K rozdělení bych dodal, že je to dělení z pohledu "DM má Q, do kterého chce zapojit hráče", s kterým (dle mých "zkušeností" hráče i DS) souhlasím.DenGrasse (překopírováno z fóra Thalie) píše:To souvisí s tím, co si hráči od hry slibují.
skupina 1) interaktivní hráči: pro ty jsou questy v podstatě určeny, zajímají se o dění ve světě, o interakci s ním; jsou nadšeni, když se mohou setkat s významným NPC, nebo dokonce se můžou zapojit do světa
skupina 2) RP extremeři - říkám jim exhibicionisti; pro ně je hlavní strhávat na sebe pozornost za jakoukoli cenu. spolehlivě zazdí jakýkoli quest nebo dění ve světě jen proto, aby se mohli se svou postavičkou blýsknout; o to hůře že zpočátku klamou tělem a projevují zájem o interakci, kterou ale pootřebují jen k získání publika. svět sám je vůbec nezajímá a jeho omezení pro exhibicionismus považují za škodlivá.
skupina 3) tišouni - svět je moc nezajímá, hledají shard, kde si můžou odpočinout od reality, pozabíjet pár potvor nebo vidět něco zajímavého nebo někoho zajímavého potkat. questem je nezaujmeš, nemají čas, ale ani ničemu neškodí. svět je zajímá jen okrajově, vlastně můžou hrát kdekoli kde je nikdo neotravuje.
skupina 4) egaři - snaží se vylisovat svou postavičku na max. výkon, aby si dokazovali jak jsou (ne postava ale oni sami jako hráči) tvrdí, dobří atd. do questu se zapojí pokud podporuje tuto jejich potřebu; jakýkoli nepříznivý dopad je spolehlivě odpudí. mnohdy už jeho představa. svět je v podstatě nezajímá, chtějí ho mít nastavený tak aby sloužil jejich potřebám.
někteří hráči stojí samozřejmě na pomezí skupin podle času, vývoje v reálném větě nebo inspirace okolím.
Vezmeme-li v úvahu, že DM se rekrutují z řad hráčů, tak jak říkal Newton, Isaac - jablko nepadá daleko od stromu. A příklady "přístupů" DM ke hře/hráčům pak korelují s tím, z jaké skupinky hráčů vzešli.