NWN 2 - Equilibrie

Equilibrie jako karetní hra, divadlo, desková hra atd...

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Chtěli by jste EQ na modulu NWN 2?

Anketa končí za 27. 8. 2010 20.44

ANO - vypadá to skvěle
5
22%
NE - mám rád EQ takovou, jaká je
13
57%
je mi to jedno
5
22%
 
Celkem hlasů: 23

Uživatelský avatar
hemendo
Příspěvky: 529
Registrován: 5. 5. 2009 15.18

Příspěvek od hemendo »

NiamCK píše:Ale notak!
Balrog to dole shrnul myslím dostatečně jasně. Ostatně je tu ještě nejeden topic, kde se probírají takovéhle nápady věci a všeobecně se kecá o všem. Lepší je tedy použít ten, to je celé.
Nechápu, proč tu máte všichni hned tendence místo toho, aby jste uznali vlastní chybu a řekli hloupé pardon , hned osočovat lidi kolem. Je to prý takový český zvyk poslední doby. Neuznat vlastní chybu a ještě si kopnout do těch co vás na ni upozorní.
Dál se k tomu tady nebudu vyjadřovat, pokud má někdo na srdci mi k tomu něco říct, poprosím do PM nebo na ICQ.
Ano balrog mi to nastínil - ten topic jsem nenašel, proto jsem založil nový, kdybych věděl, že takový existuje tak to nezakládám, každopádně pokud těm lidem co tu psali vadilo právě to, mohli to zmínit a ne jen napsat to co napsali. Ono se zase tolik nestalo, že se založilo o 1 topic navíc nebo ano? Pokud je to tak velký zločin, tak ho smažte :huh1: Fakt nechápu kolik lidí se dá dotknout tím, že založím topic kde si chci normálně popovídat. :helpsmilie: Pardon
allekoo
Příspěvky: 681
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

Na hranicu s ním, upalit, upalit , Upáááálit :megalol:
Because I'm Batman !!!
tenskytarou
Příspěvky: 46
Registrován: 27. 2. 2010 20.43

Příspěvek od tenskytarou »

KaTo píše:
Street_cz píše:stejně jako na EQ je zase zvykem poslední doby moralizovat každýho ať se jedná o sebemenší prkotinu, která jde přejít s lehkým mávnutím ruky... vývoj nezastavíš
...to protože se na EQ sešla poslední dobou vyšší koncentrace lidí (než všude okolo), které buzerování...prostě baví (asi jako mě baví spam :dribble: ) a nemůžou bez převalování usnout, pokud denně neponíží aspoň jednoho maníka. Asi tak. :shades:
Musím říct, že taky mám ten pocit, když občas mrknu na forum... snad že EQ je takový relativně klidný svět, mají někteří potřebu vyřádit se tady. Přecházení mávnutím ruky je asi jedinou rozumnou cestou.
Jinak - komu by se nelíbila lepší grafika? Vývoj jde dál, půjde dál. Kdyby na ní nezáleželo vůbec, mohli bychom si vlastně jen chatovat. Bylo by pak vše opravdu jen a pouze na naší fantazii. Na druhou stranu … EQ je úžasná díky té propracovanosti příběhu, reálií - nabízí toho opravdu hodně. Já ji zdaleka ještě neobjevil, tak jsem zatím spokojen, i když pár věcí lepších bych si představit uměl. Třeba je úžasná možnost psát v EQ vlastní knihy, ale co kdyby tam člověk opravdu kreslil obrazy, které by si pak mohl pověsit na stěnu? Kdyby si mohl sám přešoupat nábytek v pokoji, který má pronajatý... ale to jsou jen drobnosti, nechytejte mě za slovo.
Jinak asi většině lidí je jasné, že lepší grafika by nemusela nutně znamenat větší zatížení serveru - záleží, jak je to udělané, ale pro server to může být pořád stejná informace - postava A je na souřadnicích X, Y, v lokaci Lxx provádí činnost Cxx, vydává zvuk Zxx … ostatní už zpracovává počítač a dnešní počítače toho zvládnou hodně.
Konpeki
Příspěvky: 4
Registrován: 27. 5. 2010 23.40

Příspěvek od Konpeki »

Nechytejme tě za slovo? To, cos napsal, zní skvěle. To by bylo vážně něco - moct kreslit vlastní obrazy a moct stěhovat. Každá nová herní možnost by byla fajn, nehledě na to, jak moc dobře je svět současně propracovaný. (A že je, já si tedy zatím nemůžu stěžovat :))
Ale k něčemu takovému by bylo třeba nových haků, úpravy vlastních předmětů a tak, ne? Aspoň co se obrazů týče. Napadá mě taková věc, která je k vidění u jiných onlajnovek... A to je aktualizace při každém spouštění. Ten spouštěcí/stahovací program ani není tak těžké udělat, co já vím. Otázkou je, jestli by byl zájem něco takového udělat. A jestli je na to místo na serveru a tak dále.

Tak či tak se mi moc líbí Labirův podpis:
"Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat."
To je přesné. Dohadovat se tu můžeme pořád. Buzerovat taky (to je ještě zábavnější:)), ale těžko se něco změní, když někdo nepřijde s pořádným návrhem a nabídkou vlastních sil a možností, jak tomu dopomoct.
(takže místo spekulování o NWN2 by bylo lepší sehnat nadšeného programátora s haldou času a peníze na lepší server, místo snění o malování obrazů přijít s návrhem na úpravu haků atp.) Nebo plácám nesmysly?

Chci obrázky ve hře! :dribble: Víc a víc pohádkové a růžovoučké plyšovoučké grafiky...
tenskytarou
Příspěvky: 46
Registrován: 27. 2. 2010 20.43

Příspěvek od tenskytarou »

Konpeki píše:….
To já by s radostí pomohl, ale nevím jak. :bleh: Začal jsem sice programovat někdy před 25 lety, ale systém NWN a haků vůbec neznám. Právě nedovedu posoudit, jak by to bylo s aktualizací. Onlinovky si stahují aktualizační soubory třeba jednou týdně nebo prostě před každým spuštěním testují, zda je něco nového a stahují rovnou. Provozovatelé masivních onlainovek s desetitiíci hráči musí samozřejmě řešit zátěž serverů, využívat torrentů, vzhledem k počtu hráčů na EQ by myslím stačilo mít aktualizační soubory na jiném serveru než běží hra, aby ve špičce stahovači aktualizací neblokovali hru těm co hrají.
Ale to je jen takové přemýšlení nahlas. Nevím, jak je NWN+EQ udělané, tudíž těžko mohu soudit. To s těmi obrazy ve hře mě spíš napadlo, že jsem nedávno mluvil s paní Albrou, malířkou z Mithu. :bigwink: Namalování obrazu mi totiž přijde dost podobné jako napsání knihy - tu taky vytvořím, mám ji v inventáři nebo v trezoru a ostatním ji mohu ukázat aniž by si museli každý den či týden stahovat nové aktualizace. Obraz jsou opět jen data, jen je jich o trochu víc než textu v knížce, ale zase ne tak násobně tolik, nebavíme se tu přece o tom, že by měl mít rozlišení třeba 1280x1024 při 24bitové hloubce. Ale tohle by patřilo zase do jiného topicu. :biggrin:
drake127
Příspěvky: 1787
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Bylo to zde řečeno několikrát - NWN2 není vhodná platforma pro persistentní svět. Určitě na ní jde postavit nějaké dechberoucí dobrodužství, jde si na ní užít hodně legrace, ale vzhledem ke stabilitě, výkonu, udržovatelnosti, podpoře a dalším věcem nemá stavba PW světa na NWN2 v českých luzích a hájích moc význam, protože nejsou zdroje (lidské, časové, finanční, hráčské, …).
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Knížka bophužekl není to samé, co obraz. Zatímco text knížky se posílá přímo ze serveru, obrázky jsou součástí haků (=datových souborů), které má každý uložené u sebe na počítači.

Problém s aktualizací bohužel není triviální. Musel by se dělat způsobem nějak hierarchizoaného přepisování/přidávání malých aktualizačních haků, a to v sobě skrývá různá nebezpečí. pokaždé, když se něco něčím přepisuje a přeskládává, je to skryté ložisko problémů (viz obvyklé problémy s nefunkčním overridem, pokud v něm jsou nějaké nekompatibilní věci). Jednou, dvakrát to možná udělat jde (jak se stalo při patchi 1.69), ale není to systémově udržitelná strategie rozvoje modulu.

Další problém, který momentálně brzdí rozvoj EQ je zaplněná paleta modulu. Už máme pro "nové věci" (ať slovíčko "věc" znamená zpraň, šaty, npc, příšeru, placeable, knihu, obraz...) jen několik desítek (možná stovku, dvě) volných míst – a pak konec, víc se do modulu už nevejde.

Přitom značné místo v tom seznamu věcí je okupováno starou nwn paletou, která se u nás vůbec nepoužívá. Kdybychom (kdyby někdo) přišli na způsob, jak styré věci z palety odstranit, uvolnilo by se hafo místa a na pár dalších let by bylo opět veselo, mohly se rozrůznit nabídky v obchodech... a tak podobně.

Jinak nové haky s novými placeably, postelemi, na které se dá vlézt, novými šaty, hlavami a modely zbraní se nedávno docela aktivně připravovaly; bohužel s Pitiným odchodem je pravděpodobně po všem.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

tenskytarou píše:
Máme tady docela elegantní řešení, nic se neboj... a řešíme tak i mapy a třeba i tajné... prostě dostaneš knihu s *www adresou* nebo obraz umístěný zde na fóru v IC sekci.

Např.:

viewtopic.php?p=37313#37313

A i když malovat neumíš, klidně může tvůj malíř obrázek *popsat*. Kdyby na malování existoval systém, všichni malíři by malovali stejně. (Už tak mě dost štve, že všichni hrají stejně a největší "borci" i na všechny nástroje).

:bigwink:

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
tenskytarou
Příspěvky: 46
Registrován: 27. 2. 2010 20.43

Příspěvek od tenskytarou »

Aefar píše: (Už tak mě dost štve, že všichni hrají stejně a největší "borci" i na všechny nástroje).
:bigwink:
Hele, Carigern nemá rád multiinstrumentalisty, píšu si. :bleh:
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

The_Balrog píše: Přitom značné místo v tom seznamu věcí je okupováno starou nwn paletou, která se u nás vůbec nepoužívá. Kdybychom (kdyby někdo) přišli na způsob, jak styré věci z palety odstranit, uvolnilo by se hafo místa a na pár dalších let by bylo opět veselo, mohly se rozrůznit nabídky v obchodech... a tak podobně.
Doporučuji odpovědné osobě (asi Labirovi) kontaktovat drake127, který tenhle problém, s lehkostí sobě vlastní, vyřešil.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
drake127
Příspěvky: 1787
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

NWN má dva limity:
1. Limit počtu souborů v modulu/haku. Jde vyřešit rozdělením do více haků. Interní věci (skripty) jde dát do haku, jehož obsah bude mít jen server a který budou mít hráči prázdný (potřebují jen hak ne jeho obsah). Dokonce to máte připravené, kdy se distribuuje cep2_custom.hak nebo tak něco, který je prázdný a plní se jen na straně serveru.

2. Limit počtu předmětů v DM paletě. Ten je natvrdo, ale postačí vyhodit (přepsat) standardní DM paletu a všechen WB balast, který DM nemusí umisťovat nebo pracovat s ním v konzoli. Opět nezáleží na konzistenci DM, WB a hráčské palety, takže nemusí mít všichni to samé.

Obojí vyžaduje trochu pozornosti a testování, ale dá se tím ušetřit pár tisícovek objektů.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Odpovědět