Pasti na lootech

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
DarckDewy
Příspěvky: 234
Registrován: 18. 10. 2012 13.07

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od DarckDewy »

Předchozí můj příspěvek o nesouhlasu byl asi trochu mimo. Jelikož jsem nepochopil problematiku.

Co se týče "TO" pastí:
Ano ať se sníží na místě pro Low levely ale ne celkově (nižší podlaží hrobek atd.) , protože v tu chvíli tu může každý lítat s pixie a postavy co se na to opravdu reálně zaměřují jsou k ničemu.

Co se týče "TO" na DM pastech
Chápu že ta past má být pojistka ale přesto bych snížil "TO" alespoň na hodnotu která lze být odstraněna i kdyby třeba se všemi bonusy co jde a na vysokém lvl postavy (15+) např

Opakující se pasti :
Dávat jen na místa kde je lze vysvětlit. Jak už bylo řečeno ne na pytlík nebo mrtvolu a nebo jim dát počet nábojů (pokud to lze systemove)
Eluriorfin Patson- Mladý, depresovní.. Krev Milující, nemrtvé obdivující.. -Popraven sťatím a následným spálením.
Kricík Šmatalko- Já jsem obchodník, nechceš si zahrát vo zlatku? *Škodolibě se usměje a promne si ruce.* - Zmizel při svých nekalých obchodech
Lembas
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Braenn »

Van píše: 13. 12. 2017 10.31 Pixie už je oslabena a průměrný zloděj na stejném lvlu jako mág je lepší. Rozdíl mi přišel tak zhruba 5 lvlů. Samozřejmě s dostatečným lvlem mága je to jiný příběh
Oslabená? Jak? Jako teď někdy? Jestli jo, tak supr. Jediné co u ní vím, že její lvl (a tudíž skill) je odvislý od toho, jak dlouho ji mág má. Na nízkých lvl jsem ji neměla a nezkoumala jsem to, pak už jsem až na uber epické 50+ pasti nenarazila nikdy na problém. A tyhle stejně sundá jen epický zloděj se zaměřením, a/nebo klerik se správnou doménou.
DarckDewy píše: 13. 12. 2017 11.04Co se týče "TO" pastí:
Ano ať se sníží na místě pro Low levely ale ne celkově (nižší podlaží hrobek atd.) , protože v tu chvíli tu může každý lítat s pixie a postavy co se na to opravdu reálně zaměřují jsou k ničemu.
Nechci ti brát iluze, ale pixařům na vyšším lvl je nějaké nesnížení pastí úplně jedno. :biggrin:
Uživatelský avatar
DarckDewy
Příspěvky: 234
Registrován: 18. 10. 2012 13.07

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od DarckDewy »

Aha tak to je má chyba, počítal sem s tím že je opravdu pixie 5 lvlu pod zlodějem.
Eluriorfin Patson- Mladý, depresovní.. Krev Milující, nemrtvé obdivující.. -Popraven sťatím a následným spálením.
Kricík Šmatalko- Já jsem obchodník, nechceš si zahrát vo zlatku? *Škodolibě se usměje a promne si ruce.* - Zmizel při svých nekalých obchodech
Lembas
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Ogar »

Možná bych si položil otázku kdo je zloděj?
1) čistý zloděj
2) zloděj v kombinaci s jiným povoláním

Pokud jde o první variantu, tak ta je.. omluvte ten výraz, ale o ničem, alespoň z mého pohledu.
V případě druhé varianty, je to už na kombinaci správného buildu a o tom, jak daný hráč hraje svou postavu. Někdo hraje specialistu na drátky a zámky a někdo to prostě "umí" nebo využívá magického posílení.

Suma sumárum však každého hravě strčí do kapsy kombinace čaroděj/zloděj. Tato kombinace si prostě poradí už v před-epickém lvlu s artefaktovými truhlami, a to je dle mého prostě špatně. Hráč může jet celou dobu čistého čaroděje, takže je sám o sobě mocný a potom tam jako sladkou tečku dát zloděje s našetřenýma bodama a ejhle, už odpastí a odemkne naprosto vše, protože základní vlastnost tj. inteligenci má nabušenou a obratnost vykompenzuje slaad.

Když se na to podívám zpětně i ze zkušeností, tak zloděj nejde brát vůbec jako povolání jiné, než co do nějaké kombinace, kde si každý dle gusta vypíchne tu jeho speciální schopnost, nebo dovednost a posílí tím svůj build. Z těchto důvodů, bych spíš změnil výraz zloděje na pasťaře a pasťař může být v tomto světě prostě každý. I když se mi ta magicko-zlodějská kombinace nelíbí, tak dokud nebude jiné řešení, tak nad tím můžeme jen mrmlat. Pixií bych nastavil strop pro odstranění a odemčení tak, aby nebyla schopná otevírat artefaktové truhly, ale to je jen můj názor.
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Van »

Braenn, už to nevím jistě, sonduj u wb. Ale my než abychom užívali pixie z 18 (později 18+)castera, tak jsme radši měli zloděje lvl 14 (Olík). Rozdíl byl markantní.

Pojem artefaktová truhla při všem placosu okolo je k popukání. Ale to většina artefaktů taky, když si ze 2-4 svitků udělám artefaktovou melee zbraň.
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1846
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od placidity »

Stačí ti GMW a máš zbraň lepší než 90% artefaktových, protože na většině jsou místo nějakých rozumných statů vtipy jako +1d4 bodné a zároveň +1 bodné, nebo jsou prostě "jen" +3 apod.

Jinak ke zlodějovi jako povolání - ono to JE doplňkové povolání, protože pokud člověk nechce nebo nepotřebuje mít hromadu skillů a brutální sneak, nic moc navíc nepřináší. Sneak se na EQ hodí spíš na CvC, protože spousta lepších potvor na něj háže bobek. Se skilly to moc horké také není, protože zrovna takové ty "méně potřebné" žrouty jako sociálky si stejně nikdo moc nedává, jelikož k tomu není nucen (doufám, že se v tomhle pletu, ale po zkušenostech jsem spíš skeptický). A na potřebné věci si to vždycky nějak někde nahrabe.

Pokud není žádoucí buildování ala exaltka a jiné skilldumpy na lvl20, doporučuji zavést omezení maximálního možného zvýšení skillů. Ony pak podobné věci vymizí samy.
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Ogar »

Pokud jde o zbraně, tak souhlasím s tím, že ty artefaktové jsou spíš vzhledově odlišné a tím zajímavé, ale jinak schopnostmi ubohé, pořád to však neplatí u všech. Alespoň z mého pohledu jsou stále i takové, které za to rozhodně stojí. Zajímavější je už (pro někoho) najít ionský kámen, nebo zajímavou magickou knihu / svitek, indícii k která může sloužit k něčemu dalšímu apod.

Takže za mě pojem "artefaktová" truhla k popukání skutečně je, ale její obsah může být i přesto přívětivý. Ten loot je nastavený zkrátka tak, aby nebyl vždy stejný a placos je nepříjemný šotek, který to ještě ztěžuje. Placos (bráno jako zastavení příjmu bohatství / nízké PGR) však není jediný důvod případného nenalezení lootu, protože tím může být i množství postav v blízkém okolí, který loot ovlivňují. Někde na EQ stránkách se o tom i píše, jen jsem to nechtěl hledat.

Edit: a hlídání postav hlídá zase placos, takže ano... placos je ve všem. :rolleyes:
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2138
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Niko »

Já souhlasim, že je blbina aby nějaký váček nebo tělo u vlků na sobě mělo past. Takže když se domluvíte a pošlete nám ucelený seznam přesných názvů lokací (fakt seznam, neposílejte to po jedné lokaci), tak se na to můžem podívat a zvážit případnou změnu.
Uživatelský avatar
DarckDewy
Příspěvky: 234
Registrován: 18. 10. 2012 13.07

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od DarckDewy »

A co to postupně sepisovat tady a pak z toho ten seznam udělat?
Eluriorfin Patson- Mladý, depresovní.. Krev Milující, nemrtvé obdivující.. -Popraven sťatím a následným spálením.
Kricík Šmatalko- Já jsem obchodník, nechceš si zahrát vo zlatku? *Škodolibě se usměje a promne si ruce.* - Zmizel při svých nekalých obchodech
Lembas
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Ogar »

To klidne muzete. Pak se muzete domluvit a nekdo poslat nejaky uceleny seznam WB. :smile:
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Braenn »

Udělala bych to v rámci přehlednosti spíš takto:

1. Kdo by se přidal k pomoci se soupisem lokací a truhel v nich, ať se přihlásí do PM.
2. Vybere si jednu ucelenou oblast, kterou bude ochoten a schopen prozkoumat a sepsat truhly, které jsou dle něj zle. Ucelenou oblastí myslím např. celý Lesík i s dungy, Divočinu, Měsíční les, Pavoučí propast atd.
3. Do vytvořeného dokumentu, nejspíš pod sdílením google, se takto komplet vyplněná oblast vypíše ve stejném formuláři pro všechny.
4. Nico bude moci průběžně nebo jednorázově oblasti opravovat a označovat jako hotové.

Takže... pokud někdo v tomto chce pomoci, ozvěte se. :smile:
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od George »

Zaprvé debata vyvažování classů je na dlouhé povídání, za druhé jí považuju za zbytečnou. Není třeba, aby byly všechny classy stejně silný. Ostatně nejsilnější povolání čaroděj/zaklínač/klerik tu taky nehraje každý, proč ne?
Ale než někdo udělá unáhlené závěry, něco k tomu taky řeknu:
Osobně bych se vyhýbal jakýmkoliv úpravám, které nerfnou ty naše vypiplané postavy. Pokud chcete dát smysl zlodějovi, který vyniká právě v počtu skill pointů, udělejte to tak, aby ten počet skillů mohl využít.
Namátkou mě napadá:
UMD - užitečný skill, ale klidně by šel ještě rozšířit (mágské hole jsou pro mágy vcelku módním doplňkem, takže je to spíš neposílí; bardské nástroje výrazně posilují bardy (stejně je ale nikdo nehraje a to se tu neřeší), ale je to spíš volbou bonusů, které nástroje mají). Že by se reálně dalo využít ve svůj prospěch omezení rasy nebo přesvědšení se říct nedá.
Bluff - existuje vůbec nějaké jiné využití, než při hře s DM? (jo jo, RP, whatever)
Intimidate - existuje vůbec nějaké jiné využití, než při hře s DM? (jo jo, RP, whatever) Napadají mě tak 2 místa, kde se to dá použít a nestojí to za to.
Persuade - existuje vůbec nějaké jiné využití, než při hře s DM? (jo jo, RP, whatever) Napadají mě tak 3 místa, kde se to dá použít a nestojí to za to.
3x Craft - zrušen
Heal - nevím, nakolik je užitečný, ale dokážu si představit, že je prostě jednodušší nakoupit lektvary, případně masti.
Search - viz níže o síle pastí.
Taky by nebylo do věci umožnit brat i ty různé svlékací pasti apod. Proč to nejde? Je to přesílené? Pak nemají vůbec existovat.

Takové úpravy by prospěly všem (ne nutně posílily - prospěly, daly další možnosti), avšak zlodějům nejvíce. Nikdo by z takové úpravy nebyl smutný, všichni by měli jen radost.

Osobně nevidím důvod, proč šahat přímo do povolání, proč dělat nějaká omezení. Nikdo se vám nekouká na to, co máte za povolání. Že má Paladin level Zloděje? Boo hoo. Nikdo se na to nebude koukat, stejně bude jen záležet na tom, co ta postava bude dělat. Každý má možnost ty povolání kombinovat zcela dle své zvůle a příliš silné kombinace už NWN samo omezuje. Všichni jsou na tom stejně (teda... samozřejmě krom SH a H, kteří si můžou dávat extra nemakačenky a budou tak omezení v craftu, co nikdy nebude, dostávají bonusy do XP, na které normální hráč nedošáhne i kdyby mu denně DM dávalo největší sadu XP...) Přinese čistokrevný zloděj světu něco víc, než crossclassový zloděj? Omezí to powerbuildy?

Omlouvám se za delší post nesouvisející s původním tématem, ale za tu dobu, co na EQ jsem, jsem si zvykl na to, že WB (což se nemusí týkat aktuálních..) dělají unáhlené závěry, mnohdy vycházející z názorů jedné strany a pak aplikují zcela neadekvátní řešení, které dodnes musíme trpět.



Protože jsem toho napsat dost OT, zkusím napsat o to delší text k tématu:
Jak bych si představoval (můj názor nehledě na názory ostatních), že to bude fungovat?
Nekonečné pasti:
-pasti způsobené nějakou technologií - v kobkách, u inteligentních bytostí apod. Ne na zemi v jeskyni nebo v lese.
-pasti zejména na zemi, kde budou znepříjemňovat průchod, ale z principu mu nebudou zamezovat (narozdíl od lootů). Ne na lootech, pak slouží jako další zámek a IMHO plní funkci, která jim není určená.
-v případě, že byste jí přecijen chtěli používat jako zámek, bylo by fajn, kdyby to NWN umožňovalo, umožnit loot otevřít. Např. omezením počtu opakování pasti, podmínkou úspěšného hodu na výcvik (TO = dmg?), periodického spouštění při odemykání apod. (Ale radši bych se tomu vyvaroval, vzhledem k tomu, že je to uplně mimo pravidla NWN a to vždycky nadělá víc problémů, než užitku).

TO pastí:
-Máme tu krásnou tabulku, proč se jí nadržet?
-Bonusem do TO (skill pokladače) může být místní povaha pasti - kdo jí pokládal? Ten největší frajer od zlotřilců, co se zaměřuje na kladení pastí? Zlý nekromant (dejme tomu, že jsou pasti nějaké magické povahy, whatever)? Gnollí inženýr? Skřet, jehož nejlepším vynálezem je ostrý kámen na klacku? Stavitel nějaké hrobky, co tam ty pasti vytvořil před 200 lety a mezitím je nikdo neudržoval a některé (zejména ty ve vyšších patrech) jsou výrazně více vyčubané, než jiné?

Síla pastí:
-Nebál bych se dát silnější pasti. Většina pastí je otravných, ale rozhodně ne smrtících. Moje osobní zkušenost je taková, že past docela ochotně produpnu schválně, protože vím, že mě nezabije, což by být nemělo. Alespoň by to postavy lákalo mít vyšší search a hned by bylo o další skill, co může mít zloděj a ne každej.
-S DM pastí jsem se nesetkal, jen doufám, že respektuje pravidla NWN a existuje u ní hod na záchranu, jako u jakékoliv jiné pasti. (Zmiňuju kvůli tomu, že Labir míval ve zvyku obcházet pravidla NWN a dělat si věci po svém).

A jako bonus.. nápady na nové pasti (protože je vždycky zábava dostat jiný postih, než jen dmg), ke všem platí, že by měly mít záchranný hod:
-Oblak hvězdného prachu - aplikuje na postavu dávku hvězdného prachu
-Oblak zapomění - aplikuje na postavu lektvar zapomnění
-Chřipková bomba - aplikuje na postavu chřipku (nějakou nemoc)
-Poutová past - jestli si mám vybrat mezi epickou elektrikou nebo nasazením pout, zkusím ty pouta. BTW mám pocit, že se z pout mělo dát nějak dostat, roztrhnout, odemknout, vysmeknout apod., ale nikdy jsem se s tím nesetkal, jak to je? Nebo si to pletu?
-Teleportující pastí - něco takového už na některých místech je.
-Past debilního dvojníka - Třeba stejně silný dvojník postavy (debilní proto, že to by mohla být jeho jediná slabina - je to AI).
Braenn píše:Do vytvořeného dokumentu, nejspíš pod sdílením google, se takto komplet vyplněná oblast vypíše ve stejném formuláři pro všechny.
Veřejnej seznam lootů? To beru! :swoon:
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Braenn »

Veřejný pro ty, kdo to upravují. Navíc - jedná se o truhly určené pro nižší lvl a přesílené, takže to asi nebude lokace Arnunden - brána na druhou stranu. Ale sakra, i kdyby byla. Informace, že se v dané lokaci nachází truhla, která je moc silná/opakovací/divná, dozajista vytrhne všechny hráče a přinese jim nezměrný OOC užitek.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Ogar »

V některých bodech s tebou Georgi souhlasím, ale...

Co se týče UMD, Bluff, Persuade, Intimidate a Heal, Search... všechny mají docela velké využití, alespoň z mé zkušenosti. Minimálně Přesvědčování, Podvádění a Zastrašování (to poslední méně), protože právě díky nim můžeš získávat od beden / npc informace, které by ti jinak nesdělili.

Co se týče povolání a nějakých unáhlených změn, tak mohu ubezpečit, že v tomto ohledu jsme docela pomalý, a to záměrně a nic razantního v plánu zatím nemáme už jen z toho důvodu, že by to rozházelo jak nastavení světa, tak náladu hráčů.

Nápad se silnějšími pastmi se mi líbí, a to i těmi "tebou navrhovanými" (obzvláště ta zapomnění :biggrin: ). Zkrátka, aby prošlápnutí pasti bylo o rozmyšlení a né "mi to nedá ani za kilčo, to projdu". Zároveň je třeba brát v potaz, že jsou ve světě pasti, které ničí i různé typy oblečení, což taky není příjemný, ale rozhodně to podporuji, protože to je jejich výjimečná a zajímavá schopnost.

Jen bych rád shrnul, že to jsou polemizace, úvahy, nápady. Nepočítat s tím, že by se přes noc stala změna ze tří, čtyř názorů, a tím změnil svět. Takovéto změny podstupují větší porady i názory v teamu.

A co se týče toho seznamu lootu, tak případně formou toho goole dokumentu, kam uvidí jen niko a já, nebo využití formuláře chyb.
Jedno nebo druhé bude nakonec lepší, než do tohoto tématu.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od zdech »

George píše: 13. 12. 2017 14.18 Osobně nevidím důvod, proč šahat přímo do povolání, proč dělat nějaká omezení. Nikdo se vám nekouká na to, co máte za povolání. Že má Paladin level Zloděje? Boo hoo. Nikdo se na to nebude koukat...
Jen dvě věci mimo téma:

1. Než se toho někdo chytí a pak se dočká nemilého překvapení...na povolání se nikdo (nemá) dívat, ale povolání se sama projevují určitým způsobem. Zloděj například neříditelným Zákeřným útokem. Paladin co skáče po obličejích ležících nebude okolím přehlédnut a bude některými řešen.

2. Sahat na povolání/tvorbu postavy by bylo vhodné na úrovni lepení největší děr (20. Zloděj a 19 Čaroděj/1 Zloděj opravdu nemají mít stejné stropy určitých dovedností).
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Braenn »

zdech píše: 13. 12. 2017 15.25
Amen.
Uživatelský avatar
Mourisson1
Příspěvky: 1735
Registrován: 27. 11. 2010 17.39
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Mourisson1 »

ogarXXX píše: 13. 12. 2017 11.41 Suma sumárum však každého hravě strčí do kapsy kombinace čaroděj/zloděj. Tato kombinace si prostě poradí už v před-epickém lvlu s artefaktovými truhlami, a to je dle mého prostě špatně. Hráč může jet celou dobu čistého čaroděje, takže je sám o sobě mocný a potom tam jako sladkou tečku dát zloděje s našetřenýma bodama a ejhle, už odpastí a odemkne naprosto vše, protože základní vlastnost tj. inteligenci má nabušenou a obratnost vykompenzuje slaad.
Imo to dle mého strčí do kapsy klerik/zloděj s klamem.
Lothias Cys'variana

"...býval tady hráčem, ale spáchal ten největši hřích, creepil proti zkorumpovaným spoluhráčům. Snažili se ho zabanovat. Misto toho mu nedali staršího sráče, kterého tak chtěl. Obviněn z metagamu nyní creepi na Equilibrii. Creeper, který loví creepery. Potížista. Mourisson..." - Woxa 22. 10. 2015
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od zdech »

Debatu o stropech dovednosti jsem přesunul: viewtopic.php?f=26&t=6027
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od Ungo »

zdech píše: 13. 12. 2017 15.25Paladin co skáče po obličejích ležících nebude okolím přehlédnut a bude některými řešen.
Je to teda OT, ale nejsem si jistý, jestli je fajn takto interpetovat Sneak attack :smile: Úplně stejně dobře to lze interpretovat jako záměrné cílění na zranitelná místa. Navíc by si pak postavy musely házet na všímavost a tak vůbec ble bla bla atd...

Sorry za OT :smile:
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Pasti na lootech

Příspěvek od zdech »

Jestli máš co dodat, můžeme tohle oživit a pokračovat: viewtopic.php?f=27&t=5630&hilit=krvav%C3%BD+turnaj
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Odpovědět