Stránka 3 z 4

Napsal: 19. 5. 2009 22.21
od Anade
Alfray píše:Takže má/nemá, jít používat Uzmi předmět v hidu? O to tu myslím šlo původně.
Původně mi šlo o to, že se nemá co vypisovat hláška o jméně, kdo okrádá postavám, který ji nemaj šanci ani IC vidět.

Nicméně k dotazu Alfa: Nevím, proč by to jít nemělo. V popisu featu je, že nejde použít podvádění z hide ze systémových důvodů, které zřejmě s nějakým opravným patchem NWN pominuly. Takže s nejvyšší pravděpodobností nebyl záměr, že to z hide nemá jít, ale je to důsledek bugu NWN, který to neumožnil. Ten byl, zdá se, odstraněn, a proto to nyní jde používat z hide.
„… Tuto odbornost nelze použít ze skrytu (technické důvody)…“
Navíc si uvědomte, že i ten bojovník bez bodů ve všímavosti má šanci si všimnout, protože prostě s tím bonusem, co na EQ má ke všímavosti na zpozorování krádeže je spíše ten zloděj znevýhodněn.
„Druhý hod je, kdy si okradený si háže na svou Všímavost s bonusem 10 a bonusem velikosti a váhy uzmutého předmětu proti Podvádění okrádajícího.“
Tedy Všímavost + 10 + bonus za velikost a váhu předmětu + 1k20 = Všímavost + bonus + 11 až 30(!).

Tedy hodíš si klidně na prvním levelu i bez jakýchkoli bodů ve všímavosti i víc, než má a může mít postava zloděje na 20. levelu v podvádění.

Tak kdo je ve výhodě? Kde je výhoda dlouhého hraní a maxování skillu?

Napsal: 19. 5. 2009 22.30
od Street_cz
jasně...mě spíš šlo o to, že pokud okradená postava přehodí ten hod na všímavost vs podvádění a ty budeš v hidu... je to v podstatě jako by si tě nevšimla -> já to chápu tak, že okrádající má určitou šanci na úspěch v okrádání nebo(!!) se mu to nepovede, ale pro něj to nic neznamená (protože si ho nemůže postava všimnout)… a tedy je velmi, velmi výhodné jet zloděje hlavně přes tohle, protože pro něj neexistuje v podstatě žádné riziko... pokud už má být fnkční tato odbornost v hidu, tak aspoň při jakémkoli neúspěchu(prohlédnutí okrádaným) by postava měla být vyhozena z hidu

Napsal: 19. 5. 2009 22.41
od Anade
Podobný hod na všímavost je proveden i všem ostatním postavám jenž se nalézají dostatečně blízko k oběti, ale s bonusem jen 5.
Shrnuto: Všechny postavy kolem okrádaného budou mít ve výsledku hod = Všímavost + 5 + bonus za velikost a váhu předmětu + 1k20 = Všímavost + bonus + 6 až 25. To proti Podvádění zloděje. Zloděj do 10. levelu snad ani nemá šanci něco ukrást bez ZNAČNÉHO RIZIKA.

Taže tam, kde v normálním světě kapsáři mají hody (tj. v davu, na trzích, při společenských akcích), je zloděj na Equilibrii ZNAČNĚ znevýhodněn. Přiznejte si: Kdo z vás by zahrál ignorování zobrazené OOC hlášky o okrádání někoho někde za vámi (v davu) pro zaujetí v hovoru nebo sledováním zápasu, hry, události (čehokoliv)?

Napsal: 19. 5. 2009 22.44
od Street_cz
uff...tak jinak... představ si, že jdeš s postavou, přijde k tobě !!!V HIDU!!! zloděj a vypíše se ti "X se tě snaží okrást!" … ale ty ho nevidíš, ačkoli jsi ho prokoukl...o tohle mi jde - v tomhle případě by bylo adekvátní vyhození z hidu, aby psotava mohla patřičně reagovat..jak chceš zahrát něco, když nemáš systémově s kým?
tím pádem jsou zloději v tomhle neohrožení

Napsal: 19. 5. 2009 22.53
od Anade
Street_cz píše:…pokud už má být funkční tato odbornost v hidu, tak aspoň při jakémkoli neúspěchu (prohlédnutí okrádaným) by postava měla být vyhozena z hidu
Právě proto, že riziko všimnutí si je TAK VYSOKÉ, je na místě, že to jde z hide. Jinak by to bylo vlastně nepoužitelné pro znažné riziko a velké důsledky pro postavu zloděje.

Nabouchaný (rozuměj vysokolevelový) bojovník si troufne téměř bez rizika něco vybít (a tak získat nějaké bohatství). Nabouchaný zloděj (opět rozuměj vysokolevelový, zaměřený na krádeže) by měl být zase téměř bez rizika schopen to bojovníkovi sebrat.

A TS je dle mého názoru na EQ značně přístupné kouzlo. Prostě nechoď sám. Takový bojovník, ač silný, si prostě taky nemůže být jistý. Ber to tak.

Napsal: 19. 5. 2009 22.59
od Anade
Street_cz píše:uff...tak jinak... představ si, že jdeš s postavou, přijde k tobě !!!V HIDU!!! zloděj a vypíše se ti "X se tě snaží okrást!" … ale ty ho nevidíš, ačkoli jsi ho prokoukl...o tohle mi jde - v tomhle případě by bylo adekvátní vyhození z hidu, aby psotava mohla patřičně reagovat..jak chceš zahrát něco, když nemáš systémově s kým?
tím pádem jsou zloději v tomhle neohrožení
Všiml sis, že se něco ztratilo. Postava ve stínové sféře prostě stihne zase zmizet.

Buď rád, že k tobě v hide taková postava nepřijde a nepodřízne ti ve hvězdičkách hrdlo. (Samozřejmě po zkontrolování, že na krku nemáš zbroj nebo kamenku na sobě a tak.) BTW: To ještě nemusí znamenat, že hned zemřeš. Ale okrade tě snáz, nebudeš mít čas si jí všímat (budeš si držet hrdlo, abys nevykrvácel), prostě budeš řešit svoje přežití.

Napsal: 19. 5. 2009 23.01
od drake127
V případě, kdy nikoho nevidíš, ale napsala se ti systémová hláška, potom sis všiml, že ti zmizel měšec, ale ne kdo ti ho sebral. Něco jako "Sakra, ty kalhoty jsou najednou nějaký lehký *sáhne si na místo, kde měl měšec a rozhlédne se*".

Další věc je ta, že díky zlodějům alespoň banky získávají svůj význam - bezpečnou úschovu financí, jestli někdo tahá v měšci malé mince (!) v hodnotě zlatek, je to jeho boj.

Napsal: 19. 5. 2009 23.04
od Anade
drake127 píše:
Howgh.

Napsal: 20. 5. 2009 11.29
od Onyx
Taky bych k tomu měl něco napsat.

Systém okrádání byl napsán proto aby šlo okrádat jiné postavy a zloděj byl relativně chráněn. Ale žádné kradení není nikdy bez rizika a zloději s tím musí počítat. Systém původně při kradení vyhazoval ze skrytu i neviditelnosti (Systémové důvody). To, že to najednou lze je bug (případně se zloděj znovu schová, ale to by mohl být na chvilku spatřen). S tímhle omezením jsme byli s Labirem spokojeni protože původní záměr byl, aby si zloděj musel najít záminku jak se k postavě nenápadně dostat co nejblíž. Už tu padlo ono náhodné vražení na ulici atd.

Systém pak provede několik hodů a to jak mezi zlodějem a okrádaným tak všemi okolo, co by to měli vidět. Je několik variant jak to může dopadnou.. někdo (včetně okrádaného) si všimne, že se ho někdo pokusil okrást.. ale neví kdo, zloděje můžou taky rovnou chytit při činu a nebo se mu lup podaří a pak si toho všimne jen okrádaný, když se mu za 30 sekund přenesou věci z jeho inventáře do inventáře zloděje.. Těch 30 sekund slouží k ochraně zlodějíčka, který se může elegantně vypařit. (V původním NWN okrádání tuším nebyli hody pro přihlížející a nebyl tam ochranný interval při povedené krádeži)

Závěrem.. pokud někoho okrádáte, mělo by vás to vyhodit z neviditelnosti i skrytu. Neděje-li se to tak je to bug a prosím hrajte to tak, že vás to stejně vyhodí. Při hlášce X se pokouší okrást Y si postava a jedno jestli jen stojí opodál, nebo jí někdo přímo šmátrá v kapse, všimne jiné postavy toho jména jak krade. Další otázkou je, jestli dotyčného/nou poznala (může mít kápi, helmu nebo být jinak zamaskovaná.. případně ji nezná jménem a bude si pamatovat jen podobu a oblečení) Systémově totiž nelze udělat, aby se vám v hlášce vypsal popisek.. postava v kápi, černých šatech a plášti se pokouší okrást.. atd.. Jméno prostě slouží k OOC identifikaci pro hráče. Je jen na vás a vaší postavě jak to IC zahrajete..

Napsal: 20. 5. 2009 13.11
od Braenn
Díky moc, jen se zeptám:

Můžeme používat standartní nwn okrádání?

Použití Hipsu při krádeži nijak omezeno není, nebo se ho máme vyvarovat také..?

Nešla by prodloužit doba těch 30s? Za tu dobu se moc vypařit elegantně nelze, pokud se tedy nerozběhneme pryč. Okradený většinou na hlášku v logu okamžitě zareaguje i pokud si nevšimne systémově krádeže, takže první co tak ukáže na toho, kdo se o něj "otřel" a je v tu chvíli na deset metrů od něj.

čímž bych apelovala i na okrádané, hláška v logu o ztracené věci není automatickým povelem k prohledání batohu, pokud jste si krádeže skutečně nevšimli:)

Napsal: 20. 5. 2009 13.37
od drake127
Klasickému okrádání bych se asi vyhnul; nevím, jak je přesně naskriptované, ale vzpomínám-li si dobře, tak jeho DC je směšné, je tam několik bugů a snad to ani nerespektuje flag "neukradnutelnosti" na předmětech.

S HIPSem problém nevidím, postava se objeví a zase zmizí (něco jako vypadnu z invisu, sešlu invis).

photter by o tom věděl víc.

Napsal: 20. 5. 2009 14.17
od NiamCK
Braenn píše:Díky moc, jen se zeptám:

Můžeme používat standartní nwn okrádání?

Použití Hipsu při krádeži nijak omezeno není, nebo se ho máme vyvarovat také..?

Nešla by prodloužit doba těch 30s? Za tu dobu se moc vypařit elegantně nelze, pokud se tedy nerozběhneme pryč. Okradený většinou na hlášku v logu okamžitě zareaguje i pokud si nevšimne systémově krádeže, takže první co tak ukáže na toho, kdo se o něj "otřel" a je v tu chvíli na deset metrů od něj.

čímž bych apelovala i na okrádané, hláška v logu o ztracené věci není automatickým povelem k prohledání batohu, pokud jste si krádeže skutečně nevšimli:)
Co se hipsu týče, tak to asi omezené není...ale nevím nevím jestli ten někdo se poctivně odhidne a pak zahidne, protože respektuje bug. (pochopila-li jsem to dobře)


30 sekund je docela dlouhá doba...ale pro nějaké normální zmiznutí ze scény popravdě fakt malá...aniž by člověk nevvypadal fakt podezřele.

Takže.. v případě, že jsem byla dejme tomu svědkem krádeže při níž byl zloděj v hidu a bug ho z něj nevyhodil, ale ukázala by se mi hláška i se jménem...je korektní popsat postavu kterou jsem teoreticky tedy zahlédlo-nezahlédla (nemyslím tím přímo..jo to byl ten a ten, ale popis postavičky kterou jsem koutkem oka dle všeho zaznamenala)? Jde mi o to jak to sehrát, protože jak jsem psala výš, pochybuju, že někteří zloději by byli poctivci :megalol:

Edit: CHum bylo mi osvětleno nwn okrádání...a upřímně..pokud by se používalo místo toho tohle..vpodstatě zloděj zavrhne systém EQ a pojede si systém NWN kvůli kterému byl vymyšlen právě EQ okrádací systém. To znamená.. není to obcházení?

Napsal: 20. 5. 2009 14.33
od Braenn
NiamCK píše: Co se hipsu týče, tak to asi omezené není...ale nevím nevím jestli ten někdo se poctivně odhidne a pak zahidne, protože respektuje bug. (pochopila-li jsem to dobře)

Takže.. v případě, že jsem byla dejme tomu svědkem krádeže při níž byl zloděj v hidu a bug ho z něj nevyhodil, ale ukázala by se mi hláška i se jménem...je korektní popsat postavu kterou jsem teoreticky tedy zahlédlo-nezahlédla (nemyslím tím přímo..jo to byl ten a ten, ale popis postavičky kterou jsem koutkem oka dle všeho zaznamenala)? Jde mi o to jak to sehrát, protože jak jsem psala výš, pochybuju, že někteří zloději by byli poctivci :megalol:
vzhledem k tomu, že jediní zloději s hipsem a zloději kteří okrádají jsme v této chvíli my, děkujeme za projevenou důvěru:)))
NiamCK píše: Edit: CHum bylo mi osvětleno nwn okrádání...a upřímně..pokud by se používalo místo toho tohle..vpodstatě zloděj zavrhne systém EQ a pojede si systém NWN kvůli kterému byl vymyšlen právě EQ okrádací systém. To znamená.. není to obcházení?
Systém nwn okrádání krom pár věcí neznám, proto se ptám, s tím že bychom se při krádeži samozřejmě odhidly.

Napsal: 20. 5. 2009 14.40
od drake127
NiamCK píše:Takže.. v případě, že jsem byla dejme tomu svědkem krádeže při níž byl zloděj v hidu a bug ho z něj nevyhodil, ale ukázala by se mi hláška i se jménem...je korektní popsat postavu kterou jsem teoreticky tedy zahlédlo-nezahlédla (nemyslím tím přímo..jo to byl ten a ten, ale popis postavičky kterou jsem koutkem oka dle všeho zaznamenala)? Jde mi o to jak to sehrát, protože jak jsem psala výš, pochybuju, že někteří zloději by byli poctivci :megalol:
Nemůžeš, protože neznáš aktuální popis postavy a nevíš jestli není zahalená od hlavy k patě, v proměně atd. Pokud se tedy zloděj zapomene odhidnout, je asi na místě mu napsat tell a ujasnit si to. Ono se taky může stát, že se člověk OOC kouká pá vteřin jinam a to zloději stačí na to se opět HIPSnout nebo vypít lektvar neviditelnosti atd.

Obecně v takových případech je vždy lepší postupovat pomaleji na obou stranách a ujasnit si, co se stalo … svým způsobem není kam spěchat a nic se nedementuje hůře, než metagame jedné postavy před skupinou, která to nemá možnost snadno ověřit a bude to brát jako fakt.

Napsal: 20. 5. 2009 14.41
od Anade
Pokud to má vyhazovat z hide, pak riziko krádeží je nepoměrně vysoké. Ty hody na všímavost všech okolo mají velké bonusy a jak jsem psal výše, snadno přehodí i postava na prvním levelu s pravděpodobností klidně i 50 % postavu zloděje na levelu 16 (a to ani nepočítám body ve všímavosti).

Uvažuji příklad:
Počítám-li malý předmět s bonusem řekněme 3, všímavost například 2, pak ve výsledku si hodí taková postava na všímavost 2 + 10 + 3 + 1k20 = 16 až 35. Zloděj na 16. levelu může mít v podvádění max 19 bodů plus bonus za charisma, řekněme 1, takže máme z podvádění zloděje TO 20 a hod na všímavost je 16 až 35. Tj. 80% šance, že si okrádaný všimne. Není to moc? Nebo nepočítám správně? Prosím, aby mne Labir nebo Onyx opravili, pokud to chápu z popisu „Uzmi předmět“ špatně.

U přihlížejících má navíc okrádající do všímavosti místo 10 jen 5. Tj. výsledek je 11 až 30.
Tj. 50% šance, že si přihlížející všimne. Stále jen s všímavostí pouhé 2 body!

Chápu, že:
Onyx píše:Ale žádné kradení není nikdy bez rizika a zloději s tím musí počítat.
Ale s tímto nesouhlasím (pokud počítám správně):
Onyx píše:Systém okrádání byl napsán proto aby šlo okrádat jiné postavy a zloděj byl relativně chráněn.
Dál: Okrádající, pokud ho to má vyhodit z hide (a neděje se tak automaticky), se musí dozvědět, že si někdo všiml. Tato hláška se totiž okrádajícímu nevypíše. Navíc je matoucí, vypíše-li se „Tvé snažení zůstalo nepovšimnuto“ (týká se okrádaného), ale přesto si všiml někdo z přihlížejících.

Napsal: 20. 5. 2009 14.46
od cybermisa
Ja osobne bych doporucoval rozhodne pouzivat EQ system okradani, pac je lepsi v mnoha ohledech - ostatne proto si s nim dal Labir tu praci. Co se HIPSu tyce, tak takovy HIPSujici zlodej je podle me naprosto idealni kapsar. Pokud si vybere vhodny okamzik, je podle me polapitelny a identifikovatelny pouze postavou s TS.

Napsal: 20. 5. 2009 14.59
od The_Balrog
Anade: já bych řekl, že zloděj si také hází d20 s tím svým podváděním, ne že se to porovnává s hodnotou skillu.

Napsal: 20. 5. 2009 15.09
od NiamCK
Anade píše:Pokud to má vyhazovat z hide, pak riziko krádeží je nepoměrně vysoké. Ty hody na všímavost všech okolo mají velké bonusy a jak jsem psal výše, snadno přehodí i postava na prvním levelu s pravděpodobností klidně i 50 % postavu zloděje na levelu 16 (a to ani nepočítám body ve všímavosti).

Uvažuji příklad:
Počítám-li malý předmět s bonusem řekněme 3, všímavost například 2, pak ve výsledku si hodí taková postava na všímavost 2 + 10 + 3 + 1k20 = 16 až 35. Zloděj na 16. levelu může mít v podvádění max 19 bodů plus bonus za charisma, řekněme 1, takže máme z podvádění zloděje TO 20 a hod na všímavost je 16 až 35. Tj. 80% šance, že si okrádaný všimne. Není to moc? Nebo nepočítám správně? Prosím, aby mne Labir nebo Onyx opravili, pokud to chápu z popisu „Uzmi předmět“ špatně.

U přihlížejících má navíc okrádající do všímavosti místo 10 jen 5. Tj. výsledek je 11 až 30.
Tj. 50% šance, že si přihlížející všimne. Stále jen s všímavostí pouhé 2 body!

Chápu, že:
Onyx píše:Ale žádné kradení není nikdy bez rizika a zloději s tím musí počítat.
Ale s tímto nesouhlasím (pokud počítám správně):
Onyx píše:Systém okrádání byl napsán proto aby šlo okrádat jiné postavy a zloděj byl relativně chráněn.
Dál: Okrádající, pokud ho to má vyhodit z hide (a neděje se tak automaticky), se musí dozvědět, že si někdo všiml. Tato hláška se totiž okrádajícímu nevypíše. Navíc je matoucí, vypíše-li se „Tvé snažení zůstalo nepovšimnuto“ (týká se okrádaného), ale přesto si všiml někdo z přihlížejících.
A víš pročpak to je tak udělané? Aby tu neběhaly všechny postavy s pár lvly zloděje a nekradly si všechno navzájem jak v kocourkově :) Upřímně ti nějaký předmět klidně sama dám, když mi to kradení sehraješ skutečně fikaně (to není výzva)..než když mi z inventáře zmizne předmět, který jsi mi prostě ukrást mohl fakt těžko (co ty víš kde ty věci albra třeba nosí) . Viz třeba to spodní prádlo, které měla Tereza v inventáři..ale vyndat gaťky postavě zpod kalhot :D A to bez doteku co by tě vyhodil z hidu (neb teď funguje přeci náš systém- do čeho vrazím to mě vidí) tomu se říká mistrovství.

Napsal: 20. 5. 2009 15.14
od Anade
cybermisa píše:Ja osobne bych doporucoval rozhodne pouzivat EQ system okradani, pac je lepsi v mnoha ohledech - ostatne proto si s nim dal Labir tu praci. Co se HIPSu tyce, tak takovy HIPSujici zlodej je podle me naprosto idealni kapsar. Pokud si vybere vhodny okamzik, je podle me polapitelny a identifikovatelny pouze postavou s TS.
Shrnu to, jak to vidím já:

Výhoda pro zloděje by měla být v tom, že si může stanovit preferenci kradených věcí, ale je to málo použitelný. Napíšu hned důvody:
• Nastavení se děje přes Pokročilé ovládání postavy a menu, což vyhazuje z hide.
• Nastavení neodpovídá úplně. Menu nabízí tyto možnosti zaměření:
  1. mince,
  2. velmi malé a lehké předměty,
  3. malé a lehké předměty,
  4. střední předměty,
  5. velké a těžké předměty.
  6. beru, co mi padne pod ruku.

ad 1. Mince – nefunguje – pravděpodobně je to na starou měnu zlaťáků NWN.
ad 2. Velmi malé a lehké předměty – nepodařilo se mi s tím nikdy sebrat nic jiného, než nové mince. Nikdy žádný drahý kámen, svitek, lektvar, ovoce, klíček nebo podobnou věc. (Pozn.: Přitom při kontrole stavu na klíčku se u něj píše, že je to ukradnutelný předmět.)
ad 3. až 5. malé až těžké předměty mají vysoký bonus pro okrádaného, tudíž jsem používal jen velmi málo a omezeně, nicméně při testování (mezi námi zloději při trénování) mi to i na tyto volby vybere často také mince.

Navrhoval bych tedy možnost jemějšího nastavení přes příkazy /i-uzmi-typ, kde typ bude širší výběr a nebude při přepínání vyhazovat z hide. Např.: mince, cennosti (prsteny, drahe kameny), jidlo, dobnosti, klicek, zbroje, saty, stity, zbrane, vybava (boty, chrániče apod.), ostatni, cokoli.
Alternativně navrhuji, aby se vypsaly zlodějovi nějaké věci, co nahmátnul, (řekněme do počtu 1k4) a on by zadal číslo věci, kterou chce sebrat do nějakého časového limitu příkazem (např. /i-beru2).

Druhou výhodou pro zloděje by mělo být to, že se vypíše při úspěchu hláška o ukradeném předmětu se zpožděním.
Tohle také není zrovna ideální. Ono zpoždění je od cca 7 do 30 sekund (odpozorováno), ale po tuto dobu ani zloděj neví, co ukradl, a pokud není spokojen, musí na místě stejně počkat nebo se vrátit, aby ukradl něco jiného. Další věc je ta, že někteří hráči to neuhrají a reagují IC hned po hlášce, že jim něco zmizelo, místo aby si IC všimli až v okamžiku placení (při ztrátě mincí) nebo v okamžiku pohledu do batohu (při ztrátě věcí). (EDIT: Připomínám, že je to v případě, že si nevšimli!)
Doba 30 sekund kolikrát ani nestačí pro klidné opuštění lokace.

Ale velká nevýhoda pro zloděje v „Uzmi předmět“ jsou ony bonusy 10 pro okrádaného a navíc všímání si ostatními postavami s bonusem 5. Prostě kapsářství na EQ v davu nehrozí. Okolostojící postavy mají vysokou šanci vidět a vypíše se jim konkrétní postava, která se pokuší krást.

Ještě dodám, že jsem zatím používal jen „Uzmi předmět“, ač se mi klasický systém okrádání NWN zdá výhodnější.

EDIT: BTW: V klasickém okrádání NWN se obratnostní bonus přičítá ke skillu okrádání a tvoří tak TO, které musí okrádaný přehodit na všímavost, aby si všiml. Stačí tedy maxovat jen jediný skill místo dvou, jak je to u featu Uzmi předmět a navíc je tam ten obratnostní bonus, což je skutečně to, co zloděj potřebuje, aby byl úspěšný – obratnost. V Uzmi předmět je mi obratnost dobrá jen na ukradení ale na nevšimnutí si ji vůbec nepotřebuju. Zato na to potřebuju charisma.

Napsal: 20. 5. 2009 15.21
od Braenn
Niam : My bychom si rádi vybrali co přesně, ale můžeš si zvolit pouze jestli peníze, malé, střední nebo velké předměty.

Pak nezbývá než si to nějak odůvodnit, a to že i paladinky solara si mění prádlo častěji a sebrané bylo řekněme.. spíš rezervní než zrovna oblečené :shades:

Systém Uzmi předmět je psán na okrádání z inventáře, takže mizet ti odtam předměty v případě okradení prostě budou, nic s tím nenaděláš.

Edit: pozdě po Anade