Dnes jsem si otestoval cvičného panáka a to, jak počítá body, a podle výsledků bych si dovolil tvrdit, že algoritmus počítání bodů je divný a rozhodně nefungující tak, jak bych čekal.
Testoval jsem sto zásahů třemi hodně různými zbraněmi, počítal body a zásahy... a tak. Výsledky:
Dlouhý meč:
- 76 zásahů ze 100
- 473 bodů
- průměrně 6,22 bodů na zásah
- na meč nemám žádné featy
- AB zhruba 70 % AB s rapírem
- 89 zásahů ze 100
- 600 bodů
- průměrně 6,7 bodu na zásah
- weapon finesse
- AB zhruba 85 % AB s rapírem
- 94 zásahů ze 100
- 607 bodů
- průměrně 6,45 bodu na zásah
- weapon finesse a miliarda WM featů a specializací atp.
Nevypadá to, že by se v počítání odrážely nějak výrazně rozdíly v AB (a to jsou u mne při použitch zbraních docela výrazné). Překvapivě se skóre u všech zbraní téměř nelišilo a drželo kolem stejné hodnoty (nízký průměr u rapíru je asi malým počtem pokusů, stovka pořád není moc statisticky průkazná).
Ve výsledku se ani nijak znatelně neodrazily specifické zbraňové featy.
Rozptyl hodnot je pravděpodobně pouze dílem náhodné složky v počítání. Jak dýkou, tak rapírem jsem se trefoval stejně často (AB už přelezlo hranici obrany panáka), a skóre je prakticky také totožné (ačkoliv s rapírem mám docela vyšší AB).
(To, že jsem s dlouhým mečem nasbíral tak málo bodů je kvůli nižšímu AB, díky kterému se Alky moc netrefovala. Průměr z úspěšných zásahů se ale moc neliší od zásahů rapírem.)
--------------------------------
Očekával bych větší rozvrstvení skórovaných bodů podle AB, případně podle zbraňových featů. Takhle jsem jakoukoliv zbraní trefil vždy za stejno (plus minus náhoda), a rozdíl se projevil pouze, pokud jsem se trefil, či ne.