Past vs. Únik (Evasion) a Vylepšený únik (Improved evasion)

Chyby v systémových věcech

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 1041
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Past vs. Únik (Evasion) a Vylepšený únik (Improved evasion)

Příspěvek od Anade »

Log píše:[Tue Mar 30 00:29:33] Spustil jsi past!
[Tue Mar 30 00:29:33] Anade Be'lein : Záchranný hod (Reflexy) proti Pasti : *úspěch* : (10 + *censored* = *censored* proti TO: *censored*)
S odborností „Únik“ by tedy mělo být zranění nulové. („Únik“ = Kdykoli je možná záchrana na reflexy s polovičním zraněním, neutrpí postava žádné.)
Ale:
[Tue Mar 30 00:29:33] Anade Be'lein: Odolnost na zranění pohltila 10 zranění: 10 bodů zbývá
[Tue Mar 30 00:29:33] Někdo zranil Anade Be'lein: 79 (79 Oheň)
Tj. přesto mě past zranila. Jedná se o bug?
Lokaci upřesním na dotaz, mám i screenshot přesného místa.
Naposledy upravil(a) Anade dne 15. 1. 2018 3.37, celkem upraveno 1 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…

kokosak
Příspěvky: 3128
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Jedná se obecně o vlastnost epických pastí, které tě dovedou zranit i při úspěchu s vylepšeným únikem. Druhá věc je, že zranění 89 ho po úspěšném hodu s vylepšeným únikem nám říká, že tu asi není něco dobře (tedy, pokud nebyl únik znehodnocen záměrně bez toho aby o tom šla informace - ale to už je otázka na Labira). Leeedaaažeee by se jednalo o superepickou megapast, kterou postava bez vylepšeného úniku prostě nepřežije.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!

cybermisa
Příspěvky: 6337
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kokosak píše: Leeedaaažeee by se jednalo o superepickou megapast, kterou postava bez vylepšeného úniku prostě nepřežije.
Tak visco, EQ je nebezpecna, jednou past zranila i moji DM postavu …

Tim chci rict, lagy, bugy, umysl asi ne …

Uživatelský avatar
Alfray
Příspěvky: 1236
Registrován: 15. 8. 2006 20.59
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfray »

Včera jsem to pozoroval v hrobce a stejný problém jako u Anadeho. I když jsem uspěl v hodu na Reflexy, poloviční zranění jsem od pasti dostal. A jelikož zranění běhala okolo 30, o epické pasti se asi nejednalo.
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn

Uživatelský avatar
Dr.Lizard
Příspěvky: 258
Registrován: 13. 4. 2009 13.51
Bydliště: Konec světa

Příspěvek od Dr.Lizard »

Alfray píše:Včera jsem to pozoroval v hrobce a stejný problém jako u Anadeho. I když jsem uspěl v hodu na Reflexy, poloviční zranění jsem od pasti dostal. A jelikož zranění běhala okolo 30, o epické pasti se asi nejednalo.
No k tomuhle jsem se koukal do logu. Jednalo se o ohnivou past, silnou a jelikož se skarbi dušuje že Alfraj hodil reflexy a dle logu dostal za 22 ohněm, Hubert kterej to nehodil dostal za 27 ohněm. Skoro bych podle toho řekl, že ty pasti nemají nastaveno záchrana rexlexy 1/2 zranění a proto nemůže fungovat únik.
Ludwig von Vergesenburg - "Jen jsem potřeboval na toaletu.… Deska říkáte."
Hubert Boural mladší - už jen nostalgie

Uživatelský avatar
Tulak
Příspěvky: 213
Registrován: 4. 2. 2008 13.24
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tulak »

no já mam zato ze UNIK funguje jen když unikáš z boje. Akorát nevím jestli to funguje i na elementy
Tulák: odešel za minulostí
Rick Deckard: zmizel
Petr Král: socha na stráži

Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 1041
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Únik = evasion: http://nwn.wikia.com/wiki/Evasion
„Whenever a reflex save is allowed for half damage, the character instead takes no damage if he succeeds at the save.“
Tj.:
„Kdykoli je možná záchrana na reflexy s polovičním zraněním, postava nebude zraněna vůbec, uspěje-li v záchranném hodu.“

Ohnivá past umožňuje záchranu na reflexy s polovičním zraněním: http://nwn.wikia.com/wiki/Trap

Takže pokud to nefunguje, musel něco Labir změnit a u ohnivé pasti se asi nevolá funkce GetReflexAdjustedDamage().
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…

Naylun
Příspěvky: 3314
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Podle rychlého testu, co jsem teď udělal s NPC, se zdá, že u ohnivých pastí postava s únikem obdrží 2x vyšší zranění při úspěchu než při neúspěchu - jako by to bylo úplně obráceně. Dál se taky ukázalo, že i ostatní pasti se chovají dost podivně (např. epická elektřina dávala postavě s vylepšeným únikem 4x menší damage než epická mrazivá a to nezávisle na úspěchu či neúspěchu savu), ale nepodařilo se mi vysledovat žádné smysluplné zákonitosti. Chtělo by to celé opravit.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.

kokosak
Příspěvky: 3128
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

...ledaže by se jednalo o spešl ohnivé, tepelně naváděné pasti určené přímo pro pobíjení rádobyuhybačů :biggrin:
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!

Naylun
Příspěvky: 3314
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

BTW upravované byly určitě, protože je na nich skript na ničení oblečení.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.

Pavel Urban
Příspěvky: 5962
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Panathian píše:Podle rychlého testu, co jsem teď udělal s NPC, se zdá, že u ohnivých pastí postava s únikem obdrží 2x vyšší zranění při úspěchu než při neúspěchu - jako by to bylo úplně obráceně. Dál se taky ukázalo, že i ostatní pasti se chovají dost podivně (např. epická elektřina dávala postavě s vylepšeným únikem 4x menší damage než epická mrazivá a to nezávisle na úspěchu či neúspěchu savu), ale nepodařilo se mi vysledovat žádné smysluplné zákonitosti. Chtělo by to celé opravit.
Ta zranění u jednotlivých typů pastí nejsou stejná, viz ten link, co udal Anade. Liší se jak počty kostek, tak jejich velikost (d4, d6, d8, d10), většinou v závislosti na přitomnosti dodatečných efektů u daného typu pasti (paralýza omráčení apod.). Nelze etdy srovnávat např. smrtící elektřinu a kyselinu. Zároveň připomínám, že evasion pomůže jen v případě záchraných hodů na reflex (tedy ne v případě záchranných hodů na will, ani na fortitude).

Zda dělal nějaké dodatečné úpravy Labir nevím, ale doneslo se ke mně, že epické pasti jsou upravené tak, že zraňují i přes úspěšný hod na reflex (s evasion)… nemohu to však potvrdit.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.

Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 1041
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Takže nejen epické pasti zraňují při úspěšném hodu na reflex:
Log píše:[Thu Aug 5 19:17:25] Spustil jsi past!
[Thu Aug 5 19:17:25] Anade Be'lein: Záchranný hod (Reflexy) proti Pasti : *úspěch* : (10 + *censored* = *censored* proti TO: 23)
[Thu Aug 5 19:17:25] Ohnivá past, Silná zranil Anade Be'lein: 25 (25 Oheň)
a taky:
Log píše:[Thu Aug 5 19:19:01] Spustil jsi past!
[Thu Aug 5 19:19:01] Anade Be'lein : Záchranný hod (Reflexy) proti Pasti : *úspěch* : (10 + *censored* = *censored* proti TO: 28)
[Thu Aug 5 19:19:01] Elektrická past, Smrtící zranil Anade Be'lein: 28 (28 Elektřina)
Nicméně, všiml jsem si, že jsem pokaždé hodil 10. Příště zkusím šlápnout do pasti zase a zjistit, jestli mě zraní i při jiném hodu kostkou než desítkou.

P.S.: Připomínám, že postava má Únik = Evasion (nikoli Vylepšený únik), který zaručí nulové zranění tam, kde je možné při úspěchu na reflexy dostat poloviční zranění.

EDIT: Jinak ty pasti zraňují běžně takto: Ohnivá past, Silná: 15k6, Elektrická past, Smrtící: 30k6.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…

Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 1041
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Tak hod 10 na to vliv nemá:
Log píše:[Wed Aug 11 19:16:18] Anade Be'lein : Záchranný hod (Reflexy) proti Pasti : *úspěch* : (9 + *censored* = *censored* proti TO: 28)
[Wed Aug 11 19:16:18] Elektrická past, Smrtící zranil Anade Be'lein: 25 (25 Elektřina)
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…

Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 1041
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Anade »

Ty pasti jsou stále buglé…
I postava s vylepšeným únikem dostává zranění.
Log píše:[Tue Jun 19 21:01:11] Anade Be'lein : Záchranný hod (Reflexy) proti Pasti : *úspěch* : (18 + *hodně* = *moc* proti TO: 22)
[Tue Jun 19 21:01:11] Průměrná elektrická past zranil Anade Be'lein: 6 (6 Elektřina)
Vylepšený únik:
Kdykoliv je možná záchrana na reflexy s polovičním zraněním, postava neutrpí zranění žádné, uspěje-li v záchranném hodu. I když neuspěje, utrpí zranění poloviční.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…

Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 1041
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Re: Past vs. Únik (Evasion) a Vylepšený únik (Improved evasion)

Příspěvek od Anade »

Oživuji téma, když máme nové WB.
Bude se toto opravovat? (Nebo už je to opravené?)
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…

Odpovědět