Odhaleni skryte postavy

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Odhaleni skryte postavy

Příspěvek od Woxa »

Chtel bych poradit, jak nejlip zahrat odhaleni skryte postavy, obcas se mi podari nekoho v hidu odhalit, ale ostatni kolem dotycneho nevidi. Uz jsem se do tehle situace dostal nekolikrat a vzdy to vypadalo jak kdybych se zblaznil a mluvil jen tak do vzduchu :)

Vetsinou jsem k hidu pristupoval tak, ze jsem si prohlidl okoli, nasel v blizkosti (krok dva od neho maximalne) dotycneho neco co by mohlo byt skrysi a tvaril se, ze se schovava tam. Nicmene posledni reakce na "vylez z toho krovi" bylo "ja v zadnym rosti nejsem, potrhal bych si kabat".


Druhou veci je, jak mam vubec sam reagovat vzhledem k tomu, ze vetsinu odhalim spis pres naslouchani, nez vsimavost. Mam to hrat spis tak, ze o dotycnem sice vim, ale nejsem si jist tim kdo a kde presne je a nebo tak, ze delal hluk diky kteremu jsem si ho vsiml a odhalil ho?

Jak tyhle situace resite vy?
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Jak ho vidíš, tak ho máš. Liší se jen, zda jsi ho zahlédl nebo uslyšel, ale odhalil jsi ho = víš že tam je a jestli je nezamaskovaný a není za pevnou překážkou či rohem, i kdo to je.

Hide jako takový nemá daleko ke kouzlu, nebo spíš nadpřirozené schopnosti. Jinak si neodůvodníš, že dotyčný se nekrčí, ale stojí metr od tebe za poledne na náměstí a šmíruje, nebo že ti sedí vedle tebe v hostinci.
Je to prostě schopnost přesvědčit tvé okolí, že tam nejsi.

Takže žádné křoví, ale prostě "někdo nás šmíruje". Tedy, pokud se nekrčí někde v lese.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2616
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

No nasloucháš, nasloucháš, až znás místo, kde dotyčný je.. pak se urputně podíváš..a on tam fakt je!

Jen doporučuju to výrazně nehvězdičkovat stylem *hledí na Pana X*, protože mnozí pak v reakci na to, ač neví, že tam někdo je, začínají reagovat. Doporučuju i některým DM, podle toho, co vím (a mám v logu)

EDIT: :excl: jen obecná rada, žádný útok, či cokoliv jiného :excl:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Pipi_CZ
Příspěvky: 2097
Registrován: 7. 2. 2009 14.33
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pipi_CZ »

Braenn píše:… Hide jako takový nemá daleko ke kouzlu, nebo spíš nadpřirozené schopnosti. Jinak si neodůvodníš, že dotyčný se nekrčí, ale stojí metr od tebe za poledne na náměstí a šmíruje, nebo že ti sedí vedle tebe v hostinci.
Je to prostě schopnost přesvědčit tvé okolí, že tam nejsi.

Takže žádné křoví, ale prostě "někdo nás šmíruje". Tedy, pokud se nekrčí někde v lese.
Souhlas
Nalk píše: Jen doporučuju to výrazně nehvězdičkovat stylem *hledí na Pana X*, protože mnozí pak v reakci na to, ač neví, že tam někdo je, začínají reagovat. Doporučuju i některým DM, podle toho, co vím (a mám v logu)
Souhlas

Ono je sice hezké, že si někdo hodí, ale když napíše *podívá se na Danteho*, tak ostatní hned nahazují kouzla a obrňují se jak jen nenápadně to jde.
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

diky za rady a co se tyka *kouka na XY*, tak tuhle chybu jsem asi taky delal, je fakt, ze to me ani nedoslo
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4080
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Vím, že se to tu už někde řešilo, ale nemohl jsem to vůbec najít, tak to hodím sem.
Rád bych připomněl (hlavně nováčkům, nemyslím nikoho konkrétně), že odhalení skryté postavy při vkročení do nějaké lokace je bug způsobený lagy. Prosím tedy, aby na to nereagovali.
Jedná se o situaci, kdy vejdete do lokace a jen krátce zahlédnete nějakou postavu (v hidu), která ovšem hned zase zmizí. Pokud byste onu postavu skutečně spotli, pak by vám už nezmizela (až na výjmečné vyjímky).
Takže prosím neregaovat na tenhle bug. Díky
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Ještě dodám, že totéž platí pro neviditelnost na přechodu. Setkáte-li se s někým v neviditelnosti na přechodu proto, že jste se tam zapomněli nebo se vám dlouho načítá lokace a ten neviditelný vás dohnal, dělejte, že jste ho neviděli. On bude většinou taky koukat co nejdříve uhnout z přechodové oblasti zpátky někam kousek vedle. A vůbec, nezdržujte se za/před přechody déle, než je nezbytně nutné :smile: :clover:

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

Částečně se můj dotaz týká problematiky s tímto spojené, takže nebudu zakládat další topic. Jak funguje chat v kombinaci s hidem (případně invisem), stále jsem to nedokázal pořádně odpozorovat.

Když jsem skrytý a píšu do chatu, tak to vidí jen ti co mě vidí? nebo se mi nějak zkracuje dosah chatu? Nebo jak to vlastně je?

Někdy mi přišlo, že vidím i to co do chatu hází skryté postavy (ačkoliv jsem je neodhalil). Stejně tak když jsme to s kamarádem zkoušeli, tak jsem mu stál v hidu za zadkem, emotoval jako blázen a on nic neviděl.

Jde mi o situace, kdy jsem sám v hidu, někoho sleduju a nejsem si jist zda o mě ví, navíc pokud má druhá strana TSko, tak ani neví, že já jsem v hidu. Když tohle podezření mám, asi by byl na místě alespoň nějaký emot *krčí se za stromem, dělá že tam není a sleduje XY* jenže zárověn bych se tím nechtěl prozradit.

Takže má někdo tucha, jak vlastně chat v kombinaci s hidem/invisem funguje a za jakých okolností mohou ostatní hráči číst co skrytá postava "spamuje"?
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2616
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Tam je jakýsi krátký "lag", který způsobuje, že pár vteřin po přechodu do hide/invisu se ještě zobrazuje, co píšeš. Takto jsem např. viděl Anadeho emotovat s nějakým nováčkem v hospodě, kdy vedle něj vždy hipsoval a psal do šepotu, co dělá (asi do šepotu).

Jinak až "lag" vyprchá, tak tě vidí a slyší jen ti, co si přehodí, případně mají prohlédnutí invisu, případně TS.

A maličkost - postavy se podívají vždy po tom, kdo něco řekl, ale je to jen grafická záležitost u každého z nás a nepřenáší se to, což znamená, že i když stojíte vedle někoho v hidu a budete si šeptat, že je dotyčný idiot a jeho postavička otočí hlavou, tak vás nemusí nutně vidět. :biggrin:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Woxa: Co mám vypozorováno já:
  • U postavy s HIPS (hide in plain sight, umění skrýt se pozorován), pokud tato „zmizí“ (zapne se režim utajení), tak je jednu (reálnou) minutu „slyšet“ (rozuměj – je vidět text, který hráč píše) okolím, a to i postavami, které ji nevidí. Vzdálenost má vliv stejně jako kdyby vidět byla (tj. šepot je „slyšet“ jen poblíž).
  • Projevuje se bug, kdy postava v hide může být „slyšet“. Nemám vyzkoušeno, za jakých podmínek vzniká.
    Pokud jde o neviditelnost, hádám, že pokud někdo zmizí (vzdálí se na vzdálenost, od které neviditelnost začne fungovat), tak se projeví vlastnost popsaná u HIPS.
Doporučuji proto v režimu utajení, pokud nechceš být odhalen, psát jen text ve hvězdičkách takový, kde není zvukový projev. Pokud to totiž někdo má v logu, mohl by daný projev považovat za regulérní odposlechnutí skryté postavy, kterou sice nevidí, ale již ví, že tam někdo je. Tedy na skrytou postavu pronášející *pohlédne tam*, *na tváři má úsměv*, *zamrká očima* nemůže jiná postava, jejíž hráč má tohle v logu a která skrytou postavu nevidí, nijak reagovat. Ale na *kýchne*, *zasměje se* by reagovat mohla.

Zároveň odkazuji na téma, kde se tohle již řešilo: Hide a hvězdičky
a dovolím si upozornit i na postřehy o hide, které jsem tam napsal.
Naposledy upravil(a) Anade dne 12. 12. 2017 13.42, celkem upraveno 3 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

Anade: diky za vycerpavajici odpoved :)
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Ještě jeden postřeh související s neviditelností a nasloucháním. Naylun mi kdysi psal, že vzdálenost, od které už šepot není slyšet, jakož i vzdálenost, od které není vidět/slyšet postava v neviditelnosti, závisí na úrovni naslouchání.

A vlastně ještě jeden postřeh, ale ten nemám odzkoušen a mohl by to někdo ověřit (tj. nevím, zda se nejednalo o bug popisovaný výše):
Podobně jako postava v neviditelnosti není vidět od jisté vzdálenosti, tak taková postava v neviditelnosti není slyšet od jisté (větší) vzdálenosti. Od jaké, to může záviset právě na hodnotě naslouchání.

EDIT: Odkazuji ještě na jiné (již pět let staré) téma invisibility, hide: viewtopic.php?p=3468#3468
Naposledy upravil(a) Anade dne 1. 7. 2011 15.41, celkem upraveno 3 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2616
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Mě tedy příjde, že slyšitelnost běžné mluvy je limitována nastavením NWN, u šepotu nevím, ale jednotka "jeden svačinkův stolek" fungovala obvykle bez vyjímek :biggrin:

By se dalo zkusit.. někde se Van (bez naslouchání) sejde s Anade (máš naslouchání?) a budou si šeptat :megalol:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Nalk píše:Mě tedy příjde, že slyšitelnost běžné mluvy je limitována nastavením NWN, u šepotu nevím, ale jednotka "jeden svačinkův stolek" fungovala obvykle bez vyjímek :biggrin:

By se dalo zkusit.. někde se Van (bez naslouchání) sejde s Anade (máš naslouchání?) a budou si šeptat :megalol:
Můžem to zkusit.

P.S.: „Mně“, „Svačinkův“, „výjimek“.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2616
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Anade píše:P.S.: „Mně“, „Svačinkův“, „výjimek“.
nesačýnej zase, přece jsis za ti roki už zvikl ne? :bleh:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Woxa »

Nalk píše: By se dalo zkusit.. někde se Van (bez naslouchání) sejde s Anade (máš naslouchání?) a budou si šeptat :megalol:
Tohle jsem uz kdysi zkouseli (ale rozdil v naslouchani nebyl nikterak zavratny) a obe postavy slyseli/hulakali na stejnou vzdalenost
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4080
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Jelikož se hráči obměňují, rád bych opět vypíchl bug, který vzniká při příchodu do nové lokace.

Respektive může se stát, že když přijdete s postavou do nové lokace, odhalíte skrytá stvoření.
Toto je bug, takže na skrytou postavou nereagovat!

Jak ten bug poznáte? Především se děje jen když se objevíte v nové lokaci. Pak to lze poznat tak, že vám skryté stvoření opět zmizí. A jakmile by naše postava jednou uspěla v naslouchání/všímavosti, už by skrývající se postava nezmizela.

Pokud si nejste jisti, jestli daná postava nemá třeba HIPS a tedy jste ji skutečně viděli, využijte tell.

(toto není reakcí na hru, jen to vypichuji, aby se to obecně opět vědělo! díky :))
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Calcathea
Příspěvky: 127
Registrován: 11. 12. 2006 22.33

Příspěvek od Calcathea »

Co se neviditelnosti týká postava je přeci neviditelná i kdyby mávala dotyčnému prackou před ksichtem i kdyby do něj třeba omylem vrazila pokud se nejedná o útočnou akci to znamená že i když vedle mě stojí někdo v invisu hraju to tak že ho nevidim. Můžu si ho ohmatat můžu ho slyšet ale nevidim ho. Co se týká psaní v hide/invis to že není slyšet je chyba samozřejmě pokud se jedná o šepot tak jen kolem.

Copak nemůže kolem pobíhat někdo neviditelný a hulákat?

Bugy o kterých píšete jsou způsobeny odezvou a načítáním lokačky. Teda myslím. To samé jako občasné probíhání textur při velkém pingu nebo odlognutí při kliknutí na vzdálené místo.
Naposledy upravil(a) Calcathea dne 21. 3. 2013 21.54, celkem upraveno 1 x.
Calcath: Bývalý otrok poznamenaný Ostrovem.
Vallador: "Jsem lovec. Luk pasti a tak."


Každý z nás žije ne každý ale skutečně umírá!
Uživatelský avatar
Mourisson1
Příspěvky: 1735
Registrován: 27. 11. 2010 17.39
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mourisson1 »

Hele a nepíšou na muni že neviditelnosst jaksik láme světlo a tak dál, a že když stojíš v určitý blízkosti tak nějak stojíš v tom poli atakdále a tím pádem je neviditelnost na malou vzdálenost odhalitelná?
Lothias Cys'variana

"...býval tady hráčem, ale spáchal ten největši hřích, creepil proti zkorumpovaným spoluhráčům. Snažili se ho zabanovat. Misto toho mu nedali staršího sráče, kterého tak chtěl. Obviněn z metagamu nyní creepi na Equilibrii. Creeper, který loví creepery. Potížista. Mourisson..." - Woxa 22. 10. 2015
Calcathea
Příspěvky: 127
Registrován: 11. 12. 2006 22.33

Příspěvek od Calcathea »

Pravda. Beru definici invisu z DnD. Improved invis v DnD funguje tak že postava neviditelná i bojuje. Ono 50 procent ukrytí je tam definice boje s neviditelným. V NwN funguje jen jako to zprůhlednění a dobrá ochrana proti AA :-)
Calcath: Bývalý otrok poznamenaný Ostrovem.
Vallador: "Jsem lovec. Luk pasti a tak."


Každý z nás žije ne každý ale skutečně umírá!
Odpovědět