To je jen technický detail.photter píše:i 500 přehodíš dvacítkou, spíš asi redukci
Pojednanie o GS
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
kurva, co se to se mnou děje, konstruktivní příspěvek do prskavčí debaty, nějak nejsem ve svý kůži asi
no, když už sem začal...my tajemný lučištníci ovládáme něco, co se jmenuje seeker arrow a trefí dycky, takový ubohosti jako AC nás moc netankujou
a zranění z toho je magical, takže jestli má to útočiště chránit i přede mnou (a před čim jiným by mělo chránit, že), bude muset bejt napsaný pěkně mazaně 

no, když už sem začal...my tajemný lučištníci ovládáme něco, co se jmenuje seeker arrow a trefí dycky, takový ubohosti jako AC nás moc netankujou


útočiště nebude chránit když bude takhle udělaný
pokud mam partu, budu je vždycky supportovat, abysme mohli vyhrát, nahození útočiště by v tomhle případě znamenalo vyřazení sebe z boje, což je ta největší ptákovina co můžu udělat
mágovi se může stát, že nepřátel bude moc, a tak by nemoh supportovat, protože by ho ubili - tohle je nejlepší řešit pomocí boostu s redukcí (nebo teda buildu mága, jak někdo radil
) a drhánim do lepší pozice, případně invi, která ale padne okamžitě jak se zapojíte zpátky (stejně jako GS, na to se GS v žádnym případě neplácá, dyť je to kouzlo osmýho kruhu), ale opět největší ptákovina v takový situaci je zakouzlit na sebe paralýzu v podobě takovýho útočiště - nejenže pomře vaše družina, který nebudete moct pomoci, ale pak taky vy, jakmile vám to vyprchá
Pro mě je to ekvivalentní zrušení taková úprava no.
pokud mam partu, budu je vždycky supportovat, abysme mohli vyhrát, nahození útočiště by v tomhle případě znamenalo vyřazení sebe z boje, což je ta největší ptákovina co můžu udělat
mágovi se může stát, že nepřátel bude moc, a tak by nemoh supportovat, protože by ho ubili - tohle je nejlepší řešit pomocí boostu s redukcí (nebo teda buildu mága, jak někdo radil

Pro mě je to ekvivalentní zrušení taková úprava no.
a/ to ma hodne daleko k nezranitelnosticybermisa píše:No neco jako co zbyde postave, pokud porusi vylepsenou neviditelnost, jen s tim, ze by se sance, ze utocnik mine zvysila na 100%.
b/domnívam se, ze maximum je 50%
nezranitelnost (skoro) se udela imunitama to je jasny jako, ale jestli to GS chcete takhle... no nevim, myslim, ze aspon ja ho urco nepouziju, a myslim ze ani nikdo jinej (pokud neni hloupej)
No prave tim maximem si nejsem jisty … Kazdoapdne ja to nemyslel jako nezarnitelnost, ale jen misto toho AC 500, tady totiz 20 nepomuzekolja píše:a/ to ma hodne daleko k nezranitelnosticybermisa píše:No neco jako co zbyde postave, pokud porusi vylepsenou neviditelnost, jen s tim, ze by se sance, ze utocnik mine zvysila na 100%.
b/domnívam se, ze maximum je 50%
nezranitelnost (skoro) se udela imunitama to je jasny jako, ale jestli to GS chcete takhle... no nevim, myslim, ze aspon ja ho urco nepouziju, a myslim ze ani nikdo jinej (pokud neni hloupej)

-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
jj, tak to je
normálně je maximum 50% ale možná to de nějak udělat na 100%
otazka je, co potom bude "silnější" jestli "100% miss" nebo "always hit" (seeker arrow)
navíc concealment neznamená, že de 50% vedle, něco se tam hází a pokud má postava "blind fight", má reroll
a to sme eště neřešili sneaky
mám skoro dojem, že to udělat nepude...ale kdoví, Labir je kouzelník
normálně je maximum 50% ale možná to de nějak udělat na 100%
otazka je, co potom bude "silnější" jestli "100% miss" nebo "always hit" (seeker arrow)
navíc concealment neznamená, že de 50% vedle, něco se tam hází a pokud má postava "blind fight", má reroll
a to sme eště neřešili sneaky

mám skoro dojem, že to udělat nepude...ale kdoví, Labir je kouzelník

kdyz sme u tech AA. Znovu, z logickeho hlediska Seeker arrow nema trefit do GS. On ani nema davat magical dmg. A co si budem vykladat, bylo by to lepsi, protoze seeker v NWN je vylozene dobry jen a pouze k RP ucelum a stejne mi to DM nikdy neuznavali. Sebere to cely round, vypada to trochu trapne a ten dmg je, no zertovny.
Pasti s kouzlama mi prijdou strasny, ale uvidime co to udela pro hru. Co by ale melo byt, je Imbued Arrow. A to ze AA muze jednou za den vystrelit sip, kterej sam ocaruje nejakym kouzlem. To se pak sesle pri vystreleni sipu, kdyz se trefi. NA tim bych zapremyslel. Kdyz to vidim, mozna by to nemuselo byt ani tak strasne slozity
Pasti s kouzlama mi prijdou strasny, ale uvidime co to udela pro hru. Co by ale melo byt, je Imbued Arrow. A to ze AA muze jednou za den vystrelit sip, kterej sam ocaruje nejakym kouzlem. To se pak sesle pri vystreleni sipu, kdyz se trefi. NA tim bych zapremyslel. Kdyz to vidim, mozna by to nemuselo byt ani tak strasne slozity
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
A teď trochu logickejch sporů nad kterejma radno nepřemejšlet:
jestli by podle logiky měl seeker arrow prostřelit do GS tak jak je teď, je sporný, protože je to magickej šíp a možná by moh cestovat mezi sférama, podmínkou je ovšem, že by střelec musel vidět do tý sféry (TS)
tak jak to je teď se netrefí v žádnym případě, nevystřelí, protože to engine nedovolí
protože je to magickej šíp, měl by imho ignorovat concealment, ale jak to tak vidim, tak interpretace NWN je možná i taková, že šance *miss* se aplikuje, kdykoliv by se útočník trefil - tak to by mě i zajímalo jak to funguje, myslim, že zejtra to zkusim :)
největší concealment je 50%, takže následující úvahy jsou už hypotetický:
v současnym pojetí GS (tj. takovym jakym nemůže zůstat) to neni 100% ukrytí, to by nevysvětlovalo "nezranitelnost" (která samozřejmě nefunguje systémově)
na 100% concealment by seeker neplatil, protože by střelec neviděl cíl, see invi a TS neovlivnuji concealment (ale v současnym pojetí nic jako 100%, kdy by postava měla teda zmizet neni, a s jakymkoliv ukrytim je stejnym způsobem průhledná), což je opět logickej spor, protože TS má podle popisu odhalit všechno (další logická blbost), tak to už spíš magický ukrytí než hide (ačkoliv concealment může bejt i nemagickýho původu - ale takovej by nikdy neměl bejt 100%, což vede k absolutní nekonzistenci)
Co z toho plyne? V detailních mechanikách NWN jak a proč tam co funguje, nemá smysl se šťourat
jestli by podle logiky měl seeker arrow prostřelit do GS tak jak je teď, je sporný, protože je to magickej šíp a možná by moh cestovat mezi sférama, podmínkou je ovšem, že by střelec musel vidět do tý sféry (TS)
tak jak to je teď se netrefí v žádnym případě, nevystřelí, protože to engine nedovolí
protože je to magickej šíp, měl by imho ignorovat concealment, ale jak to tak vidim, tak interpretace NWN je možná i taková, že šance *miss* se aplikuje, kdykoliv by se útočník trefil - tak to by mě i zajímalo jak to funguje, myslim, že zejtra to zkusim :)
největší concealment je 50%, takže následující úvahy jsou už hypotetický:
v současnym pojetí GS (tj. takovym jakym nemůže zůstat) to neni 100% ukrytí, to by nevysvětlovalo "nezranitelnost" (která samozřejmě nefunguje systémově)
na 100% concealment by seeker neplatil, protože by střelec neviděl cíl, see invi a TS neovlivnuji concealment (ale v současnym pojetí nic jako 100%, kdy by postava měla teda zmizet neni, a s jakymkoliv ukrytim je stejnym způsobem průhledná), což je opět logickej spor, protože TS má podle popisu odhalit všechno (další logická blbost), tak to už spíš magický ukrytí než hide (ačkoliv concealment může bejt i nemagickýho původu - ale takovej by nikdy neměl bejt 100%, což vede k absolutní nekonzistenci)
Co z toho plyne? V detailních mechanikách NWN jak a proč tam co funguje, nemá smysl se šťourat

-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Tak mě zase něco napadlo. Když GS nefunguje a nebyla kladně přijata moje úprava tak co to otočit zcela naruby?
Popis:
Sesilatel vytváří během sesílání kouzla sférální kapsu do které se snaží umístit nejbližší nepřátele okolo sebe. Pakliže nepřítel nepochopí včas jaké kouzlo je na něj použito, je odeslán do této sférální kapsy, kde setrvává po dobu působnosti kouzla bez jakéhokoliv kontaktu s vnějším světem. Počet takto odeslaných bytostí jakož i délka trvání kouzla závisí na síle a umu sesilatele, přičemž nebezpečnější tvorové lze odeslat do útočiště obtížněji. Toto kouzlo je velmi namáhavé na seslání a proto sesilatele unaví mentálně i fyzicky. Po vyprchání kouzla se uvězněné bytosti objevují opět na svých místech.
Provedení:
Po seslání je podle levelu zjištěn maximální počet bestií jenž budou odeslány do útočiště. Toto je rozpočítáno dle CR bestií přičemž nejprve jsou odeslány ty nejbližší bestie až do vyčerpání síly kouzla (takže se odešle třeba jeden zlobr a dva skřeti a deset skřetů zůstane). Odesílaný tvor musí přehodit čarozpyt sesilatele, aby nebyl odeslán s bonusem podle svého CR. Délka trvání kouzla závisí na úrovni sesilatele +/- cca 50% náhodně. Dejme tomu 5 sec za level. Lze toto udělat nezávisle na relogu postavy. Při seslání je trochu zvýšena únava sesilatele s ochranou poti smrti vyčerpáním.
Technicky lze udělat i na PC za stejných podmínek (tj. byl by nutný nastavený odpor) i vzhledem k bonusu dle CR. PC by pak bylo transportováno do speciální místnůstky mimo prostor a čas kde by před vysvětlujícím textem odpojené od ovládání hráče přečkalo čas působení kouzla. Lze opět udělat nezávisle na relogu.
Důsledky:
Takhle je to docela silné kouzlo. Je nutné vybalancovat podle CR tak, aby třeba bosové šli odeslat jen velmi těžko. Díky únavě se zamezí aby se čaroděj "proodesílal" celým dungeonem. Kouzlo vysloveně pak může sloužit jako záchranné kouzlo - čaroděj ho sešle když už neví co a získá tím trochu času na ústup sebe i celé party.
Použití proti PC dává další rozměr jak řešit konflikt s mágem. Mág prostě nechá PC zmizet a odejde (nebo zloděj tam pak dá na to místo past). Vzhledem k nutnosti zapnout odpor je dost dobře vyloučeno aby se takhle mág mohl bránit třeba přepadení. A když se mág rozhodne zaútočit první tak je smrtící i bez tohohle kouzla, takže to je z tohoto hlediska jedno.
*čeká jak mu to zase rozcupují*
Popis:
Sesilatel vytváří během sesílání kouzla sférální kapsu do které se snaží umístit nejbližší nepřátele okolo sebe. Pakliže nepřítel nepochopí včas jaké kouzlo je na něj použito, je odeslán do této sférální kapsy, kde setrvává po dobu působnosti kouzla bez jakéhokoliv kontaktu s vnějším světem. Počet takto odeslaných bytostí jakož i délka trvání kouzla závisí na síle a umu sesilatele, přičemž nebezpečnější tvorové lze odeslat do útočiště obtížněji. Toto kouzlo je velmi namáhavé na seslání a proto sesilatele unaví mentálně i fyzicky. Po vyprchání kouzla se uvězněné bytosti objevují opět na svých místech.
Provedení:
Po seslání je podle levelu zjištěn maximální počet bestií jenž budou odeslány do útočiště. Toto je rozpočítáno dle CR bestií přičemž nejprve jsou odeslány ty nejbližší bestie až do vyčerpání síly kouzla (takže se odešle třeba jeden zlobr a dva skřeti a deset skřetů zůstane). Odesílaný tvor musí přehodit čarozpyt sesilatele, aby nebyl odeslán s bonusem podle svého CR. Délka trvání kouzla závisí na úrovni sesilatele +/- cca 50% náhodně. Dejme tomu 5 sec za level. Lze toto udělat nezávisle na relogu postavy. Při seslání je trochu zvýšena únava sesilatele s ochranou poti smrti vyčerpáním.
Technicky lze udělat i na PC za stejných podmínek (tj. byl by nutný nastavený odpor) i vzhledem k bonusu dle CR. PC by pak bylo transportováno do speciální místnůstky mimo prostor a čas kde by před vysvětlujícím textem odpojené od ovládání hráče přečkalo čas působení kouzla. Lze opět udělat nezávisle na relogu.
Důsledky:
Takhle je to docela silné kouzlo. Je nutné vybalancovat podle CR tak, aby třeba bosové šli odeslat jen velmi těžko. Díky únavě se zamezí aby se čaroděj "proodesílal" celým dungeonem. Kouzlo vysloveně pak může sloužit jako záchranné kouzlo - čaroděj ho sešle když už neví co a získá tím trochu času na ústup sebe i celé party.
Použití proti PC dává další rozměr jak řešit konflikt s mágem. Mág prostě nechá PC zmizet a odejde (nebo zloděj tam pak dá na to místo past). Vzhledem k nutnosti zapnout odpor je dost dobře vyloučeno aby se takhle mág mohl bránit třeba přepadení. A když se mág rozhodne zaútočit první tak je smrtící i bez tohohle kouzla, takže to je z tohoto hlediska jedno.
*čeká jak mu to zase rozcupují*
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
tohle zní zajímavě, ted eště aby na tu potvoru fakt nešlo útočit...no slušnej hráč nebude
to odesílání PC do extra lokace je dost drsný a pro majitele pomalejch kompů vražedný, položení pasti na "místo budoucího objevení" pak slušnej metagame - to bych eště zvažoval - nevim, jestli by šlo udělat náhodný objevení v určitým okruhu tak, aby se vyloučilo objevení na nedostupným místě
to odesílání PC do extra lokace je dost drsný a pro majitele pomalejch kompů vražedný, položení pasti na "místo budoucího objevení" pak slušnej metagame - to bych eště zvažoval - nevim, jestli by šlo udělat náhodný objevení v určitým okruhu tak, aby se vyloučilo objevení na nedostupným místě
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Ty odeslané NPC prostě zmizí. Nebudou tam po dobu fungování kouzla. Až kouzlo vyprchá opět se objeví. Objevení se v náhodném okruhu udělat lze jednoduše, ale už nelze vychytat aby se nedalo objevit na nedostupných místech. Navíc by se takhle s trochou štěstí dalo pak prolézat překážkami a dveřmi. A na položení pasti v tomto případě nevidím nic metagame - mág ví jak to funguje a že až to vyprchá a sférální kapsa se zbortí tak to dotyčného vyplivne na stejné místo kde byl před tím.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
hh, a jak to bude vidět chudák oběť GSka? buď teda bude paralyzovanej a invulnerable (tj mass paralyze - nic takovyho neni, celkem silny), nebo by ho to třeab někam přeneslo? to by byla bomba :) a mohlo by tam bejt mezisférálněkapsový příšerky, který by seho snažily sežrat
jako proč ne, fce GS tim bude velice omezeně zachována (původní GS má značný výhody žejo - místo třeba ruky pro únik použiju GS s automatickou šancí na úspěch, nezávisle na tom, že je někdo imunní na kouzla, že má TS apod :) )
Proodesílnání dungeon nebude možný ani bez únavy, je to proboha kouzlo osmýho kruhu a s krátkym trvánim by to byla sebevražda... Navíc tušim že na skupinku to odešle vždycky její část, teda tak to bude asi nastavený.
Jinak technický detaily z hlediska hodů: nejlogičtější je klasickej hod na vůli. Hod na level proti mýmu skillu je dost divnej, takhle konzistentní NWN zase nejsou :) Nehledě na to, že prskavky maj čarozpyt 40 bez d20tky a jak si pak PCčka maj házet na level proti tomuhle?
Leda házet opět na skill buď proti skillu nebo hodu na skill, to už se musí rozhodnout.

jako proč ne, fce GS tim bude velice omezeně zachována (původní GS má značný výhody žejo - místo třeba ruky pro únik použiju GS s automatickou šancí na úspěch, nezávisle na tom, že je někdo imunní na kouzla, že má TS apod :) )
Proodesílnání dungeon nebude možný ani bez únavy, je to proboha kouzlo osmýho kruhu a s krátkym trvánim by to byla sebevražda... Navíc tušim že na skupinku to odešle vždycky její část, teda tak to bude asi nastavený.
Jinak technický detaily z hlediska hodů: nejlogičtější je klasickej hod na vůli. Hod na level proti mýmu skillu je dost divnej, takhle konzistentní NWN zase nejsou :) Nehledě na to, že prskavky maj čarozpyt 40 bez d20tky a jak si pak PCčka maj házet na level proti tomuhle?

Co je na tom za metagame?položení pasti na "místo budoucího objevení" pak slušnej metagame