Nulový pud sebezáchovy

Prohřešky hráčů a jiných subjektů.

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

anurin píše:
Jon píše:"Povinná" permanentní smrt v CvC by se mi taky líbila, ovšem vždycky se najde idiot, který si chce dokazovat sílu vlastní postavičky a sem tam někomu zkazí hru (a to skoro bez IC důvodu), což je bohužel dost silný důvod, proč se "nedá" zavést plošně.
Mám-li být upřímný, je tu mnoho postav, které si příliš vyskakují a to jen třeba kvůli lvlu. Nejhorší by na té cvc smrti bylo to, že by si na to hráči museli zvyknout a hrát mnohem opatrněji než ted hrají. Protože mi vážně přijde, že si mnozí vyskakují a dávají své sympatie, především ty negativní příliš najevo. A to by je v reálném světě mohlo stát víc, než si člověk dokáže představit. Nikdy nevíš na koho narazíš. A bohumžel, v tomto světě když někomu rozbiješ chlebárnu, nic si z toho nevezme. Hráče to nebolí a postava si zajde do chrámu, pošle tě do hřídele zas a zas, dokud ji nezabiješ. To ale stojí jen xp a chvíli na druhé straně. Což, budme k sobě upřímní, kolik z hráčů to vytrhne? Taková CvC smrt, ta by byla o něčem jiném. Ale, samozřejmě, aby byla EQ hratelná, chtělo by to okolo CvC smrti přísná pravidla. A aby hráč mohl někoho zabít, musel by proto mít opravdový důvod, byla by třeba nutná konzultace s DM atp. To je jen taková moje idea...

Edit: Ale, chce to najít kompromis mezi ,,ochuzováním světa´´ a perm smrtí v cvc.
Souhlasim, ale probelm je prave v tom:

1. Definovat onen "opravdovy" duvod. IC vse bude logicke a korektni, OOC to bdue vykonstruovany podraz.
2. Nutna konzultace s DM je problem z hledioska dostupnosti: nez sezenes dm a on se ti vyjadri, uz CvC nebude aktualni
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2616
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

kokosak píše:….Celou dobu sem měl sto chutí je prostě zfleku zabít, jenže scházel IC důvod.
Když už jsi měl IC důvod k tomu, abys je strašil, tak už to není tak daleko k útoku (větší vystrašení) a občas to hold ujede ne? :biggrin:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Povinná CvC permka = preventivní kill každé postavy která by mohla znamenat nebezpečí.

:biggrin:
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

A teď vážně. Povinná smrt v CvC by neřešila nízký pud sebezáchovy. Člověk co si myslí, že ho jiný hráč nezabije (tedy že mu nevezme část expů aniž by z toho měl zisk) si bude tuplem myslet, že ho nikdo nezabije na permku (tedy vezme mu všechny zkušenosti o vývoje postavy nemluvě).

Povinná permanentní smrt se spíš hodí na jiný typ serveru než je EQ. Osobně se nehodlám při připojení stresovat komu dneska rupne v bedně a hodí na mě IGMS (nebo si usmyslí ze mě udělat obětinu na oltář). Chcete hrát na permku? Hrajte si. Chcete hrát na povinnou permku všech? Tak si pěkně jděte zase na Escaped from Underdark a tam si buďte temní a/nebo úžasní dle libosti.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kokosak píše:Povinná CvC permka = preventivní kill každé postavy která by mohla znamenat nebezpečí. :biggrin:
= kazda postava maga po cca mesici hrani :bigwink:
Street_cz
Příspěvky: 1167
Registrován: 10. 3. 2008 15.36
Bydliště: v koši (nejnižší patro)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Street_cz »

Souhlasím s kokosakem, že CvC permka by neměla být povinná. S runou jasně, po domluvě taky, ale vím o jedné situaci, kdy se potkala jedna low lvlová postava (1-7 lvl) s jednou epickou s tím, že ta epická po ní něco chtěla a ta low lvlová na to nepřistoupila a vyústilo to ve smrt (no, a hádejte koho asi)… já nevím, když už jsem tohle samotné slyšel, přišlo mi to samo o sobě trochu .. jak to říct... neadekvátní, ale budiž, svět není fér, a to jak náš, tak ten EQ... ale to je už trochu jiná debata
PS: snad jsem nevykecal mnoho IC informací... kdyžtak to smažu :blush:
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Street_cz píše:Souhlasím s kokosakem, že CvC permka by neměla být povinná. S runou jasně, po domluvě taky, ale vím o jedné situaci, kdy se potkala jedna low lvlová postava (1-7 lvl) s jednou epickou s tím, že ta epická po ní něco chtěla a ta low lvlová na to nepřistoupila a vyústilo to ve smrt (no, a hádejte koho asi)… já nevím, když už jsem tohle samotné slyšel, přišlo mi to samo o sobě trochu .. jak to říct... neadekvátní, ale budiž, svět není fér, a to jak náš, tak ten EQ... ale to je už trochu jiná debata
PS: snad jsem nevykecal mnoho IC informací... kdyžtak to smažu :blush:
Svet neni fer. Pri hrani by se jeden vubec nemel ridit tim, jaky ma ktera postava level. A stezovat si na high level evilaky, co terorizuji kde koho, nemuzete, pac na EQ proste nejsou …

Jak znam Labiruv postoj k povinne permce v CvC, tak na EQ nikdy nebude. A ja s tim souhlasim. Jak pise kokosak, na tenhle typ serveru se to nehodi. Chceme si hrat a relaxovat a ne se stresovat. :clover: :smile:
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Street_cz píše:Souhlasím s kokosakem, že CvC permka by neměla být povinná. S runou jasně, po domluvě taky, ale vím o jedné situaci, kdy se potkala jedna low lvlová postava (1-7 lvl) s jednou epickou s tím, že ta epická po ní něco chtěla a ta low lvlová na to nepřistoupila a vyústilo to ve smrt (no, a hádejte koho asi)… já nevím, když už jsem tohle samotné slyšel, přišlo mi to samo o sobě trochu .. jak to říct... neadekvátní, ale budiž, svět není fér, a to jak náš, tak ten EQ... ale to je už trochu jiná debata
PS: snad jsem nevykecal mnoho IC informací... kdyžtak to smažu :blush:
To o čem tu mluvíš je malý pud sebezáchovy. Nechceš? trhni si a zemři.… v reálu když ti budu držet pistol u hlavy, taky si řekneš že raději uděláš oč tě žádám..

To samé ve hře. Vidíš namakaného chlapa v drahé zbroji, asi to bude fakt řezník, raději polkneš a poslechneš ho. Samzřejmě pokud to neuhraješ jinak.

Potíž je v tom že tady je každej druhej.. jak se říká hustej. A myslí si že může dělat ramena vždy a na kohokoliv. Ono se to ale může vymstít, na EQ jen málokdy. No, ale pak se hráči diví. Ale je to hlavně tím, že EQ je o pozitivním metagamu.
Naposledy upravil(a) anurin dne 1. 7. 2009 12.42, celkem upraveno 1 x.
Street_cz
Příspěvky: 1167
Registrován: 10. 3. 2008 15.36
Bydliště: v koši (nejnižší patro)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Street_cz »

já jsem zapoměl zdůraznit jednu věc, že u nováčků by to mohlo rapidně změnit přístup ke hře... a tím by se (spekuluju) mohl snížit i počet nováčků až by tam nakonec zůstali jen ti zkušenější a tímhle by se vůbec neřídili... pokud budu mluvit z vlastní zkušenosti, když jsem měl se Safirou na DM povel (byla teprv 3. lvl) udělat si novou, byl jsem z toho dost zaskočenej, že bych přišel jen o ty lvly... a nováček, kterej by se vyšplhal na třeba, nějakej, 6. lvl a najednou bum, srážka s epickou postavou a permka, tak si nejspíš řekne co tady vůbec dělá, když to tady chodí takhle... raději půjde jinam
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Naylun
Příspěvky: 3275
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Pud sebezáchovy bych se nesnažil "naučit" IC trestáním nebo dokonce smrtí, ale spíš OOC tellem/PM s vysvětlením a příkladnou hrou k tomu. Nízký pud sebezáchovy má kořeny v tom, že se hráč dostatečně nevžije do své postavy a vidí svět kolem svýma očima hráče a nikoliv očima postavy. Učte hráče hrát IC s maximálním vžitím se do postavy a "oproštěním se" od systémů a pud sebezáchovy postav přijde spolu s tím. Zdůrazňuji, že se jedná o pud sebezáchovy POSTAV - na druhou stranu totiž permka v CvC spíš učí pudu sebezáchovy HRAČE, a až zprostředkovaně postav. CvC permka apeluje na hráče, varuje ho, že může ztratit postavu jako něco cenného, jako svůj pečlivě naexpovaný a vypiplaný majetek. To je úplně jiný pohled než pud sebezáchovy postavy, který hráč zahraje díky ponoření se do hry a citu pro ni. Permka do hry zatahuje OOC myšlení a kalkulaci hráče, to je nežádoucí.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Panathian píše: CvC permka apeluje na hráče, varuje ho, že může ztratit postavu jako něco cenného, jako svůj majetek. To je úplně jiný pohled než pud sebezáchovy postavy, který hráč zahraje díky ponoření se do hry a citu pro ni.
Souhlasil bych na 50%. Nedá se to vztáhnout na kohokoliv... Ale ano, je pravda že někteří hráči by měli strach o postavu a změnili by trochu hru nebo chování ve hře. Ale pak by se našli určitě ti, kterým by to dodalo pudu sebezáchovy a více by se vžili do postavy. To se ale těžko posuzuje. Minimálně by to mělo za následek to, že hráči by byli opatrnější a myslím si že to je první krok k tomu aby se více vžívali do postavy.

Edit: Ale.. jaksi se bavíme o něčem co na EQ nebude. Jsou prostě hráči, kterým permka vyhovuje a kterým ne, proto labir zavedl runy. Není to povinné a na EQ by to tak mělo zůstat. Mě osobně se to moc nelíbí, ale je to tak. A nemohu jinak, než s momentálním nastavením smrti souhlasit. Kdo chce, permku si veme sám. Třeba nás jednou bude víc. :bigwink:
Naposledy upravil(a) anurin dne 1. 7. 2009 13.15, celkem upraveno 1 x.
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

anurin píše:Potíž je v tom že tady je každej druhej.. jak se říká hustej. A myslí si že může dělat ramena vždy a na kohokoliv. Ono se to ale může vymstít, na EQ jen málokdy. No, ale pak se hráči diví. Ale je to hlavně tím, že EQ je o pozitivním metagamu.
Vidím to jinak. Někdo zahraje strach, pocit ohrožení. Někdo ne. Buď to neumí, nechce, nebo mu to není příjemné. Nebo má pocit, že musí být vždycky ten, co to nějak rozchodí. Tak jako tak... je to víceméně jeho věc. Pokud osobně chci někoho vystrašit a on se nenechá, pokrčím rameny, zařadím si hráče do příslušné kolonky a nebudu se mu příště "věnovat".

Jo a v extrémních případech napíšu další povzdech na fora :bigwink:
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Street_cz
Příspěvky: 1167
Registrován: 10. 3. 2008 15.36
Bydliště: v koši (nejnižší patro)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Street_cz »

Panathian píše:Nízký pud sebezáchovy má kořeny v tom, že se hráč dostatečně nevžije do své postavy a vidí svět kolem svýma očima hráče a nikoliv očima postavy.
tohle bych viděl jako věc nováčka nebo nezkušeného hráče, ovšem to by se mělo časem odstranit a když tomu hráč přijde na chuť, už to dál nebude problémem... jde opravdu jen o přístup hráče, najdou se tací, kteří chtěj největší lvl (přestože je EQ připravuje na to, že o to tady neje) - ty to většinou pak přestane bavit no a pak tací, kterým nedělá problém se hned adaptovat a vžijí se do své postavy hned od jejích počátků... a nakonec tu máme taky věc psotavy, ne každá se hned něčeho lekne :dribble:
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Street_cz píše:a nakonec tu máme taky věc psotavy, ne každá se hned něčeho lekne :dribble:
Nojo, jenze ten problem je:

1. Potvoru ovlada AI - postava zdrha uz jen pri zmince a mistum s vyskytem potvory se na hony vyhyba.
2. Tu samou potvoru ovlada Dx - postava zacne hvezdickovat a najednou se snazi s potvorou komunikovat (viz priklad ze hry: *krokodyl se pomalu vynoruje a pozoru ryzujici postavu* *postava se ohledne:* no je, ty jsi ale pekna jesterka *usmeje se* *ryzuje* … postava samozrejme umrela, pac ta svine krokodyl jsem byl ja)
3. Ta sama potvora je PC v promene - postava potvoru prakticky ignoruje pripadne zahraje jeste heroickou a povysenou reakci.

A tento pristup neni veci postavy, pac je nekonzistentni a zalozeny na metagamu. :shades:
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

cybermisa píše:
Tak nějak. Ještě doplním že reakce hráčů na Dx ovládané NPC je kapitola sama pro sebe. Ale taky se mi stalo, že jsem zabil banditu ještě než měl možnost se nějak po svém příchodu projevit, tože mě ani nenapadlo že by mohl udělat něco jinýho než auto attack. Musel přijít druhý, aby měl čas zahvězdičkovat :D A doznávám i metagejm, že hráčským postvám ten čas projevit se naopak dávám automaticky a nedostanou ode mě insta-kill když pujdou zahalený v černý kapuci průsmykem smrti. Většinou :devil_2:

Ale možná i v tom může být problém - já automaticky nezautočim, protože dávám čas napsat nějakou reakci (ne každej datluje), což může dát hráči falešný pocit bezpečí.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

cybermisa píše:
Nojo, jenze ten problem je:

1. Potvoru ovlada AI - postava zdrha uz jen pri zmince a mistum s vyskytem potvory se na hony vyhyba.
2. Tu samou potvoru ovlada Dx - postava zacne hvezdickovat a najednou se snazi s potvorou komunikovat (viz priklad ze hry: *krokodyl se pomalu vynoruje a pozoru ryzujici postavu* *postava se ohledne:* no je, ty jsi ale pekna jesterka *usmeje se* *ryzuje* … postava samozrejme umrela, pac ta svine krokodyl jsem byl ja)
3. Ta sama potvora je PC v promene - postava potvoru prakticky ignoruje pripadne zahraje jeste heroickou a povysenou reakci.

A tento pristup neni veci postavy, pac je nekonzistentni a zalozeny na metagamu. :shades:
Ad 1) Není co řešit a pokud chci jednat s banditou nebo udělat něco složitjšího, čeho AI není schopná, pokusil bych se zřejmě předem dohodnout s Dx, že to hodlám udělat. Prostě to je ústupek tomu, že je EQ hratelná i bez přítomnosti Dx...

Ad 2) Tohle nechápu. Já byl poprvé s Nyaro v hadích jamách, jeden had nešel uklidnit a dělal "ssss"… Došlo mi, která bije a měl jsem půlky stažené mnohem více, než kdyby tam DM nebyl. Ten had při tom neměl ani 20 coulů, ale pořád jsem měl na vědomí, že jsem v hadích jamách a kdo ví, jak je ten prevít třeba jedovatý. Dokonce jsem se s ním jednu chvíli pěkně honil dokola... A tak je to se vším. Rozdíl mezi obecným zloumem v rukou AI a v rukou DM je především ten, že ten v rukou DM je inteligentní a může jednat neočekávaně - což je důvod mít ještě větší obavy... Snad to někdy hráčům dojde. Další věcí, pokud jde o DM... Je fajn potkat neznámého trpaslíka, který kráčí do hostince, ale holt mé postavě nestojí víc než za dobrý den. Podobně jako smradlavý bezďák nestojí za víc než obejít ho v půlkruhu, abych něco nechyt, navíc přesvědčen, že je na ulici jen proto, že nechce makat...

Ad 3) Tole je opravdu blbé, já osobně postavy trestám za povýšené jednání, i když mi takovou reakci udělají i na neproměněnou postavu... Ale to je součástí RPG. Ale v proměně bych dělal to, že pokud potkám neznámou postavu neo "známou firmu", která to neumí zahrát, rovnou přecházím do odporu, ačkoli neútočím. Protože když k nim přijde někdo červený, obvykle se trochu bojí...

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kokosak píše: Tak nějak. Ještě doplním že reakce hráčů na Dx ovládané NPC je kapitola sama pro sebe. Ale taky se mi stalo, že jsem zabil banditu ještě než měl možnost se nějak po svém příchodu projevit, tože mě ani nenapadlo že by mohl udělat něco jinýho než auto attack. Musel přijít druhý, aby měl čas zahvězdičkovat :D A doznávám i metagejm, že hráčským postvám ten čas projevit se naopak dávám automaticky a nedostanou ode mě insta-kill když pujdou zahalený v černý kapuci průsmykem smrti. Většinou :devil_2:

Ale možná i v tom může být problém - já automaticky nezautočim, protože dávám čas napsat nějakou reakci (ne každej datluje), což může dát hráči falešný pocit bezpečí.
Dat prostor na reakci v CvC je samozrejme v poradku, stejne jako je v poradku, ten prostor nedat, kdyz jde o napr. chladnokrevnou vrazdu.
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Aefar píše:Ale v proměně bych dělal to, že pokud potkám neznámou postavu neo "známou firmu", která to neumí zahrát, rovnou přecházím do odporu, ačkoli neútočím. Protože když k nim přijde někdo červený, obvykle se trochu bojí...
Ještě pokud jde o toto, jak jsem psal výše, je to v podstatě proti pravidlům, protože:

4.8. CvC souboj musí vždy útočník začít přepnutím na Odpor (Dislike) vůči postavě, na kterou útočí, v tabulce Seznam hráčů. Toto přepnutí musí provést těsně před vlastním útokem a postava, která je terčem útoku, nesmí na tuto OOC informaci nijak reagovat.

Jenže co mám dělat, když postava reaguje na to, že ten odpor přepnutý nemám...?

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Tohle pravidlo neberu tak, že je nutné po přepnutí odporu ihned zaůtočit, jen tak, že útok může začít až po přepnutí odporu. Osobně odpor zapínám v momentu, kdy vidím CvC jako reálnou možnost, jak se situace může vyvinout. Ono hledat v sáhodlouhém seznamu v momentu kdy má přijít pádná a jednoznačná akce není to nejlepší.

A někdy je to dobrý test hráče: pokud se s váma normálně baví a najednou se začne chovat výrazně odlišně jen proto že změníte barvičku, je to dobrý signál o tom co se od něj dá očekávat.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
KaTo
Příspěvky: 863
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

kokosak píše:...Osobně odpor zapínám v momentu, kdy vidím CvC jako reálnou možnost, jak se situace může vyvinout. Ono hledat v sáhodlouhém seznamu v momentu kdy má přijít pádná a jednoznačná akce není to nejlepší...
Tohle díky systému frakcí je neuvěřitelně "veselé" (=nemožné) pokud máte postavu schopnou Animal empathy (druid/hraničář) a máte zrovna "tamnutnou" nějakou potvůrku a/nebo navíc máte i vyvolaného sumonna (to platí navíc i pro mágy) a/nebo navíc máte i vyvolaného přítelíčka.

Vzpomínám si na období, kdy jsem "sám" chodil jako "smečka" tří-čtyř vlků, vše pod mojí "kontrolou" a kdy se jediným klikem tlačítka (odpor) na ubohého provokatéra vrhnul CELÝ les. Nevím jak on, ale já se tehdy dost nasmál...když dotyčného klovali sovy, ňufali netopýři a odněkud přiběhl i páreček dvou "cizích" vlků, k těm mým třem. Než jsem stihl cokoli udělat, bylo po všem :megalol: .
edit: Ten odpor dal on mě.
Obrázek
Odpovědět