Manifest: „Děkujeme, odejděte

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Zamčeno
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

A jestli to tedy nevyplynulo moc jasně – pořád rád odpovím na jakékoliv sprotné otázky ohledně nějakých nevyjasněných dějů a událostí, o kterých něco vím, aby se tu mohlo hrát s otevřenějšími kartami.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Jája CZE
Příspěvky: 668
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Balrogu:
I ten speciální rapír, který se prodal okamžitě, se značkou kovárny, byl z Amfiberai?
Safira měla také nestandartní šaty v nabídce.

Serin silně uvažoval o stánku, tak jsem se zeptal Kokosáka, je to k dohledání na fóru, jak se prodávají standartní věci. Odpověď je také k dohledání. Jsou téměř neprodejné. Já žádný speciální luk na prodej neměl, takže jsem se na to vykašlal. Pět hodin hvězdičkovat na jednom místě bez výsledku můžu v Amfiberai u lukaře. Nestěžuju si, vysvětluji motivy.

Ano, i moje postava nakupovala ovoce a lesní plody ve velkém a přemrštěnou cenou od nových postav. Protože to je jediný způsob, jak Serinovo nasyslené bohatství rozdat. Od Jona, jako poděkování za karavany koupila vajíčko orla za neskutečnou cenu, přestože ho mohla mít lusknutím prstu zdarma. Kde je orel teď? "Lítá" si za Amfiberai v horách. Za platinku slušný item.

V Amfiberai krejčovství je, netuším, proč by bylo nutno vytvářet nějaký speciální bazének záměny. Skoro každé město má krejčovství. TAkže každá rasa si může koupit svoje šaty od "svého" krejčího. Jako trpaslík nepůjdu za Safirou, ani by mně kopím bodal do zadku.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Jistě, ten rozhodně nebyl (ač byl z takového zakoupeného vyroben). nicméně tu jeho "úpravu" jsem si "zajislil" sám, rozhodně v tom Piti prsty neměla. Byl to z mé strany i takový pokus, zjistit, za jak dlouho takováhle zbraň zmizne, a jakou cenu jsou za to lidi ochotní dát (a můj závěr z toho byl ten, že hráči jsou ochotni za podobné věci dát spousty peněz, avšak mnozí z nich spíš jen proto, že 1/ s penězmi nevědí co dělat 2/ je to speciální věc, po které chodí i bez dalšího důvodu jako slepice po flusu, jen proto, že je "speciální".).

To se mi moc nelíbilo, a tak jsem už dál prodával jen věci s upraveným popiskem, a jakékoliv úpravy zbraně jsem už jen přijímal jako speciální objednávky u těch, kdo o ně měli opravdu zájem a nešli do toho jen proto, že "mohou".

Říkat "kdyby" je ošemetné, ale věřím, že kdyby si Serin stánek zaplatil a začal na něm prodávat nejdřív "obyčejné luky", po pár týdnech trhu by se mu od DM dostalo i nějaké podpory ve smyslu "nechtěl bys, abychom ti u něčeho změnili popisky, nebo vzhled"? Já osobně si myslím, že bych to po nějaké době udělal. myslím, že organizátoři by byli jen rádi, že se někdo snaží zapojit, i když to třeba jde na začátku ztuha a výsledek není jistý. Dokonce (snad teď nevyzrazuju nic šíleně tajného) labir úplně na začátku trhů navrhoval, aby ti, kdo na nich budou vystavovat, dostali od DM i nějaké +2 věci k prodeji - jako takové "poděkování". (A nevím, zda jsem v tu chvíli už byl přihlášen jako prodejce, či ne.) Jediné štěstí, že to nakonec vyšumělo, protože to by se někomu už zkroutily chlupy o 360 °.

Už jen asi drobnou poznámku k té Safiře a krejčovstvím: DM ti přijme objednávku jen pokud je online a má čas (a sílu.. pamatuju se jak na prvním srazu, na kterém jsem byl, Enrikesh kňucel, ze žádosti o objednávku už nemůže ani cítit... to bylo po půl roce provozu EQ). Ta možnost s PC navíc rozšířila způsoby kontaktu ještě o tenhle kus. A nepamatuji se, že by nějakou objednávku kdy odmítla (ačkoliv nemůžu vědět všechno a možná se tak stalo). Dokonce i trpaslíci měli jednu dobu PC trpaslíka, který přijímal některé objednávky na úpravy (ač ne na "oficiální" živnost jako Safira), a byl to další kanál, jak obsloužit potřeby hráčů.

A tohle co tu teď asi tři příspěvky píšu není prvoplánovitá obhajoba, ale ukazuji, s jakými záměry a očekáváním jsme do toho šli. Proč jsme si mysleli, že další možnosti objednávání budou u hráčů vítané a že půjdou skloubit s hrou PC postav a ten "výměnný obchod" bude bez problémů. (Výměnný obchod: Přijdu za někým s objednávkou, řemeslník s ní bude mít nějakou práci ("i" a "hlavně" jako hráč), možná k tomu vymyslí nějaký drobný questík a nakonec konečně dostanu svůj předmět - bez toho, abych musel dvacetkrát chodit k NPC obchodníkovi. Za to ten řemeslník dostane něco jako pofidérní "malý boost reputace", který se ani nemusí projevit, pokud si objednavatel objedná tajně a o původu předmětu se pak nebude nijak rozšiřovat. A jelikož byl po úpravách opravdu hlad, věřili jsme, že tohle bude přijaté kladně; a zabaví se tím všichni aktéři.)

A ať tomu chce někdo věřit nebo ne, pro to, aby byly naše postavy "slavnější" jsme to rozhodně nedělali.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
KaTo
Příspěvky: 863
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

No problém je, že DS nefungují/nefungovali na EQ moc jako "oživovači" světa. (Questy nechme DMkum)

Vzpomínám si na období, kdy tým prohlásil, že bude každé pondělky reagovat za řemeslníky. Chtěl jsem tehdy "jen" překovat tvar scimitaru (=úprava vzhledu a dodání +1 vylepšení) a rozhodně jsem nebyl jediný kdo DSkům (prokozatelně loglým) jsem nestál ani za odpověď několik pondělků po sobě.
Co si pak myslet? Bylo to osobní? Měli moc práce? Nestál jsem jim za to? Zrovna mou /p *žásdot* neviděli (ani jednou)? Pokaždé měli moc, moc práce (ale proboha s kým?).
Měl jsem to řešit OOC cestou a napsat jim PM? (ANO, odpověď zní ano, teprve po OOC dohadování to najednou šlo :blush: , ale k tomu jsem přistoupil až po té co jsem byl z IC "ignorace"… *hledá slovo vyjadřující flustraci a nasranost*)
Takže co se týká téhle podpory od Dx týmu mám podobné pocity a zkušenosti jako Jája.

P.S.
Safiřina švadlenka měla(!) působit jako zpestření a ne jako jedinná instance, která ušije nové šaty. Tj. místo hraní elfinky Safiry by bylo pro shard lepší, kdyby Piti jako "nestrané" DSko šilo/kovalo za NPC řemeslníky pro všechny...ne jen pro "přátele" elfů a albínek (nic proti Safiře :no: )
Obrázek
Jája CZE
Příspěvky: 668
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Je to kdyby. Bohužel. Moje zkušenosti s kdyby jsou následující.

Luk: Asi IR rok skuhrání a prošení u lukaře. V polovině tohoto skuhrání se začal ptát, jestli není volné místo lukaře. Jo, byl to čas, kdy to vypadalo, že bude craft.
Učednictví: Rok a něco skuhrání bez odpovědi. NAkonec mně dokopal Adalbert, na sraze a pak přímo ve hře a bylo to.
Zjistit, proč byl propuštěn Bill Gall... týden chození 2x denně za velitelem stráží: výsledek, nula
Občanství v království, jako první krok domečku. po dvou letech 0. Chodil jsem velmi nahodile.
Návštěva KAt ve vězení.. Nula, nakonec jsem se tam dostal se skupinou a Gorem.

No fóru 150x zdůrazněno, jak obtěžující jsou naše "soustavné požadavky".

PO těchhle zkušenostech vážně nemůžeš očekávat, že budu jen koutkem myšlenky očekávat podporu "jen tak".
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Pavel Urban
Příspěvky: 5886
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Luelle píše:
Pavel Urban píše:
Luelle píše:já se divím, že se divíš té reakci... protože pochopitelně určitá část to vzdá, protože z IC důvodů prostě nejsou schopní Safiru vyhledat /nenávidí elfy, žijí v říši a mají tam svojí švadlenu, co by dělali kšeft nějaké elfce z Amfiberai, je to trpaslík/
Je to asi tak nespravedlivé, jako jablečné koláče v (jen) Hobitíně (ne, nesnažím se nic zesměšňovat). DM tou postavou dává hráčům a jejich postavám možnost. Přijde mi fascinující, jak hráč trpí nemožností vytvářet si individuální šatník, protože není ještě funkční Craft, ale jedním dechem zavrhuje možnost, kde si přesně to může zařídit (není myšleno jen na tebe, jen jsem se chytil tvého příkladu).
Dm má dát tu možnost, aby bylo dostupné jako NPC a udělá to všem....což se více méně nedělo a neděje
Ta PC švadlena neměla vyhraněnou klientelu. To, že se k ní někdo nechce nechat jít obsloužit je ale věcí té které postavy.

Je to stále to samé - DM dá nějakou možnost nvíc a hráč se vzteká, že to není podle jeho gusta, nebo že to není dost.
Luelle píše:
Pavel Urban píše:
Luelle píše:nepochopení, proč DM přesouvá NPC práci na svou osobní postavu je celkem zjevné
prostě nevypadá dobře, když DM hraje postavu, který je něčím vyjímečná, má něco, co obyčejné hráčské postavy mít nemohou - speciální rasu, povolání, dokáže něco vyrábět - hráč se prostě cítí méněcenný
Ale jistěže je to jasné, viz ta tebou zvýrazněná část mého prvního příspěvku (protože hráči jsou žárliví, nepřející a závistíví). Namísto extra možnosti je to něco co jiný má a onen hráč u své postavy ne.
Protože kdyby to on chtěl je poslán do háje
Teď i nejsem jistý, zda rozumím co myslíš. Co kdyby on (hráč) chtěl ?
Luelle píše:
Pavel Urban píše:
drake127 píše:Kdyby to tak fungovalo, budiž: Praxe je (byla) však spíše následující:…
Jenže my se tu bavíme o tom rozdílu, kdy to postava zkouší a když ne. Pokud nedá postava najevo, že něco (a co) chce, její šance na získání předmětu (nebo čehokoliv jiného) je nulová a její hráč nemá proč se rozčilovat, že ten, který se zeptal (nebo ptal) svou věc získal.
Ale právě proto se hráč nezeptá, protože ví, že bude nsáledovat a -c
Prosím, podívej se na historii toho co cituješ, máš tam odpověď. Opakuji, že prostě pokud se hráč ptát nebude, to co chec nezíská.
Luelle píše:
Pavel Urban píše:Švadlena je balíček možností pro ostatní postavy a jejich hráče, a to tak že bez IC postavení (viz analogie s bazénkem výše). Myslím, že se shodneme na tom, že tvůj příklad dosazení Daemiana do vedení MUNI je úplně jiný případ.
Ale je to velmi, velmi podobné - Daemian svého postavení nedosáhl tak, že se rozhodl a dosadil se na post lektora sám... musel tam být dostán nějakým mechanismem ale Piti se rozhodla, naklikala Safiru a ehjle švadlenka byla na světě
Švadlena neměla žádnou IC pozici ani moc. Daemian z toho příkladu by měl. Pokud by se chtěla Safira stát dvorní krejčovou, musely by proto být validní IC důvody. Pokud by byly, je jedno, které DM by jí přijalo (myšleno dvojsmyslně - jednak protože by to bylo IC korektní a druhak protože by jí to někteří hráči stejně otloukli o hlavu, protože je to postava DM a tak "to místo jistě dostala kvůli tomu").
Luelle píše:tohle je ale stav pouze a jenom EQ - to jak je EQ vedená tu paranoiu u hráčů naprosto vyvolává

víz hráč, který byl označen za znojemáka a totální nulu - ted má jiný acc nikdo to neví a na forech se mu děkuje...
Opět tě odkáži na tebou zvýrazněnou část z mého prvního příspěvku (protože hráči jsou žárliví, nepřející a závistíví). Ve spojení s omezenými možnostmi udělají tyto povahové rysy svoje. Víc to komentovat nebudu.

To, že je někdo znojemák (znojmák) nezpůsobí nic víc než ostražitost vůči tomu hráči díky skupině hráčů z té oblasti, která si udělala na EQ reklamu. Pokud hráč ze Znojma nebo z okolí hraje slušně a chová se slišně, problém s ním žádný nebude (a úspěchy s postavou ve hře bude mít dle svého/jejího konání). Pokud má někdo reputaci obtížného hráče, může se jí zbavit, pokud se začne chovat rozumně (stalo se to a ne jednou).
drake127 píše:
Pavel Urban píše:Jenže my se tu bavíme o tom rozdílu, kdy to postava zkouší a když ne. Pokud nedá postava najevo, že něco (a co) chce, její šance na získání předmětu (nebo čehokoliv jiného) je nulová a její hráč nemá proč se rozčilovat, že ten, který se zeptal (nebo ptal) svou věc získal.
Tvá argumentace by byla platná pouze v případě, že by začaly fungovat obchodní pondělky tak, jak byly vytvořeny - tj. například i s pořadovým číslem požadavku. Na čem se můžeme shodnout je skutečnost, že se současným přístupem si hráči nemusí všimnout, pokud se něco změnilo (změní) a zbytečně se po nějaký čas o tyto (hypotetické) možnosti ochuzují.
Nesouhlasím. Prostě když někdo nedá nic najevo, nic nezíská, ten kdo dá (dává), získat může a ten první nemá co mu vyčítat.

Bavme se prosím stále o tom samém, neměňme téma (ano, vím že dovolat se někdy DM je obtížné a náročné, ale o tom se tu nebavíme).
drake127 píše:
Pavel Urban píše:Švadlena je balíček možností pro ostatní postavy a jejich hráče, a to tak že bez IC postavení (viz analogie s bazénkem výše). Myslím, že se shodneme na tom, že tvůj příklad dosazení Daemiana do vedení MUNI je úplně jiný případ.
Safira je PC, není to žádný DM balíček. DM balíček by bylo NPC "Švadlen Arifas". A není bez postavení, je to švadlena. Stejně jako je Serin učedník u lukaře, jen jemu dosažení tohoto postavení trvalo pouhých několik reálných let. Příklad s Daemianem považuji za ekvivalentní, i když v jiné lize. Daemian taky není žádný balíček, je to PC a nelíbilo by se mi, kdyby jen tak začal očarovávat předměty, aby nám teda dal příležitost dostat nějaké osobní magické předměty do hry místo toho, aby prostě zahrál Kratiknota. Mně to přijde totožné.
Je bez postavení. Stejně jako je bez postavení lovec, žoldák atd. Ale nechci o tomto slovíčkařit, myslím si, že si rozumíme. Daemianovo očarovávání by se mi taky nelíbilo, protože trvale očarovávat předměty IC (zatím) nelze. Každopádně, abych se vrátil k původnímu tématu, tak pokud by byly validní IC důvody pro Daemianovo povýšení na Arcimága, tak nevidím důvodu, proč by jím nemohl být (je to jen příklad, pomíjím současné oficiální stanovisko ohledně nedosažitelnosti některých postů ve světě).
drake127 píše:Nemůžete vinit nikoho jiného než sebe (přeneseně). Hráči zde nemají v genech, že jsou o 1000% paranoidnější než je průměr civilizace. Místní atmosféra, komunikace a vztahy s týmem je k tomu prostě dovedly.
Svůj názor jsem na to napsal o kus výš.
drake127 píše:Asi nemůžeš čekat, že budeš někoho soustavně pronásledovat a on to bude snášet s tím, že máš přece víc IC informací nebo že tím jistě sleduješ nějaký vyšší cíl a jistě se po něm jen tak nevozíš. A nyní mluvím herně i na fóru, protože dojem, jaký děláte toto rozlišuje jen částečně.
Tomuto úplně nerozumím, ale pokud je to to co si myslím, že to je, pak o tom omítám dál/opět debatovat (a je mi jedno jak to zní).
kokosak píše:
DM pondělky byly chyba. Myšlenka dobrá, ale nikdo to nedělal. Nikomu se nechtělo dělat manufakturu a nikdo do toho nikoho nenutil (ještě aby ano).

DM si protěžuje svou postavu ? Opět odkáži na to, že "hráči jsou žárliví, nepřející a závistiví." Zajímalo by mne jak si jí protěžuje, co tím konkrétně ona postava získá (kromě snad trochy peněz) ? Já jsem si kupříkladu všiml, že DXka své postavy ani moc nehrají.

A proč švadlena a ne NPC ? O tom se dá spekulovat do aleluja, ale kromě těch negativních důvodů tam mohou být i jiné - co když si to třeba chce hráč (i DM jsou hráči, všichni hrajeme tu hru spolu, ne proti sobě, pamatujete ?) odehrát a ne jen strojově vyrobit a naklikat. Co když se u toho chce taky trochu pobavit ? Ale jak říkám, jsou to spekulace.

Tak jako tak nevím, kde je tam to neužívání moci DX.
Jája CZE píše:Serin silně uvažoval o stánku, tak jsem se zeptal Kokosáka, je to k dohledání na fóru, jak se prodávají standartní věci. Odpověď je také k dohledání. Jsou téměř neprodejné. Já žádný speciální luk na prodej neměl, takže jsem se na to vykašlal. Pět hodin hvězdičkovat na jednom místě bez výsledku můžu v Amfiberai u lukaře. Nestěžuju si, vysvětluji motivy.
Tohle je ale tvá volba a je nesmysl někomu vyčítat, udělal možnosti pro ostatní jen proto, že ty ses rozhodl se toho neúčastnit. A po pravdě, pokud bys třeba by si od tebe někdo nějaký ten luk koupil, kdybs to odehrál, a třeba by i byl Serin známý jako lukař, kdybys to odehrával i s ostatními (viz níže).

Co tím chci říct ? Můj Din vyřezává sošky ze dřeva (mimo jiné) a dělá to ve hvězdičkách a dělá to veřejně. Sošky a jiné výtvory pak sem tam někomu dá, zase ve hvězdičkách a já popíšu jak to vypadá. A myslím si, že Din je tímto už docela známý.
V případě Serina na stánku bys mohl jako trhovec popisovat ty své luky a předvádět je, odhvězdičkovat si co je na těch tvých výrobcích jiného, zvláštního atd.
Jája CZE píše:Ano, i moje postava nakupovala ovoce a lesní plody ve velkém a přemrštěnou cenou od nových postav. Protože to je jediný způsob, jak Serinovo nasyslené bohatství rozdat.
Pokud je toto narážka na mou zmínku o nasbírané ovoce prodávající Sivě, tak Siva si zjistila ceny a prodávala ovoce za takovou cenu, aby to bylo pro postavy výhodnější.
Jája CZE píše:V Amfiberai krejčovství je, netuším, proč by bylo nutno vytvářet nějaký speciální bazének záměny. Skoro každé město má krejčovství. TAkže každá rasa si může koupit svoje šaty od "svého" krejčího. Jako trpaslík nepůjdu za Safirou, ani by mně kopím bodal do zadku.
Uniká ti pointa - PC krejčová byla extra možností pro hráče a jejich postavy. Nikdo tím nikoho neomezoval, naopak, byl to bonus k tomu co vesvětě už bylo.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Jája CZE
Příspěvky: 668
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Ještě dodám, Safira je možnost, jak získat šaty, Alkaran jak meč. Kde jsou luky, kuše, zbroje, prsteny, speciální věci apod? Na to existuje přísloví. Sytý hladovému nevěří. Proč je takový hlad po čemkoliv jiném? Protože spousta hráčů touží mít něco vyjimečného, troufám si říci, skoro každý.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Příspěvek od zdech »

Já tedy z pozice naprosto nevědomého ignoranta taky něco žbleptnu. K tomu šití a vyrábění. Rozšířit možnosti získání něčeho výjimečného i pro obyčejnou populaci (rozumějte i pro ty, co nemají nervy, žaludek nebo zkušenosti po něčem opakovaně volat víc jak pětkrát) určitě není špatná. Osobně z toho cítím jedno ALE:
Pokud to chápu dobře, máme (/měli jsme...v posledních dnech nestíhám sledovat) na Desce alespoň dva hráčské řemeslníky. Jeden pracuje v odvětví oděvnictví a pokud to chápu dobře, živnost více méně funguje. Druhý se věnuje dřevospracujícímu průmyslu se specializací na výrobu luků a i když se tomu věnuje řadu let, nesvede sesmolit ani to nejjednodušší dřív než v řádech mnoha týdnů/měsíců.
Rád bych se zeptal proč tomu tak je. Ano, není žádný funkční systém výroby (craft) a věci speciálního charakteru se tedy musí (a mají) řešit skrz vyšší instance, které samozřejmě nemají času nadbytek. A ano, tak nějak si dokážu sám pro sebe vybájit "věrohodnou" odpověď, ale ta bude houby podložená.
Takže zcela naivně: "Proč tomu tak je?"
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Jája CZE píše:Ještě dodám, Safira je možnost, jak získat šaty, Alkaran jak meč. Kde jsou luky, kuše, zbroje, prsteny, speciální věci apod?
No nejsou, no. Na naprostou většinu z nich nejsou ani postavy-řemeslníci, kteří by se do toho s nějakou DM podporou mohli pustit.

Jako od okamžiku, kdy přestal hrát Psanec a Labir se ve hře ukazoval také jen zřídka a DM podpora polevila, to bylo už s hráčskými žádostmi těžké. A to se jedná všeobecně, ať jde o cokoliv. Ale mám pocit, že se to moc dobře vědělo a s neaktivitou DM se dalo počítat. Jasně, že v případě Serina by ideální bylo, že by si postava rok dělala u lukaře, DM si ji všimlo, protože ji často pečlivě sledovalo, a dohodlo s ní nějakou spolupráci. Ale myslím, že to, že to tak momentálně fungovat nebude, muselo být po chvíli jasné každému. A pak už měl člověk na výběr, zda se to bude snažit takhle praktikovat dál, nebo teda zatne ty zuby a podvolí se tomu si to zkusit zařídit víc ooc cestou, třeba napsáním svého nápadu a konceptu, jak svoje řemeslo vidí, do PM nějakému DMku. A pak by se vidělo. Nebo do nich šťouchnout s tím "hele, už jsem spousty let pomocníkem u lukaře, nešlo by abych už mohl něco vyrábět?"

Já osobně bych tohle ani jako moc protiherní jednání neviděl. Víme, jaký byl a jaký stále je stav s DM na equilibrii, a že dokonale nesledují každou postavu. Když je pravděpodobné, že by se situace setrváváním v IC snaze nezlepšila a hráč (=já) bude jen nasraný z toho, že se na něj zapomnělo, pak je jedna, dvě PM či kontakty po ICQ to nejmenší. Přinejmenším taková zpráva, co má hlavu a patu, ukáže, že onen hráč to se svým řemeslem myslí vážně a není to něco, co za měsíc opustí.

Podstatou problému tohle řadím spíš do té sekce "technický problém", mající kořeny v tom, že maličké množství DM nedokáže uspokojivě sledovat každou postavu na světě, a jedná se o OOC potíž, proto mi při ní malá OOC pomoc v dohodě na konceptu nebo na OOC povolení činnosti nepřijde jako nějaké provinění.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Naylun
Příspěvky: 3275
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Pavel Urban píše:Jaký rozdíl by v tom byl, kdyby namísto postavy švadleny XY DM vytvořilo v Amfiberai speciální automatické místo (řekněme ala bazének záměny), kde by se jen rozklikl dialog a postava by si tam mohla vytvořit šaty podle svého gusta ? Řekl bych, že jen o něco méně RP.
.. a "o něco" méně flamů, závisti, zlé krve a odchodů hráčů.…

Rozdíl je v tom, že bazének záměny nemá IC ani OOC přátele a nepřátele mezi postavami/hráči, že bazének není rasy elf, že nikomu nebude vadit, že bazének jakožto objekt ve hře získává svou unikátní funkcí na důležitosti. Ať to Piti myslela sebelépe, používáním schopnosti měnit vzhled šatů se svou postavou ji podle mě zvýhodnila, což je jednak proti pravidlům EQ, ale hlavně to hráče rozpáluje do běla.
The_Balrog píše:Avšak jak už tu bylo zmíněno, podobně můžete vytýkat i Daemianovo lektorství, Gorovo kapitánství u stráže, Labirovu Selu jako velvyslankyni... ještě že ten Naylun je na svém postu jen chviličku, že se u něj ještě nic nestačilo rozproudit.
Daemian ani Goro nedosáhli lektorství/strážcovství díky použití DS možností. A proti Naylunovi se podle mě nikdy nic velkého nerozproudí a to proto, že Naylun svou postavu nezvýhodňuje (možná kromě několika hostitelských možností) a když se někomu něco nelíbí, tak s hráči komunikuje, je ochoten přiznat chybu, omluvit se atd..

Jinak co se týká zvýhodňování postav, tak tady nejde o to, že by třeba Safira měla ze svého krejčování materiální zisk. Tady jde hlavně o to, že svými unikátními schopnostmi její postava získává nevyhnutelně větší pozornost ostatních postav a fakticky i značnou důležitost díky tomu, že ona ty šaty skutečně dodávala, zatímco ostatní NPC švadleny skoro ne. Stejně tak třeba cybermisa se pohyboval na hranici zvýhodnění své postavy, když jako DS udělal Q s válkou krve, ve kterém měl Daemian jednu z důležitých rolí. Ač tím nic materiáního nezískal, nutitlo to ostatní řešitele Q chodit za Daemianem a ptát se ho a Daemian znal odpovědi... Stejně tak Arto zvýhodnil svého Gora, když udělal Q na tvrzi a místo NPC velitele tam dělal velitele se svou PC postavou. A jak by se hráčům líbilo, kdyby Naylun hrál hlavní roli v Q se soškami? Kdyby celý závěr Q vyřešil Naylun a vedl tu výpravu on, namísto NPC Afistera? Když se to takhle sepíše, může to znít až absurdně, ale moje dlouhodobá zkušenost na EQ i z pozice hráče prostě říká, že je to tak.
Naposledy upravil(a) Naylun dne 23. 8. 2010 21.14, celkem upraveno 1 x.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Pavel Urban
Příspěvky: 5886
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Jája CZE píše:Ještě dodám, Safira je možnost, jak získat šaty, Alkaran jak meč. Kde jsou luky, kuše, zbroje, prsteny, speciální věci apod? Na to existuje přísloví. Sytý hladovému nevěří. Proč je takový hlad po čemkoliv jiném? Protože spousta hráčů touží mít něco vyjimečného, troufám si říci, skoro každý.
Já bych kontroval pořekadlem o podání prstu, ale není to zcela ten případ, jelikož v tomto případě je to spíš buď celá ruka nebo přibouchnutí prstu mezi dveřmi.

Ještě dodám, že s extra předměty je nyní na nějakou dobu nejspíš utrum, jelikož do hry mohou nové předměty přinášet jen DM (čili ne DS). Úprava vzhledů, názvů a popisků stávajících předmětů zůstává taková, jaká byla před týdnem.
zdech píše:Pokud to chápu dobře, máme (/měli jsme...v posledních dnech nestíhám sledovat) na Desce alespoň dva hráčské řemeslníky. Jeden pracuje v odvětví oděvnictví a pokud to chápu dobře, živnost více méně funguje. Druhý se věnuje dřevospracujícímu průmyslu se specializací na výrobu luků a i když se tomu věnuje řadu let, nesvede sesmolit ani to nejjednodušší dřív než v řádech mnoha týdnů/měsíců.
Řemeslníků je víc a v případě extra předmětů musejí u své zakázky kontaktovat DM. Prosté věci, které jsou řemeslníci schopní IC vyrábět mohou vyrábět rovněž (nevím o nikom, kdo by byl schopný vytvořit lepší předmět, než to NPC, které mu mistruje).
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Morgie
Příspěvky: 545
Registrován: 24. 4. 2009 18.19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Morgie »

Tak, prokousala jsem se tím vším. A je to stále to samé. jedna skupina si stěžuje, druhá tvrdí, že je to v pořádku. Protože na to mají prostě jiný pohled.

Dovolím si jen shrnout...

Ano. když se snažím. Hodně snažím... Item dostanu. Ovšem... Když překousnu pocit, že:

někoho otravuju /protože DX mají strašně málo času a přece kvuli itemu, který si můžu odhvězdičkovat nebudu rušit/

to potrvá dlouho a bude s tím plno nesrovnalostí, takže budu muset zase otravovat a zase někoho IC shánět a zase vysvětlovat...

/a že nemlátím prázdnou slámu jedná se o objednávku přehozů na zbroje u Safiry ;)/

Navíc je tu situace, kdy si dám upravit item. Například meč... /podotýkám, že se nejednalo o vylepšení, jen o změnu vzhledu - barva, nějaké rytí, změn záštity/

A upravený item dostanu. Jásám, protože jsem se setkala konečně s vstřícným přístupem a meč dostanu vcelku brzy. Tleskám a šťastně si říkám, že to funguje!!!

….A pak kouknu na popisek meče a zjistím, že mu ubrali bonus k sekání a snížili jeho bonus.

Vysvětlení? Zřejmě jsme natrefili na někoho, kdo to s meči moc neuměl.

Takže mám speciální item, který si můžu akorát tak pověsit na zeď. A že to byl nejdražší meč dostupný na Desce? Aha!!

Příště už vím, že si mám nechat upravovat jen itemy z nejlevnějších. :yes:

Takže … studená sprcha.


/jsou to příklady, které se staly, ne mně, ale mým spoluhráčům a u kterých jsem opravdu byla.


Kde mám sakra brát tu drzost, odvahu, čas, nadšení, důvěru... a jít si o něco žádat? :ermm:

"Tinve"
Soví pírko
Morgie †

Tilia Cordata
Jája CZE
Příspěvky: 668
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Pavle.

Systém má přednost, moje luky by neměli jiný tvar, ani popis a vyřezanou Serinovu hlavu. Takže v okamžiku koupě by majitel žádnou přidanou hodnotu nedostal. A byl by to ten sám stejnej hnusnej +2 dalekonosný elfí. Navíc, Serin díky systémové neschopnosti je učedník, musel bych tyto luky nakoupit a pokud bych je neprodal, zbyly by mi v trezoru, nebo bych je ze ztrátou prodal zpět Leskvovi. Můžeš mi vysvětlit, proč by Serin takovou věc dělal? TAky jsme mohl prodávat *hvězdičkované luky*, šli by na dračku, hlavně v dungách.

Já chápu, že to, že vaše postava někde zakope 20 zlatých a pak k tomu navede skupinu nováčků, považujete za pozitivní metagame. Serin nikde zakopávat zlatky do země nebude. ale to je jen rozcházení se v názorech na hru.

Serin skutečně hrál výrobu luků a nikdy žádná reakce. Neměl jsem jediný důvod ji předpokládat v případě jarmarku. Ani mu mistr žádný speciální na prodej nedal
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

The_Balrog píše:A jestli to tedy nevyplynulo moc jasně – pořád rád odpovím na jakékoliv sprotné otázky ohledně nějakých nevyjasněných dějů a událostí, o kterých něco vím, aby se tu mohlo hrát s otevřenějšími kartami.
Vyborne, hned toho vyuzuju, obzvlaste kdyz predim zminujes to vzajemne nepochopeni. Jde o onu zalezitost "vybiteho prstenu" …


:excl: Piti vedela, ze jeji vztahy s jistou nemalo pocetnou skupinkou hracu jsou spatne.
:excl: Piti vedela, ze JAKYKOLI zasah do hry teto skupinky bude bran apriory negativne - viz opakujici se historie konfliktu.
:excl: Piti vedela, ze obecne v zasadnich vecech (jako mnohahodinovy quest mnoha postav s mnoha dny priprav, ktere staly mnoho expu) je treba klast duraz na komunikaci a vysvetlovat, vysvetlovat vysvetlovat, abychom se vyhnuli vzajemnemu nepochopeni …

Takze mame tu: spatne vztahy, zasadni vec a dm zasah.

Dm zasah na zaklade chybne informace, kterou si Piti mela overit, ale neoverila, je obycejna chyba, ktere se v zasadnich vecech stavat nesmeji, ale neni to neresitelne (kazdy chybujeme!) a i takove chyby se daji napravit a odpustit. Co me ovsem naprosto dostalo a do ted to proste nechapu, PROC se Piti vykaslala prave na tu KOMUNIKACI (a to jak v dane chvili s hraci, tak i stroha dokumentace/debata na dm foru)? Kam se podelo ono vysvetlovat, vysvetlovat, vysvetlovat? Nerekl bych ani slovo, kdyby dotycni byli sami potiziste, ktere na EQ nechceme, protoze se necim zasadnim provinili, ale ten AQ vedl Naylun, sice za PC, ale i tak Pitin kolega a DS.

Co nasledovalo?

Bohuzel, nasledovalo opravnene vynucene vysvetleni, ktere svym obsahem vsechny (vcetne me) akorat nesmirne vytocilo, protoze defacto podle toho padala vina na me … Opet zasadni selhani komunikace, jehoz duvod nechapu, protoze Piti mi vzdy prisla uvedomnela a rozumna :ermm: A ja se ptam, proc se tak stalo?

Proc to pisu sem a obracim se na tebe, Balrogu? Jednak ses nabidl a jednak Piti jaksi stale nekomunikuje …

A to je to, co mi vzalo chut a z ceho jsem zklamany …. :ermm:
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Pavel Urban píše:
kokosak píše:
DM pondělky byly chyba. Myšlenka dobrá, ale nikdo to nedělal. Nikomu se nechtělo dělat manufakturu a nikdo do toho nikoho nenutil (ještě aby ano).

DM si protěžuje svou postavu ? Opět odkáži na to, že "hráči jsou žárliví, nepřející a závistiví." Zajímalo by mne jak si jí protěžuje, co tím konkrétně ona postava získá (kromě snad trochy peněz) ? Já jsem si kupříkladu všiml, že DXka své postavy ani moc nehrají.

A proč švadlena a ne NPC ? O tom se dá spekulovat do aleluja, ale kromě těch negativních důvodů tam mohou být i jiné - co když si to třeba chce hráč (i DM jsou hráči, všichni hrajeme tu hru spolu, ne proti sobě, pamatujete ?) odehrát a ne jen strojově vyrobit a naklikat. Co když se u toho chce taky trochu pobavit ? Ale jak říkám, jsou to spekulace.

Tak jako tak nevím, kde je tam to neužívání moci DX.
Mno a já myslel, že jsem to tam napsal jasně. Můj příspěvek nebyl o "zneužívání", ani o "šití" a už vůbec ne o Safíře. Byl (nebo měl být) o budování a ztrácení důvěry. Snažil jsem se vyjádřit jednoduchou formou příklad, jak může důvěryhodnost utrpět. Ano, je milion možných jiných vysvětlení - ale jak má hráč zjistit, které je "to pravé"? Nezjistíš, musíš věřit. Potřebuješ pevnou a neotřesitelnou víru, že DM činí dobře tak, jak činí a že pokud rozhodně z tvého pohledu špatně, má k tomu jistě své důvody, které ty nevidíš. Pěkně se ukazuje, že hráči v absolutní většině začínají jako věřící a jejich víra je vystavována různým zkouškám. Těch, kteří přestojí všechny, je naprosté minimum. Proto je IMHO nezbytné stavět i na něčem jiném, než je víra - nebo aspoň tu víru stále živit, pokud je už nutná. Víra, že jsou věci, na které se lze spolehnout, že když někdo něco řekne, slíbí, tak to není jen tak do vzduchu. Člověk je ochotný dát šanci, jednu, dvě, .. ale pokud je po desáté jeho víra zkoušena, jen lidé jako Job, blahé paměti, si svou víru zachovají čistou a nezačnou pochybovat.

Opět pěkným příkladem může být událost z relativně nedávné minulosti. Narazil jsem na názor (lhostejno jaký), ten jsem si u tebe, jako rádce ověřil. Tys mi řekl (možná jinými slovy): "Není tomu tak, vše je OK. Nemůžu ti říct proč, ale věř mi". Já ti věřím, protože tě znám a vím, že ti věřit můžu. Pokusil jsem se použít tuhle informaci od tebe dál... a nezbylo mi, než říct: "Pavel říká, že to tak není a já mu věřím". Efekt rovný nule, protože ty už u toho dalšího člověka tu důvěru nemáš. Nebo dokonce možná efekt záporný ("nojo, rádci, ty ten tým krejou").
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
KaTo
Příspěvky: 863
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

MorganaLeFay píše:
...no nechtěl jsem tu práci Dx hanět, ale můj OOC "vyprošený" scimitar ve finále dopadl úplně stejně :crazy: . Tj. místo +1 vylepšení, dostal jen +1 bonus do útoku a ještě jiný než (OOC) dohodnutý tvar. (důkaz mám stále v invu na svojí postavě :megalol: ). Pak se mi narodilo (OOC) bejby a já to přestal řešit :blush: :biggrin: :biggrin: . Holt se občas zadaří (někdy i opakovaně :shades: :megalol: ).


//mimochodem, na jiném shardu úprava šatů existuje systémově a funguje ku 100% spokojenosti, pokud váš počítač zvládá práci s toolsetem (je tam nějaká spojitost, že komu stroj nezvládá spolupráci s toolsetem, tomu dělají problémy i upravy šatů)
//dokonce se zvažovalo na tom shardu, že se nechají "systémově" upravovat i zbraně, což není skriptově problém, ale s podmínkou, že NĚKDO protřídí paletu (aby se do skriptu dala podmínka a "zakázali se" věci typu lightsabers apod.)

=> ale to se točíme v kruhu a zase kopáváme o nezájem WB starat se o shard. (to není napadání Labira, jako osoby, která má svůj reálný život, ale konstatování faktu, že momentálně je jedna z důležitých brzd vývoje EQ je nezájem WB o vlastní dílo = ať se to týká změn lokací, členů týmu, systémů, vlastně odsouhlasování čehokoli, apod.)
Obrázek
Uživatelský avatar
Morgie
Příspěvky: 545
Registrován: 24. 4. 2009 18.19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Morgie »

Ještě doplním, že u meče jsme byli IC varováni, že se něco takového snad může stát.

Předpokládám, že to není "vina, vůle" toho, kdo to tvořil.

Mohu znát tedy pohnutky DX teamu, které vedou k tomu, že zbrani sníží její použitelnost? /ne hodnotu, vážím si samozřejmě unikátního vzhledu, který meč má/

A jaká ta kritéria jsou? Komu a jak moc se takto ničí itemy?

Je rozdíl, jestli o item žádá někdo, kdo je starší hráč, hostitel, DX, /tj. zřejmě "dobře hraje"/ nebo někdo, kdo je "znojmák" ?

"Tinve"
Soví pírko
Morgie †

Tilia Cordata
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

MorganaLeFay píše:Ještě doplním, že u meče jsme byli IC varováni, že se něco takového snad může stát.

Předpokládám, že to není "vina, vůle" toho, kdo to tvořil.

Mohu znát tedy pohnutky DX teamu, které vedou k tomu, že zbrani sníží její použitelnost? /ne hodnotu, vážím si samozřejmě unikátního vzhledu, který meč má/

A jaká ta kritéria jsou? Komu a jak moc se takto ničí itemy?

Je rozdíl, jestli o item žádá někdo, kdo je starší hráč, hostitel, DX, /tj. zřejmě "dobře hraje"/ nebo někdo, kdo je "znojmák" ?
O tom přesně mluvím. Ztráta důvěry. A ztracená důvěra se získává zpět sakra těžko.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Naylun
Příspěvky: 3275
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

MorganaLeFay píše:Ještě doplním, že u meče jsme byli IC varováni, že se něco takového snad může stát.

Předpokládám, že to není "vina, vůle" toho, kdo to tvořil.

Mohu znát tedy pohnutky DX teamu, které vedou k tomu, že zbrani sníží její použitelnost? /ne hodnotu, vážím si samozřejmě unikátního vzhledu, který meč má/

A jaká ta kritéria jsou? Komu a jak moc se takto ničí itemy?

Je rozdíl, jestli o item žádá někdo, kdo je starší hráč, hostitel, DX, /tj. zřejmě "dobře hraje"/ nebo někdo, kdo je "znojmák" ?
Nevim, zeptej se toho, kdo ti to tak vytvořil. Možná to někteří DX dělají jako zkoušku na hráče, zda jim záleží jen na systémové síle. Já jsem to zatim asi neudělal, ale asi ybch to udělal v případech, kdy by IC povaha změny logicky narušovala funkčnost itemu.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

cybermisa píše: *zkráceno*

Proc to pisu sem a obracim se na tebe, Balrogu? Jednak ses nabidl a jednak Piti jaksi stale nekomunikuje …

A to je to, co mi vzalo chut a z ceho jsem zklamany …. :ermm:
Hm, tak tohle je jedna z těch věcí, na které já sám za sebe fakt odpovědět nedokážu.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Zamčeno