magie - kouzlení, systém vs. **
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
V popsané situaci dává snížení poloměru detekce ohrožení smysl. Jako argument proti bych viděl možné chování vykutálených mágů/kleriků/atp., kteří si uprostřed řeže odskočí za roh doplnit "munici". Představa čáryfuka-plecháče, který začne s meditací zatímco je oklepáván agresivním okolím taky není nic moc (ale to by mělo být znemožněno navrženým převedením do rozhovoru).
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Stačí to nastavit tak, že v boji si nezamedituje, což tuším funguje i v klasickém nwn. Jinak nevím, proč by si nemohl odskočit za dvě chodby dozadu a hodit si rest. Jednak tím riskuje, že spustí nový spawn potvor (kor přes přechod), zároveň shodí boosty sobě i partě, co o kus dál bojuje a v případě, že se k němu ten boj přiblíží bez boostů... no může si jít kopat hrob.zdech píše: ↑24. 11. 2017 7.37 V popsané situaci dává snížení poloměru detekce ohrožení smysl. Jako argument proti bych viděl možné chování vykutálených mágů/kleriků/atp., kteří si uprostřed řeže odskočí za roh doplnit "munici". Představa čáryfuka-plecháče, který začne s meditací zatímco je oklepáván agresivním okolím taky není nic moc (ale to by mělo být znemožněno navrženým převedením do rozhovoru).
Situace, kdy v klikatých chodbách lítám jako magor tam a zpět, a hledám roh, protože jsem sice od nejbližších potvor půl míle chodbama, ale před dva čtverce mapy, je strašná.
Jestli s něčím hýbat, tak prodloužit dobu, za kterou jde znovu restit, plus učinit tu meditaci časově delší.
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Taky bych dal rest za delší dobu a hlavně aby to vypadalo jako rest-meditace a ne *vyndá si kamínek z boty*, mágy bych jinak pak neoslaboval, a fungovali by více jako prskavky, mocní ale vydrží jen omezené množství i když krutých situací a pak jsou zase k ničemu. Což by mágy nutilo najímat si
bojovníky.
Delší rest akorát zase oslabí i jiná povolání, pokud by byl rest přes dialog, dost by to pomohlo, protože by se dal navolit i druh restu, př.: pro obnovu kouzel by pak mohl být delší časově i jinak vypadat hvězdičkovaně automaticky. Pokud není takovej script problém udělat.
bojovníky.
Delší rest akorát zase oslabí i jiná povolání, pokud by byl rest přes dialog, dost by to pomohlo, protože by se dal navolit i druh restu, př.: pro obnovu kouzel by pak mohl být delší časově i jinak vypadat hvězdičkovaně automaticky. Pokud není takovej script problém udělat.
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Vynucená pauze mezi jednotlivými resty - když už, udělal bych ji progresivní, tedy na na lvl1 (třeba) 20min, až do x hodin na lvl30 (třeba).
Libovolně dlouhé vynucené pauzy mezi resty nicméně neřeší situaci, kdy dotyčný shodí hru a nalogne zpět, aby měl obnovené kouzla, takže k výše zmíněnému se stavím tak nějak vlažně. Osobně by mi to nevadilo, ale celkový přínos v tom moc nevidím.
Délka samotného restění - první, co se mi vybavilo, jsou moderní mobilní hry, které jsou založené na tom, že spustíte akci a čekáte daný časový interval, než doběhne ukazatel průběhu a vy dostanete odměnu :). Kdo chce, ten si může delší meditaci odehrát ve hvězdičkách už teď, ale změny bych tady nezaváděl.
Zmenšení poloměru pro povolení restu by ale bylo fajn, není to nic proti ničemu (viz. Braenn výše)
Libovolně dlouhé vynucené pauzy mezi resty nicméně neřeší situaci, kdy dotyčný shodí hru a nalogne zpět, aby měl obnovené kouzla, takže k výše zmíněnému se stavím tak nějak vlažně. Osobně by mi to nevadilo, ale celkový přínos v tom moc nevidím.
Délka samotného restění - první, co se mi vybavilo, jsou moderní mobilní hry, které jsou založené na tom, že spustíte akci a čekáte daný časový interval, než doběhne ukazatel průběhu a vy dostanete odměnu :). Kdo chce, ten si může delší meditaci odehrát ve hvězdičkách už teď, ale změny bych tady nezaváděl.
Zmenšení poloměru pro povolení restu by ale bylo fajn, není to nic proti ničemu (viz. Braenn výše)
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Moc bych to neprodlužival. Hodinu a půl dlouhé rozestupy restů na TH, kde byla i výbava, aby mág měl dost políček, byly prostě peklo. Navíc ta progrese nedává myslím moc velký smysl z hlediska rp. Učeň je schopen pak dobíjet své síly lépe než mistr. Pak je tu otázka zda by to šlo vypočíst dle caster lvlu a jak by se to nastavilo pro prestižky a některé další (barbar, ještě někdo?).
Btw relog vypadá, že už nedobíjí.
Btw relog vypadá, že už nedobíjí.
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Tomynův nápad s navolením důvodu restu se mi líbí.
Pohyblivá délka restu ala thalka už méně, to sice mohu okecat tím, že mistr memoruje kouzel víc a složitější, než učedník, ale tam je to přímo likvidační, a akorát pak člověk někam zaleze a čumí do zdi, aby si počkal. Nějaký rozumný kompromis s delší prodlevou, než je teď, ale nic příšerného, jen aby si člověk musel víc rozmyslet, co a kdy použije. A bez rozdílu lvl.
A ano, relog na kouzla už je vyřešen. :)
Pohyblivá délka restu ala thalka už méně, to sice mohu okecat tím, že mistr memoruje kouzel víc a složitější, než učedník, ale tam je to přímo likvidační, a akorát pak člověk někam zaleze a čumí do zdi, aby si počkal. Nějaký rozumný kompromis s delší prodlevou, než je teď, ale nic příšerného, jen aby si člověk musel víc rozmyslet, co a kdy použije. A bez rozdílu lvl.
A ano, relog na kouzla už je vyřešen. :)
Naposledy upravil(a) Braenn dne 24. 11. 2017 11.49, celkem upraveno 1 x.
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Mě se na mázích v NWN líbí to, že jsou dost versatilní, přičemž ale zároveň mají dost limitů a omezení. Takhle je okleštit by podle mě byla hrozná škoda, ničemu by to neprospělo. Já bych třeba mága čistě jako prskavku hrát nechtěl. Další věc je, že útočná kouzla sama o sobě nejsou v NWN žádná hitparáda a do toho je ještě dost výrazně omezuje fakt, že jsou savy v NWN dost postavené na náhodě. Takže kdybys z mágů chtěl mít jenom "prskavky", vyžadovalo by to dost velký zásah do jejich (hlavně útočných) kouzel. To by dalo hromadu práce, nebylo by nic jednoduchého to vybalancovat a zase - proč tak necitlivě měnit něco, co funguje? Jen abys donutil "najímat si bojovníky", to mi přijde jako dost pofiderní důvod.Taky bych dal rest za delší dobu a hlavně aby to vypadalo jako rest-meditace a ne *vyndá si kamínek z boty*, mágy bych jinak pak neoslaboval, a fungovali by více jako prskavky, mocní ale vydrží jen omezené množství i když krutých situací a pak jsou zase k ničemu. Což by mágy nutilo najímat si
bojovníky.
Tady souhlas, do meditace bych taky nějaké systémové hvězdičky nestrkal. Není to vůbec potřeba a v takovém případě mi přijde ke škodě něco hráči vnucovat systémem. Navíc si myslím že by to přineslo víc práce než realného užitku. Rest přes dialog mi nepřijde jako špatný nápad (mohl by se např. zařadit do pokročilého ovládání postavy), nadruhou stranu by to zas až takový rozdíl oproti nynější situaci imho nebyl.Délka samotného restění - první, co se mi vybavilo, jsou moderní mobilní hry, které jsou založené na tom, že spustíte akci a čekáte daný časový interval, než doběhne ukazatel průběhu a vy dostanete odměnu :). Kdo chce, ten si může delší meditaci odehrát ve hvězdičkách už teď, ale změny bych tady nezaváděl.
Zmenšení poloměru pro povolení restu by ale bylo fajn, není to nic proti ničemu (viz. Braenn výše).
A nemyslím si ani, že by bylo potřeba nějak hejbat s dobou mezi resty. Tak, jak to funguje teď, to imho funguje dobře a nevidím důvod poč to měnit.
Nadruhou stranu, já jsem zaujatý.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Mě se nejvíc líbil systém na Arelithu. Resty jsou spojené s únavou (pro eq bych dal něco jako "míra nakoncentrovanych sil"). Restit si můžete kdy chcete (a musí i mlátičky občas), pokud jste dost unaveni. Tzn. narestím, zjistil že jsem něco zapomněl a jsem teoreticky schopny to hned napravit. Ale musím uvažit zda třeba za 30 minut nebudu potřebovat druhý rest a musím zvážit zda tou dobou budu mít tu povolenou hodnotu. Ale to je pochopitelne složitější na nastavení a byla by to další proměnná pro postavy.
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Rest přes dialog je IMHO velmi dobrý nápad (a přimlouval bych se za něj velice) - zabrání se tím použití v boji a možným nechtěným překlikům (a že skoro každý s překlikem "R" máme zkušenosti). Zároveň je okruh, ve kterém nesmí být nepřátelské NPC/creep opravdu příliš velký (s tím, že postavy s nízkým nasloucháním jsou, pokud se nepletu, zvýhodňovány). Aktuální mezera mezi odpočinky je asi 15 nebo 20 minut reálného času, což mi přijde jako docela slušná chvále a nevidím důvod proč ji výrazně prodlužovat. A vůbec nerozumím tomu, proč by měl například epický čaroděj trávit hodiny času čekáním nebo i samotnou meditací... Co reálně pomohlo je vyřešení bugu s odlogováním, neboť nechtěně využil (či dokonce zneužil) to během hry, hádám, téměř každý hráč prskavek, takto to ani nebude svádět k nějakému magickému prasení a všichni budou oukej.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Já myslel, že zrušení mapování "R" je základ hry. :-)
Mithirwen Celeavaeil
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Nu hlavně dungy eq kde lvl 20 stačí asi na vše (neprošel jsem některé sféry a jednu část jistého dungu) a čas testů mi vždy přišel akorát. A vždycky mi přišlo, že dvacet minut je optimální mezi nežádoucím "vybij každý spawn magickou artilérií" a ohleduplným "něco se neočekávaně pokazilo, musíme se zastavit". PvP to moc neovlivní, ta jsou obvykle rozhofnutá max ve třech kolech.
Edit: Upřesnění pár pojmů.
Edit: Upřesnění pár pojmů.
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Osobně bych do toho taky nějak moc nehrabal. Rest přes dialog klidně, stejně tak zmenšení toho okruhu pro rest.
Ale nějaké pokusy o "balanc" class, do toho bych se fakt nepouštěl.
Ale nějaké pokusy o "balanc" class, do toho bych se fakt nepouštěl.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Proč by nemohl čáryfuk poodběhnout, na pár vteřin sednout a vysypat do mely čerstvou dávku...To mi prostě příjde nevhodné. DnD meditace trvá dost dlouho na to, aby se právě tímhle způsobem použít nedala, NwN ji docela pochopitelně zkrátila na pohodlnější dobu, ale pořád by mělo platit "během bitky ne" (ve smyslu "když se zbytek party rve...").Braenn píše: ↑24. 11. 2017 10.46 Stačí to nastavit tak, že v boji si nezamedituje, což tuším funguje i v klasickém nwn. Jinak nevím, proč by si nemohl odskočit za dvě chodby dozadu a hodit si rest. Jednak tím riskuje, že spustí nový spawn potvor (kor přes přechod), zároveň shodí boosty sobě i partě, co o kus dál bojuje a v případě, že se k němu ten boj přiblíží bez boostů... no může si jít kopat hrob...
Základní bojová taktika by dle mého měla znít "Před každou větší bitkou se ujistěte, že mají kouzelníci nabito" a ne "...se ujistěte, že už mohou při akci přebít".
Prodloužit samotnou délku meditace na pár minut by s touhle obavou asi vybabralo. Bylo by stravitelné meditovat třeba polovinu času spánku?
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
S trochou kreativity si takhle můžeš obnovit kouzla i nyní, vyskočíš s party, odběhneš někam dál, restneš. Pokud bys musel odbíhat "víc dál", lokneš si haste-flašky. A za dvacet minut znova. Jen nevím že by to někdo dělal, protože z taktického hlediska je jednodušší a výhodnější stáhnout se z boje v celé grupě a zkusit to znovu jinak po vyléčení atd.
Delší doba meditace nic neřeší, ono v krizové situaci je i 30s příliš dlouho (a pokud prskavce dojdou kouzla uprostřed boje a ten je na pováženou, někdo něco udělal špatně).
Delší doba meditace nic neřeší, ono v krizové situaci je i 30s příliš dlouho (a pokud prskavce dojdou kouzla uprostřed boje a ten je na pováženou, někdo něco udělal špatně).
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Jistě, takže kdyby se snížil poloměr "nutného klidu", zjednoduší se realizace "bojového nabití" a zvýší se šance, že začne být používáno místo běžného ústupu.
Je-li 30 vteřin v krizové situaci příliš, tak minuta dvě navíc zajistí nepoužitelnost ve větším množství případů.
Je-li 30 vteřin v krizové situaci příliš, tak minuta dvě navíc zajistí nepoužitelnost ve větším množství případů.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Tak polovina času spánku mi přijde fajn.
Edit: přijde, nikoliv nepřijde
Edit: přijde, nikoliv nepřijde
Naposledy upravil(a) Brambor dne 24. 11. 2017 19.53, celkem upraveno 1 x.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Dvacet minut je pro boj hodně. Kdo by jen zkoušel toho využívat, tak se unudí k smrti. A sám si snad zdechu vzpomeneš, kolikrát se při questech někdy čekalo, až si klerda bude moct odpočnout a kvůli tomu i zbytek magicky nadaných, aby celá skupina mohla fungovat s magií, bez které byl (obvykle) quest odsouzen k nezdaru.
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Tuším nedorozumění. Jakých dvacet minut? Mě nejde o dobu mezi jednotlivými resty, ta mi příjde jakž takž akorát. Já mluvil o prodloužení doby restu, tedy času, který uplyne od sednutí postavy do jejího postavení (a plného doplnění kouzel).
Aby při navrhovaném snížení poloměru nutného klidu sice mohlo dojít k "já si sednu deset metrů od té řeže a nabiju", ale zároveň by to znamenalo "...pokud je tedy dokážete ještě dvě tři (-pět?) minutky zadržet"). Ale aby to zároveň zbytečně (moc) neprotahovalo situace klidové.
Aby při navrhovaném snížení poloměru nutného klidu sice mohlo dojít k "já si sednu deset metrů od té řeže a nabiju", ale zároveň by to znamenalo "...pokud je tedy dokážete ještě dvě tři (-pět?) minutky zadržet"). Ale aby to zároveň zbytečně (moc) neprotahovalo situace klidové.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Ono se totiž řešilo obojí, prodloužení restu i prodloužení doby mezi restem. Pro prodloužení toho prvního jsem na stopro.
A teda ráda bych tě upozornila, že sféra klidu znamená, že nebojuješ, ale někde na mapě kolem, třeba o černý čtverec dál v chodbě za zdí jsou nepřátelé, nebo jeden zatoulaný netopýr, a brání ti v systémovém restu. Ne že si gecneš uprostřed boje za zády svých kámošů a zacpeš uši. To opravdu systémově nejde.
Z toho důvodu jsem psala, že pokud si chce někdo odběhnout z módu boje, mimochodem dost široké působnosti, restnout, nespawnout nový potvory, shodit bojujícím a sobě boosty, stihnout se naboostit a pak se vrátit a něco - pokud zbude co - řešit - tak ať je mu přáno.
A teda ráda bych tě upozornila, že sféra klidu znamená, že nebojuješ, ale někde na mapě kolem, třeba o černý čtverec dál v chodbě za zdí jsou nepřátelé, nebo jeden zatoulaný netopýr, a brání ti v systémovém restu. Ne že si gecneš uprostřed boje za zády svých kámošů a zacpeš uši. To opravdu systémově nejde.
Z toho důvodu jsem psala, že pokud si chce někdo odběhnout z módu boje, mimochodem dost široké působnosti, restnout, nespawnout nový potvory, shodit bojujícím a sobě boosty, stihnout se naboostit a pak se vrátit a něco - pokud zbude co - řešit - tak ať je mu přáno.
Re: magie - kouzlení, systém vs. **
Chápu. Ale vyznačené opravdu systémově nejde protože je to křížem hlídané nebo proto, že "...jsou poblíž nepřátelé"? Jak snadné je dopravdy se zbavit boje, když po postavě nikdo přímo nejde? Na cvičáku je to 10 vteřin mezi "nemůžeš...brzy po vyčerpání" a "nemůžeš...jsou poblíž nepřátelé". Vyskočit z party taky moc času nezabere...Braenn píše: ↑24. 11. 2017 19.27 A teda ráda bych tě upozornila, že sféra klidu znamená, že nebojuješ, ale někde na mapě kolem, třeba o černý čtverec dál v chodbě za zdí jsou nepřátelé, nebo jeden zatoulaný netopýr, a brání ti v systémovém restu. Ne že si gecneš uprostřed boje za zády svých kámošů a zacpeš uši. To opravdu systémově nejde.
Moc neznámých, které nemám ověřené. Jestli říkáte, že je to zbytečná starost, beru na vědomí.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Torwald Seveřan - cestu hledající