Znovu pár věcí k DM týmu

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Necrooo
Příspěvky: 12
Registrován: 17. 3. 2011 1.59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Necrooo »

EDIT Naylun: Smazáno pro porušení pravidel fóra - hrubé výrazivo. Příspěvek vrácen autorovi v PM.

Tak zas jednou nějaké "chytrosti" ode mě :)
Prosím Vás, neberte to jako buzerování nebo tak. Jen Vám tady vyjadřuji názor, jak co jsem zažil, co a jak vidím, co a jak by se dalo zlepšit, popřípadě se nad tím zamyslet.
Samozřejmě neříkám, že jste špatní. Jen se snažím vám dávat tipy, jak vychytat "mouchy"
..i já mám své mouchy v reálu, nebojte se :)
Naylun píše:
Nalk píše:1) Umírání - bývalo dobrým zvykem umožnit ve většině případů oživení bez ztráty XP (a nyní by se to dalo rozšířit na "zhebnitus" - posmrtné postihy) - jistě bylo nutné nějak rozumně RP odehrát, ale obvykle se trošku "přivřelo oko" a nějak se to uhrálo. V poslední době jsou questy sice "realističtější", ale hráče docela demoralizuje, že jsou oživeni systémově, ztratí XP, mívají postihy atd. Ono sice přece nejde o expy, ale o zážitek, ale přecijen zamrzí, když ztratíte někde díky oživení třeba 5000 XP a DM vám pak za skvělou procítěnou hru dá 500 XP.
To je naprosto v pořádku. Hráči by si měli zvykat na to, že smrt bolí, nebudou se do ní tak často vrhat. Nebezpečné Q budou opravdu nebezpečné a ne jen zábavné povyražení pro skupinu postav bez možných následků. Na druhou stranu uznávám, že XP odměny jsou v kontextu spíše směšné nebo symbolické a pravděpdoobně začnu dávat vyšší.
Samozřejmě souhlasím s tím že smrt by bolet měla, ale .. máme tu jedno velké ALE. Prošel jsem si pár serverama a zažil Questy tam i onam. Jedná věc byla všude stejná a bylo pak vidět v daných situacích jak Dm přistupují k hráčům, k tomu co se stalo.
Máme tu několik faktů, které smrt způsobí a ve většině případech to není vina hráčů. Nechci ani říkat vina Dm, i když částečně ale ano. Protože Dm je ten, který to "divadlo" (quest) režíruje (vytváří):
1. Vytíženost serverů (xy hráčů, poházené věci na zemi, rozjeté jiné Q - s tím spjaté další věci co zatěžuji server)
2. Připojení daných hráčů (někdo lepší internet, někdo horší, někdo toho stáhl více a už ho má pomalejší atd)
3. Mašiny daných hráčů (někdo má nadupanou mašinu a jede jak hodinky, někdo méně a má tak větší problémy, někdo má problémy s grafikou - však víme, ne každé se líbí, že na ní jedete nwn, když by zvládla daleko více :D )
4. Nepředvítalné situace (Správci připojení vám zpomalí internet z důvodu svého výpadku, bydlíte na vesnici, je buřina a tak se vám připojení zpomalí ba dokonce vám vypadává, zapne se vám něco v pc - antiwir, cokoliv co vám v danou chvíli způsobí menší výkon atd atd)
5. V neposlední řadě kombinace výše zmíněných bodů ..
->->->
..no a tohle nám pak způsobuje situace jako: ..ha nepřítel, lag lag lag, smrt (ou néé, naštvanej výraz před monitorem) .. není nic horšího než když umřete ne svoji vinou, ale vinou lagů a že to tak většinou bývá ( *posteskne si* kolikrát já už tak umřel *zazubil se* ) .. A k řešení daného problému: člověk umře vinou něčeho výše zmíněného a ztratí expy, je naštvanej a jeho hra už pak není "tak dobrá" .. ano byl zvednut dm, ale ztratil expíky .. na konci nějaké dostane, ale nevykompenzuje mu to - tohle se hráčovi stane cca tak 3x a pak přestává mít zájem o Q, pže vlastně co mu to přináší? Požitek ze hry? Ne, umře díky lagům .. atmosféra předtím dobrá, ale pak umře,nesmyslně, je naštvanej a už si dále hru neužívá.
…...setkal jsem se už s případy kdy prostě Dm je reslo bez ztráty .. a to mi věřte, ta hra pak co následuje je daleko jinačí -> !!pozor!! NEŘÍKÁM: umřu si a dm si mě ressne, pohoda, nemám co ztratit, nalítnu tam jak barbar .. -> ale mluvím o situacích kdy Dm "nezvládl akci" -> a teď pánové ruku na srdce, že těch situací někdy je, jen si to musíme přiznat (neDmkoval jsem, ale Cskoval jsem, na jednom serveru něco jako před postem Dm - úžasně jsem se u toho naučil tohle, jak co dělat, aby to nebylo pro hráče smrtelné).
Zpátky abych se tedy vrátil, někdy kdy to byl fakt masakr tak Dm reslo bez sebemenších debat .. jindy kdy Dm pochybovalo, tak se to resnutí odehrálo v Rp rovine, Dm videlo snaho, a reslo bez ztráty .. ale znám i případy kdy Dm boostne válečníky v místnosti (například hodí předtuchy apod), pak skupina otevře dveře, šíleně se to zalaguje, stojej ve flatu a válečníci je umlátej a Dm? To se od toho distancuje, nakonec se k tomu vyjádří se slovy: "dali jste daleko silnejsi npc bez skrabnuti, hold je to vase chyba ze tyto npc, slabsi npc, jste nedali a chcipli" -> krásná ukázka toho jak to Dm nezvládlo a ještě si to nechtělo přiznat.
Takže po shrnutí, můj názor na tohle je takový, že by se mělo ressovat bez ztráty expíků, ale samozřejmě s rozvahou. Jako Dm prostě vidíte jak se kdo chová, jak skupina postupuje a pokad je obezřetná, tak k tomu musíte i tak přistoupit, pardon, měli byste tedy, v rámci slušnosti, uvědomnění, že asi nechybovali oni, ale závada mohla být v nějakém bodě, výše zmíněném.
Naylun píše:
Nalk píše:Dodatek k bodu 2 - hraní za důležitá NPC - je až s podivem, že některá důležitá NPC (např. Nargien, vůdce Oázy apod.) mají často velmi odlišné charaktery, když je hraje jiné DM. Samozřejmě je pochopitelné, že každé DM hraje dotyčné NPC trošku jinak, dotyčné NPC může být nějak ovlivněno nějakým dějem událostí, ale spíš by se dalo očekávat, že se ona význačná NPC budou chovat tak nějak.… v určitém drobném rozmezí odchylek a nebudou se při změně DM chovat takřka jinak.
Náladovost NPC a různé situace a postoje jsou normální. Důležité je, aby se NPC držela svých základů a základních povahových a demografických rysů (paladin se chová paladinsky, beduín beduínsky, půlork půloksky...). To se myslím +- daří a prostě nikdy není možné dosáhnout toho, že 2 DM zahrajoéu něco stejně. Tady bys musel uvést konkrétní příklad a DMka, aby si z toho mohla něco vzít.
K tomuhle jen radu pro Dm:
..je dobré si na foru založit něco typu: "Chování npc" a každé podtéma pojmenovat daným npc - do něho pak vepsat základní chování tohodle npc, jak smýšlí a tak. Samozřejmě, jiný den, jiná nálada. I npc se dějí události, které je "narušuji/rozrušují", ale i tak nějaký základy jsou těch npc a je dobrý je mít na očích. Dm když pak dělá nějakou akci, tak nahlédne do příslušného podtématu, koukne na dané npc, 2x-3x si to pročte, udělá si obrázek a hned ta hra vypadá jinak, daleko lépe. Postupné razantnější změny daného npc se pak dají v příslušném podtématu doplňovat.
Naylun píše:
Nalk píše:2) Reálie - NPC - kolem questu se šlechtou se objevilo mnoho otázek, odkaď se ta šlechta, tak najednou vzala? Přecijen každé království je v zákonících nějak rozděleno a jednotlivá léna mají podle všeho pod palcem jistá NPC, takže kde se vzala šlechta? A jaktože nikdo o některých význačných šlechticích nikdy předtím ani neslyšel (rod Amongor - omlouvám se za případné zkomolení - jakožto jeden z nejstarších a nejvznešenějších v Tirianu). Možná by se hodilo, někam umístit takovéhle reálie - i když možná proto sháníte kronikáře.
S reáliemi je na tom EQ obecně špatně, proto bych byl rád, že se vůbec nějaká šlechta objevila, i dkyž pozdě. (IC tam samozřejmě byla vždy). Je to chyba WB, ne naše, ym se ji snažíme jen dohánět.
Prosím Vás, nehážejte "špínu" na Wb hned. Vy jste tým (Wb + Dm) .. to že někde něco není, pravděpodobně je chyba už u zrodu tohodle modulu. (není to myšleno nijak zle Labire na tebe teď)
Tedy nevím jak tento modul vznikl, každej modul když vzniká tak je vyjímečnej i ten jeho vznik. Ale vždy se najdou nějaké "mouchy" .. je zcela zbytečné říkat to on zapomněl na to či ono.
Udám příklad: Jedeme s chlapama na vejlet. Jeden to celkově naplánuje co a jak, ostatní přikývnou a jede se. Pár chlapů má na starost to či ono. Pak večer táboříme a najednou zjistíme, že nemáme pánvičku. A Honza hned že jako Pepik nic neříkal. Jasný, Pepík totiž zapomněl. Hned je "moucha" na světě (pepik se teď cejtí debilně že to zapomněl a ostatní mu to dali za vinu, byť to nemysleli tak vážně, prostě to vyslovili a to stačí, dobrá nálada lehce opadne). Tohle zažijete párkrát a pak ta situace vypadá už jinak ->->-> Honza zapomene pánev. Honzo vytáhni pánev, dem to orestovat. Hej co, pánev? Žádnou nemám. Ty ji nemáš? Aha .. tak co teď .. hned se vymyslí jak to udělat jinak, když pánev není .. -> a hned odpadá to, že si někdo někomu něco dává za vinu, a pak je třebas i "lehce zkaženej" večer. -> Co tím chci říci, neházejte vinu na někoho jiného, vždyt je to jedno kdo to zapříčinil. Hlavní je to přece vyřešit. Takže přeskočme "bod o vině" a rovnou daný problém řešme.

EDIT: Opraveno jedno slovo, přepsáno tedy.
Omlouvám jsem, tím slovem jsem tomu chtěl dát razantnost. Netušil jsem, že nahlížeta na to tak přísně. Můj pohled je díky dnešní době dosti zkreslený ohledně toho co sprostý vlastně je a není. Když tak jdu po ulici a poslouchám jak se všichni vyjadřují.

EDIT 2 To Nalkanar: Nedávám za vinu Dmkům lagy. Ale poukazuji, že Dm s tím mají počítat. Protože právě oni utvářejí tu hru (Q).. Když se vytváří film, taky se musí počítat s tím, že dojde páska (tedy v dnešní době se spíše jedná o harddisk), že s enatáčení prodlouží, že bude potřeba více jídla z Cateringu, neboť lidé při delším antáčení mají větší hlad atd atd. .. a propo i Dm musí počítat s tím, že někomu se to vskutku zalaguje a může kvůli tomu zemřít - to pak ale není zábava. (umřít kvůli lagu, neboť Dm si neohlídalo kolik npc, jak naboostit atd) - být Dm není lehký, hlavně není lehké si pohlídat tyto různé aspekty. Proto klobouk dolů před těma, kteří zvládaj.
Naposledy upravil(a) Necrooo dne 18. 4. 2011 20.24, celkem upraveno 2 x.
Gard Allom
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Necroo:
krom té první části, kterou jsi zajímavě rozebral (ačkoliv, dávat DMkům za vinu lagy.. nevím nevím :biggrin: ), mi příjde znatelné, že jsi na EQ teprve krátký čas.

DMs mají totiž sekce s charaktery výrazných NPC ve světě a jednají podle nich. Tedy takové je oficiální znění, ale svojí připomínku jsem zakládal na tom, že mnohdy se NPC chovali výrazně odlišně. Aneb povídali si dva Hrebogovci u vína (v podstatě ve hře) "ten Nargien je fajn chlap … na paladina... pokecali jsme si o zbraních, o vojácích a tak" … "hmm fakt? mě přišel jako strašný bručoun, málem mě hned vyhnal z kanceláře a dohoda nic moc". Pak jsem tu rozebíral beduíny, což je velmi typická skupina NPC, kteří reagovali docela zajímavě (viz. co jsem popsal já, co popsal Pavel atd.).

Ve třetí části - že DMs můžou za reálie... tady se dá jen říct, že prostě Labir na začátku svět a NPC strukturu nějak postavil a až nyní pro potřeby politicky laděných questů, se snažil tým (a vesměs to jsou samá nová DMka, krom Arta a CM) přetvořit reálie. Nebo možná rozšířit. Tu možnost bych chtěl mít i u svých snah při úpravách jisté víry.

EDIT: a zkus to příště jemněji...
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Co se týká té hlavní "Pavlovy linie" tohoto topicu, tak tam je toho tolik, že ani nevím, kde bych začal s odpovědí. Celkově si ale myslim, že Pavel je spravedlivé DM, které si na nikoho nezasedává, nikoho nechce zabíjet a vyhánět z dungeonů atd. Je jen o něco přísnější než většina ostatních a striktněji hraje realističnost situací a má tvrdší postoj k pravidlům a jejich dodržování - a je to i dobře, že na EQ někdo takový je. Za jeho akcemi není zlý úmysl ale prostě jiný přístup a názor na některé věci.

EDIT: Je tu skupinka hráčů, se kterými si Pavel nesedl - podle mě jsou to převážně hráči, kteří jsou naopak spíše volnomyšlenkáři a spor je tam prostě pochopitelný. Je tu i spousta hráčů, kterým Pavel sedl. Bohužel v diskuzích jako tato jsou zpravidla vídět spíš jen hlasy těch nespokojených.
Naposledy upravil(a) Naylun dne 19. 4. 2011 12.13, celkem upraveno 1 x.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Naylun píše:
Nepochybuji, že to myslí dobře a věří, že jedná jak nejlépe umí v zásadě se svými standardy, z nichž nesleví, na to jsem četla dost jeho příspěvků zde. A také nepochybuji, že jediný problém je v tom trochu jiném přístupu a řešení naší otázky.

Ale připomíná mi to jeden rozhovor vedený souběžně s tebou, s Artem a CM, kdy jsem po Pavlově prohlášení "Tým se na tom shodl" položila každému po ICQ otázku zhruba ve stylu "co to přesně znamená, že se tým shodl a jaký byl konkrétně tvůj názor?"
Možná si vzpomeneš alespoň na svou odpověď. Nevím, jestli jsi přeháněl, nebo byl výjimečně upřímný.
Ale za tímhle tvým příspěvkem popravdě cítím podobnou motivaci - nedivím se jí, chápu jí, ovšem tím pádem asi chápeš ty, proč se nám nelíbí.
sircervic
Příspěvky: 213
Registrován: 5. 3. 2007 22.45
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sircervic »

Necrooo píše:
Máme tu několik faktů, které smrt způsobí a ve většině případech to není vina hráčů. Nechci ani říkat vina Dm, i když částečně ale ano. Protože Dm je ten, který to "divadlo" (quest) režíruje (vytváří):
1. Vytíženost serverů (xy hráčů, poházené věci na zemi, rozjeté jiné Q - s tím spjaté další věci co zatěžuji server)
2. Připojení daných hráčů (někdo lepší internet, někdo horší, někdo toho stáhl více a už ho má pomalejší atd)
3. Mašiny daných hráčů (někdo má nadupanou mašinu a jede jak hodinky, někdo méně a má tak větší problémy, někdo má problémy s grafikou - však víme, ne každé se líbí, že na ní jedete nwn, když by zvládla daleko více :D )
4. Nepředvítalné situace (Správci připojení vám zpomalí internet z důvodu svého výpadku, bydlíte na vesnici, je buřina a tak se vám připojení zpomalí ba dokonce vám vypadává, zapne se vám něco v pc - antiwir, cokoliv co vám v danou chvíli způsobí menší výkon atd atd)
5. V neposlední řadě kombinace výše zmíněných bodů ..
->->->
Co se týče toho internetu nebo našláplý mašiny, tak to hraje hodně malou roli v umírání, na EQ se mi nikdy nestalo že bych chcíp lagem. Je jedno jestli sedim na 10 Mbit wifině až na zahradě nebo na drátu 100 Mbit. A spočítačem to taky nemá moc dělat... Nemám sice nejslabší stroj, ale nemám ani plný detaily.

Podle mě jde spíš o to skym někam vlezeš a v kolika lidech.
Čim víc lidí tim víc, byt to jsou třeba systémově malý lvly a nic nezmůžou...
… tim líp. Nejvíc jsem umřel když jsem šel někam sám nebo ve dvou.

Další věc o to skym kam jdeš... když je postava(hráč) sebevrah.. poznáš to tak že když se to vyhrotilo tak maj potřebu to hrotit dál... a pokud to jde podívat se někde někam dál za roh a ujistit se že těch NPC je tam oprvdu hodně a že dostanem na držku xD a ještě horší je když jich je víc.

Pak jsou tu další věci naco se dojíždí... mezinimi je až tatkita,hráčova blbost,podcennění situace, nějaky lagy, systém :D
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

sircervic píše:
Necrooo píše:
Máme tu několik faktů, které smrt způsobí a ve většině případech to není vina hráčů. Nechci ani říkat vina Dm, i když částečně ale ano. Protože Dm je ten, který to "divadlo" (quest) režíruje (vytváří):
1. Vytíženost serverů (xy hráčů, poházené věci na zemi, rozjeté jiné Q - s tím spjaté další věci co zatěžuji server)
2. Připojení daných hráčů (někdo lepší internet, někdo horší, někdo toho stáhl více a už ho má pomalejší atd)
3. Mašiny daných hráčů (někdo má nadupanou mašinu a jede jak hodinky, někdo méně a má tak větší problémy, někdo má problémy s grafikou - však víme, ne každé se líbí, že na ní jedete nwn, když by zvládla daleko více :D )
4. Nepředvítalné situace (Správci připojení vám zpomalí internet z důvodu svého výpadku, bydlíte na vesnici, je buřina a tak se vám připojení zpomalí ba dokonce vám vypadává, zapne se vám něco v pc - antiwir, cokoliv co vám v danou chvíli způsobí menší výkon atd atd)
5. V neposlední řadě kombinace výše zmíněných bodů ..
->->->
Ono je to i o tom, jakou postavu hraješ. Mě net na bytě někdy vypadává, NWN je natolik tolerantní, že se nevypne, ale vydrží to kouskované připojení. Problém je, že když v takovém lagu do Vana někdo nabral dispel hůlku a pak salvu několika útočních spelllů a běžných útoků, tak to Van neustál, protože oproti třeba tomu Vracasovi nemá tolik HP a není až tak drsný bojovník bez buffů. Takový mág, když lagne v momentě, kdy má seslat něco zásadního, nebo naopak utéct, před někým drsným, tak má prostě smůlu.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Necrooo
Příspěvky: 12
Registrován: 17. 3. 2011 1.59
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Necrooo »

sircervic píše:
Necrooo píše:
Máme tu několik faktů, které smrt způsobí a ve většině případech to není vina hráčů. Nechci ani říkat vina Dm, i když částečně ale ano. Protože Dm je ten, který to "divadlo" (quest) režíruje (vytváří):
1. Vytíženost serverů (xy hráčů, poházené věci na zemi, rozjeté jiné Q - s tím spjaté další věci co zatěžuji server)
2. Připojení daných hráčů (někdo lepší internet, někdo horší, někdo toho stáhl více a už ho má pomalejší atd)
3. Mašiny daných hráčů (někdo má nadupanou mašinu a jede jak hodinky, někdo méně a má tak větší problémy, někdo má problémy s grafikou - však víme, ne každé se líbí, že na ní jedete nwn, když by zvládla daleko více :D )
4. Nepředvítalné situace (Správci připojení vám zpomalí internet z důvodu svého výpadku, bydlíte na vesnici, je buřina a tak se vám připojení zpomalí ba dokonce vám vypadává, zapne se vám něco v pc - antiwir, cokoliv co vám v danou chvíli způsobí menší výkon atd atd)
5. V neposlední řadě kombinace výše zmíněných bodů ..
->->->
Co se týče toho internetu nebo našláplý mašiny, tak to hraje hodně malou roli v umírání, na EQ se mi nikdy nestalo že bych chcíp lagem. Je jedno jestli sedim na 10 Mbit wifině až na zahradě nebo na drátu 100 Mbit. A spočítačem to taky nemá moc dělat... Nemám sice nejslabší stroj, ale nemám ani plný detaily.

Podle mě jde spíš o to skym někam vlezeš a v kolika lidech.
Čim víc lidí tim víc, byt to jsou třeba systémově malý lvly a nic nezmůžou...
… tim líp. Nejvíc jsem umřel když jsem šel někam sám nebo ve dvou.

Další věc o to skym kam jdeš... když je postava(hráč) sebevrah.. poznáš to tak že když se to vyhrotilo tak maj potřebu to hrotit dál... a pokud to jde podívat se někde někam dál za roh a ujistit se že těch NPC je tam oprvdu hodně a že dostanem na držku xD a ještě horší je když jich je víc.

Pak jsou tu další věci naco se dojíždí... mezinimi je až tatkita,hráčova blbost,podcennění situace, nějaky lagy, systém :D
Proto jsem tam taky uvedl ten příklad.
Představ si skupinu. Skupina epiků. 1monk, 3wizny, 1dmg dealer a 1zlodějík. Monk otevře dveře a ted jen vidíš, jak ten monk stojí a mlátí ho 5válečníků (ne zrovna nejlehčích), monk neútočí jen stojí. A vidíš jak mu životy jedou dolů. Ono jako když za těma dveřma je 5válečníků s předtuchou, pak i další npc, nějaký kněží atd. Tak ty je přes dveře nevidíš. Pak je otevřeš a v tu chvíli se ti to naloaduje všechno. Toho dotyčného monka to nezkousla mašina. Proto taky stál ve flatu a dostal tak na"zadek" .. jinak si ty válečníky dával.
Podle mě dosti na tom záleží .. taky mapuji že když se mi něco na mašině rozjede, že se mi chvílemi začne kousat nwn a teď si vem když jdeš dung a stane se ti to při bitvě.
PS. Neřeším lidi kteří maj sebevražedné sklony, když jo, tak ať si umíraj. Řeším ty co taktizují a pak umírají protože Dm neodhadli situaci, bohužel takových případů je dost. Ale tím neříkám že Dm dělají jen chyby. Je taky samozřejmě mnoho věcí které se jim vyvedou a jen tak dál :shades:
Gard Allom
Uživatelský avatar
hemendo
Příspěvky: 522
Registrován: 5. 5. 2009 15.18

Příspěvek od hemendo »

Mám pocit, že tohle už taky patří do jiného téma... :smile:
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

AD Lagy a sytémové příčiny smrti - Stane se. Je to na DM, které to řeší, zda uzná za vhodné nějak takovou situaci ošetřit.
Braenn píše:Ale připomíná mi to jeden rozhovor vedený souběžně s tebou, s Artem a CM, kdy jsem po Pavlově prohlášení "Tým se na tom shodl" položila každému po ICQ otázku zhruba ve stylu "co to přesně znamená, že se tým shodl a jaký byl konkrétně tvůj názor?"
Možná si vzpomeneš alespoň na svou odpověď. Nevím, jestli jsi přeháněl, nebo byl výjimečně upřímný.
Ale za tímhle tvým příspěvkem popravdě cítím podobnou motivaci - nedivím se jí, chápu jí, ovšem tím pádem asi chápeš ty, proč se nám nelíbí.
To, že se tým na něčem dohodne znamená, že se daná věc řešila na úrovni týmu (mluvilo do toho několik DM, nebylo to jen na jednom) a výsledkem je ono rozhodnutí. Kdo byl pro a kdo proti je irelevantní a toto vyjádření nic víc, než co jsem psal, neříká (tedy ani to, že je stanovisko jednomyslné).
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Myrpa
Příspěvky: 208
Registrován: 25. 2. 2010 15.34

Příspěvek od Myrpa »

Že umíš příspěvky okomentovat už víme. Že oceníš pěknou formu také. Ale mohl bys nám předvést, že umíš pochopit obsah a poselství. A nejradši bych to viděl ve hře. Na foru nám to moc nedá.

Jestli jsi přišel mezi DMka se svou novou vizí a svým přístupem "kouzelná mluvící zeď", který vidíme tady (ochoten nad vším otevřeně diskutovat, ustoupit skoro nikoliv), tak tam podle mě musíš být za křena. Koho baví se pořád nad něčím dohadovat, přít, argumentovat, když má (jako my tady) pramalou naději na to, že to k něčemu povede? Já bych s tebou pracovat v kolektivu nechtěl.

A diskuze je zpět ve starých kolejích, že?
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Pavle... udělej, co se žádá... shrň, co máš shrnout.. předveď že jsi víc než jen ta magická zeď... bo jinak tohle nemá cenu.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Myrpa píše:Že umíš příspěvky okomentovat už víme. Že oceníš pěknou formu také. Ale mohl bys nám předvést, že umíš pochopit obsah a poselství. A nejradši bych to viděl ve hře. Na foru nám to moc nedá.

Jestli jsi přišel mezi DMka se svou novou vizí a svým přístupem "kouzelná mluvící zeď", který vidíme tady (ochoten nad vším otevřeně diskutovat, ustoupit skoro nikoliv), tak tam podle mě musíš být za křena. Koho baví se pořád nad něčím dohadovat, přít, argumentovat, když má (jako my tady) pramalou naději na to, že to k něčemu povede? Já bych s tebou pracovat v kolektivu nechtěl.

A diskuze je zpět ve starých kolejích, že?
Předveď, že jsi pochopil, co jsem psal já. Udělej shrnutí, které se chtělo ode mne a já ho chtěl od vás.
Nalk píše:Pavle... udělej, co se žádá... shrň, co máš shrnout.. předveď že jsi víc než jen ta magická zeď... bo jinak tohle nemá cenu.
Udělám. Až budu mít víc času (dnes to nebude). Klidně začni a napiš shrnutí mých příspěvků. Rád bych věděl, zda chápeš co jsem psal nebo ne.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Pavel: nebudu ti nic nadále prokazovat... shrnul jsem velmi stručně, co jsi napsal.… ve výsledku odmítám dál vést jakoukoliv komunikaci, než z tvé strany bude vůbec zdání nějakého chápání toho, co jsem napsal já, případně ostatní...
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Pavel Urban píše:
Braenn píše:Ale připomíná mi to jeden rozhovor vedený souběžně s tebou, s Artem a CM, kdy jsem po Pavlově prohlášení "Tým se na tom shodl" položila každému po ICQ otázku zhruba ve stylu "co to přesně znamená, že se tým shodl a jaký byl konkrétně tvůj názor?"
Možná si vzpomeneš alespoň na svou odpověď. Nevím, jestli jsi přeháněl, nebo byl výjimečně upřímný.
Ale za tímhle tvým příspěvkem popravdě cítím podobnou motivaci - nedivím se jí, chápu jí, ovšem tím pádem asi chápeš ty, proč se nám nelíbí.
To, že se tým na něčem dohodne znamená, že se daná věc řešila na úrovni týmu (mluvilo do toho několik DM, nebylo to jen na jednom) a výsledkem je ono rozhodnutí. Kdo byl pro a kdo proti je irelevantní a toto vyjádření nic víc, než co jsem psal, neříká (tedy ani to, že je stanovisko jednomyslné).
No, Pavle, ten příspěvek je psaný Naylunovi. Z nějakého důvodu, nepočítám ten, že opakovat něco tobě je jako bušit hlavou do zdi. Jo a taky pro ty ostatní dva výše zmíněné, kteří mi sdělili ten svůj "názor", který byl, kupodivu, 3x zcela až spíše odlišný od toho, na čem se podle tebe shodl tým.

Ale to píšu zbytečně, přes tvůj krunýř pravdy a dobrého úmyslu nepronikne nic a nikdo, takže - nebylo to adresováno tobě. :smile:
Naposledy upravil(a) Braenn dne 19. 4. 2011 19.35, celkem upraveno 2 x.
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Braenn píše:
Naylun píše:
Nepochybuji, že to myslí dobře a věří, že jedná jak nejlépe umí v zásadě se svými standardy, z nichž nesleví, na to jsem četla dost jeho příspěvků zde. A také nepochybuji, že jediný problém je v tom trochu jiném přístupu a řešení naší otázky.

Ale připomíná mi to jeden rozhovor vedený souběžně s tebou, s Artem a CM, kdy jsem po Pavlově prohlášení "Tým se na tom shodl" položila každému po ICQ otázku zhruba ve stylu "co to přesně znamená, že se tým shodl a jaký byl konkrétně tvůj názor?"
Možná si vzpomeneš alespoň na svou odpověď. Nevím, jestli jsi přeháněl, nebo byl výjimečně upřímný.
Ale za tímhle tvým příspěvkem popravdě cítím podobnou motivaci - nedivím se jí, chápu jí, ovšem tím pádem asi chápeš ty, proč se nám nelíbí.
Nepamatuju se, co to přesně bylo, ale obecně je snad jasné, že když jsou v týmu různí lidé, tak mají někdy na nějakou věc různé názory a výsledné rozhodnutí je nemusí nutně reprezentovat. Pravdou pak samozřejmě je, že spojení "tým se shodl" není moc přesné a asi yb bylo lepší používat "tým rozhodl", ale to už je kosmetika. Ten svůj příspěvek tady jsem myslel vážně. Tvůj problém sice neřeší, ale v to jsem ani nedoufal, chtěl jsem jen prostě říct, co si o tom obecně myslim já, třeba to někomu pomůže, třeba ne *pokrčí rameny*
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Pak je nejspíš jen problém v mém naivním ponětí o významu "hlasování" a je jedno, jestli se tým rozhodl nebo shodl.

Nebyla by lepší formulace Pavel se rozhodl? Přijde mi taková - jak to rádi říkáte - transparentnější a víc pravdivá? :biggrin:
Myrpa
Příspěvky: 208
Registrován: 25. 2. 2010 15.34

Příspěvek od Myrpa »

Pavel Urban píše:Předveď, že jsi pochopil, co jsem psal já. Udělej shrnutí, které se chtělo ode mne a já ho chtěl od vás.
Tak jo, taková asociace z hlavy.
Chceš aby:
- hráči respektovali a dodržovali pravidla
- respektovali DM status (vlastně 1.pravidlo)
- vždy vyargumentovávali, proč by něco mělo být jinak, než jak to vidíš ty
- systém měl vždy přednost (odpozorováno spíš z tvé hry za Dina - taky pravidlo)
- hráči v dungeonech postupovali podle Naylunova návodu z tohoto tématu
- hráli s DM nápaditěji, daleko nápaditěji, než prosté útok, zásah, igms
- nechodili na questy kvůli exp odměnám (bych rád znal jednoho hráče, který toto zamýšlí)
- nečekali úspěchy jen na základě snahy
- se snažili daleko víc přijít na správné řešení
- se snažili hrát realisticky a přijímat realitu světa
- nehráli ani negativní, ani pozitivní metagame
- komunikovali na foru pěknou formou (hezčí, než Myrpa - to chtějí asi všichni, krom Myrpy, kterému se zdá, že forma u některých čtenářů občas přebije obsah, proto poslední dobou hodně zjednodušuje, aby obsah co nejvíc obnažil a zkusil ho do některých dostat zase jiným stylem, než se o to snaží většina)
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Co jsem z diskuze pochpil já, co je mi vyčítáno:

1) neadekvátní reakce NPC vzhledem k PC a jejich zásluhám, nekontinuita
2) různorodost NPC přesahující uvěřitelnost + s tím spojené Q/situace
3) obtížnost/neřešitelnost Q + zapojení vlastního PC
4) příliš agresivní jednání NPC + zabíjení PC namísto alternativních řešení + nulové odměny za hru PC
5) nepřínosné DM zásahy + snaha vše ve hře řídit
6) nedodávání dostatečné motivace hráčům k řešení Q
7) příliš vysoké nároky na pozice ve světě + jejich nedostatečné nabízení
8) neudělování PC odměn, adekvátních k nebezpečí, které podstupují, neposkytování hráčům/postavám dostatečných pozitiv
9) zaujatost vůči Braenn a hráčům okolo ní + angažování se coby DM v rozhodování věcí, kde je zapojená či v kofliktu moje postava
10) neovlivnitelnost názory hráčů + nezamýšlení se nad nimi + žádný posun ve vlastním názoru

Původně jsem to měl o dost více rozepsané (a nebyl jsem zdaleka u konce), ale myslím si, že to takto bude asi lepší. Myrpovo rozepsání nebudu zatím komentovat pro případ, že by ještě někdo z účastníků napsal něco svého.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Ghost
Příspěvky: 767
Registrován: 22. 2. 2006 14.20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ghost »

Zkusím si o víkendu najít čas a sepsat to taky.
Bratrstvo zabanovaných!
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2560
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Jen pár zajímavostí, co mě napadlo... možno přidat vlastně do reálií, protože se jedná o příkladnou hru jistého hráče/DM:

Postava v plnoplátové zbroji dokáže utíkat až pět lokací, teoreticky vlastně sedm, protože pouštní lokace jsou hodně velké.
Postava s *mečem v krku* ztrácí jen asi 10% HP a je schopna útěku.
Postava může radikálně změnit charakter, pokračovat v CvC apod. dokud si nedá permku, kterou jí může dát vlastně jen hráč.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Odpovědět