Komunikace s DM

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Můj osobní názor na systém komunikace

Nic bych neměnil, jsem spokojen
6
18%
Mohl bych být spokojenější, ale je to celkem vpoho
8
24%
Něco bych změnil, nezdá se mi, že by to nyní nějak moc fungovalo
11
33%
Hm? Co? Něco takového tu je?
8
24%
 
Celkem hlasů: 33

kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Komunikace s DM

Příspěvek od kokosak »

labir píše:Pokud chcete kontaktovat DM ohledně IC záležitosti (např. zakázka pro řemeslníka), vždy se tak musí dít výhradně IC mluvou na vybraného obchodníka či řemeslníka do kanálu Družina (Party). Pokud je DM ve hře a má čas tak vás vyslyší. Pokud nemá čas a není naprosto zaneprázdněný, tak většinou vám zašle alespoň malou OOC zprávu typu //vyčkej nebo //mám quest. Poté nemá smysl urgovat žádosti, DM si je pamatuje a až bude mít čas tak se za vámi staví. Ovšem někdy to může trvat hodně dlouho. Detailní popis a příklady naleznete na stránkách Equilibrie.
… tak nad tímhle bych rád otevřel civilizovanou diskusi. Hlášky jako "dyš já naposled něco chtěl.." prosím do flejmů. Dík

V modelu komunikace s DM tak, jak je nyní nastaven vidím následující základní problémy:

- Hráč, pokud dodržuje pravidla, nikdy neví zda je DM přítomen. Neví tudíž zda zprávu dostal, nebo zda hovoří do vzduchu. Vyvstává tudíž nutnost opakovaného "spamování" kanálu družiny, což může být bráno až za "obtěžování" DM. Hlášení "nemám čas" jsem osobně dostal... asi dvakrát z cirka stovek pokusů o komunikaci. Tedy zhruba stejné množství případů jako reakce na pokus mojí postavy inicializovat rozhovor mimo DM quest.

- RP. Pokud chceme po hráčích aby hráli své postavy, nelze po nich vyžadovat opakovanou IC komunikaci za OOC účely. Klasický příklad: hrdá, až namyšlená postava přijde s hromadou zlata k řemeslníkovi a nabídne mu přemrštěnou částku za jakousi cetku. Pokud se jí dostane odpovědi "velice bych rád, ale momentálně nemám čas", odejde. Možná přijde ještě jednou... ale rozhodně nebude tuto činost opakovat desetkrát. Klasický příklad 2: postava jde ohlásit zločin. Nebude chodit za stráží každý den, zvláště pokud riskuje odhalení protistranou.

Chápu to zatím tak, že současný systém je nastaven na "ukaž, že o to stojíš". Což je fajn asi tak tím, že to zjednoduší DM práci, protože spousta hráčů, pozor, ale i postav, prostě ztratí zájem. Není to fajn v případě nutné reakce - viz již doufám zastaralá aféra s klíči na Univerzitu.

Návrh řešení: Oficialně zřídit další komunikační kanál. V idealním případě si představuji subforum, kde by hráči mohli psát, ale nemohli vidět příspěvky. Vznikla by tedy klasická fronta, DM by mohli k jednotlivým žádostem připisovat stav řešení... nevim, možna něco takeho na DM forech je. Dostane se to tam ale (předpokládám) pouze za předpokladu, že nějaké DM zachytí volání... a napíše ho tam. Navrhuji prostě standardní kanál(y), kde by hráči sami reportovali a třeba i označovali potřebnost požadavků z hlediska jejich postavy. Např: 1 - životně důležité (umře na permku bez protijedu), 2 - velmi důležité (nemůže se bez klíčů dostat na Muni), 3 - středně důležité (doslechla se o obchodní nabídce a chce ji využít), 4- málo důležité (chce nové šaty), 5 - nedůležité (domluva na prohlídce volných nájemních bytů).

Tak? Co myslíte?
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Cenzanni
Příspěvky: 138
Registrován: 6. 11. 2006 19.41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cenzanni »

Myslím, že značná část problému tkví v malém počtu DM (resp. DS). Od svého nedávného návratu (tj. necelý měsíc zpět) jsem se pokoušel kontaktovat DM odhadem asi 7x. IC si vymýšlet, jakou odpověď tak Morgan mohl dostat, že zase odchází s nepořízenou, už bylo, pravda, trochu zvláštní :smile: Návrh fóra je zajímavý, nicméně jeho případné zřízení je v tomto případě na rozhodnutí někoho jiného :yes: Neřekl bych, že je stávající systém nefunkční nebo špatný, ale za zlepšení bych byl velice rád a hádám, že i ostatní hráče by to opravdu potěšilo.
Morgan Te'len

Kovan syn Helburův
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Re: Komunikace s DM

Příspěvek od cybermisa »

kokosak píše:
Tak? Co myslíte?
Ja si myslim, ze EQ nabizi neskutecne moznosti jak si hrat a zabavit sebe i ostatni. Z kazdnym dnem Labir pridelava nove a nove vychytavky, EQ roste a v porovnanim s puvodnim nwn je to uplne jina hra, ktera je nekde uplne jinde. Vzhledem k tomu, jake vsechny moznosti EQ nabizi, je jakykoli pozadavek na item ci upravu itemu bran ciste jako NADSTANDARD, proste neco navic, co hrac sice chce, ale ke hre z principu NEPOTREBUJE. A tak je k tomu i pristupovano - odmenovani jsou ti, kteri si to zaslouzi a kteri jsou trpelivi. Negativni zkusenosti s objednavanim u DM ovsem neznamenaji nutne, ze si to nezaslouzite, ale spis, ze musite byt trpelivejsi.

Rikate, ze je malo DS/DM … Ano, stava se, ze DS/DM nemaji moznost nebo cas hrat, davaji si pauzu. Z tohoto duvodu byly prave zavedeny tyto "dm obchodni pondelky", aby se zuzilo casove okno, kdy hrac muze DM ve hre potkat s tim, ze na nej bude pravdepodobne v tomto smeru mit cas. Ja osobne v tomto vidim krok k zefektivneni komunikace a rovnez mi to dava vic casu resit nerusene questiky.

Zavadet jakekoli subforum mi prijde ZBYTECNE jelikoz s EQ3 prijde i craft, ktery napriklad vsechny objednavky itemu ci jejich uprav odboura - hraci si to budou resit sami. Zaroven mi zavedeni takoveho fora prijde jako podpora metagamu - hrac se bude nudit ve skole/v praci a bude si vymyslet kde co a objednavat, aniz by vubec lognul do hry. Pokud nekdo z hracu pozaduje neco nadstandardniho a z jeho pohledu je to kriticky dulezite pro hrani jeho postavy, stale se muze s prosbou ozvat po PM. Deje se to, je to bez zavazku, ale treba ja osobne kazdou takovou zadost zvazuji a odpovidam na vsechny - pri nejmensim se hrac dozvi, zda a kdy mam cas.
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Netýká se to pouze požadavků na předměty, ty také považuji za něco extra, co postava (většinou) nepotřebuje. A v množství případů by jí stačilo pouze hvězdičkovat. Jedná se mi primárně o případy, kdy by okolí mělo zareagovat na danou skutečnost - představte si kdy třeba přijde za postavou/právníkem jiná postava na konzultaci ve složité záležitosti. Právník (postava) z hlavy neví, ale slíbí, že se koukne a dá vědět. IRL by vstal, kouknul do právních spisků co má v knihovně, zapátral by po precedentech, zkonzultoval by případně kolegu. IC na tohle vše je potřeba komunikace s DM.
Dalším příkladem jsou záležitosti potřebné pro autoquesty - "Ahoj Sváčo, nemaš ty nějakého bratrance?" může být typická hláška, na kterou DM neodpoví, protože ji považuje za běžnou konverzaci - ani nemůže tušit jestli odpověď něco ovlivní nebo ne.

Kontakt po PM: Přiznám se, u věcí které považuji za podstatné používám PM. V rozporu s tím co napsal Labir. Nicméně toto nepovažuji za vhodné řešení. Jednak určení adresáta - komu to poslat? Kdo řeší zrovinka to, o co mi jde? Pokud je nepřítomný/neaktivní, kdo pošle informaci dál? Druhak - když nedostanu odpověď, znamená to co? "Vodpal a neobtěžuj", "Nemám čas", "Předávám k řešení" nebo "Nemožné"?
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kokosak píše:Netýká se to pouze požadavků na předměty, ty také považuji za něco extra, co postava (většinou) nepotřebuje. A v množství případů by jí stačilo pouze hvězdičkovat. Jedná se mi primárně o případy, kdy by okolí mělo zareagovat na danou skutečnost - představte si kdy třeba přijde za postavou/právníkem jiná postava na konzultaci ve složité záležitosti. Právník (postava) z hlavy neví, ale slíbí, že se koukne a dá vědět. IRL by vstal, kouknul do právních spisků co má v knihovně, zapátral by po precedentech, zkonzultoval by případně kolegu. IC na tohle vše je potřeba komunikace s DM.
To, co ale zminujes, je nadstandard, ktery neni nezbytne nutny k hrani hry. Primarne musis svoji hru prizpusobit tomu, ze NPC reaguji pouze, kdyz je DM ve hre, kdyz DM ma cas, kdyz to DM uzna momentalne za dulezite, kdyz DM nema jinou praci a kdyz si to zaslouzis. Jak rikam, podle me to neni problem v komunikaci, ale spis, ze se ti nelibi to mnozstvi "kdyz".
kokosak píše: Dalším příkladem jsou záležitosti potřebné pro autoquesty - "Ahoj Sváčo, nemaš ty nějakého bratrance?" může být typická hláška, na kterou DM neodpoví, protože ji považuje za běžnou konverzaci - ani nemůže tušit jestli odpověď něco ovlivní nebo ne.
Promin, ale "autoquest" je v principu zalezitost, ke ktere hrac prave DM nepotrebuje :bigwink:
kokosak píše: Kontakt po PM: Přiznám se, u věcí které považuji za podstatné používám PM. V rozporu s tím co napsal Labir. Nicméně toto nepovažuji za vhodné řešení. Jednak určení adresáta - komu to poslat? Kdo řeší zrovinka to, o co mi jde? Pokud je nepřítomný/neaktivní, kdo pošle informaci dál? Druhak - když nedostanu odpověď, znamená to co? "Vodpal a neobtěžuj", "Nemám čas", "Předávám k řešení" nebo "Nemožné"?
Ja nerikal ale, ze PM je reseni. Jen jsem napsal, ze pro kriticky dulezite zalezitosti to je moznost komunikace.
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

cybermisa píše: To, co ale zminujes, je nadstandard, ktery neni nezbytne nutny k hrani hry. Primarne musis svoji hru prizpusobit tomu, ze NPC reaguji pouze, kdyz je DM ve hre, kdyz DM ma cas, kdyz to DM uzna momentalne za dulezite, kdyz DM nema jinou praci a kdyz si to zaslouzis. Jak rikam, podle me to neni problem v komunikaci, ale spis, ze se ti nelibi to mnozstvi "kdyz".
Ono to v součtu (respektive součinu) pravděpodobností dává téměř nulovou množinu ;) Ale to co jsem psal JE nezbytně nutné k hraní kvalifikovaného právníka. V opačném případě si hráč něco vycucá z prstu a tiše doufá, že se trefil.
cybermisa píše: Promin, ale "autoquest" je v principu zalezitost, ke ktere hrac prave DM nepotrebuje :bigwink:.
Nikdy nevíš jak se ti co vyvine, kam se ti to dostane a co všechno bude potřeba řešit.
cybermisa píše:Ja nerikal ale, ze PM je reseni. Jen jsem napsal, ze pro kriticky dulezite zalezitosti to je moznost komunikace.
V tom případě hledejme řešení společně :)
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kokosak píše:Ono to v součtu (respektive součinu) pravděpodobností dává téměř nulovou množinu ;) Ale to co jsem psal JE nezbytně nutné k hraní kvalifikovaného právníka. V opačném případě si hráč něco vycucá z prstu a tiše doufá, že se trefil.
Ta pravdepodobnost neni nulova :smile: Ja vcera ve hre za 2 hodinky hrani poresil 3 zadosti, ktere se netykaly itemu … Proste jsem byl momentalne volny.
kokosak píše:
cybermisa píše: Promin, ale "autoquest" je v principu zalezitost, ke ktere hrac prave DM nepotrebuje :bigwink:.
Nikdy nevíš jak se ti co vyvine, kam se ti to dostane a co všechno bude potřeba řešit.
V AQ jsi sam sobe svym DM a svuj AQ si musis kocirovat tak, aby v principu nebylo DM treba. Jinak to uz pak neni AQ, ale spis "zadost" o DMQ. Ano, nikdy nevis, jak se to vyvine, ale zakladem je, si vzit mensi sousto uz do zacatku :bigwink: Kdyz se toho DM pak chyti, to je jina … Takto vetsinou vznikaji na EQ pak novi bohove.
kokosak píše:
cybermisa píše:Ja nerikal ale, ze PM je reseni. Jen jsem napsal, ze pro kriticky dulezite zalezitosti to je moznost komunikace.

V tom případě hledejme řešení společně :)


Vsak hledame :smile: Chtels vedet, co si hraci mysli - ja si myslim, ze subforum neni dobra cesta, nic ve zlym :clover:
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

IMHO dokud nebude 1 DM na jednoho hrace a nebude mu celou dobu stat za zadkem a reagovat na jeho otazky a podnety, nejde se na nejaky komunikace s DM spolehat a ty bys mel hrat takovym stylem, aby sis zbytečně pozornost DM nevynucoval.

Taky bych se podepsal pod
cybermisa píše:V AQ jsi sam sobe svym DM a svuj AQ si musis kocirovat tak, aby v principu nebylo DM treba. Jinak to uz pak neni AQ, ale spis "zadost" o DMQ.
a tipuju, ze takovyhle "zadosti" DMka spis otravujou, nez ze by je uvitaly.

Jinak příklad s právníkem by možná mohl být zajímavý, ale asi ho vidíš trochu krátkozrace. Pokud si takovou postavu založí hráč, který nemá s Eq světem žádnou zkušenost, je to jeho blbost. Navíc se nemůže divit, že nejdřív stráví několik IC let studováním spisů a sžíváním se s prostředím. (Čili získá dost šancí na to se s DMkama zkontaktovat a ony si ho všimnou a pokud hraje dobře, nějakou podporu mu můžou přichystat.) Popřípadě si takového právníka (třeba zaměstnance státu) udělá starší hráč, tkerý už ví, co si může dovolit, DM podporu mít také bude, protože to bude jeden z pěkných oživujících prvků.. ostatně řekl bych, že podobný příklad už v Tirianu je, ne?

Až potom, co si uvědomíš pozadí takového případu se můžeš teprve zabývat s tvoji hypotetickou událostí, kdy za takovouhle postavou někdo přijde pro radu.

To, že se Alkaran nebo Ez jednoho rána probudí a rozhodnou se, že odteďka jsou právníky, dopadne nejspíš tak, jak jsi popsal.

A podle mne se to dalo u celkem očekávat : )
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Jinak já hlasoval pro možnost, že komunikace s DM je úplně v pořádku.

V mezích možností, tedy. Uvědomte si, že těch DM je opravdu děsně málo a když jsou ve hře, obvykle nemají čas řešit maličké píčovinky, ke kterým by někdy ani nemuseli být potřeba a šlo to s dobrou vůli odehrát bez jakéhokoliv DM dohledu.

Samozřejmě by bylo idelální, kdyby bylo pořád jedno DM online a dokázalo na věci reagovat v rámci minut. Jenže tomu tak bohužel není. Není tomu tak už rok a půl, možná dva, takže si na to hráči tady snad už dokázali zvyknout, ne?

Myslím, že právě protože všichni víme, jak to tu je, musíme čekat, že pokud se postava dostane do nějaké prekérní situace, jako je třeba vězení, nebo nějaká moc důležitá interakce s DM, nějaké to čekáni opravdu bude. Ale když prostě je na foru oznámeno, že většina DMek má teď pauzu, tak se nelze divit, že to může váznout.

Já osobně s komunikací s DM problém nemám. Když něco provedu, nebo mně něco napadne, co by se dalo provést (a prosím, nejdůležitější je v téhle chvíli nápadu se nad sebou zamyslet a podumat nad tím, jestli to je opravdu vhodný nápad), ve hře věci IC provedu a odešlu zprávu DM. Důležité je, aby do té doby, než mi někdo z teamu řekne "OK, to by šlo, ale...", nezasahoval ten nápad příliš do světa, aby v případě neschválení nebo úpravy šlo vše ještě dál přizpůsobit.

Takhle jsem za poslední dobu vyřešil čtyři "drobnosti", všechny úplně v pohodě.

A pořád je fajn mít na mysli, že pomoc od DM je něco navíc. Když máš cit, odhadneš, co se už řítí do průšvihu, který je potřeba řešit s dm a co se dá slušně odehrát i bez nich s nějakou případnou zprávou o proběhlé události.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
allekoo
Příspěvky: 671
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

hmmno ja som dal čo som dal (myslim že je to jasne :bigwink: )

To že DM k zohnaniu nieje berem ako smutny fakt a snažim sa hrat bez neho a viac menej uspešne, ale zamrzí ked ho postava k niečomu potrebuje aby sa v niečom len uistila, či dostala jasnu odpoved od NPC a ani na XY pokus sa jej nedostane ani trapneho Nemam čas neotravuj. (Nejake šaty alebo veci na objednavku už neberiem ako nejak doležite a moja postava si už aj tak po 30+ pokuse o nejaku vec už fakt nevie predstavit nejaky iny dovod prečo nie ako nezaujem zo strany predavajuceho alebo DM/DS)

Mam len otazočku:

Aky čas v počte pokusov alebo IC času si DM/DS predstavuje ako ozajstny zaujem postavy o danu vec ? :clover:
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

allekoo píše: Aky čas v počte pokusov alebo IC času si DM/DS predstavuje ako ozajstny zaujem postavy o danu vec ? :clover:
Ac nemam pravomoce mluvit za DM, nebo kohokoliv jineho, zkusim ti odpovedet jak to vidim ja, kdyz se nad tim malicko zamyslim. Jako normalni clovek, ktery (pravda) malicko vi, co vsechno DM prace obnasi.

Nevidim sebemensi duvod, proc by nemelo DMko jit odpovedet, pokud:

je ve hre
nema nic duleziteho prave na praci
neprehledlo tu zadost (to by ses divil, jak to je nekdy snadne)
neni prave otraveny z reseni nejake zapeklite udalosti/prestupku (malicko spojene s druhym bodem vyse)

Myslim, ze se mi stalo, ze mi DM uz nekolikrat odpovedelo na zadost hned napoprve (nebo se zapojilo do hry kdyz jsme to vubec necekal, protoze me proste nahodou sledovalo). Stejne tak jsem chodil pul roku RL za Sypetem kvuli vezi (Labir nemel cas kvuli programovani a me se nechtelo ho hnat pres PM - obzvlast proto, ze ac to byla pro Alkaran "dulezita" vec, dalo se i tak dost dobře hrát i bez toho, jak je ostatne dobre videt).

Prekvapuje mne, ze vsichni rikate, ze chodite Xkrat za nekym a nekdo se vam neozve a nezamysleli jste se nad tim "proc". Teda asi zamysleli, ale vidite v tom nejakou soutez "ten u mne byl zatim jen 57×, jeste ho musim slyset 8×, nez mu odpovim.

Jen takhle pri rozumnem pouvazovani mi prijde tohle reptani trochu mimo.

EDIT: A mozna je trochu spatna tvoje predstava, ze zajem postavy o danou vec se ma projevovat tim, ze porad otravuje jedno a to same NPC : )
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

The_Balrog píše: Prekvapuje mne, ze vsichni rikate, ze chodite Xkrat za nekym a nekdo se vam neozve a nezamysleli jste se nad tim "proc".
The_Balrog píše:Nevidim sebemensi duvod, proc by nemelo DMko jit odpovedet, pokud:

je ve hre
nema nic duleziteho prave na praci
neprehledlo tu zadost (to by ses divil, jak to je nekdy snadne)
neni prave otraveny z reseni nejake zapeklite udalosti/prestupku (malicko spojene s druhym bodem vyse)
Nevim, asi mam smulu... nebo nespamuju dost. Ale prave vsechny tyhle potize by byly odstraneny pokud by se nepouzival pouze kanal Druzina.

Nejaky jiny napad nez to forum, nekdo?
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
allekoo
Příspěvky: 671
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

mno NPC na mna zatreagovalo ak sa dobre pamatam raz, asi tak na dve vety a potom zmlklo nadobro a od vtedy mlčia a raz som dostal od Labira odpoved že momentalne nema čas lebo ma Q niekedy tak januara +/-. (nepočitam do tohoto reakcie DM pri Q ktore beriem ako samozrejme) *pokrči plecia*

sutaž v tom nevidim a vkladaš mne/nam do ust slova ktore nikto nepovedal a kedže ten dovod prečo mlčia nevidim ani ja preto sa asi pytam kde je chyba (ak niekomu vadi RP Nat a zda sa mu malo "RP" nech mi to napiše do PM) :clover:

Odpoved ako tvoja postava je na mna staticka ale vlastne nič o nej neviem lebo ma nezaujima mi pride dost trápna a možem sa nad nou iba ak tak pousmiat.
Cenzanni
Příspěvky: 138
Registrován: 6. 11. 2006 19.41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cenzanni »

The_Balrog píše: Prekvapuje mne, ze vsichni rikate, ze chodite Xkrat za nekym a nekdo se vam neozve a nezamysleli jste se nad tim "proc". Teda asi zamysleli, ale vidite v tom nejakou soutez "ten u mne byl zatim jen 57×, jeste ho musim slyset 8×, nez mu odpovim.

Jen takhle pri rozumnem pouvazovani mi prijde tohle reptani trochu mimo.
Počet návštěv jsem uvedl opravdu jen pro ilustraci, ne jako reptání; naprosto chápu důvody, které jsi zmínil (přesně mne také napadlo je sem na začátku napsat, ale potom jsem si říkal, že je snad každý zná :bigwink: )
Morgan Te'len

Kovan syn Helburův
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Prosil bych drzet se tematu. Nestrhavat se do "moje postava, tvoje postava, moje RP, tvoje RP, me predstavy, tve predstavy". Dekuji :clover:
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Cenzanni
Příspěvky: 138
Registrován: 6. 11. 2006 19.41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Cenzanni »

allekoo píše:...nepočitam do tohoto reakcie DM pri Q ktore beriem ako samozrejme...
Ke questům samozřejmě reakce prostředí patří, bez debaty. Ale samotné questy je třeba brát nikoliv jako samozřejmost, nýbrž jako výsadu, odměnu, dar nebo tak něco :smile: Pokud mám mluvit za sebe, DM jsem ve hře už chvíli viditelně nepotkal (a teď to prosím berte jako podsázku, DM jsem už dlouho nepotkal) - ani v Q, ani jako reagující NPC či cokoliv - proto myslím, že nejsem moc OT. Ač mne to samotného mrzí, jak už jsem psal, důvody jsou nasnadě a proto se s tím snažím žít, jak nejlépe dovedu. Troufám si tvrdit, že až bude fungovat craft, část požadavků se přesune na hráče, ano, a na tu druhou část budou mít tedy DM více času. Nevím, jestli se podaří najít nějaké jiné řešení nežli trpělivost :clover:
Morgan Te'len

Kovan syn Helburův
allekoo
Příspěvky: 671
Registrován: 16. 1. 2007 0.52
Bydliště: SR - ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od allekoo »

:biggrin: už mlčim :bigwink:

Forum je zaumijavý napad (večný optimista), ale myslim že ak by aj bolo skonči ako pondelky (skusenosti)

z mojeho (Já Já Já jenom jáááááá) :biggrin: pohladu by možno pomohla vačšia dostopnost informacii, na druhu stranu možno mam len prehnane očakavania o tom čo je všetko navymyšlane dopredu a čo sa vymyšla za pochodu.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Dovolil bych si poznamenat jenom takovou malou poznamecku … To, ze DM je v playerlistu a tudiz ve hre jeste neznamena, ze sedi primo u pocitace a sleduje hru. Narozdil od hracu, DM toto pravidlo nemusi dodrzovat. Ja velmi casto jsem na jednom pocitaci ve hre, loguji si rozhovory v ruznych oblastech a jednou za cas kontroluji DM nastenky. Pokud mi prijde takova zadost, mohu reagovat az se zpozdenim a to uz vetsinou je irelevantni, pac hrac uz treba neni ani ve hre …
kokosak
Příspěvky: 2955
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

… dalsi argument pro alternativni zpusob komunikace ;)
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Gran
Příspěvky: 913
Registrován: 18. 9. 2006 13.26
Bydliště: Pražské království
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gran »

K těm "nadstandartům" - některé věci se tak dají označit, ale třeba ten případ s nahlášením zločinu stráži? To je něco, co by mělo být "standartní", protože to přece udržuje jakous takous stabilitu světa. Vím minimálně o jednom případě, kdy postava provedla zločin, spousta dalších postav se to dozvěděla - ale postava nebyla rukou zákona nijak potrestána. A to jenom proto, že hráč/postava udávající tuto postavu na strážnici byla poslána k šípku pro nedostatek času apod.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Zamčeno