(Ne)vhodné použití tellů

Prohřešky hráčů a jiných subjektů.

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

(Ne)vhodné použití tellů

Příspěvek od Gran »

psin píše:Mám opět pár vypečených "úlovků":

Celkem napjatá situace mezi dvěma skupinami postaviček:
"nepřátelský" X do tellu: //sry za tell ale to kouzlo kolem tebe to je dobra aura?


CHvilku jsem přemýšlel co na to říct, ale pak jsem raději mlčel. Jestli to bylo ze zvědavosti, tak by myslim bylo lepší počkat až dohraju a poslat třeba PM. Pokud to byl dotaz proto, že potencionální účinek měl způsobit nějakou RP reakci na postavičce toho dotyčného (např. zloun by moh dostat kopřivku z aury pokud by do ní vstoupil) tak doporučuju zamyslet se nad situací v kontextu, nad tím o jakou postavičku se jedná a potencionálně předpokládat to nejhorší (tzn. jsem zloun a skutečně je to kopřivková aura) a podle toho to zahrát.


Několik postaviček ve městě se spolu baví.. opodál (cca. 10 - 15 sáhů) stojí postavička X v kápi a sleduje dvě konkrétní postavičky, které si celkem zaujatě povídají. Dojde řeč na postavičku X a postava Y pronese na její adresu cosi nelichotivého.
X do tellu Y cosi jako: *po jeho slovech (Y) se na něj podívá (X) a zeleně se mu zalesknou oči*


Ech... no nevim... jak by postavička Y mohla přes kápi X vidět ten záblesk... nehledě na to, že mu nevěnuje pozornost. Takže mi uniká smysl toho tellu pro Y. Ještě bych to bral kdyby se X pokusil nějak zaujmout pozornost Y třeba: *pohodí hlavou* nebo *udeří pěstí do dlaně* a potom dejme tomu může dělat kukuče... i když s kápí? Na takovou vzdálenost? No nevím - takhle si X od Y vysloužil: *postavičku opodál zcela ignoruje*


Nepíšu to sem proto, abych dotyčného urazil nebo nějak zesměšnil - chci aby se takovými spornými ( špatnými) situacemi nebo chybami všichni zamysleli a vyvarovali se jich.
Gran píše:Něco k zamyšlení na tom je, ale zas jen chci dodat, že ne každý nutně nosí kápi tak, aby skryl svou tvář .)

d127Edit: Ehm, tak omlouvám se za poněkud zmatečné přesunutí, ale malinko jsem se uklikl :innocent:. I mistr tesař se někdy utne.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
drake127
Příspěvky: 1787
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Mňo, psine, ten druhej případ mi nepřijde nějak špatnej - je to prostě konstatování faktu, který může být zřejmý (tj. je řečeno, že pod kápi vidět můžeš - ne všichni ji nosí jako Kenny a i tomu jsou oči vidět) a pokud máš postavičku s vysokým spotem a třeba se tím směrem podíváš, všimneš si. Jinak to můžeš samozřejmě zvesela ignorovat. No harm done.

Taky občas něco implicitně předpokládám - třebba se otočím, když nechci, aby postavy se kterými se bavím něco viděli, ale ti, ke kterým se otočím čelem dostanou tell, co dělám. A je mi fuk, jestli se na mě zrovna dívají nebo ne, to ať si přeberou sami.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
psin
Příspěvky: 555
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

Proto jsem také psal "spornými sitaucemi" a popsal jsem podmínky (které konkrétně nebyly příhodné takovému tellu) a napsal jsem i reakci, která na to byla asi nejvhodnější.

Skutečně ne každý nosí kapucu jako Kenny, ale jak má okolí vědět že je aktuálně "nasazeno na viditelno"? Tzn. tell typu: *posune si kapucu z obličeje a blískne očima* bych bral uplně bez debat - jednak by to byl pohyb, který přiláká pozornost (i postavy bez spotu) a druhak by byla jistota o viditelnosti obličeje.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Pavel Urban
Příspěvky: 5886
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Mě přijde i ten první případ OK - pokud jde o RP reakci na tu auru. Sice je možné něco předpokládat a zahrá to tak, že je to co si myslím, že to je, ale to pak může být pro ostatní matoucí (když to ona domnělá aura není) a zkazí to situaci, kterou ten "postižený" dává svému okolí nějaké informace (v tomto případě dobrá aura mé postavě vadí). To pak může vést i ke špatným závěrům a případně špatnému rozhodnutí při řešení Q. Nevidím problém v tom odpovědět dotyčnému prosté "ano" nebo "ne."

Druhý případ... mno... ono "podívá se na něj a blýskne očima" mi přijde tak jako, že mu ve výhledu na danou postavu nic nebrání. :bigwink: Tj. pokud měl skloněnou hlavu, tak jí nejspíš pozvedl natolik, aby na onu postavu viděl - tj. ekvivalent Psinova odhrnutí kapuce.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
psin
Příspěvky: 555
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

Pavel Urban píše:Mě přijde i ten první případ OK - pokud jde o RP reakci na tu auru. Sice je možné něco předpokládat a zahrá to tak, že je to co si myslím, že to je, ale to pak může být pro ostatní matoucí (když to ona domnělá aura není) a zkazí to situaci, kterou ten "postižený" dává svému okolí nějaké informace (v tomto případě dobrá aura mé postavě vadí). To pak může vést i ke špatným závěrům a případně špatnému rozhodnutí při řešení Q. Nevidím problém v tom odpovědět dotyčnému prosté "ano" nebo "ne."

Druhý případ... mno... ono "podívá se na něj a blýskne očima" mi přijde tak jako, že mu ve výhledu na danou postavu nic nebrání. :bigwink: Tj. pokud měl skloněnou hlavu, tak jí nejspíš pozvedl natolik, aby na onu postavu viděl - tj. ekvivalent Psinova odhrnutí kapuce.

Tak mě to tedy nepříde OK - pokud nevim co a jak zahrát nebo jak řešit nějakou situaci tak jí raději nehraju, právě abych se vyhnul potencionálním problémům (např. zrušením celé atmosféry nebo nejistotě ostatních) nebo pokud bych vyloženě chtěl zahrát tak se nad tim zamyslim (= "tak doporučuju zamyslet se nad situací v kontextu, nad tím o jakou postavičku se jedná") a zahraju to tak, abych měl prostor pro manévrování (např. *zkoumavě si prohlíží podivnou auru*). Už vůbec nemluvim o tom, že když jsem zloun, kterej by potenciolnálně měl na něco takovýho reagovat , že se na to připravím předem - tzn. nastuduju si třeba wikipedii nebo se někoho zeptám mimo hru.

Ke kapuci - znova říkám ta situace nebyla vhodná - Y (ten koho se to týkalo) byl zabrán do hovoru, X nestál u poblíž něj a měl nějak nasazenou kapucu (schválně si to zkuste). Vzhledem k tomu, že jak tu vidíme, vyložení si takového chování může být bráno velmi různě, doporučuju co nejednoznačnější formulaci.

Implicitní předpoklady a domýšlení se věcí je mnohdy důležité a žádoucí - ovšem s citem a po důkladným rozvážení. Ad absurdum (a na to prosím nereagujte): Jistě by se tu někdo z nás nerad dočkal toho, že k mágovi příde chlap, dá mu smrtelnou ránu a zdůvodní to tim že implicitně předpokládal, že to mágovo brblání zády k němu předpokládal za seslání smrtelnýho kouzla.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Pavel Urban
Příspěvky: 5886
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

psin píše:Tak mě to tedy nepříde OK - pokud nevim co a jak zahrát nebo jak řešit nějakou situaci tak jí raději nehraju, právě abych se vyhnul potencionálním problémům (např. zrušením celé atmosféry nebo nejistotě ostatních) nebo pokud bych vyloženě chtěl zahrát tak se nad tim zamyslim (= "tak doporučuju zamyslet se nad situací v kontextu, nad tím o jakou postavičku se jedná") a zahraju to tak, abych měl prostor pro manévrování (např. *zkoumavě si prohlíží podivnou auru*). Už vůbec nemluvim o tom, že když jsem zloun, kterej by potenciolnálně měl na něco takovýho reagovat , že se na to připravím předem - tzn. nastuduju si třeba wikipedii nebo se někoho zeptám mimo hru.
Potíž je v tom, že někdy prostě hráč neví nebo si není jistý (a někdy se samotná postava nevyzná v kouzlech a nadpřirozených efektech a tak reagovat nemůže.. jinak než na to, jaký má onen efekt na tu postavu vliv). A neodehrát situaci (adekvátně) se v některých případech prostě může rovnat špatnému odehrání. Proto je podle mne lepší se zeptat.
Pochopitelně je lepší když se hráč připraví na svou roli zevrubně, ale nemůžeš po ikom vyžadovat expertýzu v NWN, zvlášť když mnozí tu hrají jako oddech a relaxaci po příchodu ze školy/ z práce a prostě nemají motivaci studovat wikipedii na efekty/featy/skilly, co by se jich mohly týkat. Nehledě na to, že i dkyž to hráč třeba i udělá, tak někdy narazí na situaci, kdy neví. a pak je IMO lepší se zeptat.

Ke kapuci...
Drakeův příklad individuálního sdělení přes tell mi připadá jako dobré řešení. hráč cílové postavy pak může reagovat nebo nemusí, stejně jako by mohl a nemusel reagovat na standardní vyhvězdičkování. Přesto bych stím byl opatrný, zvlášť když nevím, jestli tím směrem stojí ještě někdo, kdo by ten "tell" mohl taky vnímat.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Darmonlor
Příspěvky: 801
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

Nevidím důvod proč to s očima hvězdičkama neposlat. Postava si toho mohla a nemusela všimnout, díky tomuhle má na výběr. Nemůže vědět jak jsi všímavý :)
Nejvíc si ale cením toho, když mi hráči posílají tellem třeba "nezní zcela přesvědčivě", "zdá se že lže", "vypadá to že neřekla úplně všechno" apod. Neví do jaké míry je má postava empat, tudíž to nechávají na mě. Něčeho si všimnu, něceho ne. Ale je to moje postava, tudíž vím sám dobře čeho si všimnout dokážu a jak zareaguju. Problém je když to někdo nedovede uhrát a akceptuje z takhle podaných informací vše...
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
psin
Příspěvky: 555
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

Pavel Urban píše:
psin píše:Tak mě to tedy nepříde OK - pokud nevim co a jak zahrát nebo jak řešit nějakou situaci tak jí raději nehraju, právě abych se vyhnul potencionálním problémům (např. zrušením celé atmosféry nebo nejistotě ostatních) nebo pokud bych vyloženě chtěl zahrát tak se nad tim zamyslim (= "tak doporučuju zamyslet se nad situací v kontextu, nad tím o jakou postavičku se jedná") a zahraju to tak, abych měl prostor pro manévrování (např. *zkoumavě si prohlíží podivnou auru*). Už vůbec nemluvim o tom, že když jsem zloun, kterej by potenciolnálně měl na něco takovýho reagovat , že se na to připravím předem - tzn. nastuduju si třeba wikipedii nebo se někoho zeptám mimo hru.
Potíž je v tom, že někdy prostě hráč neví nebo si není jistý (a někdy se samotná postava nevyzná v kouzlech a nadpřirozených efektech a tak reagovat nemůže.. jinak než na to, jaký má onen efekt na tu postavu vliv). A neodehrát situaci (adekvátně) se v některých případech prostě může rovnat špatnému odehrání. Proto je podle mne lepší se zeptat.
Pochopitelně je lepší když se hráč připraví na svou roli zevrubně, ale nemůžeš po ikom vyžadovat expertýzu v NWN, zvlášť když mnozí tu hrají jako oddech a relaxaci po příchodu ze školy/ z práce a prostě nemají motivaci studovat wikipedii na efekty/featy/skilly, co by se jich mohly týkat. Nehledě na to, že i dkyž to hráč třeba i udělá, tak někdy narazí na situaci, kdy neví. a pak je IMO lepší se zeptat.
Upřímně řečeno už nevim jak bych to napsal jasněji … doufal jsem, že pochopitelné, že se nabízí několik variant chování v dané sitauci a že psaní OOC hlášky do tellu je z nich to nejhorší možný - horší než neodehrání situace z důvodu neznalosti nebo nejistoty (která se dá samozřejmě taky zahrát). Neodehrání siutace považuju naopak za velmi spolehlivou strategii jak se vyhnout omylu a snadněji omluvitelnou než OOC tell.

Nastudování wikipedie je jen jedna z možností, kterou jsem uvedl - po nikom to samozřejmě nežádám natož abych vyžadoval expertýzu NWN a jen zopakuju, že to byla jedna z uvedených možností jak to řešit.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
drake127
Příspěvky: 1787
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Takže od konce: Naopak, já bych považoval za výbornou hru, kdyby si Bert něco mumlal ("Já mám hlad, páni já mám fakt hlad. Co budu jíst?") a někdo se chtěl bránit magickému útoku. Teda, pokud by se jednalo o postavu paranoidní, hloupou, a mágy nenávidící - takže trpaslíka :bigwink:.

To zamýšlení a implicitiní předpoklady budou vždy jen kompromis mezi snahou o zahrání pěkné situace postavené na základě charakteru postav a snahou o vyvarování se chyb v úsudku. A v tom ti pomáhají jakékoliv OOC informace (sehnané třebas na té wiki). Proč ne? Pokud se ti to OOC neprojeví do IC jednání postavy, nevidím problém. Občas se to nepovede nebo neodhadne. Je možné, že ty tvoje příklady psine patřily mezi ty méně povedené, ale nevidím na nich nic výjimečného a jsem si docela jistý, že bys podobné příklady viděl sehrát mě, Illingen, Anurina a mnoho a mnoho jiných postav.

Dám nějaký příklad: *thinking*
Iluze 8. kruhu a vyšší jsou hmotné. Vyčaruji dům a mám postavu, která to IC neví:
a) hráč to ví a dle toho hraje aniž to musím vysvětlovat ve hvězdičkách/tellu. Pro hru IMO ideální situace.
b) hráč to neví a zeptá se - já mu přibližně popíšu situaci tak podrobně jak jen stihnu mezi mluvou. Sice to klade větší nároky na mě, ale situace se vyvine stejně jako v a)
c) hráč to neví a vyhýbá se tomu - když si toho všimnu, tak mu to popíšu nějak sám. *bouchne do stěny a pofouká si ruku* Když se to povede, dopadne to jako v a). Když ne, tak se scéna neodehraje. Dle mě bude hra trochu chudší.
d) hráč to neví a něco si vymyslí - jé, to je iluze. *máchne skrz dům rukou*. IMO ze všech příkladů je jen tenhle špatně.

Edit: Aha, tak už si rozumíme - tobě vadí OOC telly, mě zase neodehrání IC situace jen proto, že si postava není jistá něčím, co by asi být hráč ve světě věděla. No, tohle asi řešení mít nebude :biggrin: *píše si "nepsat psinovi telly"*
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Psanec
Příspěvky: 1389
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Několik postaviček ve městě se spolu baví.. opodál (cca. 10 - 15 sáhů) stojí postavička X v kápi a sleduje dvě konkrétní postavičky, které si celkem zaujatě povídají. Dojde řeč na postavičku X a postava Y pronese na její adresu cosi nelichotivého.
X do tellu Y cosi jako: *po jeho slovech (Y) se na něj podívá (X) a zeleně se mu zalesknou oči*

Ech... no nevim... jak by postavička Y mohla přes kápi X vidět ten záblesk... nehledě na to, že mu nevěnuje pozornost. Takže mi uniká smysl toho tellu pro Y. Ještě bych to bral kdyby se X pokusil nějak zaujmout pozornost Y třeba: *pohodí hlavou* nebo *udeří pěstí do dlaně* a potom dejme tomu může dělat kukuče... i když s kápí? Na takovou vzdálenost? No nevím - takhle si X od Y vysloužil: *postavičku opodál zcela ignoruje*


Pokud si dvě postavičky zaujatě povídají a třetí postava, která stojí mimo a sleduje je,z aslechne o čem se baví. Pak tento tel je dle mého soudu uplně mimo.
Postava která stojí opodál, by na sebe měla upozornit. A to bud slovně a nebo gesty, jenž jsou dobře vidět.

Tell který byl zaslán jedné z debatujících postav byl ok. Dotyčný to prostě napsal, ale je na postavě, které byl tell zaslán zdali na to bude reagovat.

Nebyl jsem této scéně přítomen a proto nevím na kolik od sebe postavy byli daleko a kam která hleděla. Ale rozhodně bych tohle nechal na posouzení hráče, jemuž tell došel.
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Souhlasím s psancem, možná budu opakovat jeho slova svými ale i tak to řeknu. Myslím že je na hráči kterému tell přišel zda na něj bude reagovat či ne. Postavy se občas ohlédnou a hráč to stále nehvězdičkuje, mohl si toho všimnout koutkem oka ( i když 15 sáhů ). Bral bych to jako něco navíc, co mi chce hráč sdělit. Takový ,,bonus´´ ( hodně s nadsázkou), na který můžu a nemusím reagovat. Psát to na phorum je bylo možná zbytečné. Tell týkající se hry mě neruší při hraní, i když mnohdy na ně nereaguju.
psin
Příspěvky: 555
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

Obecně mi především vadí telly, který nemají smysl, vyrušujou nebo jsou dokonce proti pravidlům apod. Jinak tellům, o kterých psal Darlomor - který jsou použitý s citem nebo chcete-li s rozmyslem, padnoucí do dané situace a dávají možnost manévrování pro příjemce jen přivítám (sem patří většina těch kterých dostávám i od tebe Drakeu ;)).

Osobně reaguju přesně tak jak doporučujete - ignorovat případně reagovat podle statistik svojí postavičky, situace, pravidel...


Ten konkrétní tell (nebo telly) které jsem popsal vznikly v konkrétní situaci a v těch podmínkách byly nevhodné nebo sporné. Zvažoval jsem několik dnů jestli to sem napsat - nakonec jsem si řek že jo - poslední dobou registruju podobných sitaucí čím dál tím víc a i horších. Takže jsem měl pocit, že by se to tu mělo otevřít - minimálně k zamyšlení - podle reakcí, které se tu objevují to za zbytečné nepovažuju.

Budu jen rád když se někdo trochu zamyslí a řekne si: Je možný aby na 15 sáhů, večer, zabranej do hovoru, přes kapuci viděl jak se mojí postavičce blískne v očích? Má vůbec smysl něco takovýho psát neni to náhodou metagame, když mu předkládám informaci, kterou nemá šanci zjistit nebo já nevim jeslti jí může zjistit? Nedalo by se to napsat /zahrát nějak jinak - líp, jednoznačněji abych toho hráče nenutil rozhodovat se jestli na to má reagovat nebo nemá, aby moh dál plynule pokračovat ve hře aniž by se musel zabývat OOC rozhodováním?
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

psin píše: poslední dobou registruju podobných sitaucí čím dál tím víc a i horších. Takže jsem měl pocit, že by se to tu mělo otevřít - minimálně k zamyšlení - podle reakcí, které se tu objevují to za zbytečné nepovažuju.
[/b]
Mohl bych tě o něco poprosit psine? Jestli si zaregistroval ve hře v poslední době více takových reakcí a i horších, zda bys je zde nemohl popsat, teda pokud to není dle tvého uvážení vynášení IC. Ty horší by se šikly, třeba tam bude něco co dělám i já a rád bych se poučil, nebo kdokoliv jiný. Nemyslím to ironicky, myslím že by bylo fajn si přečíst různé nešvary ve hře a vyvarovat se jim.
drake127
Příspěvky: 1787
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Je myslím dobře, že jsi to sem poslal, s tím tvým tučným odstavcem docela souhlasím, ale sám říkáš - většina nejsou všechny, není to exaktní záležitost, někdy se mi to nepovede, někdy (OOC) neodhadnu postavu, co stojí proti mě, někdy situaci prostě oba můžeme vidět jinak. Na druhé straně to chce zkrátka taky určitou toleranci, pokud to daný hráč nepřehání soustavně, potom je to dáno spíš nepochopením funkce takového tellu a nějaké vysvětlení je na místě (k čemuž využíváme tenhle topic).
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
psin
Příspěvky: 555
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

Ad Drake: souhlasim bez dalšího :)

Ad Anurin:
Upřímně ti řeknu, že pokaždý když to zaregistruju tak se snažim okamžitě zapomenout :), ale někdy se to prostě nedá nebo to přeroste únosnou mez a vyvolá to třeba takovouhle akci a reakci na foru.

Když si pročteš tuhle diskusi - což si samozřejmě udělal nejen ty - tak doufám, že bude patrný co je vážně špatně - co se dá tolerovat - a co je více než vhodné do tellu psát nebo nepsat.

Po proběhnutý debatě si nejsem jist, jestli by bylo dobrý sem konkrétně psát to co já považuju za vhodný nebo ne a možná je i lepší když se nad tim každý zamyslí sám (nejen ted, ale i později ve hře), takže bych asi skouznul do obecnýho shrnutí a opakování toho co tu už napsal Drake, Darmonlor a další. Věřim, že valná většina je nás tu natolik inteligentních a soudnejch, že to pochopí jako celek. Omlouvám se, jestli jsem tě zklamal. ;)
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

V poho, nic se neděje a nezklamal si mě. Jen jsem si říkal že by bylo dobré sem takové věci psát jako ponaučení pro starší i nové hráče. Hraju tu sice dlouho ale i já se z leččeho můžu ponaučit. Snad příště :shades:
Jája CZE
Příspěvky: 668
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Nesouhlasím, že by to mělo být posláno jako tell.. To že někdo *vzhlédl a zeleně se mu blýsklo v očích* mohl vidět naprosto kdokoliv, ne jen cílová postavička. Kdyby byl nablízku nějaký skrytý zvěd, mohl by tuto informaci také zachytit. A nejspíše by pro něj měla význam. Takže vůbec nechápu, proč tato informace by měla být jen pro cílovou osobu. Něco jiného je situace, *něco se ti snaží dostat do mozku* protože ta ovlivňuje pouze cílovou osobu.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
drake127
Příspěvky: 1787
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Napíšeš postavě *pozoruje tě* a máš to vyřešené :biggrin:.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
psin
Příspěvky: 555
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

Jája CZE píše:Nesouhlasím, že by to mělo být posláno jako tell.. To že někdo *vzhlédl a zeleně se mu blýsklo v očích* mohl vidět naprosto kdokoliv, ne jen cílová postavička. Kdyby byl nablízku nějaký skrytý zvěd, mohl by tuto informaci také zachytit. A nejspíše by pro něj měla význam. Takže vůbec nechápu, proč tato informace by měla být jen pro cílovou osobu. Něco jiného je situace, *něco se ti snaží dostat do mozku* protože ta ovlivňuje pouze cílovou osobu.
To mě v tý situaci taky zarazilo - ale až takhle podrobně jsem to už nechtěl pitvat. Je na zvážení jak moc "adresovat" a jak viditelně nějakou akci někomu. Ideální by asi bylo všechno viditelné adresovat otevřeně všem se zmíněním toho komu to patří především. Např.: *pohodí hlavou na X a blískne se mu zeleně v očích* nebo *otočí hlavu směrem k Y breptne*. Otázka je jestli to dovoluje daná situace a je na to (tak dlouhou hvězdčikovanou) čas.

Mimochodem - poznámka na okraj: dost často se mi stává, když se baví víc postaviček, že nevím (nebo se nad tim pozastavim) komu je co adresováno - i tady bych zaloboval za to užívat jmen, aby se komunikace zpřehlednila.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Odpovědět