Jak je velká deska?

Vše co nejde zařadit jinam

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Jak je velká deska?

Příspěvek od George »

Jak si představujete desku velkou? Představujete si herní svět jako jakýsi redukovaný plán/kulisu, kde je jen to nejnutnější? Nebo je deska tak velká, jak "fyzicky" ve hře je - tedy 1:1?
Pokud kulisu... v jakém měřítku? Jak velká je vlastně poušť? 1:10? 1:100? Je deska velká, jako Evropa?
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Nechápu k čemu je to dobrý, ale pokuď si to chceš IC spočítat na reálných hodnotách, tak jednotky najdeš v dokumentaci https://www.equilibrie.cz/caste_dotazy.php
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od George »

Díky za odpověď. O tohle mi nejde, vím, jak je deska velká v přepočtu na skutečný jednotky (spoiler alert: fakt malá).
Jde mi o to, jak si jí hráči představují ve své fantazii. Osobně jsem si například nikdy nepředstavoval, že moře mezi Královstvím a Ostrovem má šířku 500 metrů.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od Woxa »

Co se velikosti týká, já se tak nějak řídím "zažitým" měřítkem, že jedna standartní lokace je čtverec 1x1 míle.
K téhle informaci jsem se dostal někdy ze začátků svého hraní a vcelku se jí dokážu přizpůsobit a dává mi i smysl.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Taky to beru stejně jako Woxa. Přesně takhle je to i v odkazu co jsem posílal výše. IC běžně používám míle pro určení vzdáleností mezi místy a každý hned ví kolik lokací se musí projít než se dostane do cíle. Sáhy/couly používám IC na určení velikosti předmětů. Na vzdálenosti jsem sáhy nikdy nepoužíval. Prostě pro mě je míle už nějaký kus cesty. To že je to 120 sáhů, který uběhnu v reálu sprintem za několik vteřin nějak moc neberu. To bych vytrvalostním během měl na Desce za 10 lokací pouze 1200 metrů. Takže trénovaný vytrvalec (maratonce nepočítám) by uběhl bez problému 100 a více lokací. Prostě míle je pro mě už kus cesty a v mojí představě víc než 120 metrů. Proto používám na určení vzdáleností míli :smile: :clover:
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 479
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od Brambor »

Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od George »

Z toho, co píšete, to chápu tak, že pro vás není EQ 1:1, ale spíš.. 1:13.
Tedy že coul = centimetr, sáh = metr, ale míle ačkoliv se skládá z 120 sáhů, tak je ve skutečnosti mnohem větší (13x).
Takže v makroměřítku... je EQ 1:13 (míle má 1600 sáhů i přesto, že by matematicky měla mít 120 sáhů).
Takže EQ má na šířku ne 4km, ale 52km, ano?
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Brambor píše: 4. 5. 2019 14.12 Míle … https://cs.wikipedia.org/wiki/M%C3%ADle
Psal jsem o EQ míli v reálu viz. níže. Někdy si říkám proč se tímhle zabývám a rozepisuji odkud čerpám, když každý čteme/chápeme stejně něco jiného.

https://www.equilibrie.cz/caste_dotazy.php
Jak je to s časem a měrnými jednotkami?
Equilibrie používá následující měrný a časový systém:
1 míle ….. xxxxxxx
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od pipinzjablickova »

George píše: 4. 5. 2019 17.24 Z toho, co píšete, to chápu tak, že pro vás není EQ 1:1, ale spíš.. 1:13.
Tedy že coul = centimetr, sáh = metr, ale míle ačkoliv se skládá z 120 sáhů, tak je ve skutečnosti mnohem větší (13x).
Takže v makroměřítku... je EQ 1:13 (míle má 1600 sáhů i přesto, že by matematicky měla mít 120 sáhů).
Takže EQ má na šířku ne 4km, ale 52km, ano?
Nejsem tvůrce světa, abych potvrdil skutečné měřítko, ale za mě je těch 52km reálnějších než 4km. V podstatě by mi ani ty 4km nevadili vzhledem k tomu, že je vše uzpůsobeno například malé budovy a lodě. NWN funguje jinak než předchůdci BG a Icewind Dale, kde bych řekl že ty poměry interiérů a exterierů jsou bližší. (Tam jsou schopný dát budovu pomalu přes většinu lokace.)
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Sladit poměry blízce 1:1 exteriérů a interiérů by byla neuvěřitelná práce a bránila by v rozvoji světa. Každopádně si určitě WB zaslouží pochvalu, že budova má u mnou pozorovaných budov dost odpovídající tvar venku i uvnitř.

Ty nepoměry je jedna z ošemetných věcí při určování měřítka => mám to měřítko počítat podle interiéru/exteriéru.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od zdech »

Moc do detailu bych se v tom nerýpal, protože i když lokace mívá "120 metrů" ne každá má stejný rozměr a rozloha prostoru "mezi" taky nemá jednoznačnou definici (pokud se nepletu).
Deska jde z rohu do rohu projít za jak dlouho? IC den až dva? I když se vezme v potaz zdržování s klikatou cestou a odporem fauny, nemyslím že výsledek bude pod "několik IC hodin". To ukazuje spíš na desítky než jednotky km.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od George »

zdech píše: 5. 5. 2019 17.39 Moc do detailu bych se v tom nerýpal, protože i když lokace mívá "120 metrů" ne každá má stejný rozměr a rozloha prostoru "mezi" taky nemá jednoznačnou definici (pokud se nepletu).
Deska jde z rohu do rohu projít za jak dlouho? IC den až dva? I když se vezme v potaz zdržování s klikatou cestou a odporem fauny, nemyslím že výsledek bude pod "několik IC hodin". To ukazuje spíš na desítky než jednotky km.
TLDR: S přepočtem na EQ čas má deska 24km na šířku.

Nevím, co myslíš tou jednoznačnou definicí, ale jeden tile je složenej z 10x10 metrů a de fakto velikost lokace na EQ je 12x12 tile (120x120 metrů), samozřejmě některé lokace mají trochu jinou velikost, ale to je irelevantní (počítám počet metrů, ne počet lokací). Podle wiki je velikost člověka 2 metry (abysme měli přesnou referenci velikostí) a tipoval bych, že rychlost jeho běhu nebude výrazně odlišná od reality. A i kdyby měl člověk ne 2 metry, ale 1,7m.

Pokud bysme to brali podle času, tak čas je 6x rychlejší (hodina uběhne za 10 minut místo 60). Což znamená, že pokud ujít 4km trvá reálně 40 minut, pak stejnej úsek při EQ čase ujdu za 240 minut (= 4 hodiny).
Jinými slovy lze desku přejít z jednoho konce na druhej rychlostí chůze za 4 IC hodiny (vzdušnou čarou).
Což při přepočtu na jednotky délky dělá 4km * 6 (modifikátor IC času) = 24km.
Reálně vím, že jde přeběhnout s pomocí kouzel trasa Amfi-Drehan (tedy ne vzdušnou čarou, ale hezky pěšky) za 7 IR minut. Takže lze dopravit speciální zásilku z Amfiberai do Drehanu za IC 42 minut.

Pak je tedy otázka, jestli se to opravdu bere tak, že "Obyvatel Mithalliru: Do Mamonína? To máte, pane, jen půlhoďku chůze." Nebo jestli je to komplikovanější.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od zdech »

Nejednoznačností narážím na občasnou rozdílnost velikostí lokací. Z toho odhaduji (ale nikdy jsem to nějak vážně nesledoval), že lokace na sebe ne vždy zcela přesně navazují a tedy existuje prostor "mezi".
1 lokace = 1 "míle" (nebo 2 u těch větších) a Mamonín je tedy vzdálený 3 "míle" od Mithaliru, Ostrov je na dohled pokud není mlha a moře je pro drtivou většinu "přistěhovalců" spíš jezero. Relativně to sedí časově i rychlostně a ještě jsem nenarazil na nějakou nesrovnalost vnímání (co se vzdáleností týká).
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od Woxa »

Naopak, v tomhle je EQ úžasná, až na pár drobných odchylek lokace parádně lícují. A nejen povrch, ale i složitá podzemí (alespoň, v případech, kde jsem si dělal vlastní mapy).
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Přesně. Navazování terénu atd. se mi u lokací líbí na EQ už od začátku včetně jejich rozložení.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od George »

zdech píše: 5. 5. 2019 22.52 Nejednoznačností narážím na občasnou rozdílnost velikostí lokací. Z toho odhaduji (ale nikdy jsem to nějak vážně nesledoval), že lokace na sebe ne vždy zcela přesně navazují a tedy existuje prostor "mezi".
1 lokace = 1 "míle" (nebo 2 u těch větších) a Mamonín je tedy vzdálený 3 "míle" od Mithaliru, Ostrov je na dohled pokud není mlha a moře je pro drtivou většinu "přistěhovalců" spíš jezero. Relativně to sedí časově i rychlostně a ještě jsem nenarazil na nějakou nesrovnalost vnímání (co se vzdáleností týká).
Lokace na sebe skutečně všude navazují, dokonce i výškový profil je pečlivě proveden a z hlavy si nevybavím, kde by byl špatně (jestli vůbec).

1 míle = 120 sáhů = 120 metrů = 12000 coulů = 12000 centimetrů. Mamonín je tedy vzdálený 360 metrů od Mithalliru, resp. 24 IC minut chůze.

Nebo jak to mám chápat? Co to jsou podle tebe 3 "míle"?
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
LuckyV
Příspěvky: 300
Registrován: 5. 12. 2017 20.09

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od LuckyV »

Za mě je to z Mamonína do Mithalliru kousek. Dejme tomu IC 30 minut vycházkovovou chůzí.
Lorttah - jeho osud neznámý
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od zdech »

Míň odhadovat, víc zjišťovat, píšu si.

3 míle jsou 3 míle. Vzdálenost, kterou lze chůzí urazit za půl hodiny, např. mezi Mithalirem a Mamonínem. Kamenem úrazu tu je v první řadě "1 míle = 120 sáhů". Je to sice přesné, pokud budeme porovnávat zobrazené vzdálenosti s výškou postav, ale když se k tomu připojí EQ tok času, začnou vypadávat nesmysly v oblasti rychlostí. Ovšem jen v případě, že budeme trvat na "metr/IC hod".
Nejméně trnité asi bude si vyobrazení Desky i přímo ve hře představit jako mapu v měřítku, na níž se vyskytují (a pohybují) objekty a figury v měřítku jiném.

Nevyhnutelným mezerám v systému je výhodnější pomáhat, než je zvýrazňovat.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od Braenn »

Lokace na sebe sice krásně navazují, ale Onyx kdysi při probírání ekonomiky zmínil něco ve smyslu, že na každé IC existující pole jsou čtyři další, příp. je čtyřikrát větší. To číslo čtyři berte s rezervou. Musí tam "někde" být víc polí, aby to uživilo obyvatele, víc surovin na všechno, co není exportováno odjinud. Musí tam být víc domů, ve kterých žijí obyčejní obyvatelé (snad krom Tirianu, ten je celkem uvěřitelný). Víc lesa, ze kterého se kácí stromy na enormní spotřebu dřeva, kterou Deska musí mít. A to "někde" nemůže být v nezobrazené části Desky (prázdná místa moc nejsou, postavy by je i v * * musely znát).
Už jen ta vzdálenost Mithallir Mamonín... představa, že se Norin I. vydal na epickou výpravu z Mamonína, kde jeho rod žil minulých dvě stě let, aby o pět kiláků dál, v za ty roky "neprobádané divočině" postavil s famfárami novou pevnost, je úsměvná.

Takže Deska skutečně musí být větší, než skutečně je. Možná v nějakém poměru na lokaci, ale zas se to určitě netýká lokací všech, tak babo raď. Možná v poměru, který má co dělat s rychlejším časem (který zas nereflektuje jiné věci). Možná ne. Třeba to měl Labir i někde vymyšlené. Osobně si ale nejsem jistá, zda to (bez Labira) jde smysluplně vyčíslit a myslím, že snaha to pojmout v přesných číslech by nadělala víc škody, než užitku.

Jako bonus můžeme být rádi, že neproběhl žádný pokus o maximální velikost lokací jako na NT :)
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak je velká deska?

Příspěvek od The_Balrog »

Každý svět v počítačoví hře je určitým způsobem zkomprimovaný. Skutečný svět je na hraní, chození a přesuny příliš veliký, než aby se na něm dalo hrát a hráči se u chození neukousali nudou. Samozřejmě hry, kde máš rychlý způsob transportu, jako jsou auta nebo aspoň koně (Red Dead Red., nebo Zaklínač) mohou být větší – i tak je svět trošku zdrcnutý. I v Kingdom Come nejprve zkoušeli vytvořit svět 1:1, ale pak to vzdali a trochu ho zkompaktnili. I tak ale vypadá dost veliký. I takový Skyrim vypadá dost veliký, a to má na šířku (od západu k východu) jen málo přes 6 km.

Nejdůležitější věc, kterou musíme mít na mysli, je tedy ta, že dřív nebo později ve hře narazíme na nějaký paradox, kdy něco vůči sobě přestane sedět. Tomu se nedá vyhnout a chápu, že tebe (George) asi zajímá, jak se k tomu postavit. K tématu tu máme několik faktů, které teď vypíšu, a zkusíme zjistit, co z toho vyplývá. :)
  • Jeden tile (čtverec) je 10×10 sáhů (= metrů).
  • Jedné lokaci o velikosti 12×12 čtverců říkáme „míle“ (a aby to nebylo snadné, v dračáku odpovídá míle jednomu kilometru, čili takové zjednodušení podobně jako u „sáhu“).
  • Čas běží šestkrát rychleji.
  • Mluvu systémově slyšíš asi na 30 metrů, ať ten druhý řve, jak chce.
  • Živé bytosti systémově uvidíš asi na 50 metrů a systémově nedohlédneš dál, než z jednoho kraje lokace na druhý, obvykle tě ale dřív zadrží mlha, takže tvůj dohled na terén je asi 100 metrů.


Aby tohle všechno nějak rozumně fungovalo, instinktivně to hraju tak, že uvažuji-li v měřítku postavy a nejbližšího okolí, velikosti odpovídají. Pokud uvažuji o vzdálenostech půl lokace a víc, tak si spíš představím, že jedna lokace je velká jednu míli, kde míle odpovídá zhruba jednomu kilometru. Díky tomu dává smysl, že dohlédneš jen třetinu lokace, že jsou cesty docela dlouhé, že jdeš z Tirianu do Amfiberai jednu až dvě IC hodiny, že cesta lodí přes moře trvá hodinu, když to dobře jede (trasa je dlouhá cca 10 km).
(Vzdálenosti se tak v tomhle pohledu násobí cca osmi.)

V takovém případě má pak Deska zhruba 25 km (kterým říkám míle) našíř.

(P. S. Interiéry domů se obvykle nafukují v měřítku 1:2, je to dodržováno v naprosté většině případů. Toto však neplatí pro podzemní chodby.)

Trust me, I am a cartographer.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Odpovědět