Problémy s komunikací mezi hráči a DM

Prohřešky hráčů a jiných subjektů.

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Onyx
Příspěvky: 1487
Registrován: 20. 12. 2005 4.25
Bydliště: Někde pod Hag Hargol
Kontaktovat uživatele:

Problémy s komunikací mezi hráči a DM

Příspěvek od Onyx »

Problémy s komunikací mezi hráči a DM

V poslední době stále přibývá hráčů, kteří neumí komunikovat s DM. Tento problém považuji za hodně aktuální a většinou se jedná o to, že daní hráči nečtou pravidla a neví, jak se mají chovat.

Upozorňuji, že zásady správní komunikace jsou uvedeny zde a hráči by se jimi měli řídit!

Zvláště mi (a nejen mně) v poslední době vadí neurčité volání typu "//Je tu DM?", které se opakuje i vícekrát za sebou. Na podobná volání proto již nebudu více reagovat.

V případě, že jde o IC volání (objednávání zboží, audience, nutnost si promluvit s NPC), je nutné takové volání provádět IC pomocí kanálu družiny. Pokud na vás DM nezareaguje, tak jistě nemá čas ani odpovídat (ano i takové věci se stanou a divili by jste se jak často) a proto své volání vícekrát neopakujte!

V případě, že voláte z OOC důvodu (zaseklá postava, nějaký BUG), tak musíte do volání napsat i důvod, proč chcete kontaktovat DM. Například, pokud mne to z přechodu hodí na druhou stranu lokace (častý BUG NWN), tak nenapíšu jen "//Je tu DM?", ale rovnou: "//Prosím o pomoc, hodilo mne to na druhou stranu lokace a nemohu se odsud dostat". Opakuji, že na neurčitá volání nemusí být brán zřetel!

Posledním bodem jsou předměty u PM. Jak jsem zjistil, tak spousta lidí neví proč se k e-mailům a PM píší předměty. Je to krátký výstižný a konkrétní popis zprávy, aby si adresát mohl představit čeho se zpráva týká. Navíc předměty slouží ke snadnějšímu vyhledávání mezi staršími PM. Předmět typu Ahoj, Nazdar, Dotaz nebo Prosba jsou k ničemu a můžete si je rovnou odpustit. Správně by předmět měl vypadat asi: Dotaz k XXX a YYY, Prosba ohledně XXX, Domluva na termínu hry s XXX atd.. prostě se snažte být co nejvíc konkrétní. Ušetříte mi tím spoustu času a práce.

Díky za přečtení a přeji hezkou hru.
Onyx
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Prosím všechny hráče, aby si ještě jednou přečetli, co psal Onyx.

Zjednodušeně:

IC komunikace s NPC a IC akce měnící prostředí lokace: Výhradně IC přes kanál družina, pokud se vám nikdo neozývá, odehrajete status quo

Technický problém (bug, uvěznění postavy atp.): Kanál PJ (DM), stručně, jasně, rovnou napoprvé popište problém, pokud se vám nikdo neozývá, tak prostě nikdo není k dispozici a napište třeba na fórum do chyb, co je za problém, jakmile si toho někdo z týmu všimne, jistě to co nejdříve vyřeší.

Ostatní věci, co nikdy nespěchají (nápady, žádosti, domluva na hře, NPC předané dopisy atp.): Zásadně PM s předmětem, který vystihuje podstatu věci

Stále se to nerespektuje a někteří hráči se dokonce chovají, jako by na reakci DX měli nárok a ještě jsou schopni nadávat, že jsme ani nenapsali, že nemáme čas.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
zuzuPD
Příspěvky: 3528
Registrován: 18. 4. 2009 23.44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zuzuPD »

Pokud se snažíte mluvit s nějakým NPC, čím konkrétněji naznačíte co po něm potřebujete, tím spíše se vám Dx bude věnovat. Takže

Dobrý den je málo
Dobrý den *Na stráž.* je lepší, protože aspoň máme tušení, s kým se bavíte, ale běžet tam naslepo, bez přípravy, když nevím, jestli to náhodou není určené jinému Dx a kolik času to zabere, úplná radost není.
Dobrý den, přicházím nahlásit zločin. *Na stráž před strážnicí.* je ideál, protože z toho lze poznat, na jak dlouho to asi bude, že musím/nemusím na fóru hledat čeho se to vlastně týká a že to není určené někomu jinému.


Pak to, že vidíte Dx v logu online neznamená, že je nutně u počítače, nebo že nemá co dělat. Pokud nikdo na zprávy do družiny nereaguje, asi to znamená, že opravdu nemá čas. Naopak, pokud bych čas měl, ale třeba musím ještě něco doodehrát, většinou to tellem vědět dám.
Hyperaktivní hlavně MUNI.
ICQ: 345081919
Odpovědět