Myslím, že touhle větou to Drog vystihnul moc hezky a musím připustit, že to má něco do sebeBud´te ti Samuraji v pomalu měnícím se Japonsku, které už není takovým japonskem, jakým po tisíciletí bylo. smile clover
OOC: Kultura Hag Hargol
Moderátor: Dungeon Master
To je tím, že jsem měl teď víkend álá Japonsko - asi 15 lidí u Máchova jezera, každý oblečený jako Japonec, děvy načesané a namalované jak Gejši apod.. a měli jsme naučené některé fráze a hesla.. jako:
"nazdraví" "chlastej" "už máš dost" atd...
Byli jsme něco jako Starší Japonci v měnícím se českém venkově...
"nazdraví" "chlastej" "už máš dost" atd...
Byli jsme něco jako Starší Japonci v měnícím se českém venkově...
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
-
- Příspěvky: 304
- Registrován: 27. 4. 2006 11.36
- Bydliště: Ostrov vyvržených
Nebudu hlasovat, ježto jsem netrpaslík.
Ale dám ke zvážení dva nápady:
1. Pro ortodoxní trpaslíky zavést jedno veřejné fórum pro nábor. Na něm vysvětlit názor komunity trpaslíků (jak je hrají hráči - ostatně myslím, že většina) Pak bude každému jasné, že pokud si udělá bezvousého trpaslíka, pak na něj bude tato komunita pohlížet jako na bezectného, zatímco elfům, lidem apod. to bude putna.
Bez možnosti prezentace názorů na veřejném fóru, nemá cenu ortodoxní komunitu hrát, protže bez náboru zanikne.
2. Doporučuji udělat něco podobného pro všechny Rasy, nebo možná klanová uskupení, pokud se někdo z hráčů bude chtít těmto záležitostem historie věnovat. I špatná nebo zkreslená historie je totiž pro tvorbu světa lepší, než žádná a noví historikové jí mohou vždy upravit, nebo s ní polemizovat.
1. Pro ortodoxní trpaslíky zavést jedno veřejné fórum pro nábor. Na něm vysvětlit názor komunity trpaslíků (jak je hrají hráči - ostatně myslím, že většina) Pak bude každému jasné, že pokud si udělá bezvousého trpaslíka, pak na něj bude tato komunita pohlížet jako na bezectného, zatímco elfům, lidem apod. to bude putna.
Bez možnosti prezentace názorů na veřejném fóru, nemá cenu ortodoxní komunitu hrát, protže bez náboru zanikne.
2. Doporučuji udělat něco podobného pro všechny Rasy, nebo možná klanová uskupení, pokud se někdo z hráčů bude chtít těmto záležitostem historie věnovat. I špatná nebo zkreslená historie je totiž pro tvorbu světa lepší, než žádná a noví historikové jí mohou vždy upravit, nebo s ní polemizovat.
Dobro zvítězí až nakonec. W
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Japonština?
Pak by tam ale mělo být "Domo Arigato" nebo "Arigato Gozaimasu". Asi.Kai Rivienta píše:Arigató je děkuji.
Naposledy upravil(a) labir dne 10. 4. 2007 12.42, celkem upraveno 2 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nebudu hlasovat, ježto jsem netrpaslík.
Na tohle jsem už odpovídal:Kai Rivienta píše:Ale dám ke zvážení dva nápady:
1. Pro ortodoxní trpaslíky zavést jedno veřejné fórum pro nábor. Na něm vysvětlit názor komunity trpaslíků (jak je hrají hráči - ostatně myslím, že většina) Pak bude každému jasné, že pokud si udělá bezvousého trpaslíka, pak na něj bude tato komunita pohlížet jako na bezectného, zatímco elfům, lidem apod. to bude putna.
Bez možnosti prezentace názorů na veřejném fóru, nemá cenu ortodoxní komunitu hrát, protže bez náboru zanikne.
2. Doporučuji udělat něco podobného pro všechny Rasy, nebo možná klanová uskupení, pokud se někdo z hráčů bude chtít těmto záležitostem historie věnovat. I špatná nebo zkreslená historie je totiž pro tvorbu světa lepší, než žádná a noví historikové jí mohou vždy upravit, nebo s ní polemizovat.
labir píše:Ty návrhy kultur jsem přemýšlel už kdysi dávno a neudělal to. Hlavním důvodem je to, že equilibrie je o volnosti a pokud je cokoliv nastíněno "oficiálně" byť jako doporučení, tak to má efekt mantinelu. A to nechci. Doposud to fungovalo báječně. Až na vybrané trpaslíky.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Re: Japonština?
Našel jsem: "ARIGATO GOZAI MAS Thank you. (Present tense, polite form)"labir píše:Pak by tam ale mělo být "Domo Arigato" nebo "Arigato Gozaimasu". Asi.Kai Rivienta píše:Arigató je děkuji.
"polite form" je leda tak pro dlouhonohý *zabručí* mezi náma japonskejma trpošema řikáme enem ARIGATO!
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Možná by se ty kultury nemusely dělat jako "doporučení", či jako "informace od DM/WB co ve hře existuje", ale vyloženě _hráčský_ nábor.
Tedy například se sejde celej gang hráčů, co hrajou elfy. Zjistí, že mají podobné názory na hraní elfů (např. že nesnáší trpoše jak hell ;)), domluví se a založí jednu z kultur elfů, kterou nějak pojmenují. Jakkoliv, Měsíční elfové nebo Špičatá ušiska, na tom nesejde.
Na fóru (nejlépe v nějaké části věnované tomuto účelu) pak vytvoří topic s tímto názvem. Tam neřeší své interní věci, jako my teď tady - tam řeší samotný nábor. Stručně tam v úvodním příspěvku vysvětlí, jaké jsou jejich priority, jak by jejich členové měli hrát... prakticky vytvoří doporučení pro členy.
A kdykoliv potkají ve hře nějakého elfa, tak jeho hráči OOC nabídnou (nejlépe po PM), aby se podíval do příslušného fóra. Ten, pokud mu myšlenka sedne, se třeba přidá, a oni ho třeba vezmou - nebo nevezmou, nebo on ani nebude chtít být přijat, protože má na elfy odlišný názor.
A tenhle hráč půjde a potká další, kteří do klanu Špičatého měsíce nepatří. Zjistí, že se s nimi shodne na to, "jak hrát elfa", a založí třeba klan Špičatého slunce...
A takhle u všech ras.
Takže by existovalo nějaké fórum "Klany", kde by byla hromada dalších fór (pro přehlednost podle určitého vzoru, třeba "Rasa - název klanu" (př. "Elfové - Špičatý měsíc")) všemožných klanů různých ras.
A někde v nějakém důležitém fóru by bylo napsáno o tom, co to vlastně klany jsou a že je nepovinné v nich hrát, že si musí hráči uvědomit, že to nese plusy, ale také zápory (ony mantinely, ač dobrovolné) a že elfové, kteří nejsou v žádném klanu, nejsou obecnou společností nijak diskriminováni (ovšem pozor, ti, co jsou členy klanu, klidně diskriminovaní být mohou .)).
Tak mě napadá, že jsem to možná neměl psát do skrytého fóra... ale to je jedno x)
Tedy například se sejde celej gang hráčů, co hrajou elfy. Zjistí, že mají podobné názory na hraní elfů (např. že nesnáší trpoše jak hell ;)), domluví se a založí jednu z kultur elfů, kterou nějak pojmenují. Jakkoliv, Měsíční elfové nebo Špičatá ušiska, na tom nesejde.
Na fóru (nejlépe v nějaké části věnované tomuto účelu) pak vytvoří topic s tímto názvem. Tam neřeší své interní věci, jako my teď tady - tam řeší samotný nábor. Stručně tam v úvodním příspěvku vysvětlí, jaké jsou jejich priority, jak by jejich členové měli hrát... prakticky vytvoří doporučení pro členy.
A kdykoliv potkají ve hře nějakého elfa, tak jeho hráči OOC nabídnou (nejlépe po PM), aby se podíval do příslušného fóra. Ten, pokud mu myšlenka sedne, se třeba přidá, a oni ho třeba vezmou - nebo nevezmou, nebo on ani nebude chtít být přijat, protože má na elfy odlišný názor.
A tenhle hráč půjde a potká další, kteří do klanu Špičatého měsíce nepatří. Zjistí, že se s nimi shodne na to, "jak hrát elfa", a založí třeba klan Špičatého slunce...
A takhle u všech ras.
Takže by existovalo nějaké fórum "Klany", kde by byla hromada dalších fór (pro přehlednost podle určitého vzoru, třeba "Rasa - název klanu" (př. "Elfové - Špičatý měsíc")) všemožných klanů různých ras.
A někde v nějakém důležitém fóru by bylo napsáno o tom, co to vlastně klany jsou a že je nepovinné v nich hrát, že si musí hráči uvědomit, že to nese plusy, ale také zápory (ony mantinely, ač dobrovolné) a že elfové, kteří nejsou v žádném klanu, nejsou obecnou společností nijak diskriminováni (ovšem pozor, ti, co jsou členy klanu, klidně diskriminovaní být mohou .)).
Tak mě napadá, že jsem to možná neměl psát do skrytého fóra... ale to je jedno x)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
A nedošlo by k omezení svobody. Každý by si mohl stále hrát, co chtěl - jen by se vytvořením fóra "Klany" přidala další možnost hry, hráčská svoboda by se rozšířila o možnost zakládat tzv. "gildy" (Ačkoliv by šlo jen o otázku kulturního chování určité rasy, nikoliv o všemožné dobrodružné partičky či smluvní dohody mezi jedinci různých ras), což by bylo, jak je vidět na některých hrách (WoW, LA2, Guild Wars...), veliké plus. Ještě k tomu, když by každý klan měl samozřejmě propracovné pozadí.
A samozřejmě by se nedovolilo založit klan každému - aby nedocházelo k "dvoudenním kulturám" apod., zkrátka by se diskusní téma v sekci Klany na fórech založilo jen tomu klanu, který už nějakou dobu funguje a vypadá, že ještě fungovat bude.
A vlastně mě napadá, že i klany stejné rasy by mohli jít proti sobě... já nevím jak vy, ale já z celé věci cítím velký potenciál .) Jen to chce udělat opravdu šetrně a jasně někde říci, že k hraní za nějakou rasu nemusíte být členy nějakého klanu, a že je často lepší být jako jednotlivec. Šetrný přístup je právěže potřeba, aby nedošlo k tomu, že někdo bude mít pocit, že bez klanu je nula, a naopak, aby si někdo nemyslel, že klany jsou absolutně k ničemu. Je potřeba vychytat ten střed .) (Když říkám "někdo", mluvím obecně, je jasné, že i když se přístup ke klanům dokonale vyváží, každý získá svůj subjektivní názor... jde spíš o to, aby samotná existence Klanů nikoho do názoru netlačila a dotyčný si ho utvořil až ze způsobu hraní svého a způsobu hraní Klanů)
No, co na to říkáte? ;)
A samozřejmě by se nedovolilo založit klan každému - aby nedocházelo k "dvoudenním kulturám" apod., zkrátka by se diskusní téma v sekci Klany na fórech založilo jen tomu klanu, který už nějakou dobu funguje a vypadá, že ještě fungovat bude.
A vlastně mě napadá, že i klany stejné rasy by mohli jít proti sobě... já nevím jak vy, ale já z celé věci cítím velký potenciál .) Jen to chce udělat opravdu šetrně a jasně někde říci, že k hraní za nějakou rasu nemusíte být členy nějakého klanu, a že je často lepší být jako jednotlivec. Šetrný přístup je právěže potřeba, aby nedošlo k tomu, že někdo bude mít pocit, že bez klanu je nula, a naopak, aby si někdo nemyslel, že klany jsou absolutně k ničemu. Je potřeba vychytat ten střed .) (Když říkám "někdo", mluvím obecně, je jasné, že i když se přístup ke klanům dokonale vyváží, každý získá svůj subjektivní názor... jde spíš o to, aby samotná existence Klanů nikoho do názoru netlačila a dotyčný si ho utvořil až ze způsobu hraní svého a způsobu hraní Klanů)
No, co na to říkáte? ;)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Eště jsem přemýšlel o tom, zda by se mělo jednat spíše o OOC věc, či IC. Chvíli jsem se přikláněl k OOC, protože, ač má IC společenství mnohem více výhod, tak má i hodně nevýhod. Ty se ale dají potřít.
V takovém případě (= klany jsou IC věc) by se na klany muselo pohlížet jako na něco, jako je _subrasa_, nikoliv společenství názorově stejně nakloněných příslušníků dané rasy. Příklad z našeho světa: Klany by byly "Lidé - Češi" a "Lidé - Němci" (nebo když chcete, tak třeba "ČR - Češi" a "ČR - Morava", protože ve většině fantasy světů s více rasami platí, že, s výjimkou rasy "člověk", "rasa = národ"), nikoliv však "Lidé - křesťané" a "Lidé - muslimé" nebo "Češi - Sparta" a "Češi - Slavie".
V takovém případě (= klany jsou IC věc) by se na klany muselo pohlížet jako na něco, jako je _subrasa_, nikoliv společenství názorově stejně nakloněných příslušníků dané rasy. Příklad z našeho světa: Klany by byly "Lidé - Češi" a "Lidé - Němci" (nebo když chcete, tak třeba "ČR - Češi" a "ČR - Morava", protože ve většině fantasy světů s více rasami platí, že, s výjimkou rasy "člověk", "rasa = národ"), nikoliv však "Lidé - křesťané" a "Lidé - muslimé" nebo "Češi - Sparta" a "Češi - Slavie".
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila