Tak zas jednou nějaké "chytrosti" ode mě :)
Prosím Vás, neberte to jako buzerování nebo tak. Jen Vám tady vyjadřuji názor, jak co jsem zažil, co a jak vidím, co a jak by se dalo zlepšit, popřípadě se nad tím zamyslet.
Samozřejmě neříkám, že jste špatní. Jen se snažím vám dávat tipy, jak vychytat "mouchy"
..i já mám své mouchy v reálu, nebojte se :)
Samozřejmě souhlasím s tím že smrt by bolet měla, ale .. máme tu jedno velké ALE. Prošel jsem si pár serverama a zažil Questy tam i onam. Jedná věc byla všude stejná a bylo pak vidět v daných situacích jak Dm přistupují k hráčům, k tomu co se stalo.Naylun píše:To je naprosto v pořádku. Hráči by si měli zvykat na to, že smrt bolí, nebudou se do ní tak často vrhat. Nebezpečné Q budou opravdu nebezpečné a ne jen zábavné povyražení pro skupinu postav bez možných následků. Na druhou stranu uznávám, že XP odměny jsou v kontextu spíše směšné nebo symbolické a pravděpdoobně začnu dávat vyšší.Nalk píše:1) Umírání - bývalo dobrým zvykem umožnit ve většině případů oživení bez ztráty XP (a nyní by se to dalo rozšířit na "zhebnitus" - posmrtné postihy) - jistě bylo nutné nějak rozumně RP odehrát, ale obvykle se trošku "přivřelo oko" a nějak se to uhrálo. V poslední době jsou questy sice "realističtější", ale hráče docela demoralizuje, že jsou oživeni systémově, ztratí XP, mívají postihy atd. Ono sice přece nejde o expy, ale o zážitek, ale přecijen zamrzí, když ztratíte někde díky oživení třeba 5000 XP a DM vám pak za skvělou procítěnou hru dá 500 XP.
Máme tu několik faktů, které smrt způsobí a ve většině případech to není vina hráčů. Nechci ani říkat vina Dm, i když částečně ale ano. Protože Dm je ten, který to "divadlo" (quest) režíruje (vytváří):
1. Vytíženost serverů (xy hráčů, poházené věci na zemi, rozjeté jiné Q - s tím spjaté další věci co zatěžuji server)
2. Připojení daných hráčů (někdo lepší internet, někdo horší, někdo toho stáhl více a už ho má pomalejší atd)
3. Mašiny daných hráčů (někdo má nadupanou mašinu a jede jak hodinky, někdo méně a má tak větší problémy, někdo má problémy s grafikou - však víme, ne každé se líbí, že na ní jedete nwn, když by zvládla daleko více :D )
4. Nepředvítalné situace (Správci připojení vám zpomalí internet z důvodu svého výpadku, bydlíte na vesnici, je buřina a tak se vám připojení zpomalí ba dokonce vám vypadává, zapne se vám něco v pc - antiwir, cokoliv co vám v danou chvíli způsobí menší výkon atd atd)
5. V neposlední řadě kombinace výše zmíněných bodů ..
->->->
..no a tohle nám pak způsobuje situace jako: ..ha nepřítel, lag lag lag, smrt (ou néé, naštvanej výraz před monitorem) .. není nic horšího než když umřete ne svoji vinou, ale vinou lagů a že to tak většinou bývá ( *posteskne si* kolikrát já už tak umřel *zazubil se* ) .. A k řešení daného problému: člověk umře vinou něčeho výše zmíněného a ztratí expy, je naštvanej a jeho hra už pak není "tak dobrá" .. ano byl zvednut dm, ale ztratil expíky .. na konci nějaké dostane, ale nevykompenzuje mu to - tohle se hráčovi stane cca tak 3x a pak přestává mít zájem o Q, pže vlastně co mu to přináší? Požitek ze hry? Ne, umře díky lagům .. atmosféra předtím dobrá, ale pak umře,nesmyslně, je naštvanej a už si dále hru neužívá.
…...setkal jsem se už s případy kdy prostě Dm je reslo bez ztráty .. a to mi věřte, ta hra pak co následuje je daleko jinačí -> !!pozor!! NEŘÍKÁM: umřu si a dm si mě ressne, pohoda, nemám co ztratit, nalítnu tam jak barbar .. -> ale mluvím o situacích kdy Dm "nezvládl akci" -> a teď pánové ruku na srdce, že těch situací někdy je, jen si to musíme přiznat (neDmkoval jsem, ale Cskoval jsem, na jednom serveru něco jako před postem Dm - úžasně jsem se u toho naučil tohle, jak co dělat, aby to nebylo pro hráče smrtelné).
Zpátky abych se tedy vrátil, někdy kdy to byl fakt masakr tak Dm reslo bez sebemenších debat .. jindy kdy Dm pochybovalo, tak se to resnutí odehrálo v Rp rovine, Dm videlo snaho, a reslo bez ztráty .. ale znám i případy kdy Dm boostne válečníky v místnosti (například hodí předtuchy apod), pak skupina otevře dveře, šíleně se to zalaguje, stojej ve flatu a válečníci je umlátej a Dm? To se od toho distancuje, nakonec se k tomu vyjádří se slovy: "dali jste daleko silnejsi npc bez skrabnuti, hold je to vase chyba ze tyto npc, slabsi npc, jste nedali a chcipli" -> krásná ukázka toho jak to Dm nezvládlo a ještě si to nechtělo přiznat.
Takže po shrnutí, můj názor na tohle je takový, že by se mělo ressovat bez ztráty expíků, ale samozřejmě s rozvahou. Jako Dm prostě vidíte jak se kdo chová, jak skupina postupuje a pokad je obezřetná, tak k tomu musíte i tak přistoupit, pardon, měli byste tedy, v rámci slušnosti, uvědomnění, že asi nechybovali oni, ale závada mohla být v nějakém bodě, výše zmíněném.
K tomuhle jen radu pro Dm:Naylun píše:Náladovost NPC a různé situace a postoje jsou normální. Důležité je, aby se NPC držela svých základů a základních povahových a demografických rysů (paladin se chová paladinsky, beduín beduínsky, půlork půloksky...). To se myslím +- daří a prostě nikdy není možné dosáhnout toho, že 2 DM zahrajoéu něco stejně. Tady bys musel uvést konkrétní příklad a DMka, aby si z toho mohla něco vzít.Nalk píše:Dodatek k bodu 2 - hraní za důležitá NPC - je až s podivem, že některá důležitá NPC (např. Nargien, vůdce Oázy apod.) mají často velmi odlišné charaktery, když je hraje jiné DM. Samozřejmě je pochopitelné, že každé DM hraje dotyčné NPC trošku jinak, dotyčné NPC může být nějak ovlivněno nějakým dějem událostí, ale spíš by se dalo očekávat, že se ona význačná NPC budou chovat tak nějak.… v určitém drobném rozmezí odchylek a nebudou se při změně DM chovat takřka jinak.
..je dobré si na foru založit něco typu: "Chování npc" a každé podtéma pojmenovat daným npc - do něho pak vepsat základní chování tohodle npc, jak smýšlí a tak. Samozřejmě, jiný den, jiná nálada. I npc se dějí události, které je "narušuji/rozrušují", ale i tak nějaký základy jsou těch npc a je dobrý je mít na očích. Dm když pak dělá nějakou akci, tak nahlédne do příslušného podtématu, koukne na dané npc, 2x-3x si to pročte, udělá si obrázek a hned ta hra vypadá jinak, daleko lépe. Postupné razantnější změny daného npc se pak dají v příslušném podtématu doplňovat.
Prosím Vás, nehážejte "špínu" na Wb hned. Vy jste tým (Wb + Dm) .. to že někde něco není, pravděpodobně je chyba už u zrodu tohodle modulu. (není to myšleno nijak zle Labire na tebe teď)Naylun píše:S reáliemi je na tom EQ obecně špatně, proto bych byl rád, že se vůbec nějaká šlechta objevila, i dkyž pozdě. (IC tam samozřejmě byla vždy). Je to chyba WB, ne naše, ym se ji snažíme jen dohánět.Nalk píše:2) Reálie - NPC - kolem questu se šlechtou se objevilo mnoho otázek, odkaď se ta šlechta, tak najednou vzala? Přecijen každé království je v zákonících nějak rozděleno a jednotlivá léna mají podle všeho pod palcem jistá NPC, takže kde se vzala šlechta? A jaktože nikdo o některých význačných šlechticích nikdy předtím ani neslyšel (rod Amongor - omlouvám se za případné zkomolení - jakožto jeden z nejstarších a nejvznešenějších v Tirianu). Možná by se hodilo, někam umístit takovéhle reálie - i když možná proto sháníte kronikáře.
Tedy nevím jak tento modul vznikl, každej modul když vzniká tak je vyjímečnej i ten jeho vznik. Ale vždy se najdou nějaké "mouchy" .. je zcela zbytečné říkat to on zapomněl na to či ono.
Udám příklad: Jedeme s chlapama na vejlet. Jeden to celkově naplánuje co a jak, ostatní přikývnou a jede se. Pár chlapů má na starost to či ono. Pak večer táboříme a najednou zjistíme, že nemáme pánvičku. A Honza hned že jako Pepik nic neříkal. Jasný, Pepík totiž zapomněl. Hned je "moucha" na světě (pepik se teď cejtí debilně že to zapomněl a ostatní mu to dali za vinu, byť to nemysleli tak vážně, prostě to vyslovili a to stačí, dobrá nálada lehce opadne). Tohle zažijete párkrát a pak ta situace vypadá už jinak ->->-> Honza zapomene pánev. Honzo vytáhni pánev, dem to orestovat. Hej co, pánev? Žádnou nemám. Ty ji nemáš? Aha .. tak co teď .. hned se vymyslí jak to udělat jinak, když pánev není .. -> a hned odpadá to, že si někdo někomu něco dává za vinu, a pak je třebas i "lehce zkaženej" večer. -> Co tím chci říci, neházejte vinu na někoho jiného, vždyt je to jedno kdo to zapříčinil. Hlavní je to přece vyřešit. Takže přeskočme "bod o vině" a rovnou daný problém řešme.
EDIT: Opraveno jedno slovo, přepsáno tedy.
Omlouvám jsem, tím slovem jsem tomu chtěl dát razantnost. Netušil jsem, že nahlížeta na to tak přísně. Můj pohled je díky dnešní době dosti zkreslený ohledně toho co sprostý vlastně je a není. Když tak jdu po ulici a poslouchám jak se všichni vyjadřují.
EDIT 2 To Nalkanar: Nedávám za vinu Dmkům lagy. Ale poukazuji, že Dm s tím mají počítat. Protože právě oni utvářejí tu hru (Q).. Když se vytváří film, taky se musí počítat s tím, že dojde páska (tedy v dnešní době se spíše jedná o harddisk), že s enatáčení prodlouží, že bude potřeba více jídla z Cateringu, neboť lidé při delším antáčení mají větší hlad atd atd. .. a propo i Dm musí počítat s tím, že někomu se to vskutku zalaguje a může kvůli tomu zemřít - to pak ale není zábava. (umřít kvůli lagu, neboť Dm si neohlídalo kolik npc, jak naboostit atd) - být Dm není lehký, hlavně není lehké si pohlídat tyto různé aspekty. Proto klobouk dolů před těma, kteří zvládaj.