Hod na charisma, nebo přesvědčování, atd vers NPC

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Hod na charisma, nebo přesvědčování, atd vers NPC

Příspěvek od zdech »

K tématu. Všechny sociální dovednosti jsou v principu vyhodnocovány stejným způsobem jako dovednosti ostatní. Dovednost + k20 vs Náročnost. V tom je zahrnut atribut (jeho bonus), vycvičenost (investované skillpointíky), okolnosti (ovlivňují Náročnost nebo naopak Dovednost) a náhoda (k20). Náročnost a výsledný efekt (ne)úspěchu je plně v rukou Dx a bude téměř jistě výrazně ovlivněn i způsobem odehrání hráčem.
Podstatná část téhle "rovnice" je mimo kontrolu i přehled hráče, docela mi uniká, jak bys to chtěl nakrmit do tabulky.
Nějaké reference se dají vysledovat systémovým využitím debatovaných dovedností ve světě, případně vydedukovat ze samotného fungování systému. Ale nějaké podrobnější a k tomu pevně dané údaje, ty jsou řekl bych mimo hráčskou "pravomoc".

Ale pravděpodobnou reakci na tvé snažení bys měl být schopný odhanout bez nějaké tabulky. Stejně jako když jednáš s postavou ovládanou hráčem.
A ne, EQ nevyžaduje maximalizování dovedností, to jen NwN (a DnD) používá pro určení role náhody k20, takže výsledky bývají úsměvně rozličné. Důstojníka Mithalirské stráže (a potenciálně paladina) jde přemluvit k zanedbání povinností s dovedností menší jak 10. Někdy. Jindy ho aková snaha přivede k jedovaté poznámce.

EDIT: A tedy nevěřím, že by otázka položená hostinskému nebo ohlášení zločinu vyžadovalo umění řečnit či jakékoliv náročné zkoušky dovedností.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Stalker19
Příspěvky: 38
Registrován: 2. 10. 2020 17.41

Re: Hod na charisma, nebo přesvědčování, atd vers NPC

Příspěvek od Stalker19 »

Přeci jen sem hodím ještě jeden nápad. My jsme kdysi zkoušeli vylepšovat pravidla dračího doupěte a zavedli jsme hody různými kostkami podle výšky atributu. myslím, že to bylo (atribut kostka): 6-7 k4, 8-9 k6,10-12 k8, 13-15 k 10 16-18 k12, 19+ k20. To by možná těm pozitivním extrémům zatrhlo tipec a umožnilo by to prostý úspěch při výrazně nižším hodu, než 20+. Dovednost by se pak dala řešit bonusem +1 za každých vložených 5 bodů, který by se přičítal přímo k hodu. takže by pak na prostý úspěch stačil třeba hod 6 apod.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Hod na charisma, nebo přesvědčování, atd vers NPC

Příspěvek od zdech »

Nemělo by platit, že čím větší jsi vrozený talent a čím jsi vycvičenější, tím menší má ve tvém úspěchu roli náhoda? Atribut 6-7 může po tvém vzoru uspět pouze při náročnosti 0-2 a 20+ zvládne 6-25. To je opačný trend. Tím že srážíš účinnost výcviku na pětinu zvyšuješ roli náhody u všech s výjimkou nejnižší příčky, která zůstane plus mínus shodná se současným fungováním.

Při nastavování náročnosti je dobré mít solidní představu o šancích na úspěch. A to je jednodušší při jednotném hodu, protože pak stačí zodpovědět si "Kdo má uspět na jistotu?" nebo "Kdo nemá mít šanci jinak než totální haluzí?" případně "jakou šanci má mít specialista na úrovni x?". Rozštěpením hodů tohle relativně přímočaré uvažování kompletně roztříštíš. Korigovat dění u něhož ani vypravěč nezná přesněji šance uspět je...problematické.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Odpovědět