Síla lopaty

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1652
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od George »

Jo rozdil to je,ale nezapominejte na zivotnost :) znate to pravidlo 3 krat a dost? tak neco podobnyho...moc ran nevydrzi :) ale urcite je to rozdil.takze i pro ten korbel jsem jakoze pro :bigwink:
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Tak jako s tím korbelem je to složitější. Před každou bitkou se totiž korbel přece rozbije, aby byl ostrý - a z něj už se pak moc nepije, ne .)
Takže tím, že by měl 1k3 zranění, by se vykompenzovalo to, že postava si nemusí pokaždé kupovat nový, ale může ho rozbíjet "donekonečna".

A byl by to pak sice předmět v boji používaný, ale přesto jako "RP předmět" ;))
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Taky něco málo přispěji. :smile:

Takže veškeré RP předměty, které nemají se zbraní nic společného by podle mne měly, když už mají nějaký ten dmg, mít stejný úder jako ruka... myslím tím co do kostky. Nemyslím si, že je takový rozdíl mezi tím, když v ruce držím brk, hrací karty nebo svitek. Stejně tak si nemyslím, že nekdo např. s brkem v ruce jím bude někoho píchat, ale spíš ho bude tisknout v ruce a tlouct bude stejně pěstí. U předmětů jako jsou korbele, poháry a podobně, tam bych taky neviděl příliš velký rozdíl, snad jen v rozdílném typu zranění (rozbitá lahev bude bodavá, dřevěný korbel tupý). V obou případech se takový předmět nejspíš znehodnotí (brka, lahev atd.). Pokud by byl předmět skutečně těžký (velká, těžká číše) nebo naopak lehký (rozebvřená knížka), pak bych uvažoval o přidání +1 nebo -1 k dmg, ale rozhodně ne víc nebo zvětšování kostky. :bigwink:

K lopatě...
Návrh tuším drakea o připodobnění lopaty halapartně se mi celkem zamlouvá. Jen zranění bych viděl jako tupé, kritický zásah jako u jiných tupých zbraní (tj. tuším jen 20x2). Použití bych povolil asi komukoliv (smí používat jen: všichni ?). Postih na zranění bych dal -1 nebo -2 (asi spíš) a postih na útok podobný... tj asi taky -2 (-5 je opravdu příliš). To celé, pokud bych bral v úvaku můj dojem z IRL lopaty.

Celkově se mi to zdá dost nepodstatné (ale chápu, že hrobníci, kopáči, horníci a zemědělci to vidí jinak). Spíš mi to přijde jako kosmetický detail. Na EQ jsou lopaty jaké jsou a kdo se s ní chce bít, popadne jí. Rozdíl je jen v tom, že když bude mít pěkné statistiky, tak se jí chopí i někteří tací, kteří by jinak měli meče/sekery/atd. :biggrin:

Přišlo by mi moc zajímavé, kdyby veškeré zbraně měly číselné statistiky skryté a pouze popsané slovně.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Alfray
Příspěvky: 1177
Registrován: 15. 8. 2006 20.59
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfray »

sciorp píše:jen taková věcná nemyslíte že něco o této debatě svědčí i to že se nikdo z oficiálně nevyjádřil i když to určitě četl
Zkuste někdy číst i ty malý, ale důležitý příspěvky... :bigwink:
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
WooDoo
Příspěvky: 140
Registrován: 13. 11. 2006 15.49

Příspěvek od WooDoo »

to Pavel Urban:
No jestli ti přijde jako kosmetický detail bolavá čelist od pěsti a nebo otřes mozku (možná rozražená hlava nebo naseklý krk)od lopaty, tak to klobouk dolu.
Kdyby se všechno jinak bralo, že už to takové je, a že je to pokaždé jen kosmetický detail, tak by vlastně hráči nemuseli ani psát své nápady, nebo co jim vadí atd.
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

No, je pravda, že rozbitá hlava se za kosmetický detail považovat dá xD =P ;))

Mimochodem - myslím, že pokud by tam bylo slovně u lopaty "Není příliš dobrá k boji", u krátkého meče "Docela se s ním fajtí", přičemž to samé bylo i u korbelu, tak by tato diskuse vznikla i v takovém případě. Jen by v ní bylo méně čísel, principiélně by ale šlo o to samé .)

Jinak já si myslím, že slovní popisy by byly cool, však tuším Labir vymejšlel, jak to udělat, jak říkal na nějakém srazu či kde .)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Uživatelský avatar
Alfray
Příspěvky: 1177
Registrován: 15. 8. 2006 20.59
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfray »

Alfray píše:
sciorp píše:jen taková věcná nemyslíte že něco o této debatě svědčí i to že se nikdo z oficiálně nevyjádřil i když to určitě četl
Zkuste někdy číst i ty malý, ale důležitý příspěvky... :bigwink:
Zkusím to znovu zlehka nahodit … :clover: :smile:
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Alfray: Nerozumím. Co máš na mysli? Na koho to je?
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Uživatelský avatar
Alfray
Příspěvky: 1177
Registrován: 15. 8. 2006 20.59
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alfray »

Tak nějak na všechny. Neříkám, že je debata úplně zbytečná. Určitě tu nějaký nádech důležitosti je, ale sciorp má pravdu v tom, že pětistránkový diskuze si už určitě někdo povolanější všiml. A to, že se tu nevyjádřil asi o něčem svědčí … :bigwink:

Jinak Vás ale nechci nijak vyrušovat, debatujte čile dál :clover: :yes:
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Svědčí to o tom, že ze začátku lidé považovali diskusi za vtip a jelo se tu dost OT.

Díky tomu se toto téma, na které by mě opravdu zajímalo vyjádření "vyšších míst", vyrylo do hlav R, DM a WB jakožto odpad, proto IMHO nereagují.

Ale dost OT prosím.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Přiznám se, že ta debata je podivná, ale ten problém taky. Ne že bych chtěl shazovat sílu lopaty, ale pokud bych si měl vybrat mezi soupeřem se sekyrou, kladivem, lopatou nebo holí, tak volím jednoznačně lopatu. Zvlášť budu-li oděn do plechu jako zbrojnoš. Myslím si, že je totiž dost neúčinná. Možná se hodí do hororu, kde ji nabrousí a navíc připomíná spíše rýč. Lopata je totiž dost měkká, nedá se s ní pořádně ohnat, protože tou plochou se brzdí a má plochý úder. Když s ní budeš bojovat na hranu, tak má nepříjemné tendence se vlivem proudícího vzduchu odklánět od směru. Doporučuju vyrazit místo před plátno na stavbu a poznáš, že je to zbraň na houby. Ostatně pokud jsi byl na vojně a držel polní lopatku, tak jistě víš, že se od klasiky dost liší. Opravdu se s ní dá účinně bojovat, zato se s ní nedá vůbec pořádně kopat, pokud nepočítám krizové kopání malé jámy pro sebe samu. Na tancích se nacházaly vždy klasické nástroje, protože polní lopatkou by tu jámu asi do konce války nestihli.
Kladivo má neuvěřitelnou razanci, sekyra ostrý hrot a velkou razanci, hůl je vyvážená a dostat s ní štulec není nic příjemného.. Koneckonců má hůl bodné zranění tuším. Lopata je nevyvážená a dá se s ní účinně jen máchat na hranu, co jak už jsem psal je dost na houby protože se protáčí v ruce. Takže pokud bych měl soudit, tak má ohodnocení zranění zcela oprávněně. Pokud bych už chtěl mermomocí rýpat, tak bych zabrousil do rychlostí útoků jednotlivých zbraní. Uznejte sami, že s kordem dám více zásahů, než s kladivem. Pokud už samozřejmě kladivem jednu dostanu, tak asi křížek, ale úderu se dá uhnout. Zrovna tak holí se dá bojovat rychleji a přesněji.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Když mluvíme o "lopatě", může být na mysli i "rýč", protože ten jako samostatný item v EQ není.

Já neříkám, že lopata se vyrovná kladivu či sekeře! Hohoo, to vůbec ne. Ale upřímně, když si bude muset vybrat mezi ránou pěstí a šlehou lopatou, co si zvolíš? Já si teda radši nechám dát pěstí, než aby mě někdo tou lopatou přetáh - i kdyby byla měkká nebo co to říkáte. Ovšem, mluvím spíše o těžších typech, protože bůh ví, z čeho lopaty na EQ jsou... hliníkový důl jsem neviděl =P
Vlnění je zanedbatelné. Protáčení v ruce je hloupost.

Džizis, kdo máte možnost, vezměte si lopatu co máte doma a zkuste s ní zamávat.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Měl jsem tu čest s ní přehazovat celou sobotu kompost na rodičovské zahrádce, z toho proudí ta neblahá zkušenost. Pokud se bavíme o rýči, tak ten se jako zbraň použít dá mnohem lépe.
Měl jsem možnost testovat lopaty dvě, jednu s rovným toporem a jednu s prohnutým. Obě se při intenzivním máchání naprázdno protáčely v ruce, nebo alespoň měli snahu. Celkem logicky, protože jsou prostě nevyvážené. Když na ně nabereš hromadu, tak ti ten nevývažek umožňuje ten náklad cestou ve vzduchu na ní nerozházet. To byl taky důvod, proč jsem od toho rovného topora přešel k prohnutému. Tou rovnou se dělat prostě nedalo (neměla navíc na konci příčku) Obě byly kovové, celkem malé. Souboj pěsti proti lopatě by byl jistě zajímavý. Ale nechtěl bych sázet na lopaťáka. Po dvou neúspěšných rozmáchnutích si myslím že by dostal na budku. To je to proč jsem psal o rychlosti útoku.
Se zvýšením zranění bych souhlasil pouze v případě, že by měla snižení útoku. Ale má-li kyj(bejsbolka) 2k3, tak lopata by měla být stejně nebo níž. Co vím, tak tu jedna postava bojovala i kýblem, takže pokud kdokoliv chce bojovat lopatou, směle do toho.
Takže ve finále, nechal bych to tak jak to je. Tím nechci ten nápad nijak zesměšnit!!! Jen mně vážně lopata nepřipadá dobrá zbraň. :clover:
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Jája CZE píše:Po dvou neúspěšných rozmáchnutích si myslím že by dostal na budku. To je to proč jsem psal o rychlosti útoku.
To je možné. Na druhou stranu rána pěstí bude mnohem menší než rána lopatou. Proto ostatně navrhuji pro lopatu 2k4, ne třeba k8 či více.

Jája CZE píše:Nechal bych to tak jak to je
Takže podle tebe mají lopata(rýč) a vidle stejnou účinnost jako holé ruce a poloviční účinnost jako pivní korbel či psací brk?
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Takže podle tebe mají lopata(rýč) a vidle stejnou účinnost jako holé ruce a poloviční účinnost jako pivní korbel či psací brk?.
Uff.. Určitě nemyslím, že je spravedlivé to co jsi psal o tom srovnání.. Ale 2k4 je pokud vím zranění 2-8, to je lepší jak dlouhý meč nebo řemdich s 1k8 (1-8) - ale tady jsem na tenkém ledě, moc v tomhle kovaný nejsem.
OT: Já bych stejně hrál lučištníka, ať má luk co chce. :bigwink:
Jak jsem říkal, lopatu bych dal někde ke kyji na 2k3, korbel bych dal stejně jak dýku (1k4, 1k3 nebo jak to je??). Brk apod. bych dal skutečně na sílu ruky. Ale předpokládám, že to je OOC ošetření kvůli tomu, aby šly tyhle věci vzít do ruky jako "zbraň" a měly nějakou cenu. Ale tohle je opět pouze domněnka. Taky jsem si musel (brát s rezervou, nic nemusím že :o) )vzít feat na zbraně, abych mohl chlastat s korbelu. *pokrčí rameny* Holt engine není dokonalý.

Ale jak zdůrazňuji, v těchhle záležitostech se nevyznám, nejsem moc znalý pravidel NWN a ve změnách EQ se už vůbec neorientuji.

PS: Nebyly náhodou korbele plechové/dřevěné? Tedy stříbrné a tak? Ze skla nebyly určitě..
Naposledy upravil(a) Jája CZE dne 5. 11. 2007 18.17, celkem upraveno 1 x.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

Napsal jsem 2k4? Tak to byl asi překlep - měl jsem samozřejmě na mysli 2k3, pardon.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Jája CZE
Příspěvky: 656
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Tam se shodneme.. :o)) :clover: 2k3 beru. :o))
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Odpovědět