatar
Lafayette
Příspěvky: 47
Registrován: 17. 10. 2018 3.23

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Lafayette »

Ono kdyby se třeba trochu změnila pravidla příjmu zkušeností.. Tím myslím ještě rychlejší tikání/vyšší čísla do levelu X, nebo snad možná ještě lépe, kdyby vzrostlo navýšení příjmu zkušeností v kolektivu postav, věřim, že by to svoje ovoce přineslo taky. To s těmi životopisy je supr nápad, taky.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od The_Balrog »

Lafayette píše: 15. 2. 2019 14.06nebo snad možná ještě lépe, kdyby vzrostlo navýšení příjmu zkušeností v kolektivu postav, věřim, že by to svoje ovoce přineslo taky.
Tohle asi uplne ne, protože jedna ze zakladnich premis celé záležitosti je to, že nováček je samotný samotinký a nikdo mu nepomůže, ani ho nevezme do družiny tech zlých epiků :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Braenn »

Jen bych v rámci pořádku podotkla, že se tu řeší souběžně dvě věci. Jedna věc je pomoc nové postavě nakopnutím xp do začátku, které je myslím v současné době víc než dostatečné a o kterou jsem opravdu nelobovala. Protože první lvl sice člověk moc nevyjde z města, ale zas mu to rychleji utíká a má vizi nějakého lvl v dohledu. S tím že dle rozcestníkům nováčkům ví, kde má začít, si ty lvl může náhodou docela užít a podle mě taky tvoří základ charakteru (který je s vstupem do světa hezký, ale vždycky ho mírně upraví střet s realitou). Vykopnutím na 5 lvl mu sice umožníte z města vyjít, ale rovnou ho postavíte do hluchého místa, o jde, kde stráví následujících 5-7 lvl není-li ve spolku, plácáním se od ničeho k ničemu na poloprázdném serveru, než bude moct odepsat na inzerát "hledám zkušené xy" bez červených tváří. :blush:

Nicméně když se tu líbí možnost dávat xp novým postavám zpětně za "odpracovaný" rok ve hře, tedy vlastně zpětně, tak v čem je to v praxi odlišné od toho, když ty xp místo najednou (za nějakou těžko hodnotitelnou hru) může mít hráč dávkované postupně časovkama zvednutím třeba o jedna? Případně pomalejším klesáním xp časovek. V obou případech musí v té hře vydržet a rozhodně nechce nic hned a zadarmo.

Teď hodně nastřelím. Elfí xp klesají snad +-ob lvl. Kdyby prvních deset lvl klesaly pomaleji, a na lvl 10/12 se to srovnalo s tím, jak je to teď (čímž by dostaly ty lvl výhodu rychlejšího startu bez nějakých dárků v podobě desítek tisíc xp na ruku), případně by se klesání po těch lvl zrychlilo tak, aby to třeba kolem 15 dohnalo současný počet xp/min a nadále pokračovalo stejně? U lidských to samé, trpí nevím, ty vnímám spíš jako páku pro epizodku, která nemá budoucnost.

A mimochodem, k NPC uskupením, kterými se tu dost ohání, jako snadnou cestou - kdysi byl problém, že nikdo nebyl nikde a bylo to na škodu hře. Skoro každý byl dobrodruh... Zato byly PC spolky. Teď je spíš problém, že každý je někde u NPC, hra i podpora je tímto směrem hodně, hodně tlačena, hráč má rovnou DM jako patrona, cestičku umetenou... Jenže začleněním do spolku, který je vázán územně, se často uzavírá možnost hrát s nějakým DM někde jinde něco jiného, byť neutrálního. Rozsekává to svět na ostrůvky aktivit, bránící aspoň občasnému migrování. Čest výjimkám, ale vznikají pak situace, že má hráč v každém spolku jednu postavu a přepíná dle toho, kde se něco děje (imho trochu chucpe)- A když hraji postavu neuvázanou, narážím na prázdný svět, ale to tu naťukl Woxa (a dostalo se mu především odpovědi "tak jdi k do těch spolků, ehm). Ale to je asi věc, která se musí brát, že tak je, tak to berte jako povzdech a reakci na to, že to tu všichni strkají jako čupr řešení. Tak ne vždy.

P.S. rozumné zvýšení časovek v grupě by bylo fajn řešení navíc. Třeba by to lidi víc motivovalo chodit i na ne DM akce. A klidně by mohlo jít o pouhé 3+hráči - +1xp.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 15. 2. 2019 14.55, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lafayette
Příspěvky: 47
Registrován: 17. 10. 2018 3.23

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Lafayette »

Braenn píše: 15. 2. 2019 14.35
Takhle jsem to taky myslel, dík.


Balrogu, skvělá, konstruktivní poznámka. Way to go.
Nikdo nic takového neříkal, každopádně, pokud vím.
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Woxa »

Jo, mám tak trochu pocit, že buď neumím psát a nebo vy číst :-)

Věc se má tak, že někdo si chce hrát "The Sims" a někdo raději nějakou akci, průzkum atd...
Nemám problém, že tu jsou těžké dungy, které jsou a vždy budou výzvou, vyžadují sehranou partu, zkušenosti atd...
Pro end/mid game je tu toho spousty, ať už pro sólo hru nebo pro družinu.
Ale s těmi začátky je to prostě horší. Okolí města prozkoumáte celkem brzy, klidně i před tím 5 levelem. A pak co, prostě vás ten nízký level brzdí.
Nějak mi prostě uniká, proč by tento styl hry měl být výsadou hráčů, kteří si zde "vytrpěli" X měsíců hry.

Dříve bylo možné nižší level zastoupit počtem. Dnes ty počty nejsou takové a těch "vrstevníků" je ještě méně. A je sakra rozdíl jestli lokaci procházíte s pocitem nebezpečí a nebo vás někdo namakaný protahuje a to nebezpečí tomu chybí. Jak psal Zdech, ideálně mít vrstevníka.

Ve výsledku mi je jedno, jestli půjdu sám a nebo s někým (resp. s někým dalším si to asi užiju více), ale podívejte se jak většinou vypadá ten playerlist. Cca 8 postav online, z toho tak dva tři epici a dejme tomu dvě tři postavy co připadají v úvahu, žel bohům dvě z nich "zbabělci" (a to teď neberte nějak zle, nevadí mi to, i s nimi si jde občas zahrát, ale prostě naše zájmy se tolik neprotnou). A to mluvím o večerní špičce a neřeším, že ty postavy mohou být rozstrkané napříč Deskou.

Sakra, vždyť se podívejte, je tu X poloaktivních hráčů, kteří logují jen na domluvené hry a DM questy. Proč asi?
Proč většina těch postav vydrží pár levelů a pak vymizí?

A fakt si myslíte, že kdyby mi šlo o sólování dungů, tak si na to zakládám novou postavu (navíc dexaře, a bez umd)? Proč bych nevzal Caleda, nenacpal do něj elixíry a svitky za pár platinek, neodhodil jeho "rp výbavu", neoblík pláty z Hagu a nešel si creepit? Caled sice není optimálně postavený, ale furt s většími či menšími obtížemi do dungů může a až tak moc mu riziko smrti nehrozí.

Můj problém není: "Jsem low level a chci si všechno vysólovat"
Můj problém je: "Nemám k sobě adekvátní spoluhráče a na solo hru to není (tudíž proč bych měl logovat)"

Jinak teda za sebe, víc by se mi líbilo rychlejší tikání expů, než nějaký raketový boost z lvl 1 na lvl X. Jen ať si tím očistcem každý projde, ale prostě nemuselo by to trvat X měsíců.

Jo, Braenn to vystihla. Jestli nechápete co píšu já, snad pochopíte co píše ona. :)
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Ungo »

Já to třeba chápu. Jen s tím nesouhlasím.
Zvýšení toku expu nijak rozdily mezi hráči nesmaže.
Zvýšení toku expu nepřiměje hrace být aktivnější.
Zvýšení toku expu nepřilákala nováčky.

Ty nechápeš proč by výsada silné postavy měla náležet těm, kteří tomu věnují čas. Já zase nechápu proč by takové výsady mělo jít dosáhnout snaze.

A vlastně ani nevím s čím máte problém. Svoji vedlejší postavu hraju neaktivne a nárazove a od podzimu jsem si polepšil o tři levely k téměř epickému levelu.

Asi to zkusím pochopit a zalozim si postavu, abych si připomenul jak rychle to tedy vlastně tika.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Lafayette
Příspěvky: 47
Registrován: 17. 10. 2018 3.23

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Lafayette »

" Zvýšení toku expu nijak rozdily mezi hráči nesmaže.
Zvýšení toku expu nepřiměje hrace být aktivnější.
Zvýšení toku expu nepřilákala nováčky."

A čím ta konstatování podkládáš? Doposud zúčastnění svoje tvrzení pokaždý podložili několika pádnýma argumentama, tohle je v tom případě Tvůj čistě subjektivní pocit, neni potřeba to prezentovat jako fakt, ne?
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Ungo »

Myslím že jsem tato odůvodnění několikrát popsal vyse hned několikrát. Navíc nemihu za to že ty povazujes za padne argumenty to s čím souhlasíš a za subjektivní názory to s čím nesouhlasis.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Woxa »

Ok... Budu konkrétní. Náznaky zjevně nestačí. Tyto vysokolevelové postavy velkou část svého levelu získali za výrazně lepších podmínek.
1) Byla větší komunita => více možností pro hru, větší výber s kým budu hrát
2) Výrazný XP boost pro starší hráče a hostitele. Nyní po revizi je ten boost zanedbatelný. Tudíž i kdyby někdo prokázal, že na to má, spálí na to hraní mnohonásobně času oproti tobě.

Já osobně neřeším, že někdo má level 20, 30, je mi to fuk, nezávidím mu to, ať má klidně 40. Nevadí mi, že mezi postavami jsou rozdily. Vadí mi, že se těžko hledají spoluhráči na podobném levelu.

Nikdo tu nechce lvl 30 za týden. Ale shodujeme se, že po cca 5levelu nastává období, kdy už máš většinu možností vyčerpanou/obehranou, ale zároveň postava není dost silná, aby se pustila do něčeho nového.

Zvýšení toku expů umožní tuto propast překonat rychleji. Dostat lowíky do pozice, kdy budou schopni sami něčeho dosáhnout, smysluplně se k něčemu připojit. S těmi nováčky si jistý nejsem, ale mnohokrát jsem slyšel "Na EQ hrát nepůjdu, nechci několik měsíců expit, abych mohl pořádně začít hrát".

Nezakládej si postavu, abys viděl jak rychle to tiká. Založ si postavu a zkus si za ní aktivně hrát. Zkus jí dát nějaké větší cíle, nejlépe bojové nebo průzkumné a schválně kolik času uplyne, než je ta postava bude schopná realizovat. A schválně čím tento čas vyplníš.

Já nemám problém s tím, v té hře čas spálit, ale bohužel to vidím jako čas opravdu spálený. Protože prostě nevím co konstruktivního v té hře mohu dělat. Být lognutý jen proto, aby to tikalo? Hmm... Nic moc.

Dnes jsem online asi 4h, z toho cca hodinu jsem něco hrál, další hodinu jsem vyřizoval opravy, nákupy, korespondence atd... a zbylý čas? Víceméně koukal do blba, protože nebylo co a s kým. A to je takový celkem běžný den na EQ, zvláště mimo špičku.

Ve středu večer bylo ve hře pár lidí, vyřešil jsem si během krátké chvíle nějakou svojí hru s jinou postavou a pak jsem neměl co. Online byli asi 3 další lidi. Vědel jsem, že se motáte někde okolo Mamonína a tellem ti napsal slušný dotaz, zda se motáte někde okolo a jestli je nějaká šance vás potkat a třeba se k nějaké hře vetřít. Vzpomínáš si, cos mi odpověděl? Připomenu ti to "Nasrat". Takže jsem si dal marnou procházku po okolí, spálil asi 30minut zbytečně a pak naštěstí potkal postavu jinou, s kterou jsem si docela pěkně zahrál.


A nakonec, o tomhle jsem doteď taktně mlčel, ale ok... Ano, chápu, že tys udělal při svém neaktivním hraní 3 levely na Ahanovi, kterého jsi měl puštěného aby tikaly expy a plat. Přičemž jsi koukal na seriály a nebo hrál za Lenweho.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Ungo »

O tom že byla větší komunita se nemá smysl přít, ale ta prostě není a opakuji, že si nemyslím, že zvýšení toku expů s tím něco udělá. Třebas se pletu, ale prostě o tom nejsem přesvědčen. Daleko spíš si myslím, že by takové navýšení mělo za následek tvorbu spotřebních postav. Už ted tu máme hráče, kteří střídají postavy jako ponožky a stěžují ci, že mají malý level nebo ničeho nedosáhli.
Výrazný bonus Xp pro SH a Hostitele dříve byl, ale pokud to hodláš vztahovat na mě, tak si ty uvědom na jakém levelu jsem se jím stal. Bylo to poměrně vysoké číslo, daleko za hranicí těch, o kterých se tu ty bavíš.
Bohužel neeviduji logy, takže ti nemohu přesně napsat znění toho tvého slušného dotazu, ale vážně to nebylo tak jak se to tu snažíš prezentovat. A pokud si hodláš stěžovat na to, že jsem ti neumožnil ooc cestou ohnout hru, aby jsi se na sílu zapojil do konce mého miniquestu, tak by jsi se asi měl nad něčím zamyslet.
A jsem rád, že jsi byl tak moc hodný a taktnně mlčel, ale tenhle výkop je spíše úsměvný. Z principu nechci uvěřejnit ani level ani výši časovek, ale ty rád počítáš a a tak si jistě dovedeš spočítat, že suma expů, o které se zde bavím, je víc než pár desítek tisíc. Při, dejme tomu, 10 expech za tik je to 600 XP za hodinu. Pokud máš pocit, že má postava za posledního půl roku strávila cca 200 hodin rybařením, tak ti asi zlobí seznam online hráčů :biggrin:
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Braenn »

Hawkeye píše: 15. 2. 2019 18.23Daleko spíš si myslím, že by takové navýšení mělo za následek tvorbu spotřebních postav. Už ted tu máme hráče, kteří střídají postavy jako ponožky a stěžují ci, že mají malý level nebo ničeho nedosáhli.
Tenhle typ argumentů prosím ne. Vždy jsou a budou hráči, kteří hrají spotřebním stylem, nebo mají snažší přístup, než jiní. Přidání xp časovek by jim jejich spotřební snahu určitě ulehčilo, ale neznamená to, že by najednou všichni ostatní (a uvědom si prosím, o kolika "všech ostatních" při stavu na serveru mluvíme) začali dělat to samé. To není o expech, to je o stylu hry, a ten se tím nemění. A platí to o všech příkladech tohoto typu "A to dělá zle, tak to neumožníme nikomu". Takže ne, argument "xy to dělá zle, proto to nemůže mít nikdo" neberu.

To se Balrogu týká i tebe s podobným argumentem, že se pak najde někdo, kdo toho využije. Ano, najde. Zmínil jsi Asar a kokosáka, díky kterým musel Labir upravovat sílu potvor, a že by se to dělo i teď. Ale to je přesně vylévání vaničky i s dítětem, protože on NEMUSEL, ba přímo neměl. Někdo, jeden člověk, nebo menšina, dělá něco lépe, nikoli špatně, ale řekněme nechtěně, jinak než jiní, a proto to zhoršíme VŠEM? Asar zabíjí bodnýma stingery, dáme stingerům imunitu na bodáním, ať si ostatní střelci trhnou. Asar sbírá ze stingerů drahokamy, sebereme stingerům drahokamy, ať si trhne zbytek serveru. Nyrtisáci si hodili na harm u wywerny 20, tak posílíme wywernu tak, že bude smrtící na dalších 10 let pro všechny. Co to má za logiku, tenhle přístup? Všichni budou bití za to, že jeden hráč je jiný než ostatní? Naprosto nechápu, proč to někomu vadí, když je tu pořád zmiňováno, že nezáleží na lvl, ale na společnosti, charakteru, kvalitní hře atd., což se lootem čehokoli nezíská.

Tak dál k diskuzi, třeba se (bez ohledu na to, zda to projde nebo ne) shodnem i na něčem smysluplném.
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Ungo »

Nevím kde jsem řekl, že by to pak začali dělat všichni, ale možná je to nedorozumění. Já mám na mysli stále ty stejné hráče a jim podobné, kteří mají k vytvářená spotřebních postav sklony. Nemyslím si, že to kvuli zvýšení časovek někdo začal dělat.
Ty nebeš argument "xy to dělá zle, proto to nemůže mít nikdo" a já v tomto případě neberu "xy to dělá dobře, proto to umožníme všem"

Tahle debata je těžká, vlastně ani nevím co si třeba ty pod tím zvášením nárustu časovek představuješ. Přiznám se, že mám stále pocit, že nse tu bavíme o desítkách procent do plusu.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Braenn »

1) Nikde jsem nepsala, že Xy to dělá dobře, proto to umožníme všem. O tom nepadlo ani slovo, používal se jen argument opačný.
2) Pokud máš na mysli stále ty samé hráče, pak to už tuplem není argument, protože by nemohlo dojít k žádnému nárůstu. Ti stejní by dělali to samé, ať si.
3)Pokud nemáš představu, mrkni na můj příspěvek nad tím posledním, kde uvádím celkem slušný a konkrétní příklad, v odstavci zhruba uprostřed.
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Ungo »

Mno tak jsme to s Braenn trochu prorbali mimo forum, a trochu to změnilo můj pohled na věc.
Myslím, že se to tu už točí v kruzích a tak bych to, alespon za sebe rád nějak uzavřel.

Akceptuji všechny možné přínosy, které by takový systém mohl přinést, ale současně mám obavy z negativního dopadu, který je možná vidím jen díky svému pesimismu v téhle oblasti. Jsou jistě hráči, kterým by podobný systém osvěžil hru, ale jsou, podle mě, i hráči, kteří toho systému zneužijí (nebo si ho jen nezaslouží). Je to težká volba a člověk by asi musel věštit budoucnost, aby ji mohl s klidem rozhodnout.

Za sebe bych to rád uzavřel tím, že případná změna by mě neurazila, ale současně nebudu truchlit, pokud k ní nedojde.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Van »

Já byl roky příznivce časovek. Dneska jako pracující jsem odpůrce. Nechci hrát nekončící Simsíky s fantasy podtóny (u kterých se to vyznění dosti mění dle aktuálního složení týmu, ale tak je to v Čechách asi všude), kde jednou za pár měsíců pocítím posun postavy formou lvlu a jinak víceméně každý den mám na pořadu asi čtyři činnosti, které mám vybalancované, abych neměl placos BAN, aby postava měla co jíst a abych u toho nezcvoknul. Svého lvl 24 jsem zaříznul, protože jeho příběh skončil, neměl kam dál jít. Jediný plán, který mě napadl, byl tak dalekosáhlý a šílený, že bych ho nikdy na EQ neměl šanci zrealizovat (z několika důvodů od IC přes počty hráčů až po tvrdé OOC). Jen díky tomu jsem získal postavu na lvlu (myslím) 12 a dolvlil na 13 a mohl se účastnit pár výprav (a myslím že účastníci potvrdí, jak ta postava byla dost limitovaná a často nemohla pořádně pomoci). Nedokážu si představit start od nuly a měsíce až roky hraní, než dojdu někam k vyšším kruhům a použitelnosti.

Spotřební postavy na EQ nejsou zrovna problém. I když se urychlí expení, tak ten problém nebude. Mě spíše příjde, že každý všude byl, všechno zná, platinek má fůru. Všichni se hrnou do Mamonína a Mithalliru na všechny posty u NPC, ale nikoho už nezajímá průzkum Desky, objevování tvorů apod., protože to vše už někdo udělal dřív. Nevím, co by na EQ lidi táhlo do PC spolku, co by musel dělat a co by bylo zajímavé. Kdysi jsem byl jedním z těch, co založili druidy jako nějakou ucelenou grupu. Tehdy to mělo smysl. Dneska jsou ceny kůží nízké, placos postihy vysoké a lesy konečně září životem. Skoro by to chtělo nějaký placos někam do Amazonie :biggrin:
Hrebogovci měli být banda žoldnéřů, původně náhrada za Spanilou pěst, kterou Amir opustil ze dne na den. Pak se to zvrtlo (není dobré když spolek zakládají dva Hrebogovci a zaklínačka milující moc). Ve výsledku málokdy ti, kdo nás potřebovali, měli peníze, aby nás to vůbec zajímalo. V podstatě z nás byla skoro paladinská charita, která tahala říši ze … potíží. Je něco takového dnes, nebo se každý zdatnější dostal ke stráži a chrání to za plat stráže a z povinnosti a vlastenectví? Zkrátka mi příjde, že Deska je jaksi... menší a uzavřenější.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od zdech »

Braenn píše: 15. 2. 2019 14.35 Nicméně když se tu líbí možnost dávat xp novým postavám zpětně za "odpracovaný" rok ve hře, tedy vlastně zpětně, tak v čem je to v praxi odlišné od toho, když ty xp místo najednou (za nějakou těžko hodnotitelnou hru) může mít hráč dávkované postupně časovkama zvednutím třeba o jedna? Případně pomalejším klesáním xp časovek. V obou případech musí v té hře vydržet a rozhodně nechce nic hned a zadarmo.
Rozdíl v dlouhodobém pohledu není. Těch nastřelených 50000 je ekvivalentní 830 hodinám hry s +1XP/tik. Za těchto 34 dní čistého času postava přistane někde v 10+ lvl oblasti (záleží na umírání, "dodatečných příjmech" a hlavně přesnější kalkulaci, střílím "trochu" od boku). Bude tedy o necelou úroveň výš než stejně stará postava bez "nakopnutí"/bonusu na "tik". Z toho mi plyne, že +1XP je spíš morální vzpruha než cesta k odbourání měsíců hraní. Ale nějaký urychlující efekt tu je, to se nedá rozporovat.
A ano, nepominutelnou výhodou úpravy toku XP je i plošnost, odpadá tak riziko jakéhokoliv "on ano a já ne" (což je u posuzování "citu pro hru" atp. skoro nevyhnutelné).
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od George »

Uf... je tu mnoho různých názorů.. a témat..
Asi nejvíce mě zaujal Vanův příspěvek (nejspíše přímo nad tímto mým).
Každopádně zkusím k tomu říci svoje a zkusím se k tomu vyjádřit důkladně. Budu opakovat názory již padlé, budu mluvit k tématům i mimo ně, protože je tady toho tolik, že bude praktičtější, když se rozepíšu tak nějak obecně.

Upřímně řečeno jsem si tohle vlákno přečetl celé několikrát.. a včera kolem půlnoci jsem napsal poměrně dlouhý příspěvek, který jsem následně smazal - několikrát. Bylo to částečně únavou, částěčně tím, kolik vlastně témat se řeší naráz...
...každopádně jsem přišel na to, že na to mám sám různorodé, často protichůdné a dle nálady měnící se názory.

Na jednu stranu... EQ je náročná. Příšery jsou silné, expy jdou pomalu, smrti bolí, peněz je málo a svět nedává nic zadarmo. A to je dobře.
Na EQ by se nikdy nemělo stát, že postava zabije draka a ostatní nad tím budou jen krčet rameny s tím, že tohle je přece naprosto běžné. Uvádím jako příklad draka, ale dá se to vztáhnout na cokoliv. Nekonečné usnadňování hry nakonec povede k inflaci všeho. Ale tohle nemá smysl. Nakonec každý challenge, který nám hra připravuje, je jen v naší hlavě. Když já začínal, nebylo to o tom, projít solo takový a takový dungeon. Bylo to o tom konečně přežít útok vlků (byť útěkem), o tom zabít prvního jezevce nebo ulovit koroptev a opéct jí. Inflace jen způsobí, že mentálně - zabít koroptev nebude challenge a koroptve se stanou jen jakousi kulisou. Jakýmsi umístitelným animovaným objektem, který nad sebou má to zlověstné "Koroptev, nezraněn" jen kvůli tomu, že to systémově nejde řešit jinak. Stejně, jako jsou to dnes třeba.. racci nebo malé myšky.

Na druhou stranu... stárnu. A věřím, že hráčská základna EQ stárne se mnou. Nemám tolik času a čas, který mám, nechci věnovat EQ. Mrzí mě, že moje postava nikdy nebude taková, jakou jsem si jí vysnil, protože by to ode mě vyžadovalo nesmírné množství času stráveného ve hře. A to nemluvím o úsilí, snaze, obětování. Ne. Mluvím o čistém nefalšovaném čase stráveném nalogovaný do hry a je jedno, jestli zábavnou akční hrou, pletichama jako ze Hry o trůny nebo afkováním na pokoji v hostinci. A není to jen o XP. Ještě na Vánoce jsem se ve hře snažil o jistý specifický cíl ve hře a nepodařilo se mi ho dosáhnout a doteď nevím proč - jestli proto, že jsem na to šel špatně nebo prostě proto, že jsem NEUKÁZAL DOST SNAHY a TRPĚLIVOSTI. Věc se má tak, že jak stárnu a čas dochází, nechci do hry cpát snahu a už vůbec ne trpělivost a každá minuta, kdy jsem ve hře idle, je minuta ztraceného skutečného života.

Snad se mi podařilo naznačit, proč k tomu mám protichůdné názory. Možná jen říkám něco, co je každému zjevné, nevím. Každopádně je tu otázka, jestli chceme EQ odlehčit tak, abychom si mohli prostě všichni po práci hezky zahrát, nebo jestli bude EQ tím světem, jakým je. Světem, který je sice krutý, nicméně spravedlivý a dost skutečný na tom, aby MĚLO SMYSL JEJ "ŽÍT". Protože v opačném případě můžeme jít na Thalii nebo si prostě naházet lvly v single modulu. Je to snadné, ale je to o ničem.

Ale ehm.. zpátky k věci.
Tedy.. ještě se sluší dodat, že můj pohled na věc vychází striktně z mého stylu hry, který nejspíše ostatní hráči spíše nesdílí, než sdílí.
A taky se sluší podotknout, že vlastně téměř nehraju, takže cokoliv, co řeknu, je uplně mimo - ne proto, že by to nebylo aktuální nebo jiným způsobem relevantní, ale proto, že je to jako manželská rada od kněze. Byli jste varováni.

Plete se tu dohromady několik témat, zkusím podchytit všechny kombinace:

Podpora nových hráčů:
Medailonky i historie postav jsou super, ale upřímně sám nevím, jak bych se k tomu postavil... být vyjevený nováček, tak o něčem takovém ani nevím. A i kdybych věděl, tak bych byl nucen psát charakter a historii postavy dříve, než jsem vůbec vkročil na prvotní kámen. Do světa, jehož historii ani reálie neznám a možná ani nevím, co chtít od své postavy, potažmo RP. A kdybych snad tohle všechno zvládl, přeskočil bych prvních několik levelů, které jsou jedny z nejvíce vzrušujících vůbec (ano, bylo mi 15, když jsem začínal, ale když jsem poprvé v noci vylezl z bran Tirianu a v logu se mi objevilo "Trochu dál od přechodu něco stojí.", na patách jsem se otočil s dobrým pocitem, že mě nic nestihlo sežrat). Nechci nikomu říkat, jak má hrát, ale myslím si, že prvních několik levelů, kdy postava není schopný hrdina, ale ani průměrně schopný dobrodruh, ale prostě jen Matěj k EQ prostě patří. Nemá to být o tom, že příjdete na desku a začne se o vás mluvit jako o bájném drakorozeném. Je to o tom, že příjdete na desku a hned dostanete do zubů a víte, kde je vaše místo. A když si myslíte, že už víte, co a jak a deska vás začne brát, dostanete do zubů znovu, protože si vyskakujete a ještě jste u toho hloupí. .. No a pak příjde 10. lvl a deska přestává být tím nesněsitelně obtížným místem. A IMHO to netrvá zas tak dlouho ani při elfích expech.
Ehhhh.. ale to jsem opravdu odbočil a omlouvám se.. co jsem chtěl říct, je to, že noví hráči nepotřebujou rychlejší růst XP, natož XP do začátku. Nový hráč potřebuje chytit za ruku, ukázat co a jak.. být vtržen do hry, necítit se být nepřijat a odstrkován.
Nemyslím, že být nový hráč dnes, je obtížnější, než být nový hráč kdysi. Až na několik vyjímek. Když já začínal, skoro jsem umřel žízní a únavou. Bylo to poprvé, co jsem hrál NWN a byl jsem rád, že jsem to zvládal ovládat.. když k tomu přibudou poněkud neintuitivní EQ systémy, byl jsem v koncích. A tady ani to typické "zeptej se o pomoc IC" neplatí.. nejde se zeptat, jak mám sakra neumřít žízní, když je tu vedle mě kašna plná pitné vody.
Myslím, že tohle je to důležité pro nové hráče... mít koho se zeptat na radu. Nebýt ubit milionem různých systémů, které na EQ jsou od pití vody přes PLACOS až po sběr hub, které je třeba nejdřív najít a teprve pak je lze hledat.
Každopádně už to zase natahuju, tak zkusím být uplně konkrétní, co si myslím, že by prospělo zejména novým hráčům:
  • Menší postihy za smrt pro low lvl postavy - znalé hráče to příliš neovlivní, zatímco nováčkům to ušetří možná desítky tisíc XP.
  • Jasným způsobem říct hráčům, že každý, kdo pošle životopis/medailonek, dostane nějakou odměnu a že je to výhodné pro obě strany a že se nemusí bát a DX jim s tím poradí. Ideálně říci jak, odkázat na někoho konkrétního a uplně ideálně, kdyby se DX samo ozvalo.
  • Jasným způsobem ukázat, jak vydělat peníze - a tím myslím to, že 95% všech těžebních zdrojů, co znám, znám ještě z dob EQ2, kdy svítily pod tabulátorem. Nebylo by od věci, kdyby bylo označené rýžoviště za Tirianem, lesík v jezevčinách, víno u Mithalliru, atd. Možností, jak to udělat, je spousta, stačí zapojit fantazii.. ať už jde o strom v rozhovoru u nějakého NPC, který chce čerstvé ovoce a tuší, kde se dá takové ovoce sehnat, přes rýžovací pánve a nepořádek u rýžovišť až po přímočaré cedule upozorňující na surovinový zdroj důležitý pro království. Myslím tím opravdu označit některé triviální zdroje jako pro blbce. Až si hráč osahá, jak vlastně najít ten strom na kácení, pak už nebude problém, aby se sám (resp. s cizí pomocí) domákl dalších možností. Dnešní systém je věc, kterou vážně dnešním nováčkům nezávidím.
  • Možnost jít z Prvotního kamene do Mamonína - protože to je reálně jediný místo, kde deska není mrtvá - protože Alquist.
Ale reálně, tohle všechno jsou docela blbosti. Co nováčka opravdu udrží ve hře je smysl a spoluhráči. Pokud se nováček dostane do nějakého uskupení, které se ho ujme, je in. Pokud se nedostane.. kdoví. Takže bych navrhoval větší péči a iniciativu od DX i hráčů.


Podpora nových postav:
Předně bych se uplně vyhl jakékoliv inflaci. Postavy mají možnost historie/medailonků a zaběhlí hráči mají možnost přenosu expů atd.
Tady bych ocenil, kdyby byl tento proces přehlednější, transparentnější a výhodnější.
Sám nevím, co se v tomhle ohledu smí a nesmí, co se hodí a nehodí, jak se to dá nebo nedá použít a konkrétní čísla. A když už k tomu dealu dojde, tak nade mnou bude viset meč, který bude říkat "A teď budeš hrát, jinak bu bu bu. Sledujeme tě".
Taky bych rád věděl, že je to legitimní možnost, která je otevřena všem a očekává se, že to tak lidi budou dělat.
Celé tohle bude mít za následek, že na EQ budou chodit uplně neznámé postavy, které budou mít vlastně vysoké levely. A já s tím vlastně nemám problém. Pokud pověsím na hřebík postavu, co jsem roky nehrál a hrát jí ani nechci a místo toho založím postavu, kterou budu hrát třeba jen chvíli (ale nikdy bych jí nezaložil, kdybych věděl, že se nedostane přes 5. lvl), myslím, že to bude výhodné pro mě i pro svět. A bůh ví, že mě se dnes už nechce začínat od nuly. Bůh to ví.

k tomu bych dodal, EQ stárne:
Je pravda, že v hloubi duše bych ocenil, kdybych se mohl dostat na vyšší lvly. A nyní budu odporovat předchozímu tvrzení o tom, že bych se vyhl inflaci. Fakt je ten, že levely jsou jistým způsobem nenahraditelná část hry. Každý chce vidět svojí postavu zlepšovat a ten zvuk nového levelu.… Ach ten sladký zvuk. O bože. Takže si budu protiřečit a navrhnu několik způsobů, jak smysluplně zrychlit tok expů:
  • Silnější orčí a lidské expy - Možná se mýlím, ale tak nějak žiju v tom, že 90% hráčů má elfí expy (včetně mě, kdo skoro nehraju, ale ty lehce vyšší lidské/orčí expy mi prostě nestojí za ten výrazně nižší maximální lvl.. řekl bych, že tady se Labir ve výpočtech sekl). Natož abych si za některý z těch expů platit spešl extras.
  • Více expů od DX za herní činnost - Nerad to říkám, pravděpodobně je to špatnej nápad a prasárna, ale myslím, že současný odměny jsou zbytečně konzervativní a naprosto neadekvátní v poměru ku hře (v mém konkrétním případě například rizik a výsledků, kterých má postava dosáhla).
  • Více expů ve skupině lidí - když už bychom šli cestou toho vyššího přísunu expů, nebál bych se výrazně zvýšit množství expů přijatých v okolí více postav a to úměrně dle počtu těch postav. Něco ve smyslu skupina 3 postav + 2 xp, skupina 5 postav 4 xp, skupina 7 postav 6 xp, skupina 10 postav 10xp. Na jednu stranu to výrazně podporuje jeden styl hry a zároveň se to může rychle vymknout z rukou. Na druhou stranu by to byl velmi příjemný boost zatímco by to podporovalo objektivně nadprůměrně kvalitní hru statisticky řečeno. A nedá se to zneužít (individuálně).
  • Srsly, nemůžu si v extras zvolit vyšší počáteční level. Protože na EQ nehraju dost dlouho a neuhrál bych to nebo tak něco. I don't even.
  • A konečně, co se netýká rychlosti expů... umožnit postavám snáze zasahovat do dění. Myslím, že by EQ neuškodilo, kdyby hráči vyšli z hlediště na tribunu. Kdyby se hráčská postava reálně mohla dostat po roce intenzivního hraní na post soudce nebo třeba krále. A stejně tak snadno být sesazena. Pak teprve může začít ta opravdová hra pro všechny. V současnosti jsou ekvivalentní pozice dosažitelné asi tak po 10 let intenzivní hry, což je upřímně absurdní (nehledě na to, že králem ani soudcem se žádná hráčská postava nikdy nestane, protože proto). Obzvlášť tohle je podle mě něco, co mnoha starým hráčům chybí, ve výsledku level postavy je stejně jako majetek jen část toho, co ta postava může ve hře dělat a až jsou postavy jak majetné, tak naexpené, což se prostě povede každému, kdo tu nějakou chvíli hraje, hráč odchází s tím, že se bude radši věnovat problémům reálného života, než se snažit o nemožné.

Na závěr bych řekl, že si nemyslím, že dnešní nováčci mají hru náročnější, než jsme ji měli my. Nemyslím si, že je EQ přizpůsobená vyšším levelům, než kdysi. Nemyslím si, že byl někdy v historii aktivnější tým a když byl, tak to znamenalo smrt. A ještě je spousta věcí, co si nemyslím, ale protože už začíná být pozdě a já jsem totálně hotovej, tak jsem zapomněl, co to je.

Děkuji za pozornost.

PS: Psaní tohodle příspěvku byl ten nejhůř strávenej páteční večer v historii trávení pátečních večerů. Možná vůbec.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Lafayette
Příspěvky: 47
Registrován: 17. 10. 2018 3.23

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Lafayette »

Zcela upřímně, jak říká Braenn nebo Hawkeye, nezhroutím se z toho, pokud ke změně nedojde. Ale rád bych viděl příchozí hráče. Na to konto se domnívám, že je zbytečně letargický smiřovat se se skutečností opaku. A ač je NWN nejlepší patformou pro roleplay, lidi stále raději budou slintat po lepším grafickém provedení, potěší mě, když někdo upřednostní zdejší kvalitu hry. Neříkám, že má nějak poklesnout. Jen tenhle svět už není pro starý. A nebo je, a tihle roleplayoví rentiéři na něm dojdou stařecké, roleplayové demence.


P.S.:
To, jakým způsobem se DM/DS tým snaží srovnávat propast mezi aktivitou na serveru a počtem hráčů, je taky docela painful to watch. Už jen to je v podstatě upozorněním na to, že by nebylo od věci místy cosi přehodnotit.
Odpovědět