Dotazy nového hráče - hraní za trpaslíka

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
ClonedPeca
Příspěvky: 5
Registrován: 12. 9. 2006 16.27
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Dotazy nového hráče - hraní za trpaslíka

Příspěvek od ClonedPeca »

Ahoj všem,

tak jsem se po velmi dlouhé pauze opět rozhodl, že nainstaluju NWN a konečně se podívám na Equilibrii. Už pár dnů projíždím web a fóra, vše o světě a tak, abych byl v obraze. Mám pár dotazů.

1) Jak to vypadá s tím Rozšířením? Jestli jsem to dobře pochopil, tak některé části už jsou implementovány, ale asi ne všecho, že? Kdy počítáte, že by mohlo být uvedeno v provoz? Hlavně se mi jedná o craft.

2) S craftem souvisí další dotaz - chci hrát trpaslíka. Jaké jsou možnosti a zázemí? Abych pravdu řekl, moc jsem se z fóra nedozvěděl, a to jsem se fakt snažil (prolezl jsem snad všechno včetně Koše :) ). Vím, že bude z Hag Hargol a patrona bude mít Durmina. Ale co může takový trpaslík krom sezení v hospodě a popíjení piva dělat? :) Je tam nějaká možnost dolování. Kdysi jsem hrál na Demoně a tam jsem dělal kovařinu. Jsou už nějaké informace k Rozšíření, co se týče potřebných vlastností, aby trpaslík mohl dělat kováře? Když už budu vytvářet postavu, tak bych s tím rád počítal.

3) K trpaslíkovi coby buildu. Udělám z něj bojovníka (co taky jinýho :) ), ale přemýšlel jsem, jestli má cenu u trpaslíka nějaké další povolání. Snad jedině Trpasličí obránce (či jak to přesně je), ale nevím, jestli to má cenu. Co se týče IC, tak mám představu trpaslíka, který se nebude bát vrhnout se do přední linie, ale zase nebude za každou cenu boj vyhledávat. Prostě když to bude nutné, tak to nebude žádný "ořezávátko" :) Spíš takový kliďas. A až bude craft, tak nejspíš ten kovář.

4) Ještě k buildu. U trpaslíka předpokládám důležité vlastnosti sílu a odolnost (už z pozice rasy). Ale co obratnost? Přece jen, bojovník by měl být i obratný, ale zase trpaslíci jsou menší zavalitější postavy... Inteligence, moudrost a charisma počítám nanejvíš 10, prostě průměr, umí číst, psát, počítat, krásnýho trpaslíka jsem taky ještě neviděl... :)

5) Zatím mě nenapadá žádná "historie" postavy. Jedině zatím "narozen v Hag Hargol. Já vím, že je to lepší z hlediska RP, mít aspoň drobet propracovanou historii, ale je to opravdu nutné? Dá se historie upravit během hry? Zas je fakt, že když začnu a někdo se se mnou dá do řeči, tak nebudu pomalu vědět, co žbleptnout :)

No, to je zatím asi vše :)
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

1) Pracuje se na něm. Přesně to bude až to bude hotovo. Detaily co funguje a co se plánuje viz Equilibrie nabízí...

2) Možnosti máš omezené jen a pouze svou fantazií. Není prakticky nic vyžadováno pokud se nerozhodneš minulost postavy zasadit do reálií Desky, pak je jen musíš respektovat. Něco jako patron neexistuje. Uctívat můžeš (ale nemusíš) cokoliv a kohokoliv. Většina trpaslíků uctívá Durmina, ale není to žádné pravidlo.

3) To přeci záleží na tobě ne? Postav si ho tak aby bavil tebe a vyhovovalo ti s ním hrát, to je jediné měřítko. Equilibrie nevyžaduje nutnost bojovat pro zisk zkušeností pokud nechceš ty nebo postava.

4) Vodítko najdeš tady: Jak hrát v souladu se statistikami postavy

5) Pozadí postavy alespoň v hrubých rysech bys měl mít i když pokud zůstaneš konzistentní tak se může vyvíjet s postavou a tebou současně. Pokud konzistentnost neudržíš (např. postava bude popírat to co už jednou tvrdila, ale pak jsi zjistil že to není ono tak jsi to změnil) tak postava bude prostě za lháře. Pokud chceš mít historii z Desky tak prostě zpočátku moc nepovídej o své historii, odbývej dotazy ostatních postav a mezitím se snaž jako hráč pojmout maximum informací o okolí kde postava měla žít. K tomu je vhodné si připravit, že byl třeba trpaslík dost dlouho nemocen (zlomená noha z dolu a hnisalo to...) a tak mimo aktuální dění... Nebo byl poslední roky jinde, nebo doloval v dolech a nezajímal se o nic kolem atd... Hranicí je jen hráčská fantazie.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Odpovědět