Vylepšené útočiště

Když zlobí kouzla a modlitby

Moderátoři: World Builder, Dungeon Master

OneHeart
Příspěvky: 1329
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

Aefar píše:Ale to kouzlo je skvělé a život zachraňuje... tedy alespoň nám v praxi rozhodně :bigwink:
super, ale systémovej luck na kostce nepovažuji za argument.

Jde mi jen o to, aby (přinejmenším pro wizarda) to kouzlo nefungovalo zcela nahodile, ale mělo nějaké zákonitosti svého chování.
Funguje jako interference = víc boostů, větší šance, že spadne?
Concealment + GS = blbá kombinace, nefunguje ani jedno?
Invis+GS funguje občas?
GS samotné ?
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

OneHeart píše:(přinejmenším pro wizarda)
:umnik: Stej-ný metr, stej-ný metr. :notworking:

Já nevím... to kouzlo nejméně půl minuty (ale zpravidla mnohem déle) vydrží vždycky, a to je dost na to, aby ses suverénně dostal z jakékoli šlamastiky, i když tam jsou nemrtví nebo třeba drak. A to mi přijde jako značně silná vlastnost. Přirozeně by se mi líbilo, kdybych pod jeho působěním mohl kouzlit a kdyby vyrdželo turn/caster level, ale tak prostě na EQ nefunguje.

A i v samotné NWN Wiki se píše:

This spell is somewhat unbalanced when used in multiplayer, since it lets the caster go nearly anywhere without being threatened by monsters.

Pokud vám vadí náhoda, navrhl bych spíše zkrácení na kola... ale popravdě - pak bude ještě kratší než ve většině případů teď.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Srovnávat mága a klerika nemá smysl. Každé povolání má své + a své - . To že máte GS na 8 kruhu je ok. GS na EQ vydrží nějaký základ plus x kx za level? Nějak tak...

To hlavní a nejdůležitější v tomto topicu je ale jak GS funguje. Jedna věc je jak fungovat má a druhá, jak funguje na EQ. Na EQ je kouzlo zabugované, dle vše informací, které jsem vyčetl a podle toho, co jsem si odzkoušel.… držel bych se tohoto tématu a nekomentoval a neodpovídal na jiné hlouposti kolem.

Oneheart:

Jde mi jen o to, aby (přinejmenším pro wizarda) to kouzlo nefungovalo zcela nahodile, ale mělo nějaké zákonitosti svého chování.
Funguje jako interference = víc boostů, větší šance, že spadne?
Concealment + GS = blbá kombinace, nefunguje ani jedno?
Invis+GS funguje občas?
GS samotné ?

Afear: Stejný metr? Je hloupost brát stejný metr na dvě rozlišné povolání. Sorvnávat klerika a mága je prostě zbytečnost. Už u ohnivých zbraní není brán stejný metr a kouzla jsou to skoro stejná.

Edit: Proč odpovídáte na ty nejméně zbytečné poznámky v daném příspěvku a to stěžejní zůstane ležet ladem? Hehe, dělám to taky, ale bylo by fajn, držet se tématu a toho důležitého.


Z toho co jsem viděl, GS funguje dobře proti PC. Ale v případě, kdy PC zruší odpor, tak vidí i skrz GS.
Co se týká příšer, viděl jsem jak čaroděj použil GS a příšery ho i tak málem sežrali. Takže z toho soudím, že nefunguje jak má.
OneHeart
Příspěvky: 1329
Registrován: 13. 4. 2006 21.03
Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od OneHeart »

Aefar píše: Já nevím... to kouzlo nejméně půl minuty (ale zpravidla mnohem déle) vydrží vždycky



Pokud vám vadí náhoda, navrhl bych spíše zkrácení na kola... ale popravdě - pak bude ještě kratší než ve většině případů teď.
Takhle funguje možná tobě, ne mě. Proto píšu že argumentovat tím, že jsi lucker není na místě...

Z cca 20 pokusů mi GSko příšery zhruba ve třetině+ případů prohlédly, ve 4-6 případech mi GS spadlo po několika vteřinách po seslání (vždy mi to přišlo jako necelá dvě kola nebo jedno kolo) a ve zbytku se chovalo tak, jak má. To se ti zdá jako korektní fungování kouzla?
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

Anurine, já sohlasím - ale:

1) GS není pro klerika a mága skoro stejné, ale úplně stejné, proto stejný metr (teď beze srandy a legračních smajlíků)… takže pro nějaké to "alespoň pro wizardy" nevidím smysl, když už úprava, tak pro samozřejmě všechny.

2) To kouzlo funguje přesně tak, jak je popsané (i s bugama)… jediné, co jsem se nedočetl v popisu a poznámkách je to, že tě nevidí jenom nepřátelé. Jediné řešení je to kouzlo opravit (pokud je to možné) a ty chyby, které by se opravit měly, jsou tady popsané už v prvních příspěvcích. Nicméně náhodná délka, nestabilita a neschopnost sesílat v něm kouzla je EQ programová vlastnost implementovaná WB a změna těchto vlastností tudíž nepatří sem do chyb ale do návrhů a připomínek.

---------------------------------------------
3) Dle mého názoru ovšem kouzlo buguma není tolik degradováno, je potřeba jeho chování přijmout za vlastnost a podle toho toto kouzlo využívat - přiozeně, nelíbí-li se vám, nepoužívejte ho, IC nic jako bugy neexistuje, tam se prostě kouzla jen nějak chovají


Je možné, že u wiz/sor opravdu funguje jinak a mnohem nestabilněji... pak to asi moc korektní není. Pokud ovšem nebyl záměr takový, aby padlo rychle, máte-li na sobě příliš mnoho efektů a ochran. Ale k tomu už se musí vyjádřit WB.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Aefar píše:Anurine, já sohlasím - ale:


2) To kouzlo funguje přesně tak, jak je popsané (i s bugama)… jediné, co jsem se nedočetl v popisu a poznámkách je to, že tě nevidí jenom nepřátelé. Jediné řešení je to kouzlo opravit (pokud je to možné) a ty chyby, které by se opravit měly, jsou tady popsané už v prvních příspěvcích. Nicméně náhodná délka, nestabilita a neschopnost sesílat v něm kouzla je EQ programová vlastnost implementovaná WB a změna těchto vlastností tudíž nepatří sem do chyb ale do návrhů a připomínek.

---------------------------------------------
3) Dle mého názoru ovšem kouzlo buguma není tolik degradováno, je potřeba jeho chování přijmout za vlastnost a podle toho toto kouzlo využívat - přiozeně, nelíbí-li se vám, nepoužívejte ho, IC nic jako bugy neexistuje, tam se prostě kouzla jen nějak chovají
Proč tohle sepisuješ? Není to zbytečné? Psal jsem, že to kouzlo buguje, že nefunguje 100% jak má. Vím jak je na EQ nastavené. Hrál jsem klerika. To, že když zruším mágovi nebo klerikovi odpor a najednou ho uvidím, je kosmetická vada a dá se to opravit. Ale to, že když zakouzlíš GS a na PC to funguje jak má a na NPC ne, je prostě chyba. Nebo se pletu? Délku GS neřeším a řešit ji nemá smysl. Už to tu jednou probírala Wendigo.…. Nevšiml jsem si nikoho, kdo by si tu stěžoval, že v GS se nedá kouzlit atp... proč to tedy sepisuješ? To kouzlo prostě nefunguje jak má, dle toho co jsem viděl a co jsem si sám testnul.….

Add 1 ) O tomhle se nemá vůbec smysl bavit a víc to komentovat.

Bud jsem mimo já, nebo ty. Mám ale pocit, že odpovídáš z cesty nebo obaluješ zbytečně příspěvek o nedůležité věci. Nebo si nerozumíme a každý mluvíme jiným jazykem. :bigwink:

OneHeart píše:
Aefar píše:
OneHeart píše: defaultně ne, nic červenýho (TS/neTS) tě většinou nevidí. Ale praxe je taková, že je to zabugovaný, že tě vidí dost často i obyčejný potvory bez TS. Možná dělá bordel ten invis k tomu, bez něj jsem to netestoval...
Ale tak většinou to funguje a na útěk to pomůže (nahodit a modlit se, aby fungovalo...si přijdu jak sorcka :zorro:)
Defaultně ano. Pokud používáš útočiště, jsi ve stavu Ethereal (nehmotný), který je defaultně prohlédnutelný TS i See Invisiblity. Ovšem přesto nejsi zaměřitelný - mohou tě zasáhnout pouze plošná kouzla, manikoří ostny puštěné do někoho vedle, to samé hail of arrows (nebo jak se to jmenuje) AAček. A vířivý útok.

Bugy jsou následující:

Neviditelný jsi jen pro nepřátele (tedy v CvC je potřeb mít odpor)
S kouzlem "vylepšená neviditelnost" je pak ignorován efekt nehmotnosti

Více viz tady:
http://nwn.wikia.com/wiki/Greater_sanctuary
a tady
http://nwn.wikia.com/wiki/Ethereal

Mimochodem v tom druhém článku je krásně popsána podstata nehnotnosti.

A na závěr - problémem tohoto kouzla je, že jsi prakticky nezranitelný, i když tě něco vidí - nemůžou na tebe nemrtví, hmyzy, prostě nic. Takže projdeš naprosto cokoli bez ohledu na to, že má někdo TS nebo see invis.

S tou nestabilitou a bez kouzlení je to kouzlo dělané na perfektní úniky z krize. Nebo na překvapivé útoky. Dle mého názoru je na svou relativně snadnou dostupnost na nízkém kruhu (6) i tak dost silné a vyplatí se, jeho zeslabení akorát vyvažuje low magic EQ.
super , ale mě nejde o reálie kouzla, ale o jeho systémovou funkčnost. :smile:

Která, jak jsem se dnes zase přesvědčil, je ubohá.
Tentokrát jsem testoval bez invisu (měl jsem možná jen Ghostly visage. Jinak nic na conc.) a potvory GSko naprosto ignorovaly a snazily se me rafnout. Takze si nejsem jisty, jestli bude problem v invisu jako takovem.…


Jako řešení bych viděl to, co navrhoval Scrappy. Nastavit ho zpět tak, jak bylo původně. A jako řešení vybírání pokladů třeba jejich úplné vypnutí při seslání GS v dungeonu nebo něco na ten způsob. (poklady jsou mi u zadku, ale funkční kouzlo by bodlo. :bigwink:

Je dobré, když může mág spoléhat na jedno ze svých nejsilnějších únikových kouzel. Teď podle mých testů nemůže :ermm:

edit: na 6.kruhu ho mají možná plechovky, mág ho má na 8. Btw odkdy je na Eq 6.kruh nízký kruh, to jsem něco zaspal nebo už je tu epic lvl běžná věc? :)
Add k tvému editu Afeare: Ano, nejspíš bude nejlepší, když to otestuje nějaké DM ( CM je na to myslím dobrý ) a vyjádří se Labir, protože diskuze na toto téma nepřísluší příliš hráčům. Ty můžeš dodat, že tobě funguje vše v pořádku, nebo ty chyby doplnit o další. Ale diskuze se strhávala jiným směrem. Možná jsem měl ten pocit jen já, nebo si to zkus přečíst od znovu a třeba mi dáš za pravdu.
Aefar
Příspěvky: 3237
Registrován: 9. 12. 2008 17.31

Příspěvek od Aefar »

No, mě přijde, že si One Heart stěžuje na vlastnosti kouzla a podle mých testů a zkušeností právě kouzlo funguje jak má. Je velmi praktické a velmi často používané. Proto se divím...

Opravdu si zdá se nerozumíme. A že v GS se nedá kouzlit si stěžoval Scrappy:
Scrappy píše:Když už jsem u těch kouzel.…. opět jsem zde narazil na zneužívání, což mě i docela dost vytáčí, protože tím ztratilo to kouzlo už jen podle názvu a toho, jak kdysi fungovalo a jak v nwn funguje svůj smysl. Něco tě nečekaně překvapilo napřipraveného, hodíš to na sebe, naboofuješ se a jsi opravdu připraven k lepší obranně, protože nejlepší obrana je útok (tudíš k útoku hehe) :bigwink: . Jenže tady to tak nejde, spíše to kouzlo po úpravě na sebe dává nálepku - risk nebo zisk *zařehní se* Určitě k těmhle a všem úpravám byl i důvod a nejspíše i přetrvává, jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor a říct, že bych byl pro, kdyby se tohle kouzlo lehce vrátilo do normálu - tudž, že by samovolně nepadalo a dalo by se v něm kouzlit. Snad za mé návrhy nebudu veřejně ukamanován :shades:
Pořád se držím tohoto příspěvku, který tuto diskusi znovuotevřel.

* Catigern
* Albrecht Prskotřesk
† Bolthorm syn Thrudgelmův
anurin
Příspěvky: 1760
Registrován: 27. 9. 2006 23.11

Příspěvek od anurin »

Aefar píše:No, mě přijde, že si One Heart stěžuje na vlastnosti kouzla a podle mých testů a zkušeností právě kouzlo funguje jak má. Je velmi praktické a velmi často používané. Proto se divím...

Opravdu si zdá se nerozumíme. A že v GS se nedá kouzlit si stěžoval Scrappy:
Scrappy píše:Když už jsem u těch kouzel.…. opět jsem zde narazil na zneužívání, což mě i docela dost vytáčí, protože tím ztratilo to kouzlo už jen podle názvu a toho, jak kdysi fungovalo a jak v nwn funguje svůj smysl. Něco tě nečekaně překvapilo napřipraveného, hodíš to na sebe, naboofuješ se a jsi opravdu připraven k lepší obranně, protože nejlepší obrana je útok (tudíš k útoku hehe) :bigwink: . Jenže tady to tak nejde, spíše to kouzlo po úpravě na sebe dává nálepku - risk nebo zisk *zařehní se* Určitě k těmhle a všem úpravám byl i důvod a nejspíše i přetrvává, jen jsem chtěl vyjádřit svůj názor a říct, že bych byl pro, kdyby se tohle kouzlo lehce vrátilo do normálu - tudž, že by samovolně nepadalo a dalo by se v něm kouzlit. Snad za mé návrhy nebudu veřejně ukamanován :shades:
Pořád se držím tohoto příspěvku, který tuto diskusi znovuotevřel.
Ok, toho jsem si prozměnu nevšiml já ( scrappyho stížnosti ). Ale co jsem se bavil s Oneheartem, tak mu jde o to a jak párkrát napsal, že kouzlo nefunguje jak má. Testnul jsem to a jsem také na pochybách. Proto by bylo fajn kdyby to nějaké DM testnulo.
Scrappy
Příspěvky: 181
Registrován: 14. 6. 2009 23.09
Bydliště: Znojmo

úprava

Příspěvek od Scrappy »

Jen bych poupravil slovo stížnost za návrh :bigwink: přišlo mi zbytečné otevírat nové téma v nápadech a připomínkách, když už je to tady z části chycené. To, že se v útočišti nedá kouzlit jsem vystudoval z témata, kde se o úpravách kouzel píše, tak mě to poměrně dost zarazilo a pak ještě do toho ty bugy apod. tak jsem rovnou navrhl i řešení, navrátit jednoduše kouzlo zpátky jak bylo, protože si myslím že to bude jednodušší než vychytávat mouchy tohodle kouzla. Jen teda s tou vyjímkou, že se v něm nebude dát vybírat looty.
Naylun
Příspěvky: 3275
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

Já to otestuju. Spamové příspěvky odsud bez upozornění smažu.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
drake127
Příspěvky: 1787
Registrován: 20. 9. 2006 14.39
Bydliště: Jihlava

Příspěvek od drake127 »

GS funguje blbě - setkal jsem se s následujícím chováním:
NPC s TS: Někdy vidí a následují (nemrtví i ne-nemrtví), někdy ignorují (nemrtví i ne-nemrtví), někdy útočí.
NPC bez TS: Někdy vidí a následují (nemrtví i ne-nemrtví), někdy ignorují (nemrtví i ne-nemrtví), někdy útočí.
Modrá PC bez TS: vidí (a snad nezacílí)
Modrá PC s TS: vidí (a snad nezacílí)
Červená PC bez TS: někdy vidí, někdy nevidí (a nezacílí)
Červená PC s TS: vidí (nevím, jestli zacílí)

Bojím se ale, že bez dalšío překopání kouzla (o věci jako DM nezjistitelnost) nepůjde vytvořit definovatelnější chování.

Edit: Pokud máte navíc neviditelnost, tak tam byl dřív bug, který se údajně pokusili opravit, ale nikdo pořádně neví jak.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Uživatelský avatar
zuzuPD
Příspěvky: 3528
Registrován: 18. 4. 2009 23.44
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zuzuPD »

Mohu se zeptat jestli bylo otestováno a případně jak to dopadlo? :clover:

Osobně používám GS poměrně často a problém s tím, že mě potvora pronásledovala i dál, jsem měl jenom jednou (tuším že ta potvora byl medvěd, každopádně šlo o nějaké zvíře v Divočině).
Jinak s ním normálně procházím třeba Severní cestu, Divočinu, procházel jsem skřetí sídliště, Poušť (kolem škorpiónů, ti myslím TS mají) a další místa.
EDIT: Invis ani nic podobného zároveň s GS nepoužívám

Ale co by mě ještě zajímalo je ten problém s modrýma PC (a možná i NPC) bez TS, jak to zahrávat v tom případě, kdy potkám PC, kterému jsem předtím nevyhlásil odpor? Mám to brát podle pravidla 4.16. a hrát že prostě postavu pod vlivem GS vidím, nebo to brát jako bug a ignorovat ji (předpokládám že s TS ji tedy je možné vidět, jen si na ni nemohu "sáhnout")?
Hyperaktivní hlavně MUNI.
ICQ: 345081919
kokosak
Příspěvky: 2998
Registrován: 17. 8. 2007 18.49
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kokosak »

zuzuPD píše:Ale co by mě ještě zajímalo je ten problém s modrýma PC (a možná i NPC) bez TS, jak to zahrávat v tom případě, kdy potkám PC, kterému jsem předtím nevyhlásil odpor? Mám to brát podle pravidla 4.16. a hrát že prostě postavu pod vlivem GS vidím, nebo to brát jako bug a ignorovat ji (předpokládám že s TS ji tedy je možné vidět, jen si na ni nemohu "sáhnout")?
Systém má přednost. I blbý a chybový systém. Vidíš ji, tak ji vidíš. Asi fluktuace v magickým poli *pokrčí rameny*

Edit: Jo a eště - GS má dost podobnej efekt s dalšímy kouzly a efekty, takže to co vidíš nemusí bejt vůbec člověk v GS.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
cybermisa
Příspěvky: 6118
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

kokosak píše:
zuzuPD píše:Ale co by mě ještě zajímalo je ten problém s modrýma PC (a možná i NPC) bez TS, jak to zahrávat v tom případě, kdy potkám PC, kterému jsem předtím nevyhlásil odpor? Mám to brát podle pravidla 4.16. a hrát že prostě postavu pod vlivem GS vidím, nebo to brát jako bug a ignorovat ji (předpokládám že s TS ji tedy je možné vidět, jen si na ni nemohu "sáhnout")?
Systém má přednost. I blbý a chybový systém. Vidíš ji, tak ji vidíš. Asi fluktuace v magickým poli *pokrčí rameny*

Edit: Jo a eště - GS má dost podobnej efekt s dalšímy kouzly a efekty, takže to co vidíš nemusí bejt vůbec člověk v GS.
Jop, presne tak.
Odpovědět