AI odhad ohrožení
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
AI odhad ohrožení
Předem mého příspěvku bych jen rád zdůraznil, že celý jeho obsah je jen výplodem mé nwn systémy neovlivněné mysli a vůbec - prostě jen takový základ pro nápad. Možná že se ukáže úplně zcestný... Ale chci se o něj alespoň podělit.
Tak tedy - tuším, že na EQ se umělá inteligence NPC (dále jen AI) snaží útočit na postavu s nejvyšším levelem ve skupině. Neznám přesně, jak je to uděláno (nemám to prozkoumané - vesměs se konfrontacím vyhýbám) a ani nemám přístup k informacím, o tom jak to je uděláno. Ale představte si následující dva scénáře:
Postava pravidelně chodí místy a často si se skřety vyřizuje účty. Skřeti by si o ní asi pověděli a pokud by ji viděli ve skupině, určitě by ji brali jako velké ohrožení.
Naproti tomu přijde obyčejně oblečená postavička do Říše, zatímco léta žila v Království. Vyrazí na výpravu a byť je nejvyšší level ve skupince, ale oblečena značně obyčejně mezi skupinkou naleštěných bojovníků. Inteligentní nepřátelé si ji nejpíše jako hlavní terč nevyberou. (Já vím, dá se okecat cokoliv... Zvlášť nevím jak zohlednit to, že takový kouzelník může (a já se o to snažím) vypadat nenápadně, přitom ohrožením je. Jenže jak to přesně také poznat? Šamani vycítí?)
No a tak jsem si říkal, jestli by se nedalo do toho odhadu AI na koho útočit zohlednit, že postava se v daných místech často vyskytuje (někde na fóru jsem tuším četl, že se statistika o výskytu v lokacích sbírá) a také to, jak je oblečená a jak krásné zbraně má v rukou (ke každému itemu by se nedal přidat nějaký index určující, jak moc velké ohrožení představuje? - nevím, jestli to technicky jde, o nwn nevím nic).
A tak by mi zajímalo, jestli je to vůbec třebas možné a … jestli si vůbec někdo dokáže představit, jak to udělat a hlavně vyvážit. No a pokud je to úplně zcestné, tak … na to zapomeňte :)
Tak tedy - tuším, že na EQ se umělá inteligence NPC (dále jen AI) snaží útočit na postavu s nejvyšším levelem ve skupině. Neznám přesně, jak je to uděláno (nemám to prozkoumané - vesměs se konfrontacím vyhýbám) a ani nemám přístup k informacím, o tom jak to je uděláno. Ale představte si následující dva scénáře:
Postava pravidelně chodí místy a často si se skřety vyřizuje účty. Skřeti by si o ní asi pověděli a pokud by ji viděli ve skupině, určitě by ji brali jako velké ohrožení.
Naproti tomu přijde obyčejně oblečená postavička do Říše, zatímco léta žila v Království. Vyrazí na výpravu a byť je nejvyšší level ve skupince, ale oblečena značně obyčejně mezi skupinkou naleštěných bojovníků. Inteligentní nepřátelé si ji nejpíše jako hlavní terč nevyberou. (Já vím, dá se okecat cokoliv... Zvlášť nevím jak zohlednit to, že takový kouzelník může (a já se o to snažím) vypadat nenápadně, přitom ohrožením je. Jenže jak to přesně také poznat? Šamani vycítí?)
No a tak jsem si říkal, jestli by se nedalo do toho odhadu AI na koho útočit zohlednit, že postava se v daných místech často vyskytuje (někde na fóru jsem tuším četl, že se statistika o výskytu v lokacích sbírá) a také to, jak je oblečená a jak krásné zbraně má v rukou (ke každému itemu by se nedal přidat nějaký index určující, jak moc velké ohrožení představuje? - nevím, jestli to technicky jde, o nwn nevím nic).
A tak by mi zajímalo, jestli je to vůbec třebas možné a … jestli si vůbec někdo dokáže představit, jak to udělat a hlavně vyvážit. No a pokud je to úplně zcestné, tak … na to zapomeňte :)
-
- Příspěvky: 236
- Registrován: 28. 12. 2008 2.37
- Kontaktovat uživatele:
.
K tomu utočení na nejvižší levl... Hm zažil jsem jak okolo mě běhala postavička s osmým levlem pronásledovaná salamandrem kterému jsem se předtím postavil do cesty a sekal do něj.. jednoduše mě obešel a šel po tom slabším a celou dobu co sem salamandra sekal tak pronásledoval ten osmej levl takže nevim nevim... Možná to byl jen vyjímečnej případ *pokrčí rameny*
Naposledy upravil(a) Bruciacullo dne 7. 6. 2009 14.15, celkem upraveno 1 x.
Gallinacio - Hrebogův válečník, otec Arminie, šťastně ovdovělý
Vanessa Raumo - Emocionálně labilní mrcha
http://www.youtube.com/watch?v=rrtpOVTX5NA
Vanessa Raumo - Emocionálně labilní mrcha
http://www.youtube.com/watch?v=rrtpOVTX5NA
No, oni si "zlouni" taky nemusí vybírat ty nejnebezpečnější protivníky Nicméně, jestli jsem to dobře pochopil, tak je to do určité míry i OOC záležitost, kvůli vyváženosti. Spawn se přece jen dělá mimo jiné i podle levelů postav a pokud potvora spawnutá pro lvl 20 mága narazí na lvl 10 bojovníka, bude to nejspíš dost rychlé.
K IC aspektu: vidím skupinu. Vepředu jdou čtyři maníci se štíty, za nima někdo v kutně a ještě kus dál někdo, kdo očividně nemá žádnou zbraň ani brnění. A hned vidím že kdo jsou bojovníci první linie, kněz (nebo support) druhé linie a kdo prskavka. A primárně se budu snažit sejmout prskavku, pak support a až nakonec bojovníky. Je fakt, že tenhle mechanismus by se IMHO měl uplatit pouze v závislosti na inteligenci potvory - aby takhle takticky uvažovala třeba želatinová krychle, nebo i jezevec se mi zdá moc.
K tomu jak kde kdo je... předpokládá se, že při setkání s červeným nepřítelem přežil buď nepřítel, nebo bojovník. Takže buď není koho si pamatovat, anebo naopak není kdo by to řekl ostatním skřetům.
K IC aspektu: vidím skupinu. Vepředu jdou čtyři maníci se štíty, za nima někdo v kutně a ještě kus dál někdo, kdo očividně nemá žádnou zbraň ani brnění. A hned vidím že kdo jsou bojovníci první linie, kněz (nebo support) druhé linie a kdo prskavka. A primárně se budu snažit sejmout prskavku, pak support a až nakonec bojovníky. Je fakt, že tenhle mechanismus by se IMHO měl uplatit pouze v závislosti na inteligenci potvory - aby takhle takticky uvažovala třeba želatinová krychle, nebo i jezevec se mi zdá moc.
K tomu jak kde kdo je... předpokládá se, že při setkání s červeným nepřítelem přežil buď nepřítel, nebo bojovník. Takže buď není koho si pamatovat, anebo naopak není kdo by to řekl ostatním skřetům.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
-
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 10. 3. 2008 15.36
- Bydliště: v koši (nejnižší patro)
- Kontaktovat uživatele:
s tím jezevcem.. tam bych viděl IC vysvětlení v tom, že se třeba rachotících bojovníků lekne a jelikož je i přesto dost agresivní, tak se vrhne na ty vzadu, o kterých si myslí, že má větší šanci uspět (ohryzat nohu v plátech jde těžko) :-)
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Rozhodně má Kokosák pravdu s tím, že výběr by měl záviset na inteligenci potvory. To mi poté na procházce taky napadlo. Ale i to je kdyžtak pořád spočitatelné. A s těma prskavkama, s těma je to složitý no. Ale co do vzorečku prostě dosadit - prázdné ruce && slušné oblečení = mág. Ono ale tohle není problém jen AI, ale i PC - El má obrázek sice jasně určující, že je mág, ale chodí oblečen tak (a má to i v popisu), že z toho od pohledu vidět mága by mělo být těžké (myslím pro toho, kdo ho vidí poprvé) - a tak si říkám, asi těžko naučit AI hrát lépe než lidi.
Ale jak říkám, jenom mi to tak napadlo, když jsem si vzpomněl na příspěvky z "Co vás ve hře dostalo" a to co jsem taky párkrát zažil - elf v kutně s tím nejobyčejnějším lukem je napaden jako první, byť okolo jsou "zajímavější" cíle.
No, celé tohle udělat by bylo asi hodně složité...
Ale jak říkám, jenom mi to tak napadlo, když jsem si vzpomněl na příspěvky z "Co vás ve hře dostalo" a to co jsem taky párkrát zažil - elf v kutně s tím nejobyčejnějším lukem je napaden jako první, byť okolo jsou "zajímavější" cíle.
No, celé tohle udělat by bylo asi hodně složité...
Optimální rozdělení útoku je podle mě útočit na postavy v pořadí podle poměru "nebezpečnost/zranitelnost". Aneb když vidím bojovníka v těžký zbroji a čaroděje (a odhadnu, že jsou tak zhruba stejně nebezpeční), tak útočím prvně na čaroděje, protože ho dostanu dřív (obecně, neplatí vždy, zde je taky hodně místa pro odhad) a rychleji se tak zbavím "jednotkového ohrožení", řečeno matematicky.
Stejně tak, pokud vidím zkušeně vypadajícího čaroděje a nějaký vořezávátko vedle něj, tak jednou ranou sejmu ořezávátko (protože by přece jen otravovalo, a zabít ho nedá práci) a pak se věnuju čarodějovi.
Není to vlastně úplně optimální, zvlášť kdy beru v úvahu magii … ta s tím dost háže. Ale pro fyzicky bojující postavy si myslím, že se to optimálnímu řešení dost blíží.
Stejně tak, pokud vidím zkušeně vypadajícího čaroděje a nějaký vořezávátko vedle něj, tak jednou ranou sejmu ořezávátko (protože by přece jen otravovalo, a zabít ho nedá práci) a pak se věnuju čarodějovi.
Není to vlastně úplně optimální, zvlášť kdy beru v úvahu magii … ta s tím dost háže. Ale pro fyzicky bojující postavy si myslím, že se to optimálnímu řešení dost blíží.
Imagination is the only weapon in the war against reality.
No, v tuhle chvíli to AI trochu metagejmuje, protože se koukne na povolání, ačkoli se ten dotyčný nijak neprojeví. Ale vzhledem k poměru kouzelníků chodících v plátové zbroji se štítem proti práci na naprogramování opravdu IC inteligentní AI je to myslím v pořádku.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Neznáte partyzánské taktiky? Zaútočím na to co se jeví jako slabé, zraním a zmizím. Tím zpomalím + oslabím soupeře. A pak útočím zas a zas.
K tématu: no to víte.. parta jistých super high lvl se super artefaktovým vybavením si stěžovala, jak je hra nudná, když všecko rozsekají, tak hold Labir zvýšil spawn pro ty epické týpky a naučil potvůrky směřovat se na čaroděje, střelce apod. prostě podle jakési "aury" která z nich sála.
K tématu: no to víte.. parta jistých super high lvl se super artefaktovým vybavením si stěžovala, jak je hra nudná, když všecko rozsekají, tak hold Labir zvýšil spawn pro ty epické týpky a naučil potvůrky směřovat se na čaroděje, střelce apod. prostě podle jakési "aury" která z nich sála.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
-
- Příspěvky: 1136
- Registrován: 10. 3. 2008 15.36
- Bydliště: v koši (nejnižší patro)
- Kontaktovat uživatele:
a řekni mi, jak takovej jezevec tu auru vycítí?Nalk píše:Neznáte partyzánské taktiky? Zaútočím na to co se jeví jako slabé, zraním a zmizím. Tím zpomalím + oslabím soupeře. A pak útočím zas a zas.
K tématu: no to víte.. parta jistých super high lvl se super artefaktovým vybavením si stěžovala, jak je hra nudná, když všecko rozsekají, tak hold Labir zvýšil spawn pro ty epické týpky a naučil potvůrky směřovat se na čaroděje, střelce apod. prostě podle jakési "aury" která z nich sála.
Safira Isil - 3.1.1121 popravena katovou sekyrou
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
Ramone, syn Anarchův - 27.10.1129 zemřel nepřízní osudu
ostatní upadli v zapomnění
CRAFT joooooooooooooo a ne blbosti
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)