Zajdeš za babičkou do hrobky no...Mourisson1 píše:Akorát třebas k Hargudovi se doporučující dopis od rodiny shání blbě :D
Permanentní smrt
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Re: Permanentní smrt
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Re: Permanentní smrt
Na tomhle třeba nevidím nic špatného. Samozřejmě, pokud bych si zakládala postavu s tím, že by byla panošem rovnou, potom si ji založím tak, aby k tomu ujíždění nedošlo, nebo alespoň ne po měsící. Tedy nebude to charakter nejistého, rozháraného mladíka, co se v životě hledá, ale někdo s pevným přesvědčením a náhledem na svět. A pokud přesto ujede? No a co? Vždyť o tom to přece je, vývoj charakteru... může projít výběrovým řízením tak jako tak, a pak, v kontaktu se skutečným přístupem řádu, kam se dostal, zjistí že to prostě není ono, nebo se mu něco stane, zlomový bod, padne... Když se tohle nestane každému druhému a nebude z toho zvyk, nic proti tomu. Uvědom si že mluvíme o situaci zkušeného hráče, tedy někoho, kdo rozhodně má - nebo by měl mít - přehled o tom, kam jde a co tam po něm budou chtít.Selvagion píše: A teď si představ, že začneš jako panoš Solara a po měsíci hry zjistíš, že ta postava ti prostě ujíždí jinam. Jak takovou postavu pak vůbec IC mohli udělat panošem, když by v normálním "výběrovém řízení" evidentně neprošla.
Do poměrů Solarova chrámu úplně nevidím, takže ze mě mluví neznalost, ale třeba paladina/panoše Ajris si umím představit velice pěkně. Ostatně je to společenské postavení jako každé jiné, jen specifické na hraní. Ale teda abych si to ujasnila - vadí ti jen panoš Solara, nebo by ti vadil i třeba starý/nový strážný, voják, pirát, kněz Ajris, adept Univerizy...? Nevím, jak moc je to vnímáno jako herní uskupení, třeba nový Nyrtisák by se takto objevit mohl, ale rozhodně ne s přístupem do našeho fora a začleněním do hierarchie, ale tam je to hráčské i včetně postavení ve světě (které je tedy nulové). Ale u Solara to není ten případ, ne? NPC uskupení jako každé jiné a nahoře stojí NPC Voxeos.
Já to tak nějak celkově vidím jako věc, která je spíše k užitku a v opačném případě je plýtvání potenciálem, ale to se holt asi neshodneme. A vlastně to ani nespadá do tématu permky. :)
P.S. AD levely paladina - jestli už jsi si charakterem jistý a tolik tě to trápí, zdůvodni žádost o relevel, ne? A třeba to přijde. Dřív než po roce.
Re: Permanentní smrt
Beru solarovce prostě proto, že je to něco, co znám. Člověk se těžko vyjadřuje k něčemu, co nezná. Solarovci budou asi jedna z nejproblémovějších skupin - aspoň jak to vidím já. Snáz se vysvětlí, proč se ke stráži dostal někdo nevyhovující, než proč se panoš Solara nechová jako správný solarovec. Samozřejmě můžeme diskutovat o tom, co to vlastně ten správný solarovec vůbec je.
Ale jak jsem řekl, moje pohnutky, proč se mi ten návrh nelíbí, jsou spíš přízemního zaujatého charakteru než objektivní kritika. Třeba si myslím, že úplně odbourat odehrání vstupu do nějakého společenství a udělat z toho běžnou praxi není z herního hlediska šťastné řešení. Ostatně já mám problém pochopit už jen fakt, že se hráči nechce hrát postavu od začátku, ale chce začít tak nějak od prostředka.
P.S. Nejsem přesvěden, že disponuji argumenty k podepření takového relevelu :)
Ale jak jsem řekl, moje pohnutky, proč se mi ten návrh nelíbí, jsou spíš přízemního zaujatého charakteru než objektivní kritika. Třeba si myslím, že úplně odbourat odehrání vstupu do nějakého společenství a udělat z toho běžnou praxi není z herního hlediska šťastné řešení. Ostatně já mám problém pochopit už jen fakt, že se hráči nechce hrát postavu od začátku, ale chce začít tak nějak od prostředka.
P.S. Nejsem přesvěden, že disponuji argumenty k podepření takového relevelu :)
Re: Permanentní smrt
Chápu, jen to chce rovnou nepředpokládat, že dotyčný automaticky zklame, a že to má být běžná herní praxe. Hádám že roky hrající postavy tu kvalitní hráči nekončí ob týden.Selvagion píše: Beru solarovce prostě proto, že je to něco, co znám. Člověk se těžko vyjadřuje k něčemu, co nezná. Solarovci budou asi jedna z nejproblémovějších skupin - aspoň jak to vidím já. Snáz se vysvětlí, proč se ke stráži dostal někdo nevyhovující, než proč se panoš Solara nechová jako správný solarovec. Samozřejmě můžeme diskutovat o tom, co to vlastně ten správný solarovec vůbec je.
Ale jak jsem řekl, moje pohnutky, proč se mi ten návrh nelíbí, jsou spíš přízemního zaujatého charakteru než objektivní kritika. Třeba si myslím, že úplně odbourat odehrání vstupu do nějakého společenství a udělat z toho běžnou praxi není z herního hlediska šťastné řešení. Ostatně já mám problém pochopit už jen fakt, že se hráči nechce hrát postavu od začátku, ale chce začít tak nějak od prostředka.
Re: Permanentní smrt
Tak postavu vždycky hraješ tak nějak od prostředka. Nikdo neodehrává narození, určitou část dětství a tak dále. Vždy si určíš nějaký ten zlomový okamžik a od něho začneš hrát.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Re: Permanentní smrt
Pokud by se to bralo kus od kusu, podle toho, kdo to je, co je to za postavu, za uskupení, jaká je tam situace, tak výjimečně by to asi šlo nějak udělat, a aby to i IC mělo hlavu a patu. Ale to podle mne jde dohodnout už teď a člověk ani nemusí ukončit na permku nějakou postavu. Já ten návrh ale pochopil, že by to byla běžná praxe pro všechny vypermkované. A mám pocit, že EQ na tohle prostě není stavěná svým pojetím.
Ano, od narození postavu nehraje nikdo, ale já si myslím, že každá nově založená postava je svým způsobem novorozenec. Vymyslíš ji, uděláš si nějaký plán a jak ji vypustíš, už nad jejím osudem nemáš až takovou kontrolu. Věřím, že je pro hru a svět lepší, aby se věci, které mají vliv na svět a ostatní postavy, odehrály doopravdy a ne jen na papíře v něčím životopisu. Protože nikdy nevíš, co se během toho semele ;)
Ano, od narození postavu nehraje nikdo, ale já si myslím, že každá nově založená postava je svým způsobem novorozenec. Vymyslíš ji, uděláš si nějaký plán a jak ji vypustíš, už nad jejím osudem nemáš až takovou kontrolu. Věřím, že je pro hru a svět lepší, aby se věci, které mají vliv na svět a ostatní postavy, odehrály doopravdy a ne jen na papíře v něčím životopisu. Protože nikdy nevíš, co se během toho semele ;)
Re: Permanentní smrt
Častější permanentní smrti nicméně řeší méně problémů než způsobují. Ano, pro konflikty, které nejsou řešitelné jinak, smysl mají, jenže pak jde až příliš často zase o spor hráčů, který založení nových postav stejně nevyřeší. A nově založená postava je nepopsaný list bez nebo se zázemím. Equilibrie preferuje dlouhodobě hrané postavy, protože klade důraz na vzájemné vztahy postav a jejich interakci (ve srovnání s jinými světy pak i s NPC), které vznikají až s časem.
Některé příběhy končí, má je smysl uzavřít a ani já nevidím důvodu proč nově založené postavě házet klacky pod nohy jakousi byrokracií, ale vytvoření obecně závazného pravidla, které by podporovalo rotaci postav, nevidím jako reálné.
Některé příběhy končí, má je smysl uzavřít a ani já nevidím důvodu proč nově založené postavě házet klacky pod nohy jakousi byrokracií, ale vytvoření obecně závazného pravidla, které by podporovalo rotaci postav, nevidím jako reálné.
Mithirwen Celeavaeil
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Re: Permanentní smrt
OT: Abych to uzavřel ze své strany:
Píši pouze svůj názor na to, jak si myslím, že by věci měly být, jak by měly fungovat. Nemám mandát na to, abych něco diktoval. Považuji za zbytečné, psát to za každou větou a je jen na čtenáři, co si vezme z toho co napíši. A ano, je samozřejmě možné, že se mohu mýlit, ale dokud nezměním názor (někdo mne nepřesvědčí o chybnosti mé představy), pak budu zastávat ten svůj. Na tom nevidím nic špatného, ba právě naopak.Akruo píše:Samozřejmě, že nic takového přímo nepíšeš, jen mi tak tvé příspěvky často připadají. Možná ani nedokáži říci, zda je hlavní problém ve formě či v obsahu.…Pavel Urban píše:Nic takového nepíši.Akruo píše: Hrejte si jinde, protože tady se bude hrát tak, jak já chci! - OK, kdyby to řekl Labir, tak je to jasné.… ale když to řekneš ty, Pavle, tak to prostě nemá tu váhu, protože... protože si to řekl ty a jsi zodpovědný jak to píšeš... a my jak to čteme.…
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Re: Permanentní smrt
Jasně, v tomto souhlasím. Líbí se mi myšlenka možnosti začlenění rovnou, rozhodně bych to ale nenavazovala na permici, a už vůbec z toho nechci dělat nějaké pravidlo. Protio píšu "kvalitní hráč", protože permku si může nakonec vzít každý, ani se nemusí jednat o dlouhodobou postavu, ale třeba o epizodku, jejíž úděl byla permka už od začátku. A naopak, postavu můžu skončit, aniž bych ji vypermkovala, prostě se stáhne ze scény.Selvagion píše:Ale to podle mne jde dohodnout už teď a člověk ani nemusí ukončit na permku nějakou postavu. Já ten návrh ale pochopil, že by to byla běžná praxe pro všechny vypermkované. A mám pocit, že EQ na tohle prostě není stavěná svým pojetím.
U té permice u dlouhodobě hraných postav skončené nějakým příběhem by se jednalo spíš o nějakou náhradu XP odměny, jestli jsem to dobře pochopila? Třeba kdyby dostala (v případě zájmu) něco jako runu "5. level". Není to moc, pomůže to překlenout takové ty opravdu tristní začátky, a zároveň se IMHO o nich neochudí.
Re: Permanentní smrt
I když si nemyslím, že ty začátky jsou až tak tristní, ale pokud to někdo vnímá jinak, tak mě osobně rozhodně nebude žrát, že začne na vyšším levelu :)