Nápad pro bojovníky. Libí/Nelíbí?
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Nápad pro bojovníky. Libí/Nelíbí?
Napadla mě po rozmluvě s Darrenem jedna docela ultimátní vychytávka pro bojovníky. Jestli jste někdy hráli stařičkého Revenanta tak si určitě pamatujete že s časem jak se Revenant zlepšoval se učil další a další bojová "komba" přes klávesové kombinace. V NWN mají mágové kouzla a ty si mohou cvičit a kombinovat v boji, ale bojovníci jsou odkázaní na jednoduchý boj kliknu a dívám se, maximálně uteču nebo zapnu nějaký feat (sražení atd..).
Ovšem co v určité malé míře zapracovat taková "komba" pro bojovníka i do NWN? Bohužel bitevní animace jsou natvrdo dané a nelze do nich zasahovat, takže provedení by nebylo animované, ale hvězdičkové +faktický výsledek.
A jak by to fungovalo? Bojovník by na 2. úrovni získal 5 nových featů "Bojové finty 1-5". Barevně jasně odlišené a číselně odlišené. Ty by si mohl dát např. do quick slotů, kterých má na rozdíl od kouzlících povolání volných dost.
Takové útočné kombo by se pak v boji provedlo vhodnou kombinací spuštění těchno pěti featů. Např. 1-2-3-1-5 by bylo třeba útok s poražením nepřítele a seknutím do ruky se zbraní. Přímo se nabízí možnost svázat to s exisutujícími featy. Třeba tento příklad s featem Sražení - aby tohle kombo mohl bojovník použít musel by mít Sražení. Stejně tak lze udělat navázání na povolání a level či na výši bodů v určitém skillu (třeba ve Výcviku).
V praxi to znamená, že může existovat neomezený soubor takovýchto komb, která nejsou nikde publikována a dokonce mohou být přidávána a měněna bez zásahů do haků. Zjistit jaká komba existují a jak fungují tak může bojovník buď na cvičišti zkoumáním kombinací (což vzhledem k limitacím bude asi dost neefektivní), nebo třeba u placených NPC cvičitelů, později i u PC cvičitelů až se to nějaké postavy naučí dostatečně. No a nakonec třeba z knih.
Na závěr bych toto viděl nejen pro bojovníka, ale i pro paladina (5. level) a hraničáře (2.level) kdy tato povolání (hlavně hraničář) by měly většinu komb svých vlastních a specifických. U barbara bych toto nezaváděl, ten se spíš než na finesky se zbraní soustředí na brutální sílu v boji.
V tom příkladu by pak použití vypadalo následovně: Bojovník bojuje se skřetem a hráč mačká ovládací featy v dané kombinaci s danými prodlevami mezi stisky (s tolerancí k lagům) 1-2-3-1-5. Provede se útočný hod s bonusem/postihem komba a pokud se povede, nad bojovníkem se objeví něco jako *naráží do skřeta levým bokem a seká ho po pravé ruce*, skřet odlétá nazad a padá na záda, provádí se u něj hod na odolnost a pokud prohraje tak pouští co má v pravé ruce na zem a leží sražený na zemi jako při Sražení.
Co vy na to? Používali byste to? Nebo je to blbost a škoda času implementovat?
Ovšem co v určité malé míře zapracovat taková "komba" pro bojovníka i do NWN? Bohužel bitevní animace jsou natvrdo dané a nelze do nich zasahovat, takže provedení by nebylo animované, ale hvězdičkové +faktický výsledek.
A jak by to fungovalo? Bojovník by na 2. úrovni získal 5 nových featů "Bojové finty 1-5". Barevně jasně odlišené a číselně odlišené. Ty by si mohl dát např. do quick slotů, kterých má na rozdíl od kouzlících povolání volných dost.
Takové útočné kombo by se pak v boji provedlo vhodnou kombinací spuštění těchno pěti featů. Např. 1-2-3-1-5 by bylo třeba útok s poražením nepřítele a seknutím do ruky se zbraní. Přímo se nabízí možnost svázat to s exisutujícími featy. Třeba tento příklad s featem Sražení - aby tohle kombo mohl bojovník použít musel by mít Sražení. Stejně tak lze udělat navázání na povolání a level či na výši bodů v určitém skillu (třeba ve Výcviku).
V praxi to znamená, že může existovat neomezený soubor takovýchto komb, která nejsou nikde publikována a dokonce mohou být přidávána a měněna bez zásahů do haků. Zjistit jaká komba existují a jak fungují tak může bojovník buď na cvičišti zkoumáním kombinací (což vzhledem k limitacím bude asi dost neefektivní), nebo třeba u placených NPC cvičitelů, později i u PC cvičitelů až se to nějaké postavy naučí dostatečně. No a nakonec třeba z knih.
Na závěr bych toto viděl nejen pro bojovníka, ale i pro paladina (5. level) a hraničáře (2.level) kdy tato povolání (hlavně hraničář) by měly většinu komb svých vlastních a specifických. U barbara bych toto nezaváděl, ten se spíš než na finesky se zbraní soustředí na brutální sílu v boji.
V tom příkladu by pak použití vypadalo následovně: Bojovník bojuje se skřetem a hráč mačká ovládací featy v dané kombinaci s danými prodlevami mezi stisky (s tolerancí k lagům) 1-2-3-1-5. Provede se útočný hod s bonusem/postihem komba a pokud se povede, nad bojovníkem se objeví něco jako *naráží do skřeta levým bokem a seká ho po pravé ruce*, skřet odlétá nazad a padá na záda, provádí se u něj hod na odolnost a pokud prohraje tak pouští co má v pravé ruce na zem a leží sražený na zemi jako při Sražení.
Co vy na to? Používali byste to? Nebo je to blbost a škoda času implementovat?
Naposledy upravil(a) labir dne 4. 12. 2006 20.07, celkem upraveno 3 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
procvičuje si prsty a vzpomíná na mladá léta a Mortal kombat II … ^_^
No... takovýhle systém by byl asi dost nepříjemný, pokud by mi hra začala lagovat... Druhá věc je, že by bylo potřeba, aby ty jednotlivé části komba se vyhodnocovaly rychle... rozhodně ne jako jedna akce (útok) v souboji, protože pětikombo by pak zabralo celkem dost času.. o.O;
to jsou první věci, které mne nad tímhle napadly... jinak se mi nápad líbí; jenže sám nevím, jestli to není nějaká konina *-* chi chi
Alky si stejně jenom čapne rapír a všechny útoky akorát odráží :D
No... takovýhle systém by byl asi dost nepříjemný, pokud by mi hra začala lagovat... Druhá věc je, že by bylo potřeba, aby ty jednotlivé části komba se vyhodnocovaly rychle... rozhodně ne jako jedna akce (útok) v souboji, protože pětikombo by pak zabralo celkem dost času.. o.O;
to jsou první věci, které mne nad tímhle napadly... jinak se mi nápad líbí; jenže sám nevím, jestli to není nějaká konina *-* chi chi
Alky si stejně jenom čapne rapír a všechny útoky akorát odráží :D
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Vyhodnocení je okamžité jak se dostane odezva na použití featu od hráče na server, tj. bez-ační a okamžité. A lagy - ano ty to můžou znemožnit používat, ale pokud někdo už bojuje zalagovaný tak je to myslím stejně jedno.
U postav co už nějaký level mají by to bylo řešeno stejně jako u ovládacích featů - na požádání. Našel jsem dokonce jeden fígl co možná...možná umožní jim to přidat automaticky po prvním nalogování. Ale pokud byste tohle chtěli, tak vězte že to do srazu všechno prostě nestačím implementovat.
U postav co už nějaký level mají by to bylo řešeno stejně jako u ovládacích featů - na požádání. Našel jsem dokonce jeden fígl co možná...možná umožní jim to přidat automaticky po prvním nalogování. Ale pokud byste tohle chtěli, tak vězte že to do srazu všechno prostě nestačím implementovat.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
akorat mi ted doslo..ze tam bude asi dost kriterii...napr.:velikost bojovnika (respektive robustnost), obratnost, samozrejmne pri nejakejch akcich sila..a tak..
taky asi pujde dost spatne treba kyjem trefovat ruka protivnika v ktery je mec-to uz mu tu hnatu zprelame celou
ale jinak se moje nadseni nezmenilo ani o pid
taky asi pujde dost spatne treba kyjem trefovat ruka protivnika v ktery je mec-to uz mu tu hnatu zprelame celou
ale jinak se moje nadseni nezmenilo ani o pid
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
postavy: Luthor Waldenn
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Což mě vnuklo myšlenku udělat nějak možnost si tak 10 hlášek udělat možných individuálně předpřipravit separátně přes nějaký feat hmm...The_Balrog píše:hmmm, to ale znamená, že si musím pomalu probrat quicksloty >.<;;
*ponořuje se do ovládání a přemýšlí, které chichotání má vymazat*
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
mozna je to predbezny, ale trochu se bojim aby ty ,,cviciste s instruktorem,, nebyli nedosazitelny-myslim financne
...kdyz uz tak bych to videl na nejakou skolu...treba na nejakej ten mesic tam postavu zavrit s ostatnima valecnikama a ,,Ucit se! Ucit se! Ucit se! ,,
...kdyz uz tak bych to videl na nejakou skolu...treba na nejakej ten mesic tam postavu zavrit s ostatnima valecnikama a ,,Ucit se! Ucit se! Ucit se! ,,
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
postavy: Luthor Waldenn
To by mohlo bejt fakt pěkný. Ikdyž si nedovedu představit co se to vlastně bude do tý klávesnice vydloubávat. Vim že v tom NWN bylo něco jako cílený zásah, ale už moc nevim, co dělal. Tak mě napadlo, že by třebas mohlo jít seknout/střelit protivníka do nohy a tim ho zpomalit - samozřejmě s nějakou malo pravděpodobností úspěchu. Poranit mu ruku atp.
Jsou to jen návrhy a možná tam už něco takovýho je, co já vim. Tak mi to pls nějak zkritizujte.
Jsou to jen návrhy a možná tam už něco takovýho je, co já vim. Tak mi to pls nějak zkritizujte.
coz neni fer, protoze presne tohle jsem navrhoval a vsichni jste to zamitli, ze staci psat rychle a/nebo to mit v externim souboru a kopirovat pres schranku :) Bo hlavni duvod je, ze makro ma velmi omezenou delku textu.labir píše:Což mě vnuklo myšlenku udělat nějak možnost si tak 10 hlášek udělat možných individuálně předpřipravit separátně přes nějaký feat hmm...
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
a k tomu co pise Labir .. v EQ2 bylo neco podobnyho (ale ovladanim uplne stejnyho) pouzity na craft. Aby nebylo jen mozny slepe klikat (a to muze delat i bot, ze jo), tak nahodne pri craftu nejake soucastky vznikali udalosti a crafter na ne proste v casovem limitu reagoval prislusnymi protiakcemi. V podstate to byla pekna pretahovana mezi kvalitou a progressem, ktera trvala od 30-600s (dle schopnosti a mackani protiakci). Tak se i z craftu stal pekny akcni system, u kteryho se nedalo usnout ani po nekolika hodinach :)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
hihihi... když existuje "odzbrojení" … co kdyby existovalo i "odsekávání oblečení"? ^___^ sice netuším, jak to naprogramovat, ale byla by to legrace ^_^
Jinak jsem si už kdysi sám pro sebe stěžoval, že se tu nedá bojovat kord a plášť … ale bohužel nic jako "plášt omotaný kolem ruky" se v Nwn nevede, že? (Mám na mysli model předmětu) Q.Q
(budu takhle čas od času nadnášet šermířské nápady.. třeba se najde něco, co by šlo naimplementovat :3 )
Jinak jsem si už kdysi sám pro sebe stěžoval, že se tu nedá bojovat kord a plášť … ale bohužel nic jako "plášt omotaný kolem ruky" se v Nwn nevede, že? (Mám na mysli model předmětu) Q.Q
(budu takhle čas od času nadnášet šermířské nápady.. třeba se najde něco, co by šlo naimplementovat :3 )
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“