Zraň

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Darthirii
Příspěvky: 148
Registrován: 26. 8. 2008 16.29
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Darthirii »

labir píše:Až pak jsem dělal úpravu kouzla, takže jsem si informace nejprve získal a ověřil nenápadným testem.
Dobře, takže pohled na test s Ettinem z pohledu mého a postavy:
- Zprvu se pokusila jej obejít, protože se s ním nechtěla střetnout, což jsi věřím správně pochopil a zatarasil jí cestu.
- Ettin byl v místech, kde podle názoru mé postavy neměl co dělat a už vůbec jí neměl co stát v cestě, a proto také zvolila dle jejího charakteru přiměřené prostředky (víš, kam šla, takže víš, že otočit se věru nehodlala).
- Chtěla mu původně vyhrožovat, ale protože nevypadal inteligentně, zato nebezpečně, od toho nápadu ustoupila.
- Neviditelnost mi pomohla pouze získat čas na posouzení situace a zrušila se v okamžiku, kdy Ettin tápal v temnotě... kdyby z ní vytápal, měla by postava problém (byť nikoliv neřešitelný).
- Kdyby se po mě byl ohnal a zasáhl, tak by má postava pravděpodobně mrtvá, protože má nízké AC, neutekla by, nepřehodila koncentraci a rozhodně neuspěla v přímé konfrontaci, proto také přímá konfrontace na tělo nebyla možností.
- Nepoužil jsem kouzlo Zraň, ale kouzlo nižšího kruhu Zabij živého, které má jak ověření dotyku, tak záchranný hod na výdrž a Ettin tak měl víc než dobrou šanci uspět. Neuspěl v obojím vinou hodů (já hodil 19, on pouze 4).
- Bojovník na 15. úrovni by ti Ettina rozsekal během tří kol a zřejmě by se nad tím ani nepozastavil.
labir píše:A jestli to bylo do 10 seslání celkem tak jsem to chytil ještě docela rychle což je jen dobře.
Ano, dle mých logů se jednalo o: 1x vlk, 1x Zlotřilec, 5x Pavouk, 1x Netopýr, 1x No-Name-Bestie. Opravdu ti to přijde jako typická ukázka nadužívání síly tohoto kouzla? Zvláště když 6 použití bylo na jistém a docela dlouhém pavoučím DMQ, kam jsme šli z důvodu, ospravedlňující použití všech dostupných prostředků a kde jsme také skoro všichni pomřeli?
Amber
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Darthirii píše:
labir píše:A jestli to bylo do 10 seslání celkem tak jsem to chytil ještě docela rychle což je jen dobře.
Ano, dle mých logů se jednalo o: 1x vlk, 1x Zlotřilec, 5x Pavouk, 1x Netopýr, 1x No-Name-Bestie. Opravdu ti to přijde jako typická ukázka nadužívání síly tohoto kouzla? Zvláště když 6 použití bylo na jistém pavoučím DMQ, kam jsme šli z důvodu, ospravedlňující použití všech dostupných prostředků a kde jsme také skoro všichni pomřeli?
Ano stačí, bohatě. Stačí ta 1x no-name-bestie jenž padla po 2. kole a důvod proč jste tam šli. To je ten zcela postačující důvod k úpravě kouzla. Pro nezainteresované - jedná se o nejsilnější volně přístupnou bestii na celé Equilibrii vyjma jistých epických nemrtvých čarodějů stavěnou na epické souboje s vyváženou partou vysokolevelových postav a bránící velmi, velmi solidní poklad (i když někdy nemusí padnout že, ale systémově tam je).

Zbytek je vcelku irelevantní, tohle byl ten důvod. A test takovéto používání síly potvrdil. Takže přišla balancující reakce, protože teď to byla tato no-name bestie rukou tvé postavy, příště to bude tamta rukou postavy XYZ, jindy zase jiná rukou jiné postavy. A dávat jim všem kvůli tomuhle očividně přesílenému kouzlu imunitu na negativní energii je jen léčení dopadů a ne důvodu.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
drake127
Příspěvky: 1753
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

labir píše:
drake127 píše:Hrál jsi toho mága na serveru, kde i divočák má víc než 100 HP?
Ano.
Pak jistě víš, jaký je to pocit obětovat kouzlo 3. kruhu, abys zabil ohnivou koulí půlku své party, zatímco divočák zjišťuje, co mu ožehlo ocásek. Ne, k tomuhle asi nemá význam se vracet, protože bychom pak zabrousili i k HD, záchranným hodům a jiným provařeným tématům a svůj názor stejně nezměníš, tak jako nezměním já ten svůj.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Sethiel
Příspěvky: 286
Registrován: 14. 4. 2008 19.23
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sethiel »

Labire, chtěl bych, abys reagoval na můj návrh - není lepším řešením (neznám technické pozadí, a tudíž ani složitost) přesunou Harm i Heal o jeden nebo dva (víc ne, vzhledem k třeba Implozi) nahoru, než je omezovat?

Dál bych chtěl dodat, že tu málo padají rozumné argumenty a spíš tu z obou stran slyším utloukání nesmysly. Není možné se ohánět tím, že "kouzlo se jmenuje Ubliž, ne Zabij", to je prostě naprostej nesmysl - v NWN je špatně a neadekvátně pojmenovaných věcí dost a dost. Nebudu to tady vypočítávat, jen si myslím, že tohle už dávno není plodná diskuze, ale jen hašteření. Navíc, upřímně řečeno, nepřijde mi, že by se Labir kohokoli ptal na názor, a tenhle přístup mě dost mrzí.

Jo a … klerik je podle mě víc než čaroděj povolání, které manipuluje s životní esencí, od léčení a vzkříšení až po Harm. Čaroděj má kouzel "záchrana nebo smrt" dost. Nepřijde mi správné tohle řešení problému.

A ještě abych předešel dohadům, klerika nehraju a ani neplánuju, takže se rozhodně nesmažím mít co nejsilnější postavu.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Sethiel píše:Labire, chtěl bych, abys reagoval na můj návrh - není lepším řešením (neznám technické pozadí, a tudíž ani složitost) přesunou Harm i Heal o jeden nebo dva (víc ne, vzhledem k třeba Implozi) nahoru, než je omezovat?

Dál bych chtěl dodat, že tu málo padají rozumné argumenty a spíš tu z obou stran slyším utloukání nesmysly. Není možné se ohánět tím, že "kouzlo se jmenuje Ubliž, ne Zabij", to je prostě naprostej nesmysl - v NWN je špatně a neadekvátně pojmenovaných věcí dost a dost. Nebudu to tady vypočítávat, jen si myslím, že tohle už dávno není plodná diskuze, ale jen hašteření. Navíc, upřímně řečeno, nepřijde mi, že by se Labir kohokoli ptal na názor, a tenhle přístup mě dost mrzí.

Jo a … klerik je podle mě víc než čaroděj povolání, které manipuluje s životní esencí, od léčení a vzkříšení až po Harm. Čaroděj má kouzel "záchrana nebo smrt" dost. Nepřijde mi správné tohle řešení problému.

A ještě abych předešel dohadům, klerika nehraju a ani neplánuju, takže se rozhodně nesmažím mít co nejsilnější postavu.
Ne, není to lepší řešení protože je to řešení nemožné. Lze to udělat zásahem do haků, ale to není možné protože tu už jsou postavy které to kouzlo mají v sobě napsané takže technicky neřešitelné.

A jestli ti vadí můj přístup, no to je mi vcelku jedno. Já tenhle svět s přispěním Onyxe postavil a udržuji ho v chodu a v balancu podle aktuální situace tak jak si myslím že je to nejlepší. A schválně se už dávno neptám na názory mimo rádce, protože je to kontraproduktivní a tlak různých lobbystických skupin je dost odrazující. A myslím že dosavadní výsledky mluví jasně že to funguje. Teď přišel čas na korekci protože některé postavy očividně dostaly moc jakou mít neměly. Ale chápu že se hráči kterých se to dotkne bouří protože jim sahám na jejich herní moc. Už nezabijou libovolnou potvoru na 2. kola. Hrůza.

Velmi zajímavé je, že nikomu z těch co lobbují za silnější Harm nedošlo, že se to samozřejmě týká i kouzel sesílaných NPC. A Harm sesílá běžně celkem dost NPC, zejména nemrtvých. Takže je to defacto posílení bojovníků neboť ti mají najednou mnohem lepší šanci při střetu s nemrtvým klerikem a nelehnou po prvním kouzlu a šípu od kostry.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

labir píše:Ne posílení útočných kouzel kleriků se neplánuje. Plánuje se omezení IGMS + magion.
Ano prosim, jsem jednoznacne pro :yes:
Odpovědět