Metagame

Prohřešky hráčů a jiných subjektů.

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Metagame

Příspěvek od The_Balrog »

Metagame
V posledních týdnech a měsících řešíme dost žádostí a událostí, které mají společné to, že při nich dochází k ovlivňování hry z OOC pohnutek nebo OOC prostředky. Ne, že by se to v minulosti neobjevovalo, ale už toho začíná být příliš. Také jsme si všimli, že někteří nováčci toto začínají považovat za standardní hru na Equilibrii, protože ji běžně vidí u jiných, déle hrajících hráčů.

Za některé z těchto prohřešků již padly tresty, a to ne zrovna malé (podle Trestníku je trest za metagame ztráta cca 120 000 zkušeností). Doufám, že tento příspěvek nejen že zamezí podobným prohřeškům do budoucna, ale také že to některé hráče přivede k zamyšlení nad svojí hrou. Dodržování následujících bodů by mělo být samozřejmostí. Pokud s tím někdo nesouhlasí, nechce se tomu podřídit nebo některé věci nechce chápat, na NWN scéně pro sebe jistě nalezne vhodnější server, než je Equilibrie.
Kurzivou jsou ilustrační příklady, které však nejsou vyčerpávající.
  • Chování postavy se nesmí řídit OOC sympatiemi a antipatiemi mezi hráči. Ideálně by se neměla ani nálada postavy odrážet od OOC nálady hráče, pouze od IC dění. Toho ale často není vůbec lehké dosáhnout. Snažit se o to však můžeme.
    Nebude se tak vaše postava chovat hnusně k postavě jiného hráče jen proto, že nemáte rádi člověka, který ji hraje.
    To, že jste právě naštvaní, by nemělo znamenat, že vaše postava bude také na ostatní dnes bezdůvodně vrčet. V takovém případě spíš doporučuji se do hry dnes nelogovat.
  • Pro jistotu to ještě zopakuji. Chování vaší postavy nemá být ovlivněno tím, jaký máte k hráči druhé postavy vztah.
  • Neměňte chování vaší postavy kvůli informacím, které získáte mimo hru, ať se k vám dostanou jakkoliv. Ani neposílejte telly, abyste se něco navíc dozvěděli. (Jinými slovy, neposílejte si OOC prostředky IC informace.) Pokud o sobě víte, že k ovlivnění své hry OOC informacemi jste náchylní, tak se o takové informace sami aktivně nezajímejte.
    Nevydávejte se do druhého města jen proto, že vám kamarád po tellu řekl, že tam teď je a nějaký čas zůstane.
    Nedomlouvejte se na odnosu mrtvoly nebo na provedení přes nebezpečná území.
    Neměňte chování své postavy kvůli tomu, co kdesi odehrál, nebo právě odehrává někdo jiný. Jednejte zkrátka jen podle toho, co zná vaše postava.
  • Jedním takovým způsobem předávání informací je posílání si informací o poloze postav skrz portrétky v družině. Družina by se měla udržovat jen mezi postavami, které jsou pospolu. Jinak to je, jako byste si po Skypu/tellu posílali neustále informace o své poloze, o tom, zda bojujete, a o vašem zdravotním stavu.
  • Je také nepřípustné, abyste se od hry s nějakou postavou cíleně odhlásili a následně si zavolali po OOC kanálu pomoc a znovu se přihlásili až s pomocí na místě. A je úplně jedno, jak to RP okecáte.
  • Stejně tak je vyloučeno, abyste se OOC domluvili s hráčem, který se přihlásí s účelově založenou postavou a nakoupí vám glejt na Ostrově se slevou.
  • Nedoporučujeme zakládat postavy jako děti nebo jako sourozence jiných svých postav. Je těžké oddělit zkušenosti a znalosti rodiče a dítěte. Rozhodně je nepřípustné si tak zakládat novou postavu a počítat s tím, že se k ní dostane vybavení jejího rodiče. (Rozumějte: O mé nové postavě řeknu, že to je syn mé staré, aby mohla dostat equip zadarmo.) Něco naštěstí kontroluje systém pro předávání předmětů, ale bude se to postihovat, i pokud jej obejdete přes prostředníka.
Mrzí nás, že se tento příspěvek na fóru vůbec musel objevit. Všechny zmíněné věci by měly být pro hráče na Equilibrii samozřejmostí a jejich nedodržování kazí hru nejen vám, ale hlavně i ostatním a i DM.

Doufáme, že zase brzy samozřejmostí budou.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Odpovědět