Koutek realističnosti

Vše co nejde zařadit jinam

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Braenn »

Jo takhle. Jen bych opravdu nehledala nutně IC opodstatnění za každou kravinou. Labir ani Onyx nebyli zrovna znalci zbraní, natož jejich realističnosti, a třeba jim dlouhej přišel víc cool, elfí, nebo co já vím. Je pravda, že zrovna v k beduínům by sedl jak hrnec na prdel, tak třeba zalobujem u WB. :)
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Braenn »

K té paletě - si vem jen gnomské luky. To je... to je... to prostě nevymyslíš!
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4080
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Wolf »

No já to myslel tak, že nemáš místo kde by se krátkej luk v takových podobách jako v Amfiberai dělal.
Anebrion by je asi zvládl... ale charakter a tak. K hobitum to nesedí.… k beduínum z IC hlediska ani taky moc ne - aby svoje luky prodávali seveřanum atp...
Takže jsem to myslel tak že není problém když PC za nějakým lepším lukem pujde, mu jej udělat. V podstatě nevadí, že v paletě nejsou...
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1846
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od placidity »

Vzhledem k tomu jak moc na prd luky jsou, nedají se nakouzlit, a kde co má částečnou imku nebo rezisty na bodné kombinovanou nejlépe ještě s elementem, tak to opravdu vlastne nevadí :)
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Braenn »

Tak plošnědeskové rezisty na bodné jsou pozůstatkem po Asar a klasických řešení od extrému do extrému. Třeba se dostane na jejich odstranění... časem. Postihuje víc zbraní, a je to škoda.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2538
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Jon »

Tak ono vůbec, bejt AA je asi nejlepší, vzhledem k tomu, že máte permanentně v low magic (rozhodně low item) settingu +5 zbraň...
Kraki Skengdrang
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Van »

Né, že by byl takový problém si jí castit ze svitků od docela low lvlu, že?
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Ungo »

No problém to není, ne systémový. Finančně už to docela problém je. Za jednu večerní akci jsem propálil svitky za 25 zl. To zabolelo víc než těch 10k expů :D
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Braenn »

Stalker19 píše: 29. 10. 2020 11.25 Postupně: Co ti přijde nehratelného na tom, že postavy povalující se u ohňů, jsou divoši (ti skuteční si umějí rozdělat někde stranou svůj oheň i postavit si stan), nebo bezdomovci? Když jsou k dispozici byty a hostince?
Poloha ohnišť je jasná: Pod hradem a u turnajové louky. Když si vzpomeneš na válku s drowy u toho druhého tábořila žoldnéřská armáda (to sice myslím nebylo ohniště zřízené ale armáda tábořila tam. A další je pod hradem, čili na místě, kde by tábořili ti, kteří se do hradu nevejdou, tedy vojsko.
Chápu, že si svoji postavu jako bezdomovce nepředstavuješ a ani si o ní nemyslíš, že je držgrešle a tak se proti tomu ohrazuješ, místo zamyšlení, jaký status svojí postavě, svojí hrou vytváříš třeba v očích měšťanů NPC, nebo jiných postav. (to, že to dělají další hráči se svými postavami na tom z mého pohledu nic nemění). Co si o tom myslí stráž na hradě, zvlášť když odejdete a necháte tam hořet oheň, je věc DM a týmu. Pro mne je zatím nekonání stráže, velkým zklamáním.
Lovení čehokoliv není na EQ sice řešeno a zakázáno, ale pokud veškerá půda někomu patří, jak je uvedeno v preambuli ke hře, potom by se mělo jednat o pytláctví, které se asi přehlédne v hraničních oblastech, ale nemyslím, že kolem města. Nicméně to je věc týmu a měšťané v mojí představě nad tím jen ohrnují nos.
Myslím, že místo na vaření a topení by mohlo být ve všech bytech, protože jinak by se muselo vařit venku u ohňů. Ale i to je věc týmu, jak to ve městě funguje.
Tak já to hodím sem, nakonec - koutek realističnosti.:)
Já tak nějak chápu, oč ti jde, jen se obávám, že na to jdeš špatnou/zbytečnou cestou. Spojuješ IC a OOC a když už do toho tahat historii, tak do hloubky, ne jen vybrané části, a pak taky - jaké období vlastně? A k tomu ekonomiku ve světě, který funguje jak funguje?

Poloha ohnišť není jasná, je to jen jedna z teorií, které snad dosud nikdo neřešil. To, že někdy někde jednou tábořilo vojsko neznamená, že dané ohniště je zřízeno kvůli nim. Jednak je to OOC nutnost - pod lískou se na EQ nevyspíš, jednak je to místo slučování hráčů, což prostě OOC chceš. IC? Kdo ví? Ve městě a okolo žijí dobrodruzi, tak se někde schází, to ohniště mohli docela dobře založit oni. Jestli to stráži vadí? Možná ano, možná ne, možná někomu. Chtějí to řešit? V zákonech o tom nic není. I tak mohou strážní prudit, mohou si něco vymyslet, ale to směřuje k IC hře, ne OOC dohadům. Zajdi IC za stráží a stěžuj si. A až bude nějaká postava stráž, třeba bude mít sama zájem o rozhánění postav, než je tomu dosud. Fajn, těším se na to. Můžeš jít ke stráži i ty.

Když už mluvíš o vojsku, co se nevejde a oháníš se reálností, pak posádku hradu (+-v době, jako je EQ) v Tiru, by tvořila zbrojná družina místního pána, na EQ to je městská stráž + garda (ubytování část v kasárny, část vlastní). Nic velkého. Vojsko, skutečné vojsko, se rekrutuje až ve chvíli války, protože lidi, co něco vyrábí a pěstují jsou do industrializace nenahraditelní. V Mithu to mají/měli jinak, ale tam bych taky realitu a ekonomiku netahala. A až bude chtít někde nějaké vojsko tábořit, tak si to určitě pořeší, vykopnutím dobrodruhů nebo vykopáním vlastních ohnišť.

Jaká postava je nebo není bezdomovec už načrtl redo. I když mám byt, chodím k ohni, abych potkala hráče, popovídala si. A jelikož spánek na EQ je také dost OOC (jedna hodinka asi tak dvakrát třikrát denně, co si budeme povídat), tak i zdřímla. Jestli se postava potom myje ve vaně, v rybníku nebo vůbec, to už je na každém hráči a tom, jestli teda pravidelně odehrává koupele. :biggrin:

Nechat hořet oheň je úplně jiná kapitola, a je supr, že to řešíš IC, ačkoli jak zas psal redo - oheň hoří, nebo doutná? Ale třeba z toho někdy bude požár, až se toho chopí DM.

Lovení na EQ - tady není žádný zákon o využívání/nevyužívání půdy a lesů, ačkoli veškerá půda je primárně krále. V zákonech je přímo řečeno, že trestné je jen ničení a nadužívání zdrojů. A vzhledem k tomu, že se ty zdroje obnovují ještě rychleji, než kolonie banditů a loot v truhlách, je to z části berlička ze staré EQ "kolečkuješ, tak tě IC setnem." Pytláctví jako takové tu coby pojem neexistuje, nelovíš-li někomu hospodářská zvířata. V reálu by navíc i měšťané měli dle svých možností mít dvorek s prasetem, králíky nebo slepicemi, malým záhonkem a čímkoliv, na čem ušetří, případně příbuzné na farmách, co jim to bez prostředníka dodají. Protože nikdy v historii se žádní obyvatelé města neživili plošně tím, že si chodili do hospody na hotovky. (Teprve USA, Británie a podobné země s mentalitou "tak co si necháme dovést dnes, čínu nebo indii?" to trochu změnily). :biggrin:

Co dělají měšťané a nad čím ohrnují nos v tvé představě se možná liší od toho, jak to vnímají jiní, možná ne - nicméně dokud si to nepotvrdíš IC ve hře, nespěchej s kázáním. Obecně ano, měšťani zatím ve většině her co pamatuji spíše ukázali, že dobrodruhy moc nemusí. I z toho třeba bude hra.

AD kamna - jo, ta by měla být ve všech bytech, pokud by majitel nechtěl, aby mu topili v koutku vytrhanými prkny. Ale na to vystačí i * *.
Stalker19
Příspěvky: 38
Registrován: 2. 10. 2020 17.41

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Stalker19 »

To je výborný nápad, udělat z toho samostané téma. Stejně ale pochybuji, že se k tomu bude někdo vyjadřovat, pokud by k tomu tým nezaujal nějaké oficiální stanovisko, protože lidi tu většinou chtějí v poklidu hrát a ne si vytvářet podhoubí pro problémy, ať s jinými hráči, nebo s týmem.
Pokusím se na tvůj článek odpovědět sumarizací svého názoru, který budu formulovat tak, aby se k němu mohli vyjářit ostatní, pouhým ano, nebo ne, abychom se nehádali o jednotlivé prkotiny, jako na co jsou udělaná ohniště a abych do toho netahal středověké i novověké právo, které stejně sloužilo a dodnes zhusta slouží ke krytí lumpáren soudců a jejich přátel.
1. Způsob bydlení a související náklady na bydlení jsou složkou odlivu peněz v ekonomice EQ, ale protože řada hráčů (postav) šetří na zbroj, knihovnu a na já nevím co, což může být i zcela IC záležitost, postavy často ubytování za peníze nevyužívají. Z toho důvodu nevidím jinou možnost, jak bonifikovat ty, kteří se ubytovávají, jako občané tzn. v hostincích, bytech, hradech, klášterech (pokud bude zřízeno), nějakým statusem a jiným přístupem stráže, než jaký je k těm, kteří táboří vedle města mimo vyhlášené akce (turnaje apod, nad rámec ubytovacích kapacit města). Sám si dobře pamatuji z dřívějška, že stráž v EQ3 nebyla líná dojít do lokace vedle města a jednu moji postavu vyhnat od ohně, který si sama rozdělala ve skryté úžlabině. Protože se to jinak, pokud vím, nikdy nikomu nestalo, považoval jsem to za projev šikanování od DM, ale jinak celkem dobrý nápad, pokud se bude všem měřit stejným metrem. Tuto bonifikaci, která je obecně celkem k ničemu, pokud nedojde na jednání s městským právem, nebo mezi postavami, které to mohou, nebo nemusí respektovat, asi není možné chápat jinak, než udělením statusu, podle způsobu bydlení. Pokud postava měsíc v reálu spí u ohně, aby našetřila na nájem bytu, pak si získá, na nějakou dobu, status tuláka i když pak už má byt. Čili, jestli někomu na jeho společenském statusu nezáleží, ať si spí, kde chce, obléká se jak chce, jí co chce a stýká se s kým chce. ano - ne
2. Měšťané jsou ti, kdo vlatní nemovitost ve městě a ne postavy v nájmu v bytech. Ten kdo vlastní nemovitost si může nechat dodělat libovolný update nemovitosti, když si ho zaplatí. Jinak obyvatelé měst v novověku a asi i v pozdním středověku nakupovali na trhu a vařili doma, pokud byli ve městě doma, nebo se stravovali v zájezdních hostincích, pokud tam doma nebyli, nebo v kupeckých dvorech, pokud byli kupci, v klášterech a podobných církevních zařízeních, pokud byli poutníci. Nikde jsem nikdy nečetl, že by v okolí města lovili bažanty, prasata, vysokou. Myslím si, že takový byl i záměr tvůrců EQ. ano - ne
3. K plundrování zdrojů. Myslím, že to byla velmi vágní definice, která sloužila k tomu, aby si DMka rozhodovala podle své libovůle, co to vlastně znamená, že někdo plundruje zdroje. Dříve tomu měl odpomoci PLACOS (který mým postavám nikdy v ničem nebránil, takže si neumím představit, co dělaly postavy, jejichž hráči si na něj stěžovali). Na EQ4 tomu asi mají odpomoci nemoci, nevím. Jediný způsob jak definovat plundrování zdrojů, je pomocí zákonů, nebo svévolných zásahů stráže, která bude třeba vyžadovat nemalý úplatek od postav, u kterých najde třeba 40 kamenů od druhu. Jinak prostě postavy našetří na svoji plátovou zbroj, nebo nějakou jinou důležitou věc a hra je přestane bavit, protože nebudou mít o co usilovat.
4. Smyslem usilování postav by měl být mimo jiné i společenský status. Ten byl v EQ3 poměrně nešťastně stanoven, jako účast v DM frakci nějakým způsobem a často privilegovaným postavením někoho z DM frakce. Dokud měli DM rozdělené "hodné a zlé frakce" tak to asi ještě šlo. Tím, že Černá růže, pokud vím, nikdy nezačala být aktivní, piráti vždy jen na chvíli a pak to hráče přestalo bavit (třeba po roce hraní bez postupu). Pak přestal dělat DM Wolf, takže zůstala jen stráž a druhá frakce domobrana, která prostě bez zábran buzerovala postavy, které mohly dělat jejich protiváhu. K tomu se stráži dostávalo od DM v podstatě neomezených zdrojů, takže výsledek byl posledních 6 hrajících postav v Mamonínské stráži. Mám za to, že v EQ4 by měl být status postav definován jinak, než v EQ3 a měl by být dosažitelný i mimo DM frakce. ano - ne
EDIT:
Společenský status se snadno ztrácí a těžko získává. Každý, kdo se náhle a bez zjevného důvodu (Dědictví, adopce) vyšvihne nad svůj společenský status je podezřelý a může se stát terčem perzekuce od místní nobility: ano - ne
Ještě jeden EDIT:
Pokud si přečtete fórum, co se kde povídá v Tirianu, pak zjistíte, že Tirian ve válce je, proto neupozorňuji na přehnaný počet vojáků ve městě
EDIT 3
Ano, někteří měšťané měli i dvorce mimo město, nicméně příbuzné, kteří obyvatele měst, zadarmo z farem zásobovali, bych odkázal na vajíčko z Jáchyme hoď ho do stroje. Myslím, že až do moderní doby nic takového masově nejen neexistovalo, ale díky způsobu vlastnictví, ani existovat nemohlo a způsob vlastnictví v EQ je jasně definován. A vytíženost potravin z farem viz. co se povídá v Tirianu. To že se potraviny nezdražují a potravinové zdroje v okolí města nejsou předmětem ochrany, je myslím jen nedůslednost DM vzhledem k situaci, nebo úlitba DM hratelnosti, protože myslím, že většina postav situaci města nijak neřeší a asi o ní ani neví.
EDIT 4
Když vám přijde IC zcela v pořádku, že si k ohni chodí popovídat kněz Ajris s skřetojedem, tak nic proti. Ostatně Redovi nikdo nebrání, aby se domluvil s kamarády na hře v divočině s partou domorodců a když bude dost hráčů na takový koncept, tak třeba nebude hrát nikdo ve městě.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od zdech »

1. K tomu je výhodnější přistupovat obráceně, tedy každá postava začíná jako tulák/přivandrovalec, dokud si svou vlastní činností v očích NPC nepolepší. Mnohem míň práce s hlídáním. A přišlo mi, že se to víceméně aplikuje.

3. Nevím jak v Království, ale Říše má zákon o ničení přírodních zdrojů a na něj navázané těžké tresty. Navozuje to představu vypalování lesů, zatápění dolů atp. ne nadměrné pracovní činnosti. Nevím o případu, kde by někoho čtvrtili za to, že během dne složil a prodal pár tuctů dubů.

4. Postavení nebývalo výlučně vázáno na NPC frakci. Dalo se dosáhnout uznání ve společnosti i bez toho, aby dotyčný pobíral plat. Jen tedy vzhledem k tomu, že "společnost" se většinově sestává z NPC, tak přísaha věrnosti některému takovému uskupení je cestou nejrychlejší. NPC uskupení navíc přežijí odchod hráčů, takže jsou ve svém postavení stabilní.

P.S. Mamonínská domobrana víceméně postrádala hráčské členy natož pravomoc někoho šikanovat. Poslední postavy na EQ byli tři vojáci, jeden strážný, farmářka a hostinská. Naznačování držení se v pozici pro "neomezené zdroje" je po deseti letech snahy o konzistentní hraní charakteru někde mezi deprimujícím a urážlivým, ale beru na vědomí.

EDIT4: Kněz Ajris nebo tulák jemuž Ajris prokazuje přízeň? I kdyby kněz, ajrisiny kněžky se svého času brodily bahnem morem stiženého Mamonína aby pomohly potřebným. Pokec u ohně je vklidu.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Stalker19
Příspěvky: 38
Registrován: 2. 10. 2020 17.41

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Stalker19 »

To 3. ta buzerace pocházela od předimenzované Mamonínské stráže a ne od jednomužné domobrany, tam jsem se asi ne zrovna přesně vyjádřil a omlouvám se. Nicméně to že z hlediska běžných postav, předimenzovaná Mamonínská stráž, neomezenými zdroji disponovala, vím z osobní zkušenosti.
To 4. Vím o dvou postavách, které nebyly součástí DM frakce a požívaly společenského postavení. 1. Sela Sienna postava WB a DM, která požívala statusu od počátku desky a 2. Alkaran. Ta jediná si svůj status nějak IC zasloužila i když si stejně myslím, že statusu nabyla až když se její hráč překulil do DM, ale je to dost dávno a třeba si to špatně pamatuju. Také jsem nějakou dobu nehrál a tak jich možná vzniklo bez ingerence DM víc, jen je neznám i když o tom pochybuju.
Edit 4: Tak tedy jinak a naplno: Vzdělaný a kultivovaný tulák, jemuž Ajris prokazuje přízeň, si chodí popovídat s lidožroutem, který humanoidní bytosti žere přímo před zraky ostatních přítomných za syrova a všem to připadá cool.
Uživatelský avatar
redo
Příspěvky: 127
Registrován: 10. 9. 2020 13.30

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od redo »

Stalker19 píše: 30. 10. 2020 16.16 Edit 4: Tak tedy jinak a naplno: Vzdělaný a kultivovaný tulák, jemuž Ajris prokazuje přízeň, si chodí popovídat s lidožroutem, který humanoidní bytosti žere přímo před zraky ostatních přítomných za syrova a všem to připadá cool.
Ne všechno je, tak jak vypadá. Co když je daný kněz Ajris ve skutečnosti někdo, kdo Ubtaa ovládá a využívá ho? To co vidíš ve hře, nemusí být vždy pravda, proto bych to nedával za příklad. Lidi jsou třeba rádi, že Ubtao lovil škřety a zkrátka ignorovali, to že je pojídal. Přišlo jim to nechutné a to hrál téměř každý.
Uživatelský avatar
redo
Příspěvky: 127
Registrován: 10. 9. 2020 13.30

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od redo »

Stalker19 píše: 30. 10. 2020 16.16 4. Vím o dvou postavách, které nebyly součástí DM frakce a požívaly společenského postavení. 1. Sela Sienna postava WB a DM, která požívala statusu od počátku desky a 2. Alkaran. Ta jediná si svůj status nějak IC zasloužila i když si stejně myslím, že statusu nabyla až když se její hráč překulil do DM, ale je to dost dávno a třeba si to špatně pamatuju. Také jsem nějakou dobu nehrál a tak jich možná vzniklo bez ingerence DM víc, jen je neznám i když o tom pochybuju.
Neznáš je, nebo si je nepamatuješ. Těch postav tu byla celá řada a celá řada si to zasloužila. Vzpomínám si na postavy, které hrál Ježura (Hromval), Tenawar Telion? Říkám to správně? Proslulý bard z Tirianu a další a další... Ani jeden nebyl nikdy DM a hráli tak, že si své postavení zasloužili víc, jak kdokoliv jiný. Jak říkám, těch postav je celá řada, nechce se mi vzpomínat. Věř nebo ne, tito své postavení získali svou báječnou hrou.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od zdech »

Nebo...já nevím...misionář, co se snaží přivést zbloudilé duše na pravou cestu jinými prostředky než mečem.

4. Mě napadají lidi kolem Hreboga nebo Nyrtis. Pak tedy vím spolehlivě o jednom bělovlasým, co byl "ověšený metály" roky před tím, než se přidal ke stráži, aby jeho novomanželka nebyla ženou "tuláka". Jenomže s přístupem "nevím co a jak, ale ono je to určitě stejně nějaká křivárna" uvidíš nepřípustné jednání všude. Dej lidem prostor.
EDIT: Omluva Modrozlatým, taky jasný přílklad "netuláků" bez NPC frakce (svého času).
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Braenn »

...EDIT 3 Ano, někteří měšťané měli i dvorce mimo město, nicméně příbuzné, kteří obyvatele měst, zadarmo z farem zásobovali...
Nikoli zadarmo, ale bez prostředníka jsem psala. Tím myslím prodej z ruky do ruky. Neměla jsem zmiňovat ty příbuzné, to byl krok vedle, šlo mi o spíš koncept A dojde na trh prodat svoje zboží, B to od ní koupí. Rozhodně ne to, cos naznačoval původně, tedy "bydlím ve městě, tak obědvám v hostinci, jinak jsem pro ostatní měšťany spodina".
Lov koroptví a vysoké z okolí měst nikde v historii být zmíněn nemůže, protože narozdíl od EQ to nebylo dovoleno, natož plošně. A kdyby bylo, tak by, narozdíl od EQ ta vysoká a koroptve došly do týdne. Jenže na EQ to dovoleno je a neřeší se to stejně, jako se neřeší opakovaný a nekonečný spawn potvor.

To s tím ohništěm jsem teď pochopila tak, že před x lety tvou postavu vyhodilo jedno DM za stráž od ohniště, ještě možná formou šikany (a asi tuším kdo to byl, takže tomu naprosto věřím), a na základě toho jsi získal pocit, že by se to mělo dít každému.No... Zatím se tak neděje ani nedělo. A snad ani nebude, protože hratelnosti by to fakt neprospělo.

...Měšťané jsou ti, kdo vlatní nemovitost ve městě a ne postavy v nájmu v bytech...
Přesně tak. Takže ani fakt, že má postava byt, na který si vydělala, co já vím, obíráním skřetů a banditů, z ní nedělá o nic menšího tuláka a spodinu, než jsou ti, co se válí okolo ohniště. Naopak třeba mithallirská princezna si někdy chodila k ohni se spodinou pokecat, a nějak mi nepřišlo, že by klesala. Řešení zbytečnosti.

Když vám přijde IC zcela v pořádku, že si k ohni chodí popovídat kněz Ajris s skřetojedem, tak nic proti.
Hypotetický, nikým nikde nejmenovaný kněz Ajris, by si vzhledem k povaze paní Ajris mohl chodit povídat s kým chce, víc tolerantní bohyni by člověk pohledal. :clover: Hypoteticky. Lidožrout je od skřetožrouta docela daleko. Odpor k jídelníčku dal najevo snad každý, nevím o někom, kdo by to řešil jako "cool". Výstřel mimo.
Ono je třeba balancovat HCRP versus hratelnost, hlavně po stránce toho, že hráč potřebuje hrát s hráči, jinak by tu neměl co dělat. To znamená je potkat. Jak balancovat? Řešíš čistotu postav, co spí u ohniště a předpoklad, že jsou jak bezďáci. Třeba... Jak řešíš čistotu postavy, co se po kolena probrodí krví, ideálně v sukni po kotníky, postahuje pár potvor, a takto vyzdobena nakráčí do města, povznesena v očích měšťanů nad bezďáky u ohně? :D Je někdo v očích světa, stráže, postav, DM... horší nebo lepší podle toho, zda si koroptev koupí, nebo uloví? biggrin: Pamatuji si debatu o tom, zda je třeba zavádět systém chození na záchod. Tohle mi přijde dost podobný. Svět nepotřebuje ani systém vyměšování, ani řešit věci jako "týden jsi nenakoupil u řezníka, tvůj společenský statut klesl o pět bodů".

...Jinak prostě postavy našetří na svoji plátovou zbroj, nebo nějakou jinou důležitou věc a hra je přestane bavit, protože nebudou mít o co usilovat...
Někdo třeba jo. Já jsem zas dost ráda, že jsem našetřila na věci, které byly +- nutností, a můžu výrazně omezit solo čas, strávený plundrováním zdrojů okolo Tirianu. Každý to má po svém.

P.S. Redo - byl to Tengawar
P.P.S. Zdechu - Nyrtisáci žádného postavení nedosáhli, Anaďák si své postavení získal sólo a naprosto mimo cokoliv s bohyní.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od zdech »

Ne Nyrtisáci jako celek, ale jednotlivci, co se kolem noci motali. I mimo to první komando.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Woxa »

Hele, z mého pohledu na tom tak 30-40% má smysluplný základ, ale zbytek jsou naprosté hovadiny. Navíc srovnávat reál a fantasy nikdy nikam nepovede.

Vyjádřím se hlavně k bodu 4., tedy nutnost být v NPC frakci, aby postava měla jméno ve společnosti. Osobně jsem vždy měl pocit, že to bylo spíš naopak, pokud si postava udělala jméno, snáž se dostávala k těm NPC. Měl jsem několik postav, které jakési jméno a vliv měli v rámci nějakých menších kruhů a pak jsme také s Plackou hráli Modrozlaté bardy, ti si nejprve vydobyli to jméno a teprve později se stali členy NPC frakcí. Caled po několika letech IRL vstoupil do stráže a Lyn ještě později do diplomatických kruhů (kam navíc spíš byla vtažena, než že by o to usilovala).

Pak bych mohl uvést třeba Zaltaise, který nikdy v žádné frakci nebyl, byl spíše takový troublemaker a přesto v Amfi (a možná i jinde) byl respektován. Už zmínění Hrebogovci, "farmář" Nico, někteří z trpaslíků...
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Stalker19
Příspěvky: 38
Registrován: 2. 10. 2020 17.41

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Stalker19 »

Ono je třeba balancovat HCRP versus hratelnost, hlavně po stránce toho, že hráč potřebuje hrát s hráči, jinak by tu neměl co dělat. To znamená je potkat. Jak balancovat? Řešíš čistotu postav, co spí u ohniště a předpoklad, že jsou jak bezďáci. Třeba... Jak řešíš čistotu postavy, co se po kolena probrodí krví, ideálně v sukni po kotníky, postahuje pár potvor, a takto vyzdobena nakráčí do města, povznesena v očích měšťanů nad bezďáky u ohně? :D Je někdo v očích světa, stráže, postav, DM... horší nebo lepší podle toho, zda si koroptev koupí, nebo uloví? biggrin: Pamatuji si debatu o tom, zda je třeba zavádět systém chození na záchod. Tohle mi přijde dost podobný. Svět nepotřebuje ani systém vyměšování, ani řešit věci jako "týden jsi nenakoupil u řezníka, tvůj společenský statut klesl o pět bodů".
No já s postavou nic nestahuju, ani nemám stahovací nůž. Taky se snažím vyhýbat krvavým skvrnám, ale je fakt že v některých lokacích se znečistění vyhnout nedá, to pak chodím co nejrychleji do lázně a prát šaty. Jako úlitbu hratelnosti chápu to, že postava nosí věci v inventáři, protože engine není stavěný na to, aby je nosila viditelně a jediné omezení je množstvím kolonek v inventáři a vahou. Rozhodně jsem dalek toho, nařizovat někomu, jak má hrát, jen jsem prezentoval své názory a svůj pohled na svět. Proto mám radost, že 30 - 40% vyvolalo u někoho souznění. Jinak si samozřejmě každý může o mém pohledu myslet, co chce. Proti hraní divocha a jeho korelaci s komunitou nemám v podstatě námitky. Beru, že ne každý je tím, čím se jeví a že leckterý lidožrout mohl úspěšně vystudovat Universitu Karlovu a leckterý misionář může být s lidožrouty jedna ruka :smile:
Odpovědět