vyvarování se prohřešku

Prohřešky hráčů a jiných subjektů.

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Darmonlor
Příspěvky: 801
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

cybermisa píše:
Jája CZE píše: Já nerozlišuju v CVC mezi hráčem a DM. Koneckonců i DM je je v okamžiku jednání za NPC hráč. (když to napíšu polopaticky. Položí-li na zem v "bezpečné lokaci" hráč prostřednictvím PC zloděje dvacet pastí na sebe s vědomím, že tam někoho náhodně sejme, myslím si o hráči, že je idiot. Pokud totéž udělá DM s NPC zlodějem, myslím si o DM, že je idiot. Nějaký hráč tam přijde a kvůli tomu idiotovi zbytečně chcípne, toť výsledek)
Proc by mel byt hrac/DM idiot? Treba je to jen low level postava, co chce mit proste jistotu a jinak nemuze?
Jája to asi myslel tak, že pokud někdo bezdůvodně klade pasti, jenom aby nějakou postavu zabil bez nějakého vyššího důvodu jako je nutnost odstranit svědka, vytvoření následného autoquestu/questu, pomsta a podobné (a i tam se leckdy dá sáhnout k zajímavějším opatřením než kill), je to idiot. Zabil postavu jenom aby se pobavil, svět to neobohatí a hráče mrtvé postavy to mrzí. Stejně jako Jájovi mi smrt postavy nevadí, pokud si to zaviním sám, nebo je k tomu důvod.

EDIT: nojo, než dopíšu epos, Jája to jednou větou vysvětlí :D

Pokud například vím že mi de někdo po krku, dám si na něj pozor. V jeho kůži je, pokud mě nemůže kvůli svému levelu porazit tváří v tvář, možný jen *podřezává* způsob ve spánku, pár dalších čistě RP a pak mimo jiné stackovaná past na místě kde jdu.
Dokážu si živě představit jak zlodějíček bdí několik nocí, propojuje mechanismy, smotává ovládací lanka a propojuje tak lehké pasti do jedné ultimátnější, dávaje při tom pozor aby neomezil její utajitelnost. Pak si vyhlédne cestu a čas kudy pravidelně chodím (případně si zařídí volavku která mě tam dovede) a s ďábelským úsměvem nastraží past. (což věřím u stackování není nic snadného a rychle hotového).
Pak, pokud mu do toho šlápnu, nebudu naštvaný, ale budu spokojený z dobré hry.

Pokud ale půjdu po cestě a nějaký lowlevel kterého ani neznám mě pro zábavu odpraví, budu naštvaný a nepřál bych mu dostat se mi do rukou. Vždyť i <nejmenováno> když chtěl/a zastrašit pár lidí z <nejmenováno>, použil/a pro to jen nejslabší bodcové pasti, které sundají maximálně první level s mizernou odolností.

Navíc, není snadnější takovou stackovanou past odhalit? Na všímavost by se mělo snad házet na každou past zvlášť, ne? Pak má při takových deseti pastech slušnou šanci na objevení i absolutní nevšímavý ignorant.
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2616
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Asi OT ale hmm jen doufám že není řeč o pastech co se nedávno nastackované válely v jedné lokaci, páč ty tam byly zcela účelně questově, přesně zaměřené na jistou skupinu lidí.

BTW: divné jak někteří zloději utečou před každým "náhodným pocestným"
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Darmonlor píše: Jája to asi myslel tak, že pokud někdo bezdůvodně klade pasti, jenom aby nějakou postavu zabil bez nějakého vyššího důvodu jako je nutnost odstranit svědka, vytvoření následného autoquestu/questu, pomsta a podobné (a i tam se leckdy dá sáhnout k zajímavějším opatřením než kill), je to idiot.
Chjo :smile: Troufam si tvrdit, ze nejsem idiot a ze jsem Jaju pochopil. Zaroven si troufam tvrdit, ze tento topic neni o MOTIVECH pokladani pasti, ale zda stackovatelnost pasti je:

a/ na zakazani
b/ neni na zakazani, ale je prasarna
c/ zpusobena bugem, tudiz proti pravidlum
d/ ok a akceptovatelna v male mire
e/ ok a akceptovatelna v jakekoli mire, pac to proste system umoznuje
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Nalk píše:Asi OT ale hmm jen doufám že není řeč o pastech co se nedávno nastackované válely v jedné lokaci, páč ty tam byly zcela účelně questově, přesně zaměřené na jistou skupinu lidí.
Domnivam se, ze presne tyto pasti tuto diskuzi zapricinily :yes:
drake127
Příspěvky: 1787
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Já hlasuji za c) a zlodějská lobby ať si protlačí kombinované pasti. Sice to bude trvat a výsledek je nejistý, ale za ten flame, co bude po použití této NWN featury následovat to IMO nestojí, protože až to někdo použije, vsadím svoje papuče, že to nebude zloděj, co několik dní spojoval drátky, ale že si to nějaký "Jájův idiot" zkusí přímo ve městě na náhodného kolemjdoucího.

A proč nehlasuji pro d, když mi spojené pasti v principu (tolik) nevadí? Protože v systému není tato featura zakotvená a její chování je nedefinované; sami říkáte, že položení takto stackovaných pastí je věc "využití" speciálních okolností. Není nijak řešeno grafické znázornění, když postava najde vícero pastí. Není řešeno DC pro najítí (které prostě postihy mít musí a zároveň je nesmysl, abych si na to házel 20× (stejně se myslím hodí jen jednou a tudíž mám buď 20 × úspěch anebo 20 × selhání) a jejich deaktivace je jak píše cybermisa probugovaná.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Odpovědět