Strigo píše: A u NWN tomu není jinak, také má své nedokonalosti, které musí DM řešit zdravým rozumem a vytvořit různá "house rules". Nemůžete ve všech případech jednoho hodu používat vždy vymezený protihod na určitý skill, musíte se zamyslet nad situací a podmínkami, které z logiky věci dovedou k relativně správnému řešení.
Hm, no a jak víš, že se DM nad situací, která tě přiměla napsat tohle téma nezamyslelo, a jen prostě nedošlo k jinému závěru než ty?
Pokud prostě ty body do podvádění nebo přesvědčování neinvestuji, musím být připraven, že se mi to může kdykoli vymstít, ne? To je prostě riziko podnikání, abych tak řekl
Myslím, že lze projednat s DM jednotlivé konkrétní případy, ale copak lze apelovat na DM, aby si méně házeli? Nehází si snad DM vždy, když si není jisté, jak se rozhodnout a hledá do rovnice tedy další proměnnou?
Osobně nevěřím, že kostka je pro DM jedenácté boží přikázání a nechávají ji za sebe rozhodovat.
Na tenhle labirův příspěvek jsem nedávno na diskusi v tématu
Hráčská hůlka na hody na vlastnosti narazil a moc se mi takový výklad líbí.
labir píše:
Jen dodatek k d20 hodům na vlastnosti:
To je to tak těžké pochopit že ten hod d20 +modifikátor se NEBERE jako modla?
Příklad:
DM si hodí na sílu půlorkovi se silou 22. Padne 3. DM vidí 6 + d20 3 = 9. A uvažuje: modifikátor 6 - to je už dost hodně takže je dost silný, ale nevede se mu, padlo jen 2 (10% úspěch). Třeba špatně chytil ten balvan. Má ale sílu a tak se mu povede balvan tak tak odvalit.
DM si hodí na sílu půlčíkovi se silou 6. Padne 12. DM vidí -2 + d20 12 = 10. A uvažuje: modifikátor -2 - je to sušinka, sice mu padnul 60% úspěch, ale vzhledem k jeho síle to asi stačit nebude. Balvan vzdoruje.
Povšimněte si, že v druhém případě padlo půlčíkovi v součtu víc a přesto neuspěl. d20 je použito z několika důvodů, z nichž minimálně jeden jsem již rozvedl:
* Zabraňuje to snadnému určení konkrétní hodnoty vlastnosti pro okolí
* d20 má stále lepší rozptyl než třeba d4 nebo d6
* Veřejný hod ukazuje hráčům okolo, že DM přihlíží k statistikám postav
Začínám si myslet že bude asi nejlepší veřejné DM hody zrušit a nahradit je neviditelnými pravděpodobnostními multihody.