Chyby odbornosti „Uzmi předmět“
Moderátoři: World Builder, Dungeon Master
Chyby odbornosti „Uzmi předmět“
Použití odbornosti „Uzmi předmět“ při všimnutí si někým vypisuje dotyčnému hlášku, že
„JménoA se pokouší okrást postavu JménoB“.
Myslím si, že by tam měl být vypsán místo jména JménoA text Někdo. A to hned z několika důvodů:
a) Okrádající může být v neviditelnosti i v režimu utajení a přihlížející ji vůbec nemusí vidět. (Vidí jen mizející předmět.)
b) Přihlížející by neměl ani vědět OOC, kdo to byl, protože to pak zavání metagamem.
c) I když postavu vidí a všimne si okrádání, pak i na základě hlášky „Někdo“ může správně reagovat.
Prosím proto, aby všichni, kdo uvidí tuto hlášku v logu, ji brali jako OOC věc a případně se tellem optali, jak to mají zahrát.
EDIT: Postava může mít navíc i jiný oděv, masku, kápi, …, proto je blbost, aby na to reagoval přihlížející ihned jménem toho, kdo kradl.
EDIT: Pozn.: V popisu oné odbornosti je chybně vypsáno, že nejde použít ze skrytu. Není to pravda.
„JménoA se pokouší okrást postavu JménoB“.
Myslím si, že by tam měl být vypsán místo jména JménoA text Někdo. A to hned z několika důvodů:
a) Okrádající může být v neviditelnosti i v režimu utajení a přihlížející ji vůbec nemusí vidět. (Vidí jen mizející předmět.)
b) Přihlížející by neměl ani vědět OOC, kdo to byl, protože to pak zavání metagamem.
c) I když postavu vidí a všimne si okrádání, pak i na základě hlášky „Někdo“ může správně reagovat.
Prosím proto, aby všichni, kdo uvidí tuto hlášku v logu, ji brali jako OOC věc a případně se tellem optali, jak to mají zahrát.
EDIT: Postava může mít navíc i jiný oděv, masku, kápi, …, proto je blbost, aby na to reagoval přihlížející ihned jménem toho, kdo kradl.
EDIT: Pozn.: V popisu oné odbornosti je chybně vypsáno, že nejde použít ze skrytu. Není to pravda.
Naposledy upravil(a) Anade dne 18. 5. 2009 18.29, celkem upraveno 3 x.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Co přesně znamená když dojde hláška do logu okolostojící postavě Xy se pokouší okrást Yz, která ve skutečnosti postavu Xy nevidí, ani si jí nevšimla?
Nemůže tedy ani tušit, jestli je nebo není zamaskovaná..
Jediný co snad doporučit je napsat Xy tell... co mohl nemohl vidět..
Dnešní situace toho byla případem a důsledky by mohly být docela fatální i napříč tomu, že ve chvíli okradení byl příjemce hlášky Xy se pokouší okrást... natolik vzdálen, že by pravděpodobně neviděl postavu v neviditelnosti ani kdyby byla odhidnutá, nehledě na to že zloděj Xy na sobě měl neviditelnost, kápi, jiné šaty a krom toho byl po celou dobu ve stínech.
Nemůže tedy ani tušit, jestli je nebo není zamaskovaná..
Jediný co snad doporučit je napsat Xy tell... co mohl nemohl vidět..
Dnešní situace toho byla případem a důsledky by mohly být docela fatální i napříč tomu, že ve chvíli okradení byl příjemce hlášky Xy se pokouší okrást... natolik vzdálen, že by pravděpodobně neviděl postavu v neviditelnosti ani kdyby byla odhidnutá, nehledě na to že zloděj Xy na sobě měl neviditelnost, kápi, jiné šaty a krom toho byl po celou dobu ve stínech.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 18. 5. 2009 18.30, celkem upraveno 1 x.
- The_Balrog
- Příspěvky: 5038
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Heh a nezdá se ti to trchu hloupé, napsat "Někdo se pokouší okrást Alkaran" (například) - to jako vidíš ruku, ale neuhádneš, ke komu patří?
Jsem toho názoru, že buď vidíš toho, kdo okrádá (a pak je hláška se jménem na místě, protože určuje pro hráče (!) postavu, kterou jeho postava vidí)
nebo bys neměl vidět nic (třeba u postavy v invisu, nebo tak podobně) a to by snad měl ohlídat systém. popřípadě hráč, pokud se mu vypsalo, "anade okrádá alkaran" a přitom stojí s alky a nikdo kolem nidko, by měl mít dostatek rozumu na to, aby pochopil, že to nevidí - i když se mu to systémově vypsalo. To je možná to, na co apeluje hráč Anade, ale snad to je věc samozřejmá a citu pro hru dotyčného "zpozorovavšího" hráče.
Jsem toho názoru, že buď vidíš toho, kdo okrádá (a pak je hláška se jménem na místě, protože určuje pro hráče (!) postavu, kterou jeho postava vidí)
nebo bys neměl vidět nic (třeba u postavy v invisu, nebo tak podobně) a to by snad měl ohlídat systém. popřípadě hráč, pokud se mu vypsalo, "anade okrádá alkaran" a přitom stojí s alky a nikdo kolem nidko, by měl mít dostatek rozumu na to, aby pochopil, že to nevidí - i když se mu to systémově vypsalo. To je možná to, na co apeluje hráč Anade, ale snad to je věc samozřejmá a citu pro hru dotyčného "zpozorovavšího" hráče.
Naposledy upravil(a) The_Balrog dne 18. 5. 2009 18.29, celkem upraveno 2 x.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Ano. Labir na mou výzvu na některých místech v tom skriptu hlášku opravil. Ale zdá se, že ne všude.Street_cz píše:rád bych upozornil, že se hláška "Někdo se snaží okrást JménoB" vypisuje... nedávno jsem toho byl svědkem
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Někdo se pokouší okrást Alkaran může taky znamenat, že si milá alkaran všimla, že se jí rozepl batoh, nebo že jí najednou měšec nějak podezřele splaskává.The_Balrog píše:Heh a nezdá se ti to trchu hloupé, napsat "Někdo se pokouší okrást Alkaran" (například) - to jako vidíš ruku, ale neuhádneš, ke komu patří?
Jsem toho názoru, že buď vidíš toho, kdo okrádá (a pak je hláška se jménem na místě, protože určuje pro hráče (!) postavu, kterou jeho postava vidí)
A ta hláška se vypisuje i v okamžiku, kdy postava (!) nevidí postavu která ji okrádá a nkde bohužel není vysvětleno, jestli to znamená že třeba prohlédla hide, i když ho systémově neprohlédla..
Naposledy upravil(a) Braenn dne 18. 5. 2009 18.34, celkem upraveno 1 x.
- The_Balrog
- Příspěvky: 5038
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Já měl za to, že se tu bavíme o případu, kdy je krádež pozorována třetí osobou.Braenn píše:Někdo se pokouší okrást Alkaran může taky znamenat, že si milá alkaran všimla, že se jí rozepl batoh, nebo že jí najednou měšec nějak podezřele splaskává.The_Balrog píše:Heh a nezdá se ti to trchu hloupé, napsat "Někdo se pokouší okrást Alkaran" (například) - to jako vidíš ruku, ale neuhádneš, ke komu patří?
Jsem toho názoru, že buď vidíš toho, kdo okrádá (a pak je hláška se jménem na místě, protože určuje pro hráče (!) postavu, kterou jeho postava vidí)
A ta hláška se vypisuje i v okamžiku, kdy postava (!) nevidí postavu která ji okrádá
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
promiň za špatnou formulaci, pak tedy Alkaran může vidět, že se rozepíná batoh někoho jiného, volně doplň i na měšec a tak dále, aniž by viděla systémově postavu která to dělá
Proto se ptáme na nějaký názor z vyšších míst, co přesně ta hláška znamená, když systémové důsledky jsou nulové (přeloženo, z hidu to nevyhodí)
Proto se ptáme na nějaký názor z vyšších míst, co přesně ta hláška znamená, když systémové důsledky jsou nulové (přeloženo, z hidu to nevyhodí)
Re: Chyby odbornosti „Uzmi předmět“
potvrzuji, testováno z invisu i z hiduAnade píše: EDIT: Pozn.: V popisu oné odbornosti je chybně vypsáno, že nejde použít ze skrytu. Není to pravda.
Re: Chyby odbornosti „Uzmi předmět“
Nechci se hádat, ale už braenn jsem říkal, že mám ten pocit, že by to jít nemělo. (nevím, jestli jsem to někde viděl psané, nebo to někdo říkal.) A ne, tak jak říkáš ty, že je špatný popisek a jde to.Anade píše:EDIT: Pozn.: V popisu oné odbornosti je chybně vypsáno, že nejde použít ze skrytu. Není to pravda.
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
postavy: Luthor Waldenn
- The_Balrog
- Příspěvky: 5038
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Jestli ti stačí názor z nízkých míst, pak ta hláška znamená, že si tě opravdu všimli. Protože se okrádání nemělo provádět z Hide (což tedy asi kvůli nějakému bugísku teď jde), s viditelnou postavou by problémy nebyly, ne? Protože jsi ho prostě viděla.Braenn píše:Proto se ptáme na nějaký názor z vyšších míst, co přesně ta hláška znamená, když systémové důsledky jsou nulové (přeloženo, z hidu to nevyhodí)
Takže navrhuji, aby, než se dovednost opraví, aby seděla s popiskem, popř. se změnila mechanika, tohle odhalení opravdu znamenalo, že si tě všimli a zloději aby nepoužívali tuto schopnost z Hide, když to tak jít nemá.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
a z neviditelnosti? Pak to znamená co?The_Balrog píše:Jestli ti stačí názor z nízkých míst, pak ta hláška znamená, že si tě opravdu všimli. Protože se okrádání nemělo provádět z Hide (což tedy asi kvůli nějakému bugísku teď jde), s viditelnou postavou by problémy nebyly, ne? Protože jsi ho prostě viděla.Braenn píše:Proto se ptáme na nějaký názor z vyšších míst, co přesně ta hláška znamená, když systémové důsledky jsou nulové (přeloženo, z hidu to nevyhodí)
Takže navrhuji, aby, než se dovednost opraví, aby seděla s popiskem, popř. se změnila mechanika, tohle odhalení opravdu znamenalo, že si tě všimli a zloději aby nepoužívali tuto schopnost z Hide, když to tak jít nemá.
Okrádání se dělí na nwn skill Okrádání a feat Uzmi předmět. Uzmi předmět se tedy zřejmě? nemá dát dělat z hidu. Okrádání z hidu provádět jde, a v případě neúspěchu u okrádaného z něj vyhodí. Co se stane v případě, že úspěch je u okrádaného ale něčeho si všimne postava kolem, nevím.
Jaká hláška a hlášky se vypisují při neúspěších u nwn skillu Okrádání tu asi bude vědět jiný znalec.
Pokud se u Uzmi předmět jedná s hidem o chybu, samozřejmě ho používat nebudeme, a budeme okrádat pěkně postaru z hidu Okrádáním:) Ostatně, to byl také smysl téhle debaty, dobrat se k tomu co je správně, protože naší snahou vážně není zneužívat bugy.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 18. 5. 2009 19.18, celkem upraveno 1 x.
Chápu, že někdo o metr dál, už zloděje neuvidí. Ale mluvil jsem o tom potencionálním okrádaném. Ten někoho zahalenýho v invisu k sobě těžko pustí. Takže nemá cenu se zabývat tím, že někdo třetí zloděje neuvidí. Ten by teoreticky neměl ani možnost začít krást.
EDIT: Už možná chápu, co jsi myslela, ale i tak.
EDIT: Už možná chápu, co jsi myslela, ale i tak.
acc.:skarbi
postavy: Luthor Waldenn
postavy: Luthor Waldenn
Jak to chápu já, tak identifikátor postavy slouží právě k tomu, aby hráč byl schopen identifikovat, ruku osoby, která šmátrá v tom báglu. Nikdo snad neřekne "Anade", pokud vidí zahalenou černou postavu v kápi (i když, taky se mi to už omylem stalo, ovšem u okrádání by člověk měl zpozornět a dát si pozor). Nicméně bude-li okolo stát X postavy a krade ta v kápi, potom je jméno postavy jediný použitelný indikátor, který ji specifikuje.
Je-li v invisu, pak je to také jasné, postava může vidět to, co může vidět, nikoliv, co se jí napíše... vždy jsem horoval za to, aby se postavě zobrazilo, co nejvíce info, aby si sama mohla vybrat, co z toho dává smysl, aby věděla i IC.
Nicméně dodat "Někdo" tam, kde postava nedetekuje okrádaného (Hide, Invis, překážka) by neměl být systémový problém. Do té doby na to prostě koukejte očima postavy a neměl by snad nastat problém.
P.S. Byla by zajímavá debata, zdali by okrádání nemělo vyhazovat z invisu jako "nepřátelská akce", jako tomu je u útoků a negativních kouzel. (Nehledejte za tím logiku, protože to žádnou nemá, spíše konzistenci.)
Je-li v invisu, pak je to také jasné, postava může vidět to, co může vidět, nikoliv, co se jí napíše... vždy jsem horoval za to, aby se postavě zobrazilo, co nejvíce info, aby si sama mohla vybrat, co z toho dává smysl, aby věděla i IC.
Nicméně dodat "Někdo" tam, kde postava nedetekuje okrádaného (Hide, Invis, překážka) by neměl být systémový problém. Do té doby na to prostě koukejte očima postavy a neměl by snad nastat problém.
P.S. Byla by zajímavá debata, zdali by okrádání nemělo vyhazovat z invisu jako "nepřátelská akce", jako tomu je u útoků a negativních kouzel. (Nehledejte za tím logiku, protože to žádnou nemá, spíše konzistenci.)
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.