Pokud by se povedlo aplikovat jiný systém magie, s možností zkoumání a větší míry angažovanosti čaroděje, viděl bych to jako velký přínos. Je to samozřejmě věc názoru, ale systém DnD je podlě mě jeden z nejhorších. Vzniknul ve své době a měl své důvody - zejména jednoduchost (stejně jako původní omezení zbraní a zbrojí pro čaroděje ve všech možných systémech). Počítačové systémy umožňují naopak mnohem více.labir píše:No s magií obecně již přes rok (od začátku prací na Equlibrii) koketuji s jistou revoluční myšlenkou úplného a kompletního předělání magie tak, že by se umožnily plnohodnotné magické souboje, mág by byl silný ale jen pokud by na to měl i hráč, přestalo by stačit kliknout na kouzlo a na cíl, naučení kouzla by nebylo jen klikací záležitostí, vlastně by byl komplexní a konzistentní systém magie BEZ dopředu daných kouzel - tj. byl by možný magický výzkum, k tomu samozřejmě kompletní zdůvodnění a teorie proč to tak funguje jak funguje, zrušila by se memorizace a zavedla magie (něco jako mana), kouzlení by bylo evokální (tj. sestavením formule a jejím pronesením či zašeptáním) a gestikulární (postupná gestikulace, podobně jako komba pro bojovnky), při postupu na další úroveň by se nešla brát kouzla atd...
….
Sesílání pomocí různých kombinací gest atd. je velmi dobrý nápad, samozřejmě s pojistkami proti OOC zneužívání. Teď už jen ta realizace...
A existují i jiné systémy naž mana.
Ad přístup k magii: získávání kouzel je, dle mého pohledu, neobyčejně snadné a nevyžaduje příliš velké úsilí. Musí to samozřejmě odpovídat charakteru světa, ale shánění kouzel, obzvláště těch silnějších, je skvělá IC zkušenost a může být cílem mnoha "questů" - pro čaroděje dokonce celoživotních (Jakou radost měl Raistlin v DragonLance z nalezení Fistandantilovy knihy kouzel, byť primitivních, a dokonce se pro ni vydal do dračího doupěte). Návštěva univerzitního prodeje je oproti tomu dosti "fádní".
Krom toho by se světem pohybovali čarodějové s velmi odlišným repertoárem a často by museli oželet ta nejvýhodnější kouzla.
Jinak IC se dá zahrát leccos, a kdo chce, tak si i současný systém může sám zatraktivnit atd. Ale krása dobrých pravidel je i v tom, že pomáhají hráčům a svět obohacují již samy o sobě.