Záhada "vybitého" prstenu.

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Zamčeno
Pavel Urban
Příspěvky: 5886
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Libra píše:TO Pavel: Ty jsi vážně úžasný. Pokud by jsme i zrovna tohle neprobírali na chlébském a ty jsi mi ještě nakonec nepřikývl že je to pravda …….
Co "tohle" jsme probírali na Chlébskéma já ti na to kýval, že je to pravda ?

Pavel.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Pavel Urban
Příspěvky: 5886
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Oops. To mělo jít do PM... ale když už je to tady.…
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Braenn »

Pavel Urban píše:
Braenn píše:b) je velmi těžko poznatelný, dějí se na eq i ze strany WB a DM!! (což je v tomto topicu oním kamenem úrazů od začátku situace s hloupým prstenem)
Toto je absudrní a pochybuji, že to tak skutečně je (nebo někdy bylo). Konkrétně v případě prstenu, který tu vypustil vášně ze stavidel, mám dost informací na to, abych byl přesvědčený, že to tak v tomto případě není.
Milý Pavle, ačkoli zcela chápu tvou snahu neustále do nás hustit, že tu nikde žádný problém není (nijak ve zlém:), prosím, když to tedy toto:
Braenn píše: Čímž zároveň poukazuji na to, že rozdíl mezi a) a b) je velmi těžko poznatelný, dějí se na eq i ze strany WB a DM!! (což je v tomto topicu oním kamenem úrazů od začátku situace s hloupým prstenem), ale jednoduše a prostě a a b je nerozeznáte bez přímého přiznání - z toho důvodu mají některé skupiny hráčů pocit, že jim je často.… močeno na hlavu od těch, co by tomu naopak měli bránit ----) vznikají dokola se opakující flamy, neboť se stále mluví, ale neřeší.
dle tvého příspěvku NENÍ pravda, pak mi vysvětli Naylunovu odpověď na tentýž můj odstavec -
Naylun píše:To je pravda, ale vzhledem k tomu, že teď se ve hře asi na dlouhou dobu můžu občas objevit tak maximálně já nebo ještě sporadičtěji CM, nikdo nikomu asi na hlavu moc "močit" nebude.
Pokud tedy Naylun uznává, jako DM i člověk (heh:), že to pravda je, pak mi vychází několik možností, se kterými mi musíš pomoct ty, nebo Naylun:

a) Naylun odpovídá na něco jiného
b) Naylun to říká, jen aby nás uklidnil (a nejen tím že teď může močit jen on:)
c) Naylun si to skutečně (nebo částečně) myslí ---) uznává to jako i jako DM ---) asi na tom něco je

z čehož mi pak vyplívá, že ty potom

a) máš prostě jiný názor než Naylun nebo sis toho nevšiml (u sebe), ale přesto to nutíš jako FAKT nám
b) snažíš se po vzoru rádců tvrdit, že je všecko v pořádku i když se ti bortí dům na hlavu.

Tak nevím... ? Možná bych ti taky - po PM nebo sem - mohla přeposlat ten inkriminovaný příspěvek před omluvou, aby ses k němu mohl vyjádřit a obhájit ho? To ti jde ze všeho nejlíp...
KaTo
Příspěvky: 863
Registrován: 15. 2. 2007 12.34
Bydliště: Severní okraj Středozemě
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KaTo »

Pavle, ty jsi hrozně, hrozně hodný člověk, ale při čtení tvých příspěvků se nemůžu zbavit dojmu, že ony bájné "růžové brýle mámení" v tvém případě mají rozměry Hublova teleskopu... Nevím jak je možné, že neustále žiješ v své báječné růžové bublině, kam neproniknou žádné argumenty, důkazy a kde je neustále všechno v pořádku, maximálně tě lehce šimrá tušení, že TAM někde venku je asi NĚCO špatně, když to všichni okolo tebe říkají. Přičemž to "něco" nedokážeš uznat a vidět, ani kdyby to byl zlobr a mlátil tě telegrafním sloupem do nosu. *sob*

Jinak to že hráči odcházejí ve vyšší míře, než tu začínají hrát, není záležitostí jedné věci, ale mnoha dílčích. Ačkoli je EQ na jednu stranu vymazlená...tak má několik "neštastných" nastavení shardu (at už od začátku při založení = rozuměj "vize WB", nebo vzniklých během postupných updatů), přes chování týmu (od "vysokolevelových" či starších hráčů, přes DS/DM/WB). Jedna osamocená věc neznamená nic. Ale ve výsledku tisíkrát nic umořilo osla. Asi tak.
Obrázek
Pavel Urban
Příspěvky: 5886
Registrován: 30. 4. 2007 16.38

Příspěvek od Pavel Urban »

Braenn píše:Milý Pavle, ačkoli zcela chápu tvou snahu neustále do nás hustit, že tu nikde žádný problém není...
I bych se rozepsal víc, ale házet hrách na stěnu mne prostě už nebaví (kromě toho, co jsem chtěl a mohl, to jsem vám již napsal) a po tom divadle v tomto vlákně ani nemám chuť, takže se omezím jen na uvedení na pravou míru (promiň Jájo), stejně jak jsem se ohradil proti té části tvého příspěvku, kde obviňuješ členy týmu z toho, že úmyslně někomu škodí jen proto, že hráče nemusejí.

Netvrdím, že na EQ nejsou problémy. Jsou tu. A já možná nosím růžové brýle, ale jsou tu tací, kteří nosí svářečskou masku a v každém křoví vidí čerta.

K tomu co napsal Naylun řeknu jen tolik, že svůj příspěvek ti může vysvětlit jen on sám, a že já svůj názor napsal (a je mi jedno zda je prostý hráč, DX nebo WB).

Klidně mi ten zmiňovaný příspěvek pošli.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
Jája CZE
Příspěvky: 668
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Pavle, přesně to co napsal Kato. Ty jsi prostě smířlivý. Máš vyšší míru akceptace jako já, nebo je ti to prostě jedno.
Já žiju někde na severní moravě a skoro nikoho z týmu neznám, s Labirem jsem mluvil asi půl minuty svýho života, s Onyxem 3, Balroga znám z rozhovoru, "jsem Balrog", Piti z jedné akce, kde jsme si toho taky moc neřekli, CM chvilku, Arto 0, Psanec 0. Ty znáš všechy výše zmíněné zřejmě podstatně lépe a jsi možná i jejich kamarád?
Takže já nemůžu soudit podle osobních setkání s dotyčnými lidmi, ale pouze a jen o nich můžu soudit o tom virtuálním kontaktu zde, nebo ve hře.
Tebe znám osobně, jsem za to rád a víš, že pokud svůj názor podpoříš logickou argumentací, jsem ochoten naslouchat. Například jsi mně snadno přesvědčil o schopnosti ostatních nalézt vraha Aris. Ale kdyby jsi mně přesvědčoval tak jako v tomto případě, slovy, "byla spousta důkazů" a nebyl je schopen vyjmenovat jako ve zmiňovaném případě, nezlomil by jsi mě ani za sto čertů.
Hraju tady tři roky, jsem notorický "ničitel a stěžovač si" a tři roky ve hře přemýšlím nad každým kliknutím které poškodí druhé postavy. A to jsem jen obyčejný hráč.
A pořád taky přemýšlím nad motivy některých hráčů, motivy tvůrce, motivy Dx. A upřímně ti povím, někdy prostě nechápu. Hráči, řekněme, prostě mu to ujede, ujelo to i mně, stane se. TAky občas reaguju na pantera s nápisem Nyaro jinak než na toho obyč. červeného v rámci "pozitivní metagame".
Víš, nechápu a nikdy nepochopím přemrštěný spawn, "vybité předměty", pasti pod nohy a podobné. Pořád přemýšlím, co toho Dx člověka vedlo k tomu, že zničil večer tomu druhému. Bavil se tím? Vylíval si vztek? Měl pocit, že to toho druhého pobavilo? Tři roky se tady hádám za to, aby přemýšleli i ti ostatní. Od té doby, co se Serin stal pomocníkem lukaře, jsem nechtěl snad po týmu nic. NA oplátku prosím a žádám o jediné: Zamyslete se, než "kliknete".
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2616
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

Sim vás lidi... Pavlovi jsem ani po hodině nevysvětlil (resp. já mu to vysvětlil jak kdybych jednal s psychicky méně schopnou osobou), že by si mě po třech letech měl autorizovat, protože mu vše odesílat "do offline" mi není zrovna pochuti...

Morfeus: uh..šlo by to i česky?


Jinak co se týče těch sporů, které drží Desku naživu...
Druidé nemají práci, páč co je PlaCoS a razantní úprava cen všech různých surovin, tak jsem nezažil někoho typu"Victor Gall". Když tu Nyrtisáci rozmr... likvidovali Alfíka a lidi kolem, tak tu pak pár zaměstnanců začlo prý brečet OOC - což bude asi ta přehnaná plyšovost lidí (dle vašeho pohledu), dle mě je to jen neschopnost lidí uhrát to RP cestou, kde by se IC obcházeli různé orgány, případně nějaké v té době hrající šlechtice, kteří mohli poskytnout nějakou menší radu (anebo stačilo použít mozek a zvážit situaci - jsem udělal já a nemusel jsem OOC brečet, že zmizel majitel rozestavěného čehosi). :smile: :clover:
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Naylun
Příspěvky: 3275
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Libra píše:To Panatian a pozitivní metagame (jen takové dopnění):
Zde je důležité mít na paměti že pozitivní metagame, pokud už nějaký má být, může i ublížit hráčům nebo postavám. Protože pokud uděláš nějaký pozitivní metagem postavě s dobrým charakterem stane se z něj okamžitě negativní vůči postavám se zlým charakterem. Proto to musí fungovat i naopak kdy uděláš pozitivní metagame pro zlé charaktery stane se tím okamžitě negativní pro ty dobré.
Hmm, to je zajímavé zamyšlení. Když si to tak teoreticky vezmu, tak … jo - ušetřením některých nepřátel naší skupinky jsem vlastně udělal negativní efekt na celou skupinku. Můj metagame, ač pozitivní, nesli oni všichni v negativním směru. Pokud to myslíš takhle, tak chápu. Když to převedu do reality EQ a sporu Kat vs. Alfray a dalších, tak by imho i bez mého metagamu dopadly skoro stejně, protože jak už jsem Braenn a jiným mnohokrát vysvětloval, metagamoval jsem jen velmi lehce (někdo si možná myslí opak, ale já sám si do hlavy vidim nejlíp ;-) Jinak ale donutils mě znovu přehodnotit používání tohodle principu. Je holt potřeba brát v potaz vazby na ostatní postavy ze skupinky a prostě všechny stakeholdery, což může být až příliš složité a bylo by lepší se i pozitivnímu metaganmu zcela vyhnout, nebo ho používat jen v izolovaných případech, kdy mám kontrolu nad situací.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Naylun
Příspěvky: 3275
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Braenn píše:
drake127 píše:Abych se ještě vyjádřil k věci s Braenn, musím souhlasit s Naylunem. Problém není v tom, co se IC událo, ale že to plynulo z OOC snahy vrátit to OOC "světu" (protože nemusím být génius na to, abych usoudil, že tohle bude vadit a primárně lidem ne postavám) a to prostě nejde. Tohle je prostě zle a Naylun to popsal dobře (nebo alespoň to popsal dobře když jsme se bavili na ICQ, tohle jsem moc pozorně nečetl).
a)Zabít Safiru protože má Kat blbej den není možná herně moc vhodné, ale nejde tomu nic moc vytknout.
b)Zabít Safiru, protože Piti zkazila Braenn den a k tomu vymyslet důvod je ale prostě nepřípustné.
Je dobře, že to Braenn alespoň přiznala, protože nějaké handrkování se o přiznání by bylo fakt nedůstojné. Braenn projevila svůj "názor", což já dokážu pochopit, ale to ji nezbavuje odpovědnosti za její jednání, což ona věřím dobře ví..
Drake to vystihl nastoprocent přesně.
Čímž zároveň poukazuji na to, že rozdíl mezi a) a b) je velmi těžko poznatelný, dějí se na eq i ze strany WB a DM!! (což je v tomto topicu oním kamenem úrazů od začátku situace s hloupým prstenem), ale jednoduše a prostě a a b je nerozeznáte bez přímého přiznání - z toho důvodu mají některé skupiny hráčů pocit, že jim je často.… močeno na hlavu od těch, co by tomu naopak měli bránit ----) vznikají dokola se opakující flamy, neboť se stále mluví, ale neřeší.
Naylun píše:To je pravda, ale vzhledem k tomu, že teď se ve hře asi na dlouhou dobu můžu občas objevit tak maximálně já nebo ještě sporadičtěji CM, nikdo nikomu asi na hlavu moc "močit" nebude.
Braenn píše:Pokud tedy Naylun uznává, jako DM i člověk (heh:), že to pravda je, pak mi vychází několik možností, se kterými mi musíš pomoct ty, nebo Naylun:

a) Naylun odpovídá na něco jiného
b) Naylun to říká, jen aby nás uklidnil (a nejen tím že teď může močit jen on:)
c) Naylun si to skutečně (nebo částečně) myslí ---) uznává to jako i jako DM ---) asi na tom něco je
Naylunovo "to je pravda" patřilo hlavně části "Čímž zároveň poukazuji na to, že rozdíl mezi a) a b) je velmi těžko poznatelný". Jenže právě tahle těžká rozpoznatelnost mně osobně v drtivé většině případů zabraňuje vynášet soud nad WB, DX nebo hráči ohledně toho, zda metagamují, dělají něco záměrně zle a zákeřně, nebo prostě jenom dělají chyby, které v určitém kontextu vyvolávají bouře. Taky v tom textu nebylo jasně definováno, co že se to přesně ze strany WB a DX děje, nebo co přesně je to močení.

Takže osobně mám mnoho různých podezření, ale u většiny z nich si nikdy nemůžu bejt jistej a nehodlám proto s jistotou vynášet soud typu "tohle DX udělalo tohle naprosto úmyslně zákeřně se zlým úmyslem poškodit hráče XYZ".

Vzájemným podezřením se lze bránit tak, že si DM nebo hráči dávají ve vypjatých a důležitých situacích velký pozor na jakékoli chyby. Jde hlavně o situace, kdy DM a hráči stojí jakoby proti sobě (soudy, bitvy nestvůry vs. postavy, …) Bezchybný ale není nikdo (např. mě už se staly docela ošklivé) a důležitá je proto dostatečná komunikace, která hráče přesvědčí o tom, že chyba byla skutečně chyba, ne záměr, nebo jakási "dekadentní" zábava DM trápit hráče :) Bohužel Dm nemůže někdy všechno vysvětlit kvůli vynášení IC informací, a obecně nemá ani čas se s každým o všem bavit, takže je nutná značná tolerance hráčů, kteří nesmí automaticky předpokládat zlé pohnutky. To vyžaduje vybudovanou důvěru, kterou bohužel velká část týmu EQ u mnoha hráčů ztratila (už dlouho před tímhle flamem). Pak už se to jen veze dál a spirála skončí flamem, odchodem apod.
Naposledy upravil(a) Naylun dne 23. 8. 2010 22.05, celkem upraveno 1 x.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

Panathian píše: Vzájemným podezřením se lze bránit tak, že si DM nebo hráči dávají ve vypjatých a důležitých situacích velký pozor na jakékoli chyby. Jde hlavně o situace, kdy DM a hráči stojí jakoby proti sobě (soudy, bitvy nestvůry vs. postavy, …) Bezchybný ale není nikdo (např. mě už se staly docela ošklivé) a důležitá je proto dostatečná komunikace, která hráče přesvědčí o tom, že chyba byla skutečně chyba, ne záměr, nebo jakási "dekadentní" zábava DM trápit hráče :) Bohužel Dm nemůže někdy všechno vysvětlit kvůli vynášení IC informací, a obecně nemá ani čas se s každým o všem bavit, takže je nutná značná tolerance hráčů, kteří nesmí automaticky předpokládat zlé pohnutky. To vyžaduje vybudovanou důvěru, kterou bohužel velká část týmu EQ u mnoha hráčů ztratila (už dlouho před tímhle flamem). Pak už se to jen veze dál a spirála skončí flamem, odchodem apod.
Hlavička na hřebíček. Důvěra se těžko získává a lehce ztratí. Ovšem žádná se nezíská deklarací "jsem DM(rádce, whatever), mám pravdu, věř mi". Ale to už jsme zpět u komunikace.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kokosak píše:
Panathian píše: Vzájemným podezřením se lze bránit tak, že si DM nebo hráči dávají ve vypjatých a důležitých situacích velký pozor na jakékoli chyby. Jde hlavně o situace, kdy DM a hráči stojí jakoby proti sobě (soudy, bitvy nestvůry vs. postavy, …) Bezchybný ale není nikdo (např. mě už se staly docela ošklivé) a důležitá je proto dostatečná komunikace, která hráče přesvědčí o tom, že chyba byla skutečně chyba, ne záměr, nebo jakási "dekadentní" zábava DM trápit hráče :) Bohužel Dm nemůže někdy všechno vysvětlit kvůli vynášení IC informací, a obecně nemá ani čas se s každým o všem bavit, takže je nutná značná tolerance hráčů, kteří nesmí automaticky předpokládat zlé pohnutky. To vyžaduje vybudovanou důvěru, kterou bohužel velká část týmu EQ u mnoha hráčů ztratila (už dlouho před tímhle flamem). Pak už se to jen veze dál a spirála skončí flamem, odchodem apod.
Hlavička na hřebíček. Důvěra se těžko získává a lehce ztratí. Ovšem žádná se nezíská deklarací "jsem DM(rádce, whatever), mám pravdu, věř mi". Ale to už jsme zpět u komunikace.
Strucne receno, presne o toto slo bohuzel i v tomto pripade.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

Tak já bych chtěl v první řadě poděkovat za vaše názory k termínu HCRP, jak jsme o to včera dopoledne požádal. Je trochu škoda, že nepřišly žádné odkazy (kromě toho od Amber, ke kterému se dostanu); doufal jsem, že se někde nějaká zmínka o HCRP, která by se dala pokládat za aspoň vzdáleně oficiální definici, objeví.

Předesílám, že to, co teď píšu, ještě není to, co sem plánuji napsat a co si bude klást za úkol některé problémy zde pojmenovat. Nicméně je to docela významnou součástí toho celkového zmatení a rozdílů přístupu, se kterými se tu v poslední době hráči mezi sebou potýkají.

Kamenem úrazu HCRP je to slovíčko „hard-core“. Podle toho, co jste napsali, se vaše představy o tom, co termín HCRP obsahuje, odvíjejí rozvinutím nějaké původní představy o RP o stupínek výše, než ta představa přesáhne pomyslnou hranici a RP se přehoupne do HCRP. Ať už to HCRP znamená cokoliv. A ono také může znamenat cokoliv, záleží na výkladu každého; to „hard-core“ si někdo může vykládat jako „dovedené do krajnosti“, někdo jako „pravé“, někdo jako „bezohledné“. (Bezohledné může mít navíc víc významů – může být bezohledné ke hráčům v tom pravém pejorativním smyslu, může být „bezohledné“ k OOC věcem, což znamená, že se postavy chovají striktně jen IC bez jakéhokoliv třeba jen minimálního pozitivního metagamu.) Důležité z tohoto odstavce je si uvědomit, že pokud není žádná (to slovo se mi příčí, ale budiž) „oficiální“ definice HCRP, pak HCRP znamená pro každého něco jiného, byť v obecném smyslu se ty představy samozřejmě blíží).

Tady se asi hodí, abych se podíval na to, na co odkazoval hráč Amber. Web equilibrie.cz, hlavní stránka, druhý odstavec: „Equilibrie je tzv. HC RP svět - to znamená, že pěkná RP hra je přímo nutnou podmínkou a je vyžadována. Pokud nevíte co si pod tím spojením zkratek představit, zkuste si přečíst zde na stránkách část Jak hrát RP.“ O HCRP se tu píše jen, že to znamená „pěknou“ hru. „Pěkná“ je taky slovíčko, které je pro každého individuální a musí se vykládat v širším kontextu a se znalostí hodnot pisatele. Tady napoví ta stať „jak hrát rp“, ke které se vrátíme za chvilenku, po ještě jedné věcičce:

To, že se HCRP může vykládat v různých místech všelijak, bych totiž ještě rád doložil citací z webu Thalie:
RolePlay exhibicionismus
Čas od času můžete nejen v online hrách narazit na hraní přezdívané někdy jako Hard Core Role Play. Jedná se o hraní charakteru postavy za každou cenu, které často končí exhibicí postavy, která v danou chvíli nemusí být vhodná a může zkazit atmosféru, či dokonce zhatit někým vymyšlenou zápletku. Takový hráč obvykle nevnímá okolí a jen pokračuje ve své produkci. Je vždy dobré zamyslet se, jestli to, co se chystám hrát bude zábavou pro ostatní případně přínosem nebo zpestřením pro děj, který má následovat. Hru nehrajete sami a né vždy musí být vaše představa tou nejlákavější pro všechny okolo.
A jak je to s tou zkratkou HCRP? Asi je to „hardcore“ přeci jen slovíčko, co většině lidí neleze moc přes rty a raději hledají jiné; na EFU zaměření serveru například pojmenovávají jako roleplay-intense (nebo tak nějak), což je mnohem, řekl bych, vzletnější a líp navede na tu správnou notu. HCRP původně bylo označení pro třetí, nejvyšší, stupeň roleplayingovatosti MMORGP serveru (Wow, Lineage ][ a tak podobně). Na těch normálních se na jakékoliv náznaky atmosféry kašlalo. Pak byly RP servery, kde se na vás nekoukali jako na vola, případně neodpověděli stylem „WTF LOL!“ když jste druhému hráči napsali „Zdravím, ctihodný rytíři.“ Nicméně to RP bylo spíš zpestřením a nikdo si nelámal hlavu nad tím, zda se při raidu na moba přešlo do OOC komunikace, zda něco není metagame a podobně.

HCRP pak označovalo servery, které se snažily iluzi fantasy světa ukázat dokonale, a v pravidlech měly zakotveno, že OOC věci kazící tu iluzi do hry striktně nepatří. Měly vynucení RP přímo v pravidlech. A Equilibrie, vznikající v té době, se také označila jako HCRP, aby bylo ihned vidět, že zde je RP nutností.

Amber možná chtěl odkázat na jiný „druhý odstaveček“, který pojednává o pojmu HCRP podle Labira/Onyxe víc, než ta jedna věta na homepage. Je to druhý odstaveček na stránce „O Equilibrii“: HC RP je zkratka z anglického Hard Core Role Play. V podstatě to znamená, že hráčům Equilibrie až tolik nezáleží na statistikách a zkušenostech jejich postav, nemusí mít nejsilnější nebo nejbohatší postavu světa aby se dobře bavili. Postavy žijí své životy jako by se jednalo o skutečné bytosti ve skutečném světě. Při tomto stylu hry se hráč kolikrát mnohem více pobaví, když hraje ubohého chudáčka než supermana. Nástin toho jak lze takovýmto způsobem hrát naleznete v části Jak hrát RP.

Je tu zase odkaz na to: „Jak hrát RP“. Když si to pročtete, jsou to zajímavé návody (hlavně pro nováčky), jak se vžít do postavy. Nikde tam ovšem nejsou žádné striktní příkazy, které by zakazovaly byť jen sebemenší OOC ovlivňování ve formě nějaké té pozitivní metagame. Mohli jste si už všimnout, že labir pozitivní metagame v jisté míře oceňuje a pokládá ho za jednu z důležitých podmínek pro udržitelnost hry na EQ. (Kus z vize Equilibrie: „Pro dobrou hru na Equilibrii je třeba si postupně vypěstovat něco čemu říkáme "cit pro hru", cit, který říká co je možné aby si hráč (neplést s postavou prosím) dovolil vzhledem ke světu i k ostatním hráčům.“) To, že na začátku tu byla veliká skupina velice kvalitních hráčů, kteří se RP nemuseli učit a byli schopni hru držet na vysoké úrovni, bylo super, ale to je něco, co se týká vypělosti a umu hráčů, kteří časem odešli, nikoliv "zaměřením" serveru.

Vše tohle jsem se snažil psát proto, abyste pochopili, proč není správné prohlašovat, že na EQ se nehraje HCRP. Protože to prohlášení se vztahuje k oné „osobní“ definici, bez ohledu na to, co ta zkratka na EQ vlastně znamená a na kontext jejího vzniku. Ještě horší dokonce je prohlásit, že EQ z toho „pravého“ (pro vás) HCRP někdo (a je fuk, zda tým, rádci, Znojemáci, elfky…) zkazil do dnešního stavu, nebo že dnes EQ jen předstírá, že se jedná o HCRP. Buď se jedná o nepochopení, nebo o záměrnou manipulaci; obojí z toho není příliš šťastné.

Je to, opovážím se tvrdit, jeden z příkladů toho, jak se lidé mohou nějaké věci bez hlubšího přemýšlení o kontextu chytnout, pokud se jim hodí do krámu, a točit ji do úmoru jako prázdnou mantru. Jeden z příkladů bezhlavého následování „své“ pravdy a neústupnosti, což je z mého pohledu jeden ze zásadních důvodů, proč vše dospělo do současného stavu.

Pravděpodobně ještě víc srozumitelné to bude, až napíšu i ten zbytek. Až budu mít čas (achjo :/)chci psát o tom, k čemu se tu vlastně taky sami už přirozeným vývojem blížíte: o důvěře mezi hráči a DM. Dále ale i o tom, že pro dosáhnutí závažných cílů ve hře (stavěni hradů) je tato důvěra dokonce nezbytností, a že jeden z významných pramenů nespokojenosti těch nespokojených je jejich rozhodnutí, že už týmu důvěřovat nehodlají. A v neposlední řadě i to, proč si myslím, že malá míra pozitivního metagamu je jedním z důležitých základních kamenů pro „hratelnost“ všeobecně.

Díky, že jste to dočetli až sem, snad to bylo trochu pochopitelné o.O;
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

PS taky jsme ještě někde viděl i označení "heavy roleplay".

A chtěl jsem se zeptat - co se týká té "výpravy": Už je všeobecně známé, o co šlo, nebo bych se tu měl pořád ještě snažit mluvit neurčitě a v náznacích jako tajemný hrad v Karpatech?
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

OK, upravuji své předchozí tvrzení: nastavení EQ se neshoduje s mojí představou HCRP. Podotknu dále, že jelikož neexistuje "EQ oficiální" definice pojmu HCRP, stejně jako neexistuje definice dalších pojmů (jako třeba "pěkná hra"), je jakékoli tvrzení používající tyto termíny čistě subjektivní a mělo by být uvozeno "podle mě".
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Jája CZE
Příspěvky: 668
Registrován: 1. 3. 2007 7.36
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jája CZE »

Tajemný hrad v karpatech nemusí být, drž se pojmů výprava a cíle výpravy. Více není třeba. zasvěcení porozumí, nezasvěcení nemusí.
-------------------------------------------------------------
Serin - Mladý, trošku urážlivý elf, toulající se po lesích a pláních na desce.
Uživatelský avatar
Nalk
Příspěvky: 2616
Registrován: 12. 2. 2007 18.50
Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Nalk »

The_Balrog píše:To, že se HCRP může vykládat v různých místech všelijak, bych totiž ještě rád doložil citací z webu Thalie:
RolePlay exhibicionismus
Čas od času můžete nejen v online hrách narazit na hraní přezdívané někdy jako Hard Core Role Play. Jedná se o hraní charakteru postavy za každou cenu, které často končí exhibicí postavy, která v danou chvíli nemusí být vhodná a může zkazit atmosféru, či dokonce zhatit někým vymyšlenou zápletku. Takový hráč obvykle nevnímá okolí a jen pokračuje ve své produkci. Je vždy dobré zamyslet se, jestli to, co se chystám hrát bude zábavou pro ostatní případně přínosem nebo zpestřením pro děj, který má následovat. Hru nehrajete sami a né vždy musí být vaše představa tou nejlákavější pro všechny okolo.
A já jsem doufal, že když sis přečetl tohle, tak tě napadne se zamyslet i nad tím jak hraješ třeba ty. Případně jak na různých velkých akcích, musí spousta hráčů "důležitě" zdravit jiné apod. a tím narušují obvykle hlavní aktéry, mnohdy v podobě Dmkami ovládaných NPC. :nuke:

Jinak zajímavá úvaha.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)

Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
Zamčeno