Komunikace

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Komunikace

Příspěvek od Aefar »

Zdravím všechny hráče EQ :clover:

Prosím, to, co teď napíši, neberte jako žádné moralizování. Všichni jsme svobodní, většinou dospělí (nebo skoro dospělí) a inteligentní lidé, kteří zodpovídají sami za sebe. Chyby děláme všichni (a ani já nejsem výjimkou) a je někdy obtížné si je 1) uvědomit 2) přiznat.

Co chci říct je, že jsem si všiml, že komunikace (dlouhodobě) na fórech vesměs naráží na jakési komunikační bariéry. Když se budu snažit tyto bariéry pojmenovat a zároveň se budu snažit najít řešení, jak je překonat, docházím k následujícímu:

I. Chybné negativní předpoklady, domýšlení si motivů a vztahovačnost
Když na názor jedné osoby někdo odpoví nesouhlasně, má mnohdy osoba, která názor vyjádřila, pocit, že na ni ten, kdo nesouhlasí, útočí. Snaží se ji shodit, snaží se manipulovat, snaží se dosáhnout nějakého "svého cíle", nebo prostě útočí proto, že "mě nemá ráda". V drtivé většině případů je to nesmyl. Zkuste prosím hledat v nesouhlasných názorech pozitiva a důvod, proč asi osoba nesouhlasí. Zkuste se nesouhlasný názor pochopit. Pokud pochopení pro ten názor nenajdete, zkuste najít argumenty, proč se mýlí. A pokud je nenajdete, zkuste sebekritický náhled a zkuste najít, v čem byste se mohli mýlit vy.

II. Revolta
Dá se pochopit, že někdo je v období revolty. Snad každý si tím prošel (obzvláště v období mezi pubertou a adolescencí - takže klidně někde od patnácti do devatenácti let), ale zkuste trochu více sebekritiky. Neustálé narážky revoltujících jsou pro ty "vyspělejší" po čase opravdu únavné a když se tak neustále někdo prezentuje, prakticky žádný názor "revoltujícího" už pak ti ostatní neberou v úvahu. Poslední dobou se mi zdá, že třeba Nalk z toho konečně vyrůstá... těším se na to, protože osobně si myslím, že tento náš "děsný" potížista má ve skutečnosti obrovský herní potenciál. Těším se, až ho přejde potřeba se ke všemu nutně vyjádřit navíc s přesvědčením, že je majitelem pravdy o celém světě :bigwink: (doufám, že se neurazíš a vemeš to jen v dobrém, pokud se urazíš a vezmeš to ve zlém, tak prosím PM, není to ve zlém rozhodně myšleno a osobně jsem na tebe měl vždycky spíše ten lepší názor).

III. Náhled na svět i hru
Zjistil jsem, že spousta sporů vzniká proto, že mají různí lidé na hru různý pohled. Ať už je to pohled na RP, na HCRP, na psané pojetí Labira či Ježury na webu EQ, na hru ostatních, na příklady ve hře, na DM atd. Pamatujte prosím všichni, že nad tím vším stojí nějaká vize, nějaký smysl. Pokud se vám způsob hry nelíbí, diskutujte, polemizujte... ale slušně. Máte-li kritický pohled na cokoli, kritizujte konstruktivně a navrhujte řešení, a nehaňte jenom svět a všechny, kdo se o něj starají. Tito lidé věnují tomu všemu drahocený volný čas a nereálný svět EQ, na kterém všichni hledají pouze zábavu, není pro nikoho to, na čem si potřebují léčit komplexy, dokazovat nějakou moc, někoho ponižovat atd. A obzvláště ne DM, DS či hostitelé...
Konstruktivní kritikou a dobrými nápady se dá změnit hodně. Zesměšňujícím poukazováním na chyby, manipulativními agresivními příspěvky či neustálou nekonstruktivní kritikou nic.

Obecně mám pocit, že veškeré hádky, flamy a nedorozumění vznikají proto, že lidé předpokládají špatné úmysly těch ostatních a pak se brání (obvykle zcela zbytečně) a to ještě dosti agresivně, protože předpoklad špatného úmyslu v nich vzbuzuje emoce.

Dovětek:
Něpíšu to proto, abyste po tomhle příspěvku rozjeli šílený flame. Pokud chcete něco psát dál, zkuste napsat své názory na to, proč si vy myslíte, že je na EQ fóru (a obecně na fórech) tolik nedorozumění, a zkuste se zamyslet nad tím, jak zlepšit komunikaci, jak vychovat mladé lidi ke kvalitní komunikaci na fórech a jak se naučit komunikovat na internetu. Vždyť (i ze své zkušenosti) vidím, že kdykoli se všichni ti hádající se lidé sejdou v reálném světě... vždycky si vysvětlí, jak to mysleli... a všechny nesouhlasy uzavřou nějakou plodnou diskuzí... tak proč to nejde tady. Není to reakce na nic zrovna tady a teď, ale obecné zamyšlení nad vším, co se tady za ten rok a půl mého působění na EQ stalo...

Díky za pochopení (hlavně toho, proč to píšu - nemám rozhodně špatný úmysl, nehodlám nikoho, ani Nalka, shazovat, přál bych si jen konečně, abychom se všichni dokázali i na fóru bavit, jako rozumní lidé... vždyť v reálu to vesměs umíme) :clover:

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Ahoj všichni, po půl roce se zase hlásím.

Jsem typický extrovert, a tak, když se mi něco nelíbí, musí to jít ven. Doufám, že rozum bitvu opět vyhraje nad zuřivostí způsobenou jednou z roztáčejících se spirál nedorozumění a že to, co vyplivnu, bude podané rozumnou formou, která nezpůsobí žádný flame a všichni hráči pochopí, co se snažím sdělit a co mě k tomu dovedlo.

Nejprve opráším, co je to ta spirála neporozumění. Pěkně je vysvětlena na webu EQ v sekci Jak komunikovat? a jde především o to, že se tu a tam stane, že vznikne konflikt či názorová odlišnost mezi dvěma hráči.

A protože se obě strany cítí v právu či jsou přesvědčené o vlastní pravdě a svou věc prožívají, svěří se s nespravedlností, která se jim děje, svým kamarádům. Těm to podají samozřejmě v tom světle, v jakém to vidí oni... a protože se ti dva hráči, co se dostali do sporu, moc nemusí, nepodaří se to světlo vždycky nejrůžověji.

A už to začíná. A zrovna se nám to děje, proto to připomínám. Teď si možná potrefené husy budou mít chuť zakejhat a nepotrefené si řeknou, co to tu ten Aefar blábolí, ale prosím o chvíli strpení, nechte svůj zvyšující se krevní tlak opět spadnout, a čtěte dál :clover:

_____________________________________________

Máme tady jeden z trvalých úžasných konfliktů, fenomén celé EQ, obvinění někoho z metagame. Schálně ho uvádím, protože je to asi nejčastější důvod hádek, šeptand a rozkolů. A jak taková věc vlastně vzniká?

Představte si, že si hrajete, vymyslíte ve hře "geniální a bezchybný plán", jak něco udělat. Ale je to něco, co se nemají ostatní dozvědět, ať už z jakéhokoli důvodu.

Zde jsem si všiml, že takovýto plán hráči považují mnohdy za soutěž. Jeho úspěch pro ně znamená "výhru nad ostatními". Jeho neúspěch by znamenal prohru. A protože ve svůj plán a jeho bezchybnost upřímně věří, proběhne-li všechno tak, jak si naplánovali, nepředpokládají, že by něco mohlo nevyjít. Toto je docela přirozené.

Nu... protože se ty plány obvykle týkají postav jiných hráčů, a protože "výhra" tvůrce plánu obvykle znamená, že je cíl nějak poškozen, cíli se to přirozeně nelíbí a snaží se z toho dostat... případně dohnat toho, kdo to na ně ušil k odpovědnosti. To je taky přirozené.

(Doufám, že jste se ještě neztratili :smile:)

Takže, máme tady někoho, kdo chce "vyhrát" a někoho, kdo nechce "být poškozen" a nebo, je-li poškozen, chce spravedlnost.

A tu se stane, že poškozený, který o dokonalosti a způsobu vymyšlení plánu nemá tuchy, vidí ze svého pohledu věc úplně jinak. Popřípadě se naskytne svědek, který to vidí jinak (ačkoli i se svědkem dokonalý plán počítal). A podle toho reaguje. Hra je akční, má to spád, reaguje samozřejmě ihned, a reakce ihned pronikne do hry.

Uvědomme si ale, že cílem poškozeného by neměla být:
- pomsta hráči
- dostat mu postavičku do vězení
- zničit mu ji
- zkazit mu hru
- výhra

Naopak by se měl snažit o co nejadekvátněji a v rámci svého charakteru reagovat na vzniklou situaci se svým nejlepším vědomím a svědomím.

A zde to nejčastěji jiskří :excl:

Poškozený zareaguje v krizové situaci, kdy se stává obětí, jak nejlépe dovede. Co vše se při tom může stát:

:nuke: Poškozený si neuvědomí, že je někdo přestrojen, maskován, cokoli... přečte si jméno nad postavičkou... a podle toho už reaguje. Typický spontánní metagame, který prostě může ujet kdykoli každému. Pro tento případ bych velmi rád apeloval na původce plánu, aby hned při náznaku metagamové reakce na tuto skutečnost upozornil, bez zbytečného prodlení. Ale ne agresivně, jemně, smířlivě. A poškozeného bych za sebe rád požádal o to, aby informace o zahalenosti postavy přijal a akceptoval, smířil se s tím a nehledal sebemenší stopu, proč by zrovna jeho postavu mělo napadnout, že ta druhá postava se jménem "zelinář" nad hlavou je právě "zelinář". Situace jsou obvykle tak rychlé, akční a nepřehledné, že by to vaši postavu vůbec nenapadlo.

:nuke: Tvůrce plánu přehlédne ve svém plánu nějakou chybu. Neuvědomí si ji, myslí si, že je vše perfektní, ale poškozený prostě na monitoru vidí fakta. V tomto případě prosím za sebe o akceptování toho, co vidí poškozený. On nemá důvod si vymýšlet a reaguje tak, jak to viděl. A pokud to není zneužití jména nad hlavou (popsané v minulém odstavci), všechno, co vidí, je pravda a on to tak vnímá - akceptujte tuto pravdu a nevnucujte mu pravdu jinou, která by vašemu dokonalému plánu vyhovovala. Smiřte se se svou chybou. A nevnucujte nic hvězdičkami bez předchozí domluvy s hráčem.

:nuke: Třetí případ, který se stává, bývá až později po akci. Zemře-li poškozený při provedení plánu, není co řešit, vše zapomněl a chová se, jako by se mu nic nestalo. Ale dostane-li se z toho, nebo touží-li po spravedlnosti či pomstě svědci či přátelé, začne se zjišťovat, co se stalo. A zde se objevuje několik neduhů:

:excl: Tvůrce dokonalého plánu si neuvědomuje, že má motiv, a je-li ten odhalen nebo znám, může se stát podezřelým, po kterém se půjde. Tvůrce plánu se pak děsně diví, že se po něm jde, ačkoli byl jeho plán dokonalý a přece nikdo nemůže vědět, že to byl on. Nikdo ho sice neviděl, ale podezření by padlo, i kdyby to nebyl on.

:excl: Hráč se chlubí svými činy... nebo si oběť postěžuje. K ostatním hráčům se pak dostanou OOC informace, které ho ovlivňují v dalším jednání, ať chtějí, nebo nechtějí. Snažte se tomu obě strany vyhnout, nechejte si konflikt pro sebe a pak ho vytaste jako senzační příběh až za nějakou dobu, chcete-li se pochlubit.

:excl: Hráči ignorují NPC. Když ignorujete množství NPC, která by podobný plán mohla provést, a uvažujete pouze mezi PC, je mnohem snadnější vypátrat pachatele, protože celá škála podezřelých se náhle smrskne obvykle na jednoho nebo konkrétní skupinu PC. Zkuste si tedy před veřejným IC obviněním a vyslovením podezření uvědomit, kde se to stalo, kdo všechno se tam může pohybovat a kdo všechno by mohl mít motiv něco podobného provést. Je jasné, že bude-li někdo zabit v CvC v soutěsce smrti mezi říší a královstvím, nemá smysl vůbec pátrat po vrahovi. Bude-li zabit na místě, kde vraždy na denním pořádku nejsou, už má smysl vyslovovat podezření na někoho, o kom víte, že má motiv. V tomto směru by měly být soudné obě strany.

:excl: Vyšetřování/konflikt se stává soutěží, a ne příběhem. Alespoň jedna strana se v tu chvíli snaží vyhrát. Zapomíná se na to, že je to hra... a nastává občas rozkol mezi hráči. Přitom - veškerá známá fakta jsou známá již od začátku a nic nového zpravidla nelze zjistit. Zde bych doporučil hlavním aktérům dohodnout se společně, co kdo ví a co neví a případně si nastínili další příběh a jeho logický konec, který budou tvořit pro ostatní, místo, aby mezi sebou soutěžili. Samozřejmě, pochlubí-li se útočník někomu IC a ten to práskne, je to věc, která mění situaci, a je opět potřeba se dohodnout na dalším postupu. Zde ovšem platí především to, co se objevuje na nahrávacích obrazovkách: Nesnažte se vyhrát, snažte se užít si hru.

_____________________________________________

Tolik k tomu, čeho jsem si ve hře všiml, co zasévá nejvíce nesvárů a způsobuje nejvíce nevraživosti. A ne, že bych taky v minulosti nějakou tu chybu neudělal... :blush:

Snažil jsem se popsat neduhy, na které mě v minulosti upozornili "zlouni" i "klaďáci" a kterých jsem si za dobu, co hraju, všiml. Pokud vás nějaké napadnou nebo pokud chcete upřesnit, co jsem napsal, nebo konstruktivně vyjádřit s něčím nesouhlas, sem s tím... ale prosím, konstruktivně, bez flamu, bez komentářů toho, co se teď řeší atd. Díky :clover:
Naposledy upravil(a) Aefar dne 4. 2. 2011 15.35, celkem upraveno 2 x.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
drake127
Příspěvky: 1787
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Ok, já bych možná přidal ještě to, že sytý hladovému nevěří.

Obecně, postavy, které nic zajímavého neskrývají, nejsou tak náchylní k metagamu ostatních a navíc jim ani tolik nevadí, protože prozradí-li o někdo váš oblíbený typ koláče, i když to IC nikdy nezjistil, je to vlastně jedno.

Hráči, kteří pak hrají jen takové postavy, jen špatně chápou, jaké závažnosti může takový metagame rychle přerůst o postavy, jejíž existence je závislá na IC utajení (a v OOC utajení doufat vinou jména nad postavou nemůže).

Tento příspěvek tedy má za úkol vysvětlit, že metagame je vážným problémem s vážnými následky a … veďte si logy.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

Mě osobně trapi jedna věc, pokud někoho ochytím, něco mu provedu (mučím ho, vyslýchám... no prostě cokoliv, co se mu nebude líbit - postavě) tak poté co dosáhnu svého, je pro mě nejjednodušší dotyčného sejmout a nebát se jeho pomsty.

Jenže je tu druhá věc a to, že takova smrt dotyčnému může hru pěkně otrávit (ztracené expy za pár dní až týdnů hraní můžou pekně zabolet). Je tu nějaké východisko, jak se dotyčného zbavit aniž by nepřišel o expy?

Druhou věcí je, že smrtí stejně postava ztrácí paměť jen na hodinu, nebo tak nějak, což mnohdy na dobře odehranou akci nemusí stačit. Jak se řeší tyhle situace?
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Příspěvek od zdech »

Woxa píše:Mě osobně trapi jedna věc, pokud někoho ochytím, něco mu provedu (mučím ho, vyslýchám... no prostě cokoliv, co se mu nebude líbit - postavě) tak poté co dosáhnu svého, je pro mě nejjednodušší dotyčného sejmout a nebát se jeho pomsty.

Jenže je tu druhá věc a to, že takova smrt dotyčnému může hru pěkně otrávit (ztracené expy za pár dní až týdnů hraní můžou pekně zabolet). Je tu nějaké východisko, jak se dotyčného zbavit aniž by nepřišel o expy?

Druhou věcí je, že smrtí stejně postava ztrácí paměť jen na hodinu, nebo tak nějak, což mnohdy na dobře odehranou akci nemusí stačit. Jak se řeší tyhle situace?
Existuje nenásilná možnost kompletního vymazání tuším až 48 hodin z paměti postavy. Dostupné všem (jen ne všude poříditelné), přenosné, jen to není úplně levné (mějte v úctě každého, kdo na vás spálí nějaké ty finance místo aby vám prostě podřízl krk).
V případě smrti ve střetu hráčská postava vs. hráčská postava je ona hodina rozšířena na "ztrátu paměti v rozsahu vylučujícím mstu oběti vůči útočníkovi" (ne zcela doslovné znění části pravidla 4.11.), takže žádný strach při provozování mnohahodinových znepříjemňování života smolařů.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2616
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Woxa píše:Mě osobně trapi jedna věc, pokud někoho ochytím, něco mu provedu (mučím ho, vyslýchám... no prostě cokoliv, co se mu nebude líbit - postavě) tak poté co dosáhnu svého, je pro mě nejjednodušší dotyčného sejmout a nebát se jeho pomsty.

Jenže je tu druhá věc a to, že takova smrt dotyčnému může hru pěkně otrávit (ztracené expy za pár dní až týdnů hraní můžou pekně zabolet). Je tu nějaké východisko, jak se dotyčného zbavit aniž by nepřišel o expy?

Druhou věcí je, že smrtí stejně postava ztrácí paměť jen na hodinu, nebo tak nějak, což mnohdy na dobře odehranou akci nemusí stačit. Jak se řeší tyhle situace?
Lektvar zapomnění...sehnatelný v pochybných obchodech za trošku vyšší poplatek..ale na výslech atd. to celkem stačí... :smile:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Woxa píše:Mě osobně trapi jedna věc, pokud někoho ochytím, něco mu provedu (mučím ho, vyslýchám... no prostě cokoliv, co se mu nebude líbit - postavě) tak poté co dosáhnu svého, je pro mě nejjednodušší dotyčného sejmout a nebát se jeho pomsty.
Presne tak - hraj svoji postavu a jednej tak, jak by jednala postava. Je velmi pravdepodobne, ze takovato tvoje OOC ohleduplnost se ti vrati jak bumerang, kdyz nasledne tvoji postavu napraskaji, chyti, odsoudi a dostane permku … :shades:
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

Nalk píše: Lektvar zapomnění...sehnatelný v pochybných obchodech za trošku vyšší poplatek..ale na výslech atd. to celkem stačí... :smile:
No to tak uplne neresi muj problem, naopak ho to prohlubuje (respektive druhou cast problemu mozna ano, je otazkou jak velkou dobu pokryje). Nicmene neresi prvni cast, jsem IC zloun a logicky nejjednodussi zpusob jak se nepohodlneho svedka zbavit je vrazda (i kdyz nevim jak se postavy na desce divaji na smrt, zda se ji boji a nebo si jsou vedomi, ze by museli avatary hodne "popudit" aby je nevratili a tak je prilis netrapi).

Takze ackoliv ja jako hrac bych volil lektvar, z ktereho pro "spoluhrace" budou vyplyvat mnohem mensi problemy, tak nevim proc by zapornak utracel tezke prachy za pohodli sve obeti? :)

Proste jestli zde treba neni nejaka varianta, kdy napisu DM "hral jsem s tim a tim, nakonec jsem ho klepnul, ale fakt se mi libilo, jak to odehral" a DM by pak dotycnemu nahradili expy a nebo mu tuhle neprijemnost kompenzovali jinak.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2616
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Woxa píše:
Nalk píše: Lektvar zapomnění...sehnatelný v pochybných obchodech za trošku vyšší poplatek..ale na výslech atd. to celkem stačí... :smile:
No to tak uplne neresi muj problem, naopak ho to prohlubuje (respektive druhou cast problemu mozna ano, je otazkou jak velkou dobu pokryje). Nicmene neresi prvni cast, jsem IC zloun a logicky nejjednodussi zpusob jak se nepohodlneho svedka zbavit je vrazda (i kdyz nevim jak se postavy na desce divaji na smrt, zda se ji boji a nebo si jsou vedomi, ze by museli avatary hodne "popudit" aby je nevratili a tak je prilis netrapi).

Takze ackoliv ja jako hrac bych volil lektvar, z ktereho pro "spoluhrace" budou vyplyvat mnohem mensi problemy, tak nevim proc by zapornak utracel tezke prachy za pohodli sve obeti? :)

Proste jestli zde treba neni nejaka varianta, kdy napisu DM "hral jsem s tim a tim, nakonec jsem ho klepnul, ale fakt se mi libilo, jak to odehral" a DM by pak dotycnemu nahradili expy a nebo mu tuhle neprijemnost kompenzovali jinak.
Tvoje postava nechce zhoršit svojí auru atd.? Případně to je pozitivní metagame (který se tu někdy schvaluje), případně prostě proč si s každým blbcem špinit ruce? :smile:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Nalk píše:Případně to je pozitivní metagame (který se tu někdy schvaluje)
S timhle opatrne - tim se v minulosti s dobrymi umysly napachalo vice skody nez toho "dobreho" …

Zasadni problem metagamu je (krom toho ze jde o poruseni pravidel), ze nikdy nelze dohlednout vsech dusledku toho cinu (IC i OOC).
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

No jak rikam, moje postava by ho klidne krouhla, bez ohledu na auru nebo spinavy ruce, ale me jako hraci vadi nasledky, ktere z toho plynou pro druheho hrace.

Kazdy to mame jinak, ale vim jak na me dokaze "zafungovat" ztrata expu, ktere jsem "sbiral" par dnu, ja trebaa mam docela dost casu u EQ sedet, ale jsou hraci, kteri ho tolik nemaji a tak by pro ne takova ztrata byla mnohem vic "casove narocna".

Proste tohle vnimam spis jako trest pro hrace, s kterym jsem si dobre zahral :)
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Zabíjej... je to nejlepší a v důsledku vždy nejméně bolestné. Bolí to stejně, jako lag mezi harpyjema. O nic víc, o nic míň. V poslední válce snad každý padl tolikrát, že ty už tomu moc čárek nepřidáš.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4113
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

Osobně tu raději vítám hráče co se nebojí v rámci svého charakteru zabít/umřít, než hráče co se psychicky zhroutí, když mu někdo (PC/DM) postavu zabije.

Druhý typ tu dle mého nemá co dělat...
Wanting something does not give you the right to have it.
Uživatelský avatar
Pipi_CZ
Příspěvky: 2096
Registrován: 7. 2. 2009 14.33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pipi_CZ »

Valná většina postav nemá o DS ani tušení, neví co to je, smrti se samozřejmě bojí (až na rádoby hrdiny bez pudu sebezáchovy).

Z posledních konfliktů a her na EQ jsem si vzal ponaučení.
Ať jsi shovívavý jak chceš, odrazí se to a ty na to jen doplatíš. Proto hraj tak, jak by to hrála postava. A to nejen proto. Zabij, udělala by to postava? Tak to udělá, nic na tom nevidím.
Pipiskova CvC pravidla hlásají, že dobře hrající hráč, dostane menší odškodnění za smrt. Stejně tak špatně hrající hráč, který kolem sebe jen kope a vzteká se, dostane prd. A pokud je konflikt vážný, ptám se na Permku, protože dobře hrajícím hráčům, nechci ničit např. dlouhodobou postavu. Takže pokud ji má, nechám tělo na místě k nalezení, nebo ji "nějakým" způsobem oživím, aby z toho byla v lese. A pokud ji nemá, zničím její tělo pochopitelně. Ale takových případů moc není, hlavně proto, že Hargudovců a Bhaalovců značně ubylo. :biggrin:

Toť ale jen můj osobní příklad.

EDIT: Samozřejmě to neberte tak, že by moje vraždění bylo na denním pořádku :) to je opravdu jen za zásluhy
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Woxa píše: Proste tohle vnimam spis jako trest pro hrace, s kterym jsem si dobre zahral :)
To je chyba.
Uživatelský avatar
Pipi_CZ
Příspěvky: 2096
Registrován: 7. 2. 2009 14.33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pipi_CZ »

cybermisa píše:
Woxa píše: Proste tohle vnimam spis jako trest pro hrace, s kterym jsem si dobre zahral :)
To je chyba.
Souhlas
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1785
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

Aefar píše:Zabíjej... je to nejlepší a v důsledku vždy nejméně bolestné. Bolí to stejně, jako lag mezi harpyjema. O nic víc, o nic míň. V poslední válce snad každý padl tolikrát, že ty už tomu moc čárek nepřidáš.
S tímto nelze souhlasit; ne každý si tu čárkuje smrti jako na pivním lístku a stále tu mohou chodit postavy, kteří mají některou z run permanentní smrti. Nemluvím tu o nějakých ohledech, ale hodně se ohrazuji proti tomu chápat (svoji a přeneseně i obecně) smrt jako další čárku z mnoha jen proto, že jste se dobrovolně účastnili válečné vřavy.

Jsme ale nějak Off Topic, myslím …
Mithirwen Celeavaeil
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Olymar píše:
Aefar píše:Zabíjej... je to nejlepší a v důsledku vždy nejméně bolestné. Bolí to stejně, jako lag mezi harpyjema. O nic víc, o nic míň. V poslední válce snad každý padl tolikrát, že ty už tomu moc čárek nepřidáš.
S tímto nelze souhlasit; ne každý si tu čárkuje smrti jako na pivním lístku a stále tu mohou chodit postavy, kteří mají některou z run permanentní smrti. Nemluvím tu o nějakých ohledech, ale hodně se ohrazuji proti tomu chápat (svoji a přeneseně i obecně) smrt jako další čárku z mnoha jen proto, že jste se dobrovolně účastnili válečné vřavy.

Jsme ale nějak Off Topic, myslím …
Aha... to je nedorozumění v chápání mého příspěvku :smile: Pokusím se objasnit lépe, co jsem chtěl sdělit.

Pokud máte postavu s psychologickým profilem vraha (tedy takovou, které hodlá chladnokrevně vraždit), vražděte, stejně, jako to dělají všichni ostatní vrazi (banditi, zlotřilci atd.). Praxe ukázala, že veškeré OOC ohledy v tomto směru přinášejí jen komplikace, neshody, metagame atd. Smrt v tomto směru není o nic závažnější (nebo o nic méně závažná!) než při vraždě banditou a obvykle může být tím nejméně nepříjemným, co může vaši postavu od postavy, která ho zavraždila, čekat...

Bere-li si někdo runu permanentní smrti, z vlastní zkušenosti si to ještě pětkrát rozmyslete - čím dále se s postavou dostanete a čím víc nepřátel se objeví, tím více vás bude mrzet, že jste na ten kámen kdy šáhli.

Pokud jde o válku, chtěl jsem na tom pouze ukázat, že kdyby se měly řešit XP za smrt, tak v podstatě postavy nesmí do žádného rizika... pokud do rizika chtějí, je třeba s tím počítat. A rizikem je i opustit bez doprovodu ochranu města.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Komunikace

Příspěvek od Woxa »

Nebudu zakládat nové vlákno a tohle myslím dostatečně odpovídá tomu, co mám na srdci...

Setkávám se s tím stále častěji a popravdě je to jedna z věcí, která mě na EQ vadí stále více. Jako by si hráči neuvědomovali, že IC záležitosti se mají řešit IC cestou (protože pokud tak neučiní, je to jako by to neřešili vůbec). Ano, chápu, že čas od času se vyskytnou jisté IRL překážky, které to neumožnují a pak lze přistoupit na nějakou OOC omluvu, ale to jsou spíše vyjímky.

Na EQ je vcelku dobře fungující systém pošty a veřejných nástěnek, tak ho používejte - není to zase tak složité. Nebo volte klidně způsoby jiné, složitější, možnosti jsou. Uvědomte si ale jedno, já na své IC vzkazy očekávám IC reakce, na telly a PM nejsem zvědavý (a teď nemluvím o nějaké upřesnující domluvě, která povede k IC reakci). Pokud IC reakce nepřijde, tak zkrátka není a je mi jedno kolik se ohledně té věci pořešilo různými OOC kanály.

90% věcí lze snadno řešit IC cestou a takto by i měly být řešeny, řešit to jakkoliv jinak přinejmenším ochuzuje možnosti hry, ale lze to považovat i za menší formu metagamu a zbytečné prasení. Lze to odpustit (a vysvětlit) nováčkovi, ale přijde mi fakt smutné, že to musí být vysvětlováno i hráčům, kteří zde jsou kdo ví jak dlouho.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Odpovědět