Stopování
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Stopování
Měl bych takový malý návrh ohledně stopování. Když má postava stopuje, napíše se například systémová hláška, že našla stopy vyder, netopýrů a zlotřilců. Nešlo by u banditů, zlotřilců a jiných jim podobných udělat hlášku jen "našel jsi lidské stopy" nebo něco podobného? Nebo jak má postava pozná, že je to zrovna zlotřilec? :))
Samozřejmě že se to dá brát jako OOC informace a já to můžu zahrát tak, že jsem našel otisky ČÍCHSI nohou, ale není to trochu škoda?
Děkuji za krátkou pozornost :)
Samozřejmě že se to dá brát jako OOC informace a já to můžu zahrát tak, že jsem našel otisky ČÍCHSI nohou, ale není to trochu škoda?
Děkuji za krátkou pozornost :)
Re: Stopování
Já bych řekl, že bys měl být rád za každou trošku OOC informací, které můžeš využít, když to bude vhodné (stopy okovaných bot, které obvykle nosí obvykle zlotřilci) a ignorovat, když to bude vhodné (touhle cestou třebas chodí tolik různých lidí, že to poznat nedovedeš).Jon píše:Měl bych takový malý návrh ohledně stopování. Když má postava stopuje, napíše se například systémová hláška, že našla stopy vyder, netopýrů a zlotřilců. Nešlo by u banditů, zlotřilců a jiných jim podobných udělat hlášku jen "našel jsi lidské stopy" nebo něco podobného? Nebo jak má postava pozná, že je to zrovna zlotřilec? :))
Samozřejmě že se to dá brát jako OOC informace a já to můžu zahrát tak, že jsem našel otisky ČÍCHSI nohou, ale není to trochu škoda?
Děkuji za krátkou pozornost :)
Naposledy upravil(a) drake127 dne 24. 7. 2008 17.43, celkem upraveno 1 x.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
V tom přpadě by tam mohlo stát "vidíš stopy okovaných bot"… Je to "atmosfericky" mnohem lepší. A pokud se postava pohybuje na potenciálně nebezpečném místě, kde najde jakékoli lidské nebo jiné humanoidní stopy, prostě bude ostražitá... A už je jedno jestli před dřevorubci nebo před bandity.
Jinak okované boty nosí vskutku jen zlotřilci? :)))
Prostě si myslím, že je škoda nevyužít ten skvělý potenciál, který tenhle feat má k lepším zážitkům.
Jinak okované boty nosí vskutku jen zlotřilci? :)))
Prostě si myslím, že je škoda nevyužít ten skvělý potenciál, který tenhle feat má k lepším zážitkům.
Potom by musel někdo přijít s tím, jaké boty nosí zlotřilci (pokud se nepletu, nenosí okované ;-)), jaké hraničáři, jak mají hlubokou stopu elfové, udělat tam prvek náhody, kdy elf nese na zádech těžký batoh a nakonec zjistíš, že ti to je stejně k ničemu, protože systém nikdy nedokáže vzít v potaz všechny možnosti, rozdíly v dovednostech a znalostech postavy.
Nikdy nebudu pro to, aby se rozhodování o netriviálních záležitostech přesouvalo z hráče na systém, i když to od hráče samotného vyžaduje určité zamyšlení se.
Edit: Právě tím, že ti feat sděluje víc, než by IC možná měl, ti umožňuje jej využít na maximum.
Nikdy nebudu pro to, aby se rozhodování o netriviálních záležitostech přesouvalo z hráče na systém, i když to od hráče samotného vyžaduje určité zamyšlení se.
Edit: Právě tím, že ti feat sděluje víc, než by IC možná měl, ti umožňuje jej využít na maximum.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Teď jsme si asi vůbec neporozuměli. O hloubce stop, nákladu etc. nikdo nemluví. Toho, že můžu tuhle OOC informaci využít jsem si samozřejmě vědom, to, že jí mohu rozvinout, taky. Jenže prostá "lidská stopa" nebo "stopa o něco útlejší než lidská" a pod. působí podle mého mnohem lépe. Stejně můj hraničář ostatním řekne, že našel lidské stopy kupříkladu po těžkých botách... ale že čekat zlotřilce budu vědět stejně jenom já jako hráč, a ne on jako postava (a zkušenější hráči, jejichž postavy už na těch místech byly a vědí, že se tam zlotřilci vyskytují... atd.). Tudíž to, o čem mluvíš, zůstává stále nevyužito.
A nebo si zase nerozumíme :)
Rozhodování o netriviálních záležitostech na systém být přesunuto ani nemůže (DOUFÁM).
A nebo si zase nerozumíme :)
Rozhodování o netriviálních záležitostech na systém být přesunuto ani nemůže (DOUFÁM).
Naposledy upravil(a) Jon dne 24. 7. 2008 17.59, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
to Drake: Nezapomen, že hraničáři a druidi, pokud je to lesni cesta NEZANECHAVAJI stopy vůbec (mají na to dokonce feat na 1., resp. na 3. levelu)
to Jon: 1) Buď rád, že máš díky systému SVOBODNOU volbu se rozhodnout jak s poskytnutou informací naložit.
2) Stopy nejsou JEN otisky bot, ale i hovínka, nedopalky doutníků, různé zatrhlé látky (kousky pláště v křovinách), vylité víno na zemi, apod. - na základě všech těchto indicíí které každý schopnější Hraničář dokáže spatřit - a z nich poznat PRESNE kdo tu prošel (tj. zlotřilec). Proto je to hraničář a ne bojovník s obouručností.
P.S. A nikdo ti nebrání hrát to tak, že jsi ze stop nevyčetl nic a bandity nepoznal, ne? Jiní hraničáři by to třeba rádi hráli tak, že bandity "identifikovali", tak na ně mysli a nekastruj je "sobeckým" návrhem...
EDIT:
to Jon: 1) Buď rád, že máš díky systému SVOBODNOU volbu se rozhodnout jak s poskytnutou informací naložit.
2) Stopy nejsou JEN otisky bot, ale i hovínka, nedopalky doutníků, různé zatrhlé látky (kousky pláště v křovinách), vylité víno na zemi, apod. - na základě všech těchto indicíí které každý schopnější Hraničář dokáže spatřit - a z nich poznat PRESNE kdo tu prošel (tj. zlotřilec). Proto je to hraničář a ne bojovník s obouručností.
P.S. A nikdo ti nebrání hrát to tak, že jsi ze stop nevyčetl nic a bandity nepoznal, ne? Jiní hraničáři by to třeba rádi hráli tak, že bandity "identifikovali", tak na ně mysli a nekastruj je "sobeckým" návrhem...
EDIT:
To že to nejsou jenom stopy taky vím, nejsem idiot. To by pak stopování netopýrů bylo docela vtipné :))) každopádně by mě zajímalo, jak z kusu látky nebo odhozeného nedopalku pozná zlotřilce... ale to je jedno, byl to jenom nápad.KaTo píše:to Drake: Nezapomen, že hraničáři a druidi, pokud je to lesni cesta NEZANECHAVAJI stopy vůbec (mají na to dokonce feat na 1., resp. na 3. levelu)
to Jon: 1) Buď rád, že máš díky systému SVOBODNOU volbu se rozhodnout jak s poskytnutou informací naložit.
2) Stopy nejsou JEN otisky bot, ale i hovínka, nedopalky doutníků, různé zatrhlé látky (kousky pláště v křovinách), vylité víno na zemi, apod. - na základě všech těchto indicíí které každý schopnější Hraničář dokáže spatřit - a z nich poznat PRESNE kdo tu prošel (tj. zlotřilec). Proto je to hraničář a ne bojovník s obouručností.
P.S. A nikdo ti nebrání hrát to tak, že jsi ze stop nevyčetl nic a bandity nepoznal, ne? Jiní hraničáři by to třeba rádi hráli tak, že bandity "identifikovali", tak na ně mysli a nekastruj je "sobeckým" návrhem...
Možná jsem ho špatně podal. "Našel jsi stopy lidské přítomnosti" - možná...
Podal jsi to dobře a chápu, co tím chceš říct.Jon píše:Možná jsem ho špatně podal.
Ovšem já za tím vidím "skryté hody" v bledě modrém. Jakýkoliv systém, který má jako vstup informaci, že na místě se nachází zlotřilci dokáže pouze SNÍŽIT rozlišovací schopnost překladu názvu ze "zlotřilec" na "vylité víno a kousek bandití tuniky". A to dokáže bez problému i hráč sám.
Takže situace, když feat nahlásí zlotřilce:
Hraničář 1 (level 15): Zlotřilec -> *hráč vezme archetyp zlotřilce* -> Tady je kousek tuniky, kterou obvykle nosí banditi *sehne se k zemi*, ale tohle víno si většinou šetří profíci.
Hraničář 2 (level 1): Zlotřilec -> *hráč si řekne, že je neschopnej* -> Vidím nějaké stopy, asi lidé.
A situace, kdy feat nahlásí stopy lidské přítomnosti
Hraničář 1 (level 15): Stopy lidské přítomnosti -> … -> Jsou tu stopy lidské přítomnosti, možná zlotřilci, možná karavana anebo ožralí námořníci.
Hraničář 2 (level 1): Stopy lidské přítomnosti -> … -> Jsou tu stopy lidské přítomnosti, možná zlotřilci, možná karavana anebo ožralí námořníci.
Samozřejmě je pravděpodobné, že toho někdy někdo "zneužije" a bude hlásit přesně to, co mu hlásí feat bez jakékoliv kontroly smysluplnosti, ovšem kvůli takovým případům bych nechtěl omezovat feat.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
No dobrá, na příkladu, i když mi přijde lehce manipulativní (bez urážky), jsem pochopil, co jsi měl na mysli. Takhle to už jde, jen je to zase o "Ideálním stavu na EQ" :)))
Že ten feat funguje, to jsem samozřejmě rád. Nechtěl jsem tímhhle nápadem vyjádřit, že se mi nelíbí - naopak.
No, hlavně že se navzájem chápeme. Díky, Drakeu.
Že ten feat funguje, to jsem samozřejmě rád. Nechtěl jsem tímhhle nápadem vyjádřit, že se mi nelíbí - naopak.
No, hlavně že se navzájem chápeme. Díky, Drakeu.
Něco jsem zkoušel, vytváření předmětů a levly postav na bázi eq. A zjistil jsem že povolání Pán zbraně dostane k výběru feat (=snad je to feat, nejsem si jistej) stopování. V popisku ale neni nic o pánu zbraně napsáno. Má to tak být? Ale nejde mi vyzkoušet, jelikož na bázi ty dodělaný featy nefungujou... takže??
[20080901 -> 20093006] Jsem ve škole na intru, takže EQ jen o víkendech?
-dávám si pauzu!
-dávám si pauzu!
Na jakém levelu? Alkaran, co ty?Schneck píše:Něco jsem zkoušel, vytváření předmětů a levly postav na bázi eq. A zjistil jsem že povolání Pán zbraně dostane k výběru feat (=snad je to feat, nejsem si jistej) stopování. V popisku ale neni nic o pánu zbraně napsáno. Má to tak být? Ale nejde mi vyzkoušet, jelikož na bázi ty dodělaný featy nefungujou... takže??
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
hmm :( takže screeny mi to jaksi přestalo dělat =nevim proč (třeba by mohl někdo poradit?)
Takže to je takhle:
BOJOVNÍK lvl6
PÁN ZBRANĚ lvl1
- už na výběr má stopování a další dvě jakési zvláštní schopnosti, který fakt nevim k čemu jsou.
//edit
Tak jsem ten screen nějak vydoloval, ale stejně mi to neukládá ty obrázky do složky s hrou, zřejmě po updatu.
Jinak se velice omlouvám za oklamání, ale není to STOPOVÁNÍ ale ČTENÍ STOP
Takže to je takhle:
BOJOVNÍK lvl6
PÁN ZBRANĚ lvl1
- už na výběr má stopování a další dvě jakési zvláštní schopnosti, který fakt nevim k čemu jsou.
//edit
Tak jsem ten screen nějak vydoloval, ale stejně mi to neukládá ty obrázky do složky s hrou, zřejmě po updatu.
Jinak se velice omlouvám za oklamání, ale není to STOPOVÁNÍ ale ČTENÍ STOP
[20080901 -> 20093006] Jsem ve škole na intru, takže EQ jen o víkendech?
-dávám si pauzu!
-dávám si pauzu!