Popisy kouzel vs IC znalosti

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Popisy kouzel vs IC znalosti

Příspěvek od Aefar »

Mám jeden dotaz:

Nakolik si mohu převést OOC informace o kouzlu/motlitbě, které/kterou znám, do znalostí mé postavy? Kouzla nepřišla sama, nicméně popisek je ryze OOC záležitostí (nějaké kola, tahy, YkX životů - nic takového na EQ není) a pak jedna kýžená otázka - je-li ke kouzlu nutná kniha - a já při tom kouzlo umím, vím IC o existenci knihy?

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
Luelle
Příspěvky: 819
Registrován: 26. 8. 2007 12.24
Bydliště: Dějiště bitvy národů

Re: Popisy kouzel vs IC znalosti

Příspěvek od Luelle »

Aefar píše:Mám jeden dotaz:

Nakolik si mohu převést OOC informace o kouzlu/motlitbě, které/kterou znám, do znalostí mé postavy? Kouzla nepřišla sama, nicméně popisek je ryze OOC záležitostí (nějaké kola, tahy, YkX životů - nic takového na EQ není) a pak jedna kýžená otázka - je-li ke kouzlu nutná kniha - a já při tom kouzlo umím, vím IC o existenci knihy?
pokud se ti v logu objeví že pan X zakouzlil kouzlo XY je to čistě IC. Kouzlo pozná i nekouzlící postava, pokud si dobře hodí a IC to odůvodní tak, že má s tímhle kouzlem už nějakou zkušenost

stejně tak efekty kouzel, postava se s tímto kouzlem IC setkala a tak pozná i efekt - i když ne vždy musí mít pravdu, některá kouzla mají stejné efekty a pokud ho nerozponá může se jen domnívat o jaké kouzlo skutečně jde

záleží jak IC odůvodňuješ znalost kouzel a jejich učení
pokud máš čistého kouzelníka, který se učí z knih, svitků a experimenty je kniha k učení nutná a je nutné, abys mluvil o čtení knih atd

pokud čerpáš magickou energii nějakou jinou formou - z přírody, astrální magie, božská magie je to údůvodnění a efekty rozdílné. Například druid, který bere svou moc s přírody často kouzlí sebráním hrstky písku a jejím následným vyhozením do vzduchu atd

takže... pokud se ti v logu objeví, že jsi kouzlo rozpoznal je to napůl IC a napůl OOC - záleží na to jak svou postavu hraješ. Nezáleží na tom kolik bodů máš v čarozpytu, ale do jaké míry hraješ, že se tvá postava o kouzla zajímá. Pokud je to postava, která se zajímá čistě o přírodu a o nic jiného, nikdy se nezajímala o jiná kouzla atd, asi bys neměl rozpoznávat kouzla, která s přírodou nesouvisí nijak - je to na tvém úsudku, například plameny rozpoznáš stejně jako Nastol hezké počasí/sněžení, závan větru, ale magickou střelu, pokud se s ní setkáš poprvé, asi by tam nějaké překvapení atd být mělo stejně jako ohňostroj, vyvolání předmětu a cojávím ještě.
16? Tak to je v pohodě
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Díky za odpověď, ale je na špatnou otázku.

Ptal jsem se na OOC popisy a IC znalosti kouzel, to jest například:

Démonické vyvolávání 1. třídy

Úroveň sesílatele: Čaroděj/Zaklínač 3
Úroveň kouzla: 3
Škola: Vyvolávání
Zařazení:
Složky: Slovní, Gesta
Dosah: Střední
Oblast působení/cíl: Oblast
Trvání: 1 hodina / 3 úrovně sesilatele
Další protikouzla: Ne
Záchrana: Není
Magická odolnost: Ne

K seslání je třeba vlastnit knihy Démonologikon. Nejslabší z kouzel démonického vyvolávání. Kouzlo otevírá portál do nižších sfér a snaží jím provléci některého z nižších démonů či ďáblů. S vyvolaným démonem musí sesilatel svést úspěšně souboj vůlí aby si jej zcela podrobil. V tomto souboji je sesilatel bonifikován díky momentu překvapení. Další bonifikaci může poskytnout kouzlo ochrany proti zlu.

Pakliže mág ovládne démona či ďábla, ten se stane jeho spolehlivým služebníkem dokud nesesbírá dostatek sil na to, aby se sám osvobodil a neskočil zpět do své domovské sféry, nebo naopak nezaútočil na mága. Proto by měl mít sesilatel vždy po ruce připravené kouzlo, kterým vzpurného démona či ďáblíka odešle zpět nebo zabije.

Při fatální chybě během sesílání kouzla může dojít k průlomu nižší sféry do sféry sesilatele a k nekontrolovatelnému přílivu démonů či ďáblů. Portál může poté po chvíli zkolabovat sám od sebe, ale pokud nalezne ve svém okolí či na druhé straně v nižší sféře nějaký zdroj magie, tak může zůstat stabilním. Poté jej lze uzavřít jen za pomocí dostatečně silných kouzel roptylujících magii. Nutná síla rozptylového kouzla závisí na třídě kouzla démonického vyvolávání jakým byl portál otevřen.

Možné vyvolávané bytosti:
Imp
Ledový mephit
Magmatický mephit
Ohnivý mephit
Parní mephit
Prašný mephit
Quasit
Slizký mephit
Solný mephit
Vodní mephit
Vzdušný mephit
Zemní mephit

Co o tomto kouzlu IC vím, když ho umím? A vím díky tomu, že existuje kniha démonologikon?

Jiný příklad:

Vyléč vybranou nemoc

Úroveň sesílatele: Klerik 6
Úroveň kouzla: 6
Škola: Nekromancie
Zařazení:
Složky: Slovní, Gesta
Dosah: Dotek
Oblast působení/cíl: Bytost
Trvání: Okamžité
Další protikouzla:
Záchrana: Není
Magická odolnost: Ne

Sesilatel pomocí božské moci vyléčí u cílové bytosti nemoc jenž si určí. K seslání kouzla je třeba mít Almanach nemocí.

Vím že existuje Almanach nemocí, když kouzlo umím?

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Uživatelský avatar
Luelle
Příspěvky: 819
Registrován: 26. 8. 2007 12.24
Bydliště: Dějiště bitvy národů

Příspěvek od Luelle »

Aefar píše:….
podle mě to víš, protože ty popisky jsou zčásti IC

řeknou ti OOC co to umí a ty to pak nějak IC podáš jako že , bere 6k20 životů

"Ano toto kouzlo vás hodně zraní, možná i zabije.." atd

navíc ty svtiky se přeci neprodávají v samoobsluze, stojí tam ten mag, který ti k tomu něco poví, když ten svitek kupuješ, to že to NPC s tebou doopravdy o tomhle nekomunikuje je věc jiná

já to beru tak, že to co je na svitku napsané ti IC podá to NPC, právě, že ti řekne jak moc je kouzlo nebezpečné atd
16? Tak to je v pohodě
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

V podstatě souhlasím, ale rád bych slyšel odpověď rádce nebo DM, protože bych v tomto závažném směru nerad udělal chybu. Respektive - můžu vesele běhat po světě a hledat např. knihu proměn, když podle popisu kouzla, které umím / podle svitku, jehož popis jsem si přečetl o ní jako hráč vím? Ví to tedy i postava? (Jde mi o jasné upřesnění pravidel, ne o polemiku, díky.)

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Taury
Příspěvky: 409
Registrován: 10. 12. 2006 17.16
Bydliště: Klučenice, nedaleko vodní nádrže Orlík
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Taury »

Aefar píše:V podstatě souhlasím, ale rád bych slyšel odpověď rádce nebo DM, protože bych v tomto závažném směru nerad udělal chybu. Respektive - můžu vesele běhat po světě a hledat např. knihu proměn, když podle popisu kouzla, které umím / podle svitku, jehož popis jsem si přečetl o ní jako hráč vím? Ví to tedy i postava?
V celku ti Luelle odpověděla. Když si mág koupí svitek, tak jeho zapsání mu řekne co asi tak dokáže způsobit. Musí mít nějaké povědomí o tom jak se věci mají a jak fungují. Jinak by ho přece nedokázal přečíst, na tož naučit se ho. Když si přečteš informace o svitku, tak je to sice OOC informace, ale dokládá ti co IC tvoje postava zjistí pokud ho poprvé použije, pokud ho vyzkoumá (bude se nějaký čas tomu kouzlu věnovat, koupíš si ho a pak se ho naučíš … prostě jsi k němu došel), nebo co pozná ze zápisu. I tak ale si můžeš u postavy říct čeho se doftípila, co je jí divné, že něco nechápe a tak dále. Mechanické naučení kouzla ti neřekne jak funguje podobné, jen ti ukáže jaký asi je princip. Je to veskrze na tobě, o citu ke hře, a možné zábavě.

Ps: Když tak mne někdo opravte.
Aini Wende - Až po špičky oušek zamilovaná elfka.
Burkarie dcera Zlitiruka - Ulomený obr?
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Ty popisky kouzel lze brát různě, záleží to jen na tobě. Můžeš to vzít tak, že na svitcích je prostě napsaný popis kouzla (ono je to i logické). Nebo třeba můžeš hrát, že mág se informace o kouzlu dozvídá z jeho vzoru tím, že ho prostuduje a pochopí. Např. u démonického vyvolávání by tedy zjistil, že v tom vzoru vlastně chybí vzor démona, kterého chce vyvolat a bylo by mu jasné, že ho musí někde nějak získat. Se zaklínačem bych to pak hrál ne tak s jistotou ale spíš jako pocity … "sakra, něco tam chybí". Je to v podstatě na tobě.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Aefar
Příspěvky: 3162
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Díky za odpovědi, myslím, že plně dostačují.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
Odpovědět