Zázemí?

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Kirros
Příspěvky: 620
Registrován: 2. 7. 2006 10.13
Bydliště: Magická univerzita, Lektorský pokoj č. 2
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kirros »

Potvrzuju, kdy kdy chtěl někdy něčeho dosáhnout na Magicné univerzitě musel počítt s tím ,že tam bude tak ze tři IC měsíce běhat než s ním někdo bude mluvit :biggrin:
Jacho Ering - Lektor Magické Univerzity v Tirianu
laty
Příspěvky: 89
Registrován: 7. 4. 2007 22.07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od laty »

dobře... :biggrin: ….já to měl spíš jako vstupenku do fora :megalol: :megalol: ...seznámení a tak...
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

Co bych k tomu jenom doplnil... Jistě v plusku to funguje, je to zajímavý...
Když už, tak rozhodně ne přes skill, ale jako součást historie postavy.

Ale už se tu podobné téma jednou řešilo, a tam snad byla moje odpověď rozsáhlejší, proč se tohle nehodí do online open světa... Zkusim to eště stručně shrnout:
Vem si, že tohle je realizovatelný v malý skupině relativně vyspělejch hráčů v nějakym PnP. Je třeba aby to bylo řádně opodstatněný, a aby to ten hráč dobře zahrál. Tam si, dle dohody a toho jak teda hrajete, můžeš zvolit prakticky libovolně postavu, všechno závisí jenom na tom, jak se dohodnete.
Kdežto v takovym většim NWN online světě, otevřenym pro všechny, bez permanentního dohledu a hry s DM, tohle nejen neni vhodný, ale řek bych, že ani možný (minimálně na EQ v momentálnim stavu). Sám důvody jistě najdeš, přesto naznačim - ze systémovýho hlediska je důležitý, aby pravidla omezovala hráče a zajišťovala vyrovnanost, protože se nepředpokládá taková vyspělost, aby se omezovali sami. Proto by mělo bejt zajištěný férový a pokud možno stejný startovní podmínky pro všechny nový postavy (systémově - ale tady se na ony prostředky - gp a ostatní majetek - musí hledět taky ze systémovýho hlediska, ježto dávají postavě značnou výhodu). Kolik hráčů by pak uvažovalo stylem "A proč by si neměl dát tohle, dyť sou to akorát prachy navíc, a dávaj si to stejně všichni", a kolik hráčů by si to takhle zvolilo "jen kuli výhodě"? Kolik by tu ve výsledku pobíhalo "šlechticů"? …

Ale, neni to neřešitelný. Od toho jsou tu DM aby se tohle s nima probíralo. Vymyslet a dobře propracovat historii postavy a pak svou představu nastínit DM, a počkat si co k tomu řekne. Kdo ví, jak se mu to třeba bude líbit, a jak koho podpoří. Ale nemyslim si, že by to až tak vyšlo, že by někdo získal prostředky do začátku - tedy, já osobně, být DM, tak bych se tomu snažil zabránit, právě z důvodů výše popsaných. Přesto se dá vymyslet několik dalších alternativ, je to individuální případ od případu... A někteří bystřejší již také postřehli jak by se dokonce tohohle dalo dosáhnout přirozenou IC cestou, aby hráč nezískal majetek bez hry (ano, narážka na KaTův příspěvek, ale to se taky tehdy v tom topicu řešilo ;) ) …
Palgor
Příspěvky: 1
Registrován: 20. 4. 2007 12.05
Bydliště: Tirian, hospoda u kormidla
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Palgor »

Vím, že labir řekl ne, ale jen chci uvést argument pro-ne, aby si to labir rozmyslel, ale aby tahle debata pokračovala.
1: Napadla mě velice zajímavá věc. Nováček bude mít procentuální šanci na to stát se šlechticem, což znamená například 5% a to by těch šlechticů moc nebylo... :clover:
2:Ti ostřílenější hráči (12 lvl) například můžou být naštvaní, ale myslim si, že když za nima přijde nováček a bude se jim smát, že nemaj tolik peněz jako on, tak mu jednoduše "jednu vrazej" a nováček si rázem uvědomí, že byla chyba dát si body do zázemí a ne do skillu a v příštim levlu tuhle chybu neudělá, což znamená že se může chlubit šlechtickým titulem, ale penězi už ne.
3:Podle mě je u hráče na výše zmíněném levelu už jistá zkušenost a pokud by byl tenhle systém přijat (neberte to vážně-labir :bigwink: ) tak by tito hráči po pár dalších určitých zásluhách mohli získat šlechtický titul, pokud by se cítili ublížení.…
laty
Příspěvky: 89
Registrován: 7. 4. 2007 22.07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od laty »

Tak dobře...nebude vadit pokračovaní v čistě hypotetickym duchu?...Myslim,že lepší nápad by opravdu bylo dávat to jako odměnu za kvalitním hráčům-např. začínajícím novou postavu,protože podle mého názoru je opravdu začátek jen jakási zkouška pro ty co vydrží-vyčlenování a určení kvalitních hráčů...A nač dělat tuhle zkoušku znova(někdo nemůže za počítačem strávit tolik času....a jistě všichni souhlasí že na prvním levelu se eq svět opravdu moc ovlivnovat nedá...)..A ještě reakce na kolju-ta *výhoda*být šlechtic(znovu říkám-šlechtic jsem uvedl jako příklad majetného člověka,na titul jsem popravdě řečeno nepomyslel(na co je titul šlechtice z jiné sféry apod?)) by zas až taková výhoda nebyla...jako v DrD+by se kvůli majetku museli obětovat nějaké schopnosti,body do atributů nebo ty skilly-postava by tedy byla krom těch peněz mnohem slabší než její vrstevníci.…..
Prosím Labira aby mou postavu za názor hráče neukřižoval(a hráče bys taky za ty mý stupidní tvrdohlavý kecy trestat nemusel..:-)) :bigwink: ….nechci se s nikým hádat...zejména s adminem,WB a PJ v jedné osobě ne ..:megalol:...klobouk dolů za to co jste odstartovali...Děkuji
LDamian
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 4. 2007 17.13
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LDamian »

Ten nápad je dobrý do systémů typu GURPS, kde máš určitý počet bodů, za které si můžeš koupit při tvorbě postavy cokoli od společenského postavení, přes vlastnosti až po dovednosti a různé speciální schopnosti. Do systému typu DnD, potažmo NWN se to nehodí.

Stát se šlechticem je jedna z možných velkých motivací jak pro postavu, tak pro hráče. Je to věc, která se má získat hrou a ne nějakým takovým způsobem. Navíc:

- ve fantazy se občas vyskytují postavy, které mají úžasný talent na magii, nikdy pořádně nic nedělaly, nic pořádného neumí, ale prostě jejich magie je mocnější než toho nejvyspělejšího mága - umožnil bys tedy, aby když si někdo dá příslušný skill či si na to udělá životopis, tak aby měl na 1. úrovni kouzla 9. kruhů + řekněme ještě bonusový 10. kruh?

- ve fantazy se někdo narodí jako drak.…

- ve fantazy se občas objeví nově narozený bůh...

- někdo je od narození nesmrtelný...

- další má v kolébce artefaktový meč a je synem krále - koneckonců proč nevládnout Mithaliru, když si na to dá někdo skill? :bleh:

Doufám, že už rozumíš. Ono je dost na tom, že DM tu vychází vstříc hráčům (tedy těm, co hrají dlouhodobě postavy a nehádají se s nimi na fóru jako já :biggrin: ) a umožňují jim zahrát si netradiční rasy, dají jim doplňky typu rohů a podobně. Už to je super a dává to těm hráčům velkou volnost, jak si charakter dokreslit. Tak bych to nepřeháněl a neřešil.
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
laty
Příspěvky: 89
Registrován: 7. 4. 2007 22.07
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od laty »

Dobře....děkuji všem za rady a komentáře :blush:
Chtěl jsem jenom udělat něco co mne v DrD+ strašně zaujalo,ale tady to bohužel z důvodu neustáleho *proudění*krátkodobých NEHC hráčů udělat nelze....dík a ještě jednou se všem omlouvám...
Zamčeno