Skill kryt a štíty

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
GetFirstPC
Příspěvky: 3
Registrován: 24. 7. 2008 17.50
Kontaktovat uživatele:

Skill kryt a štíty

Příspěvek od GetFirstPC »

Ahoj docela se mi nelíbí že zbraně typu sekr palcáátů atd mají postih v krytí ale je to docela samozřejmé jelikož jsou zase průraznější než obyčejné meče.Spíš mi de o to neměly by štíty mít bonussy v krytu protože štítem se kryje lépe než zbraní to je snad jasný všem navíc se sním dá vykrít i letícím šípům tak proč ne normální zbrani nablízko místo aby měli postih např pavéza -10 do krytu a velký štít -2.
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Blokování štítem je vyjádřeno jeho bonusem k AC. Za krytí je tu považována schopnost krýt/odklonit soupeřovu ránu vlastní zbraní. Jde tedy víceméně o šermířskou techniku, při které štít spíš překáží.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

Pavel Urban píše:Blokování štítem je vyjádřeno jeho bonusem k AC. Za krytí je tu považována schopnost krýt/odklonit soupeřovu ránu vlastní zbraní. Jde tedy víceméně o šermířskou techniku, při které štít spíš překáží.
Presne tak, podle me je to docela nestastny preklad. Jinak dle slovniku napr na centru:

• parry - odražení (rány)
• parry - odrážet
• parry - zadržení (rány)
• parry - odvrátit
• parry - odrážení
• parry - krytí
• parry - odvrácení
• parry - čelit
• parry - odrazit (ránu)
Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

Mě spíš mrzí zcela nesmyslný postih na obratnost ke zbroji. Pokud si vezmu postavu s OB 8, ale sílou 23, těžko pro ní bude znamenat zbroj nějaký větší pohybový problém než látkové spodky. Taková zbroj postavu zradí až při rychlých, jemných pohybech, jako je uhýbání před šípama a podobné. Stav na EQ silně znevýhodňuje postavy orientované na zbroj proti uhýbajícím. Protože proč bych si platil dražší plátovou zbroj o 1 silnější než mám, která mě sice teoreticky ochrání lépe, kterých na ramenou poberu klidně pět, protože jsou pro mě lehké, ale která mi strhne OB o jedna, tudíž na 7, tj. -1 obrana, tudíž zbytečná investice.
Ne. Při své síle v té zbroji opravdu nebudu nemotornější než jsem, proto jsou taky síla a obratnost oddělené.
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
kokosak
Příspěvky: 2954
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

… pravidla DnD. Stěžuj si u wizardů :D

BTW "reálná" brnění by představovala nutnost udělat ho osobě na míru. Mimo jiné. :bigwink:
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

To by byla krása, kdyby si postava zaplatila za zbroj, která by byla udělaná až třeba za měsíc, za dva s tim, že by kovář řekl "Mám teď moc práce, můžu s tim bejt hotovej nejdřív tak za dva měsíce".
Kraki Skengdrang
Darmonlor
Příspěvky: 797
Registrován: 8. 2. 2007 17.12

Příspěvek od Darmonlor »

kokosak píše:… pravidla DnD. Stěžuj si u wizardů :D
Ne, pravidla EQ. DnD mají v pravidlech pouze omezení horní hranice DEX bonusu. Ne postih DEX -1 a víc.
http://nwn.wikia.com/wiki/Full_plate
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>

Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
GetFirstPC
Příspěvky: 3
Registrován: 24. 7. 2008 17.50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GetFirstPC »

Pavel Urban píše:Blokování štítem je vyjádřeno jeho bonusem k AC. Za krytí je tu považována schopnost krýt/odklonit soupeřovu ránu vlastní zbraní. Jde tedy víceméně o šermířskou techniku, při které štít spíš překáží.
Hmm stím tak docela nesouhlasím ten bonus ac co se týče hry je spíš bonus na to že tě netrefí ne na to ž zablokuješ štítem utok.Což je lepší blokovat štítem než blokovat zbraní ono ten bonus ac docela nechápu proč ho štíty mají navíc to docela znevýhodnuje např build Bojovník,Trpasličí obránce trpasličí obránce muže krytem zapomoci jednoho utoku vykrýt všechny utoky ale to mu je nanic kdyš zbroj mu veme -6--8 paveéza -10,velký štít -2,sekera -5. Dejme tomu že si dá někdo extras +9 do krytí tím anuluje poloplátovku a velký štít. Vylepšený kryt a zaměření na kryt tím anuluje sekeru a má v krytí jen +2 a to nepočítám postih k obratnosti který ubírá taky.Což se mi docela nezdá protože blokování utoků nebo odráejí je určitě lepší štítem než zbraní.S takovouhle se napříklat schopný válečník vytrénovaný na krytí nemuže ani zdaleka rovnat v krytí se štítem ani hraničářovi co se kreje jen zbraní a není na to vubec trénovaný.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

GetFirstPC píše:
Pavel Urban píše:Blokování štítem je vyjádřeno jeho bonusem k AC. Za krytí je tu považována schopnost krýt/odklonit soupeřovu ránu vlastní zbraní. Jde tedy víceméně o šermířskou techniku, při které štít spíš překáží.
Hmm stím tak docela nesouhlasím ten bonus ac co se týče hry je spíš bonus na to že tě netrefí ne na to ž zablokuješ štítem utok.Což je lepší blokovat štítem než blokovat zbraní ono ten bonus ac docela nechápu proč ho štíty mají navíc to docela znevýhodnuje např build Bojovník,Trpasličí obránce trpasličí obránce muže krytem zapomoci jednoho utoku vykrýt všechny utoky ale to mu je nanic kdyš zbroj mu veme -6--8 paveéza -10,velký štít -2,sekera -5. Dejme tomu že si dá někdo extras +9 do krytí tím anuluje poloplátovku a velký štít. Vylepšený kryt a zaměření na kryt tím anuluje sekeru a má v krytí jen +2 a to nepočítám postih k obratnosti který ubírá taky.Což se mi docela nezdá protože blokování utoků nebo odráejí je určitě lepší štítem než zbraní.S takovouhle se napříklat schopný válečník vytrénovaný na krytí nemuže ani zdaleka rovnat v krytí se štítem ani hraničářovi co se kreje jen zbraní a není na to vubec trénovaný.
Promin, ale nepochopil jsi smysl skillu parry. Nejde o kryt jako takovy ale o kryt pomoci zbrane, tj. lepe ti bude "kryt" pomoci tohoto skillu postava vybavena pouze napr. rapirem nez stitem a sekyrou. Jde o dexteritni skill, z cehoz vyplyva, ze kdyz postavu zakovas do tezke zbroje, tak pres omezeni obratnosti se ti tento sill jeste snizi. Ze bylo dodano snizeni krytu na nektere zbrane a stit je naprosto logicke a spravne. Postava v tezke zbroji, s pavezou a sekyrou ti nebude s oponentem "sermovat", ale zvoli styl boje pri nemz vyuzije prave ochranu zbroje a stit - to odpovida patricne vysokemu AC.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

Ano, parry je rozhodně přeloženo docela mizerně (pamatujte na štěnátka), ale nic to nemění na skutečnosti, že je to dexterity skill a proto je většinou takový bojovník už dostatečně vytrestán tím, že tu obratnost prostě nemá. Podle mě nelze zobecňovat, že se lépe vykrývá zbraněmi, které se vedou do fines (rapír a níž); zrovna takový zlobří kyj bych se rozhodně rapírem vykrývat nepokoušel. Navíc penalizace třebas -10 funguje jako fakticky zrušení daného skillu, o čemž si myslím, že není úplně nutné. Nevidím důvod, proč by se právě ten Dwarwen Defender nemohl krýt obojruční sekyrou (zvláště pokud zbraň proti němu je podobně velká a pomalá), i tak bude oproti Dinovi v nevýhodě o rozdíl za obratnost třeba -6, což je myslím už citelná ztráta. Smysl Parry jako defenzivního stylu, kdy postava útoky neopětuje, ale čeká na chybu protivníka, je rozhodně dexterity based - ovšem ne zase tolik, aby se měl rušit u všech postav, které nemají dexterity jako primární vlastnost.

A stejně tak budu souhlasit s tím, že malus do obratnosti u těžkých zbrojí je nadbytečný. Opět poukazuji na to, že bojovníci mají obvykle nízkou obratnost a tudíž jim ji dále snižovat je nejen nepříliš dobře zdůvodněné, ale také anulující výhody takové zbroje. Postih na obratnost je už z výroby dán postihem ke skrývání a také maximálním bonusem za obratnost a tak to myslím mělo zůstat (vyjma třebas zlevněných, nepříliš padnoucích kousků).
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

drake127 píše:Ano, parry je rozhodně přeloženo docela mizerně (pamatujte na štěnátka), ale nic to nemění na skutečnosti, že je to dexterity skill a proto je většinou takový bojovník už dostatečně vytrestán tím, že tu obratnost prostě nemá. Podle mě nelze zobecňovat, že se lépe vykrývá zbraněmi, které se vedou do fines (rapír a níž); zrovna takový zlobří kyj bych se rozhodně rapírem vykrývat nepokoušel. Navíc penalizace třebas -10 funguje jako fakticky zrušení daného skillu, o čemž si myslím, že není úplně nutné. Nevidím důvod, proč by se právě ten Dwarwen Defender nemohl krýt obojruční sekyrou (zvláště pokud zbraň proti němu je podobně velká a pomalá), i tak bude oproti Dinovi v nevýhodě o rozdíl za obratnost třeba -6, což je myslím už citelná ztráta. Smysl Parry jako defenzivního stylu, kdy postava útoky neopětuje, ale čeká na chybu protivníka, je rozhodně dexterity based - ovšem ne zase tolik, aby se měl rušit u všech postav, které nemají dexterity jako primární vlastnost.
Ano, dexteritni postavy maji k dispozici parry protoze dexteritni postavy nebudou vyuzivat tezkou zbroj a pavezu. Prijde mi to celkem logicke a vzajemne se doplnujici - bud budes hrat fightera na zakovani do tezke zbroje a na silu, nebo beze zbroje, na finesu, lehke zbrane a paryrovani. Pokud chces jit do detailu boje urcitych zbrani proti urcitym zbranim (kyj vs. sekyra) tak na to nwn neni moc staveny a moc to nebere v potaz. Co udelal Labir na EQ ze jeste daleko vce zduraznil prave rozdil mezi temi dve "klasickymi" pristupy.
maliarda
Příspěvky: 279
Registrován: 24. 5. 2007 10.05
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maliarda »

Upřímně nechápu, co se tady snažíte rozebrat....cybermisa vam to jasně osvětlil a pokud jsou na EQ přidány další postihy, je to čistě Labirova věc

Na druhou stranu - pokud byste prolezli obchody na Desce, tak byste zjistili, že se dají koupit itemy, které nemají postih žádný, nebo minimální - takže je čistě na vás, co si vyberete...

Pokud bych měla zajít do krajnosti, stejně bych se tu mohla vztekat já, že pokud mám vysoký bonus obratnosti, tak tím lehčí zbroj nebo šaty musím pořídit a bonusy nebo OČ bonus nedostanu žádný... :clover:
Rina
Donie
Pavel Urban
Příspěvky: 5860
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Já bych to přirovnal k příkladu sportovního šermu (ti dva zpravidla bíle odění kašpaři co proti sobě legrašně poskakují). Když jednomu z nich dáte do ruky štít jako dvěře (pavézu), nebude držet tak dobře balanc, nebude tak rychle reagovat na soupeřovy útoky a velmi rychle IMHO prohraje. Když toho nebožáka ještě navlečete do plné plátové zbroje, tak už nevykryje vůbec nic, jen čirou náhodou, na druhou stranu ho bude proti zásahům soupeře chránit brnění (tj. ověření skillu selže, ale soupeř stále musí útokem pokořit jeho AC).

Jde o čistě konkrétní manévr, pro určitý typ zbraně. Jistě, jde ho provést i s těžkou zbraní a nevyváženou jako je sekera, ale tam bude mít obránce ten manévr znesnadněný právě onou odlišností od lehkých a pro tento manévr vyvážených zbraní jako je kord.


Pokud jde o brnění tak je děláno mnoho druhů brnění, které vyhovují různým postavám. je myslím jedině dobře že nejde o jednoznačnou linii špatných brnění, přes lepší, až po ty nejlepší. Sice zbroj, která ořízne maximální bonus do obrany na 1 a ještě odečtě nositely jeden bod obratnosti navíc je pro postavu s nízkou obratností pro boj stejně výhodná, jako ta s o bod nižší obranou, ale bez postihu na obratnost, ale to už neplatí pro postavu s obratností 13+, kdy dostává plnou výhodu ze zbroje a přesto jí postih k obratnosti neomezuje. Holt každý (postava) ať si vybere zbroj vhodnou právě pro sebe.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Jon
Příspěvky: 2513
Registrován: 2. 4. 2007 10.28
Bydliště: Thalie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jon »

Pro nás beduíny neexistují vhodné zbroje :)
Kraki Skengdrang
Odpovědět