Mapa EQ

Vše co nejde zařadit jinam

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
aster3
Příspěvky: 60
Registrován: 29. 1. 2008 9.44
Bydliště: Hag Hargol

Mapa EQ

Příspěvek od aster3 »

Viem, ze existuje vseobecna mapa EQ ale napadlo ma urobit detailnejsiu mapu na zaklade lokacii. Prikladam ukazku cesty z Hag Hargolu do podhradia Mithalliru. Mapa moze byt samozrejme takato hola alebo moze byt doplnena o rozne informacie ako su zname budovy, zname miesta, prechody lokacii ci naznacene kde sa co nachadza na tazenie (drevo, kvetiny, kamienky atd atd. …

Otazka znie, ci by to vobec bolo vhodne a ci by to nekazilo hru. Podla mna by to nemuselo kazit hru nakolko v knizkach v knizniciach su dostupne informacie o vyskyte surovin len v pisanej podobe (nie grafickej).
Pripadne ak by bol zaujem mapu dalej rozsirovat, tak sa ozvite v hre Moraklis (acc. aster3) a mozeme ist prebadat zakutia sveta :rolleyes:
eq_nakres.jpg
Obrázek
Uživatelský avatar
Mevaron
Příspěvky: 124
Registrován: 30. 1. 2010 18.04

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Mevaron »

Takových map existuje celá řada...sám sem jich spoustu nakreslil. Často však jde o citlivé informace, které nejsou volně dostupné a rozhodně by být neměli. Podle mého jde zrovna o ten typ informací, které by postava měla nasbírat sama ve hře - nikoliv hráč vyčíst na fóru / webu. Právě neznalost hráčů dělá podle mého hru krásnou. Jsou na desce zcestovalé postavy, které prošli desku křížem krážem a dokážou vás provést tím nejstrašlivějším dungem bez škrábance a jsou postavy co neznají cestu z říše do království, protože prostě vždy jezdí lodí. Stejně tak každej nezná, kde hledat surovinové zdroje a fórum nebo web by tyto informace šířit neměli. Toť můj skromný názor.
Boendal Biderbo, spoluzakladatel a pokladník Západoříšské obchodní společnosti, hrdý sekernik a mapokreslič Hag Hargol jmenován samotným Vojvodou.
Albus Tuřínobijec. Cože? Tuřín? Tuřín! TO JE MŮJ TUŘÍN!
:bye: :bye:
And now...i'm one with the force.
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Van »

Na fórum bych nedával.
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4080
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Wolf »

Verejna mapa eq je ta na strankach. Dalsi mapy dostupne verejne na forum uz vyzrazuji moc IC věcí (jak píše Mevaron tak i citlivych, at uz jde treba jen o zapadni cestu). Verejne dostupné informace o tom kde co tezit najit a sbirat je to samé. Defakto by se jednalo i o podvod říkat timto stylem ostatnim hráčům kde co je.

Spoustu postav ve hre umelo kreslit mapy. Mapy ale byly dostupne pouze IC a ne verejne. Kdo se k mape ve hre dostal treba za penize nebo kontaktem tak se dostal i k treba ruznym informacim o tezbe surovin atp. A to je v poradku. Takze pokud ma tva postava charakter na to delat ve hre mapy, muze. Ale musi byt pouze v IC rovine a nemeli by se šířit forem a OOC komunikaci.

Takze jen upozorňuji ze delat někomu podrobnou mapu ooc stylem neni zrovna ok. Pak se vlastne i jedna o metagame kdy hrac pomoci OOC informace (mapy) ovlivní svou IC hru.
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
aster3
Příspěvky: 60
Registrován: 29. 1. 2008 9.44
Bydliště: Hag Hargol

Re: Mapa EQ

Příspěvek od aster3 »

Dakujem za nazory ale predsalen v tom mam trosku zmatok.

Moja mapa, ktoru teda podla nazorov nebolo vhodne uverejnit na forum (co samozrejme respektujem)
eq_nakres.jpg
Pritom tu je mapa s legendou, ktora ma doplnene znacenia co sa tyka zvere a vodnych zdrojov, oznacenia obrannych zariadeni, taborisk atd. - verejne dostupna pre vsetkych bez rozdielu
mapa_zapadni_cesta_2500x744.jpg
A este tu mame IC knizky, kde je relativne presne popisana lokalita vyskytu surovin, co je taktiez akceptovane.
kniha_drevo.JPG
kniha_drevo.JPG (48.04 KiB) Zobrazeno 5684 x
Tak kde je ta linia, co vhodne je a co nieje ?
Obrázek
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 479
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Brambor »

Západní cesta je natolik známá, že s ní nikdo nemá problém. Ta stará mapa, kterou jsi vložila do svého příspěvku, byl IMHO taky blbej nápad.

Ty jsi přišla s tím, že bys chtěla udělat detailnější mapu Desky na základě lokací. A to klidně dělej, ale IC formu a nezveřejňuj to na foru. Bylo ti doporučeno nedělat OOC přístupné mapy, protože to prostě není třeba a zároveň to dost kazí hru pro případné nováčky.

IC knihy jsou úplně v pořádku, postava je musí ve světě najít, přečíst si je a vyvodit vše v IC rovině.

Na závěr, sám nechci hrát velikost Desky jenom v rámci hratelných lokací, je to totální hovadina. Proto u méně přesných map je skvělé, že si do "prázdných míst" mezi lokacemi, může hráč něco představit, což naprosto precizně dělané mapy tvé výroby nedovolují.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Woxa »

Přidám něco z trochu jinýho soudku.

Mně by se hrozně líbilo, kdyby existovala nějaká slepá mapa využitých EQ čtverců. Kde by bylo jasně vidět, jak velká část EQ je reálně zpracovaná a kde jsou "prázdná místa". A hlavně, která by byla pravidelně aktualizovaná.

Je jasné, že mnoho nových lokací vzniká na základě nějakých IC okolností, a postava by si je měla sama nalézt. Ale mnohdy přibude kus lesa, který tam "byl odjakživa". A pak nastavají takové ty "trapné WTF momenty", kdy za mojí postavou přijde jiná a ptá se, zda něco nevím o té svatyni co mám v lese za barákem. A já, ač mam celý les 100000x proběhnutý, znám ho jako své boty o svatyni ani nevím, protože jsem teď měsíc nehrál a WB zrovna přidalo nějaký nový čtverec.

Bylo by mnohem snažší zaběhnout si omrknout novou lokaci, když budu vědět, kam jít, než když si jen přečtu "přidáno X nových lokací" a já musím obíhat polovinu mě známého světa a doufat, že nepřehlédnu přechod.

//EDIT: Grammar nazi opravy. Psal sem to několikrát, hrál jsem u toho a podle toho to taky vypadalo :)
Naposledy upravil(a) Woxa dne 31. 12. 2017 1.39, celkem upraveno 1 x.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Anade »

Tohle bych také uvítal.

Plus pár oprav:
Woxa píše: 30. 12. 2017 15.34
Mně…


…vědět, kam jít, … obíhat…
Naposledy upravil(a) Anade dne 31. 12. 2017 3.03, celkem upraveno 2 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4080
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Wolf »

A jak chcete rozlisit lokace, co si maji postavy nalézt oproti lokacím, o kterych potřebujete vědět?
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 479
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Brambor »

Wolf píše: 31. 12. 2017 0.38 A jak chcete rozlisit lokace, co si maji postavy nalézt oproti lokacím, o kterych potřebujete vědět?
Možná, že by spíše bylo fajn, kdyby WB po přidání nových lokací napsali u těch, které by IC měly být postavám známy, nějaku informaci. Např. "Rozšířeny jezevčiny" nebo "Nové lokace kolem Mithaliru" či "Východní část lesa doplněna o nové lokace".

Rozumím Woxovi, že je někdy frustrující, když světaznalé postavy netuší, že je vedle "nová" louka. :) Mapa by ale spíše uškodila.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Woxa »

Hele já nevím, určitě mohou být oblasti, kde je to sporné... ale pokud se přidá do modulu oblast jako třeba Předhůří Ledových hor, tak bych byl raději, kdyby to neproběhlo na "tajňačku", ale spíš skrze nějaké oznámení v tomto duchu:
Nově přidáná oblast Předhůří Ledových hor
- lze ji nalézt severně od cesty k Hagu a skládá se s několika horských a zalesněných oblastí
- mezi významné orientační body patří: starý hřbitov, svatyně u vodopádu, rozhledna...
- A pozor! Povídá se, že v tomto kraji žije i nebezpečný vlkodont
Zkrátka máš oblasti, které jsou jednoduše dostupné, nijak skryté a na Desce patrně existují přinejmenším dlouhá století. Nevznikly přes noc, ale pouze v modulu reálně neexistovaly. U takových lokací podle mého nemá smysl dělat s nimi tajnosti, protože kdo tu sousední oblast navštívil, ten by ji objevil (ale nemohl, protože reálně neexistovaly přechody). Takže díky oznámení si to tam dotyčný může proběhnout/okouknout rychle a dodatečně. Naopak, ti co tam nikdy nebyli patrně nebudou mít důvod hrnout se tam kvůli pár novým lokacím v sousedství.

Myslím si, že velká část takových lokací jde určit i zdravým selským rozumem a netvrdím, že ono oznámení musí prozradit každé tajemství oné lokace. Spíše jde o to, aby se předešlo paradoxním rozhovorům, kdy druidé nebudou vědět co mají v lese, a hráči budou vymýšlet nesmyslná zdůvodnění proč to jejich postavy nevědí či jak jinak vybrousit z trapné situace. Takové oznámení o vzniku nové lokace by mohlo napomoci uvěřitelnější konverzaci a stejně tak dá záminku ke společným průzkumům nově vytvořených lokací (a tedy i ke společné hře).

Samozřejmě jsou i nové lokace, kde je takové veřejné oznámení nežádoucí, a které vznikly na základě nějakých IC událostí (třeba když si hluboko v Arnudenu nemrtváci vykopou nové patro), ale to podle mého nově doplněné lesy a louky nejsou.

A než jsem napsal slohovku, tak mě Brambor předběhl :D
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Anade »

Pokud byl někde přidán (jako posledně) „Nový menší dungeon“, taky bych uvítal upřesnění, kde ho mám hledat. Nebo by měla postava znovu prošmejdit všechny lokace, aby jej našla?

Chápu, že pokud byl přidán jako reakce na (N)PC činnost, nemusí to být zveřejněno, jak píše Woxa.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Van »

OT: ono by se celkově hodilo vědět, co znamená oprava chyb. Tule jsem něco řešil s jiným hráčem, došli jsme k tomu, že nefunguje jedno NPC, jak by mělo. A pak z updatů nevím, zda už to bylo opraveno, nebo jestli mám ještě čekat.
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4080
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Wolf »

Nove lokace a dungeony tu ale vetsinou nejsou pro to aby se hned sli hledat. Takze upresneni nebude. Postava je zkratka nekdy najde az tam nahodiu pujde a situace ji tam treba zanese sama a bude prekvapena i jako hrac ze je tu neco novyho.

Jinak u beznych lokaci asi souhlasim ze by slo doplnit co kde jak.. alespon obecne.

A kdyz neco nefunguje mame tu dve WB a neni problem jednomu z nich napsat a optat se.
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Anade »

Wolf píše: 31. 12. 2017 10.49 Nove lokace a dungeony tu ale vetsinou nejsou pro to, aby se hned sly hledat. Takze upresneni nebude. Postava je zkratka nekdy najde, az tam nahodou pujde a situace ji tam treba zanese sama a bude prekvapena i jako hrac, ze je tu neco novyho.
Rozlišoval bych dva případy:
  1. Lokace (jakákoliv, včetně dungeonu) je přidaná „jen tak“, protože už máme aktivní WB, a nebyla na místě dříve, protože dříve WB neměli čas/chuť/potřebu to místo vytvořit.
  2. Lokace vznikla vývojem světa, typicky činností (N)PC či reakcí na činnosti (N)PC.
U první varianty považuji za správné dát informaci o poloze, i kdyby to byl dungeon. Postava okolí nového místa třeba zná, a až povede tudy jiné, bude před nimi vypadat jako trotl, když neví, že je tam nový přechod do nové lokace/dungeonu.

U té druhé chápu, že bude tajeno, kde se nachází.
Wolf píše: 31. 12. 2017 10.49A kdyz neco nefunguje mame tu dve WB a neni problem jednomu z nich napsat a optat se.
Pokud ale něco takto řešíš ve hře, nemáš čas se ptát WB, kteří ani nemusejí být online. Předpokládám, že takto to Nalk/Van myslel.
Naposledy upravil(a) Anade dne 31. 12. 2017 13.05, celkem upraveno 1 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Ungo »

Asi tak. To co říkáš, Wolfe, platí třebas pro nove postavené domy, dungy v Arnudenu nebo kdoví kde. Ale když například v jednu chvíli přibylo v království asi 10 lokací, byla to situace, kdy to mělo být oznámeno.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Braenn »

Souhlas s většinou! Všechny ty novinky a změny jsou super, ale neškodilo by u těch méně tajných věcí napsat, co se změnilo. Pokud se opravila chyba ve hře, proč je to tajné? Pokud se upravuje lokace, která je veřejně přístupná (třeba Mamonín přístav), proč to tajit? Pokud přibude lokace, která tam podle logiky světa "je", jen ji neměl nikdo čas udělat, není lepší říct "už jsme to tam dodělali"? A těžko se ptát WB při každém hlášení oprav, jestli "už se objevila tamta lokace? Už jste opravili tohle?" To by dlouho nebavilo žádnou ze stran.

Udělejte to tak prosím alespoň u těch věcí, které jsou výrazné, není třeba vypisovat každý opravený posunutý plc. Věřte, že radost hráčů, hlavně těch starých, bude stejná.
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2138
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapa EQ

Příspěvek od Niko »

Rozepisovat podrobně opravy chyb nebudu - je toho fakt hodně a nakonec bych nedělal nic jiného. Možná přijde změna, až se podaří vyřešit všechny historické chyby - pak to bude o něčem jiném a nebude problém popsat opravu jedné, dvou chyb. Orientovat se, alespoň zhruba, dá podle vyřešených chyb zde na foru a pokud se vám něco nezdá, máte možnost PM.

K novým lokacím - zatím nepřibyla do světa žádná chybějící lokace, která tam je věky a postavy i hráči by o ní měli vědět. Až se to stane, tak to bude popsané.
Odpovědět