Stránka 2 z 2

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 29. 4. 2018 16.43
od Khazad2
Van píše: 29. 4. 2018 13.15 Já jen pokládám za zajímavé, že se svojí postavou, která tu runu má a která nemá masivní vůli, se mi tvor neutrhl nikdy. Zatím jsem zkoušel nejvýše šestý kruh.
Kamarád měl postavu s runou taktéž, taktéž vůle nic moc (sorcka, wisdom záporná, žádné bonus savy za charisma) a vyvolával i ty nejkrutější příšery bez failu.
To je divný no :biggrin: . Ale chápu že se dají zjistit IC informace, jak na to přímo ve hře. Například, jak se chránit.

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 0.37
od Ogar
Za sebe mohu rict, ze sem na tom v tomto pripade stejne jak rika Nalk. Mel sem sorcku na lvlu 19 a nikdy se mi neutrhl vyvolany tvor.

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 9.49
od The_Balrog
Noo a já jsem byl Druid(1)/Kněz(3) a vyvolal jsem vlka a ten mne sežral :(

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 10.28
od Ogar
The_Balrog píše: 30. 4. 2018 9.49 Noo a já jsem byl Druid(1)/Kněz(3) a vyvolal jsem vlka a ten mne sežral :(
No vyvolat me neco co ma 1 lvl druida as 3 kneze tak te taky zakousnu :biggrin:

Kazdopadne se na to s Nikem postupne taky podivame ve snaze zjistit jestli to funguje jak ma v ramci popisu runy.

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 12.36
od George
The_Balrog píše: 29. 4. 2018 12.29 Fakt se to konkrétněji zveřejňovat nebude, takto to je popsané docela dobře.

Ten hledaný důvod by mohlo být to, že cílem hraní na EQ nikdy nebylo derivování vzorečků a hledání lokálních maxim funkcí.
OT:
Osobně bych byl radši, kdyby každý věděl, na čem je, místo toho, aby powerbuildeři dělali statistické analýzy, dummy postavy a zjisťovali fukci systémů OOC cestami od ostatních hráčů. (Sám jsem powerbuilder, vím o čem mluvím). Kdyby byly ty věci veřejné, tak jak jsme u NWN zvyklí, stačila by jen znalost základních systémů (vědět, co znamená TO, k20 apod.).. což, se domnívám, většina hráčů zná.
Přitom taková věc neškodí, kdo chce powerbuildovat, powerbuildovat bude.. Ale veřejná znalost funkce systémů umožní hráčům vyhnout se nepříjemným překvapením down the road (mimojiné by se hráči druidů kleriků mohli psychicky připravit na to, že budou mít naprosto neadekvátní spawn) a nastaví všem stejnou laťku.

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 13.52
od The_Balrog
George píše: 30. 4. 2018 12.36 OT:
Osobně bych byl radši, kdyby každý věděl, na čem je, místo toho, aby powerbuildeři dělali statistické analýzy, dummy postavy a zjisťovali fukci systémů OOC cestami od ostatních hráčů. (Sám jsem powerbuilder, vím o čem mluvím). Kdyby byly ty věci veřejné, tak jak jsme u NWN zvyklí, stačila by jen znalost základních systémů (vědět, co znamená TO, k20 apod.).. což, se domnívám, většina hráčů zná.
Přitom taková věc neškodí, kdo chce powerbuildovat, powerbuildovat bude.. Ale veřejná znalost funkce systémů umožní hráčům vyhnout se nepříjemným překvapením down the road (mimojiné by se hráči druidů kleriků mohli psychicky připravit na to, že budou mít naprosto neadekvátní spawn) a nastaví všem stejnou laťku.
Někde ale tu čáru mezi obecně známými mechanismy (a reáliemi) udělat musíš. Kde by sis to v tomhle návrhu představoval? Chápu správně, že bys nechal veřejný i vzorec pro EQ Dungeon Spawn atp.?

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 15.08
od George
The_Balrog píše: 30. 4. 2018 13.52
George píše: 30. 4. 2018 12.36 OT:
Osobně bych byl radši, kdyby každý věděl, na čem je, místo toho, aby powerbuildeři dělali statistické analýzy, dummy postavy a zjisťovali fukci systémů OOC cestami od ostatních hráčů. (Sám jsem powerbuilder, vím o čem mluvím). Kdyby byly ty věci veřejné, tak jak jsme u NWN zvyklí, stačila by jen znalost základních systémů (vědět, co znamená TO, k20 apod.).. což, se domnívám, většina hráčů zná.
Přitom taková věc neškodí, kdo chce powerbuildovat, powerbuildovat bude.. Ale veřejná znalost funkce systémů umožní hráčům vyhnout se nepříjemným překvapením down the road (mimojiné by se hráči druidů kleriků mohli psychicky připravit na to, že budou mít naprosto neadekvátní spawn) a nastaví všem stejnou laťku.
Někde ale tu čáru mezi obecně známými mechanismy (a reáliemi) udělat musíš. Kde by sis to v tomhle návrhu představoval? Chápu správně, že bys nechal veřejný i vzorec pro EQ Dungeon Spawn atp.?
Nevidím v tom problém, já to číslo [%] znám. Proč by ho neměli znát ostatní?
A ta čára? Je hod na povalení mechanismus, nebo reálie?

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 15.27
od The_Balrog
Neodpověděl jsi mi na to, na co jsem se chtěl zeptat, tak jsem se asi zeptal špatně. Jde mi o to, že na EQ je spousta systémů a mechanismů (z nichž některé mají svoje kořeny v reáliích) a mne zajímalo, jestli bys nějak rozlišoval, co by mělo být zcela zveřejněné a co už ne (pokud vůbec něco). Jistě, že povalení je mechanismus, to ej docela snadné. Existují ale další případy, třeba šermířské finty, které jsou už tak trochu i reálie (ve smyslu toho, že je to mechanismus popisující nějaké EQ specifické činy), reálie jsou i upravené vlastnosti příšer vůči původním NWN - když by chtěl někdo dělat ne "vyvolávače", ale "lovce wywern a draků", tak by možná chtěl vědět, jak se má systémově specializovat, aby si nezkazil postavu.

Co počasí, stačí "je ti teplo", nebo potřebuješ vědět, kolik je přesně stupňů a za jak dlouho se v tomhle prostředí ochladíš tak, aby ti začla být nepříjemná zima? Nemělo by se zasycení ukazovat v procentech, spíš než v několika vágně definovaných stupních? A každé jídlo na sobě mít číslo, o kolik tě zasytí?

Takže to byly otázky, které mna začaly napadat, když jsme si přečetl ten tvůj původní post.

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 16.53
od Van
Když už tu spamujete...
Moje postavy (a postavy co jsem vymyslel pro jiné) se dají myslím označit za silné. Dle někoho snad za PB (já ten výraz nerad). Přesto mi nastavení EQ a "tajnosti" okolo nevadí. Nezakládal jsem ani dummy postavy, abych systém prozkoumal (krom jedné situace kdy jsem zkoušel zda jde reálně umrznout).

Co mi vadí, jsou skrytě posílená / buglá kouzla apod., která jsou pro EQ overpowered. Např. Slovo víry stunuje i lvl 24. V kombinaci s nemožností hodit save je to konec pro 90+% postav. Obdobně jsou údajně posílená i slova moci.
Povalení lze spamovat tak, že si soupeř dřív nebo později jedničku hodí. Kord má tuším pořád špatné nastavení dmg oproti verzi patche. V oběhu jsou redukční zbroje - jak staré, tak nové, oboje dosti mimo balanc EQ (s 5/- na bodné vás nezraní skřetí lučištníci) a jen neochota expit dummy postavu mě odrazuje od toho jít ke skřetům a nechat si dát placos ban, protože mě v té zbroji nebudou moct vůbec zabít.

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 16.55
od George
The_Balrog píše: 30. 4. 2018 15.27 Neodpověděl jsi mi na to, na co jsem se chtěl zeptat, tak jsem se asi zeptal špatně. Jde mi o to, že na EQ je spousta systémů a mechanismů (z nichž některé mají svoje kořeny v reáliích) a mne zajímalo, jestli bys nějak rozlišoval, co by mělo být zcela zveřejněné a co už ne (pokud vůbec něco). Jistě, že povalení je mechanismus, to ej docela snadné. Existují ale další případy, třeba šermířské finty, které jsou už tak trochu i reálie (ve smyslu toho, že je to mechanismus popisující nějaké EQ specifické činy), reálie jsou i upravené vlastnosti příšer vůči původním NWN - když by chtěl někdo dělat ne "vyvolávače", ale "lovce wywern a draků", tak by možná chtěl vědět, jak se má systémově specializovat, aby si nezkazil postavu.

Co počasí, stačí "je ti teplo", nebo potřebuješ vědět, kolik je přesně stupňů a za jak dlouho se v tomhle prostředí ochladíš tak, aby ti začla být nepříjemná zima? Nemělo by se zasycení ukazovat v procentech, spíš než v několika vágně definovaných stupních? A každé jídlo na sobě mít číslo, o kolik tě zasytí?

Takže to byly otázky, které mna začaly napadat, když jsme si přečetl ten tvůj původní post.
Na spoustu tvých otázek jsem měl napsanou odpověď, ale pak jsem to smázl, abych nezabíhal do zbytečných detailů :) .

Všechny vlastnosti wyverny znám s dokonalou přesností, protože jsem s ní bojoval a vypsalo se mi to do logu. Takže docela vím, co musím dělat pro to, abych byl úspěšný wyvernobijec. V kontrastu s tím u vyvolávání nevím na čem jsem i přesto, že jsem vyvolával. (Draci jsou záměrně opředeni tajemstvim, ale i tak vím, čeho se chytit, protože se zas tak od NWN draků lišit nebudou).

Počasí: jakožto někdo, kdo notoricky svým postavám dává teplotní odolnost (která je právě 50% a nikomu nevadí, že je to číslo známé), tak skutečně popis " je ti trochu teplo" mi nic moc neříká. Nevadilo by mi, kdyby byla možnost zjistit teplotu s nějakou nepřesností bez nutnosti nosit teploměr.

Jídlo: jako je to extrém, není třeba vše vyjadřovat čísly, už vůbec ne, jde-li o něco, co lze experimentálně ověřit jen za pár šušňů (ne nenávratných levelů jako v případě třeba toho vyvolávače). Na druhou stranu byla by to taková katastrofa? Pokud mi systém nebude ty čísla přímo rvát před oči, když je ani nechci vidět, tak v tom nevidím problém (alá "jsi v blízkosti vodního zdroje", jak to bylo na Thalii). Já kupříkladu, jak už to tak se mnou bývá, znám zcela konkrétní čísla a na zábavnosti hry mi to neubírá. Na druhou stranu pokud někomu na těch číslech záleží, proč já bych je měl znát a on ne?

Řekl bych to asi tak, že představa, že budou na všem čísla, se mi líbí asi tak, jak tobě, jenže praxe ukazuje, že když tam ty čísla jsou, tak to vlastně ani tak nevadí. Extras runy mají čísla, celý NWN systém má čísla, spousta EQ systémů má taky čísla.. A nevadí to. A je to mnohem lepší, než kdyby ty čísla nebyly nikde.
"Dokáže docela dost zranit" místo "2k6"?
"Do dalšího levelu ti zbývá už jen trochu expů" místo "2345"?
"Jsi velmi otráven" místo "TO 30"?
Zní to romanticky, ale hrát bych takovou hru nechtěl.. To radši půjdu na ten druhý extrém a budu znát kolik té vody se vlastně vejde do té " velké čutory".

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 17.20
od The_Balrog
George: diky za odpoved, zajimalo mne, jak to vidis - ne proto, ze bych to chtel rozporovat nebo se o tom emotivne pohadat, ale proste jen tak. :) Mne zase vyhovuje vic to, jak to je na eq ted (a snad ze mne nemluvi jen zvyk). Mam to ale oduvodnene jen pocitove a mozna jsem trochu doufal, ze bych si to v tehle debate i svedl oduvodnit rozumem. Ale je to asi zbytecny, jsme uz asi ve stadiu "plkani u piva" :)

Nalk: WB kluci by se snad na to mohli podivat. Diky za upozorneni. Dokonce snad by se v soucasnosti melo pracovat na uprave tech presilenych zbroji, ale neni to tak uplne jednoduche, tak jeste chvili vydrzte.

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 19.40
od Khazad2
Abych pravdu řekl, tak místy jsem bez těch čísel úplně mimo. Mám novou postavu. A přemýšlím čím by se mohla živit, tak jsem si projel všechny dispozice a mám na výběr tyto tři varianty. Jenže jaká je horší a jaká lepší? Vím, že u každý činnosti bude moje postava levá, ale u jaký víc?

tvé dispozice jsou ubohé
tvé dispozice nejsou dobré
tvé dispozice jsou špatné

Tady by se čísla třeba podle mě hodili, nebo to dokážete někdo dekódovat? Třeba seřadit od nejlepšího výsledku po nejhorší?

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 20.06
od LuckyV
Já bych řekl že je to takhle od nejlepšího po nejhorší -

Nejsou dobré
Jsou špatné
Jsou ubohé

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 22.14
od Woxa
Souhlasím s Lorttahem. Jinak já se nikdy těmahle dispozicema neřídil, přijde mi, že se až tak moc (až na vyjímky) neprojevují.

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 22.29
od Brambor
Mne teda hlavně vždycky přišlo, že i přes občasnou systémovou hlášku o "zlepšení", se reálně v činnostech sběru/dolování výrazně opravdu zlepšit nelze. Takže jediné na čem záleží je počáteční hodnota takové schopnosti, případně vylepšená statusem.

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 22.36
od LuckyV
Mně se stalo,že před zlepšením se mi 8/10 pokusů o vytěžení žuly povedlo, po zlepšení jsem 8/10 nedal :-D

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 22.45
od Brambor
LuckyV píše: 30. 4. 2018 22.36 Mně se stalo,že před zlepšením se mi 8/10 pokusů o vytěžení žuly povedlo, po zlepšení jsem 8/10 nedal :-D
To potěší! :D Ale jo, já mám postavu, která má mít velmi dobré předpoklady pro nějakou činnost, ale statisticky je úspěšnější postava, která má předpoklady horší. :D Takže je možná lepší, že je ten systém neprůhledný, ještě bychom zjistili, že je to úplně random. :D

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 30. 4. 2018 23.40
od Khazad2
Díky moc všem za rady. Budu to teda zkoušet spíš v praxi. Třeba budu překvapenej, jak dobře to půjde. Doufám :D

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 1. 5. 2018 0.02
od Khazad2
JJ je to pecka :-). Sběr rostlin mám ubohý a 5 tulipánů jsem dal na dvanáct pokusů :D. Což mi přijde podobný jako s jinou mojí postavou co měla dobrý dispozice. A to jsem si myslel, že jsem s postavou v čudu a že se hold nechám najímat jako ochranka. Já blbl na to dal, že jsem totálně v čudu :D

Re: Extras - vyvolávač tvorů

Napsal: 1. 5. 2018 0.10
od Van
Mě příjde že od EQ3 jsou ty ukazatele mimo. Na EQ2 to docela ještě fungovalo.