otázky a odpovědi
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Nemůžu si pomoct, zase mi to přijde dost vágní. Byl bych ráději, kdybychom nejprve stanovili OOC funkčnost kouzla a pak ho obalili IC omáčkou. Bude pak i o dost snažší stanovit dopady a efekty.Naylun píše:…
Postava je fyzicky proměněná - ano/ne.
Pokud je, nemůže z titulu původní podoby ovlivňovat okolí, pokud není může (pokud kolem krysy nenahmatám postavu, nemůže mne postava pak ani praštit apod.
Kouzlo kryje zvuky - ano/ne.
Pokud kouzlo zvuky kryje, postava nemůže mluvit tak, aby jí bylo rozuměno (mluva se převádí na pištění myši, hýkání osla apod.). Kouzlit může (pokud jí v tom něco nebrání, viz výše).
atd.
Po pravdě, nejjednodušší by bylo udělat z toho pravou proměnu (jak tu někdo navrhoval) a nechat to tak být. Postava může jen tolik, co jí dovolí podoba (v nehumanoidní podobě nemůže kouzlit, kromě zrušení kouzla znovusesláním kouzla proměny). V nehumanoidní podobě nelze nosit ani zbraně, ani zbroj či štít (mnišské rukavice bych považoval za zbraň). Oblečení se dá rozlišit podle proměny (netopýr nemůže nosit kožich, medvěd ano), ale to bych už nehrotil. Ostatní věci by morfovaly s postavou. V případě zneužití by se jednalo o prohřešek (zavede se do vznikajícího Trestníku).
Bylo by to tak jednoduché a průhledné a mělo by to hlavu a patu.
P.S.: Druidé poznají, že někdo proměněný do zvířete není skutečné zvíře. Nepoznají kdo to je nebo jak se dotyčný změnil (kouzlem, polymorfem atd.). Už se to tu někde několikrát řešilo.

Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Pavle, kouzlo jak bylo myšleno původně, je špatně udělané a žádný popis nemůže být ne-vágní nebo neobsahavat žádné logické díry, aniž by se tím zmršila jeho zamýšlená funkčnost (měnit jen vzhled) nebo použitelnost ve hře (tyto 2 věci jdou proti sobě). Hledat dokonalost tady nevede k výsledku. Jinak tvoje "ano/ne" možnosti jsou sice logicky nejčistší, ale v tomhle případě je vážný důvod připustit i tu možnost mezi.
AD pravá proměna: Já jsem zatím spíš proti, protože vzniklá systémová nekonzistence je takových rozměrů, že by to nabouralo hrui ještě víc než pokulhávající magicko-teoretické vysvětlení mého návrhu. Popravdě by nesedělo systémově skoro nic kromě vzhledu. Neseděla by možnost kouzlit, možnost mluvit, nasadit si itemy, používat itemy, neseděly by vlastnosti, dovednosti, featy, životy, útok, obrana... Prostě systémově to kouzlo mění jenom vzhled, jmenuje se "Proměň vzhled" a od začátku tak bylo zamýšleno. Ještě budu přemýšlet, ale zatim s tim nesouhlasim.
PS: Druidy v mém návrhu mám zmíněné tak, jak píšeš.
AD pravá proměna: Já jsem zatím spíš proti, protože vzniklá systémová nekonzistence je takových rozměrů, že by to nabouralo hrui ještě víc než pokulhávající magicko-teoretické vysvětlení mého návrhu. Popravdě by nesedělo systémově skoro nic kromě vzhledu. Neseděla by možnost kouzlit, možnost mluvit, nasadit si itemy, používat itemy, neseděly by vlastnosti, dovednosti, featy, životy, útok, obrana... Prostě systémově to kouzlo mění jenom vzhled, jmenuje se "Proměň vzhled" a od začátku tak bylo zamýšleno. Ještě budu přemýšlet, ale zatim s tim nesouhlasim.
PS: Druidy v mém návrhu mám zmíněné tak, jak píšeš.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Připustit můžeš co chceš, ale musíš to jasně definovat a musí to být nějak IC konzistentní.Naylun píše:Pavle, kouzlo jak bylo myšleno původně, je špatně udělané a žádný popis nemůže být ne-vágní nebo neobsahavat žádné logické díry, aniž by se tím zmršila jeho zamýšlená funkčnost (měnit jen vzhled) nebo použitelnost ve hře (tyto 2 věci jdou proti sobě). Hledat dokonalost tady nevede k výsledku. Jinak tvoje "ano/ne" možnosti jsou sice logicky nejčistší, ale v tomhle případě je vážný důvod připustit i tu možnost mezi.
Systémová nekonzistence není zase tak strašlivá, když vezmeš v úvahu možnosti použití (osob s takovou možností příliš není). Podle mého je snazší prostě stanovit funkčnost a případně na ní sem tam kouknout, než složitě vymýšlet proč to kouzlo jakože správně funguje jak funguje (i když je to nesmysl). Připomíná mi to vtipy na Microsoft a jejich nejmenovaný software.
Vystrašil jsi mne tím blízkým kontaktem.Naylun píše:PS: Druidy v mém návrhu mám zmíněné tak, jak píšeš.

Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Tak ve světě magie to nesmysl být nemusí. Ani složité to být nemusí, protože můj návrh je 100% konzistentní se systémem a v základu by stačilo říct "platí systém". Ta možnost udělat z toho úplnou proměnu vypadá jednoduše, ale to jsi k ní ještě nenapsal IC zdůvodnění, proč mág proměněný do ohnivého elementála (podle tvého návrhu skutečného) uhořel v ohnivém kaňonu po průchodu plamínkem (když už jsi začal s vtipy na Microsoft)…
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
I magie musí dávat smysl. Musí se řídit určitými pravidly (nemluvíme o ničem jako je divoká magie).
A elementál ? Zase tak složíté to není. Ta proměna je pouze fyzická - změní se tvar, nikoliv schopnosti. Je to druh proměny, který je velmi variabilní, ale zase za cenu možností jednotlivých proměn. Prostě jiný druh proměny než klasický polymorph.
A elementál ? Zase tak složíté to není. Ta proměna je pouze fyzická - změní se tvar, nikoliv schopnosti. Je to druh proměny, který je velmi variabilní, ale zase za cenu možností jednotlivých proměn. Prostě jiný druh proměny než klasický polymorph.
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Dobře, ale schopnosti a vlastnosti často vychází z kosntrukce těla. Mění se tedy jen vnější tvar těla a hmotnost zlstává stejná, nebo se změní i vnitřek tvaru a hmotnost se přizpůsobí? Bude tedy moct orel létat, nebo nebude, protože to bdue jen tvar orla bez patřičného uspořádání kostí a s hmotností původní podoby? A když by se opravdu měnily i vnitřní struktura a hmotnost těla, tak proč by neměl být ten elemntál odolný vůči tomu, co má být? A proč by medvěd neměl mít vyšší sílu? A budu jako medvěd nechávat podezřele mělké stopy pokud yb se měnil jen tvar? Prostě ani tohle není úplně jednoduché...
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Změní se podoba, kouzelník získá formu, ale ne už žádné speciální schopnosti (včetně imunit a odolností). Veškeré fyzické možnosti, které mu umožňuje tvar/podoba těla včetně způsobu pohybu jsou možné. Medvěd by měl být medvědem, orel orlem, elementál bude vypadat jako elementál, ale nebude moct manipulovat se svým elementem, nebude na něj imunní, nebude mít supernatural, extraordinary a spell-like abilities atd.Naylun píše:Dobře, ale schopnosti a vlastnosti často vychází z kosntrukce těla. Mění se tedy jen vnější tvar těla a hmotnost zlstává stejná, nebo se změní i vnitřek tvaru a hmotnost se přizpůsobí? Bude tedy moct orel létat, nebo nebude, protože to bdue jen tvar orla bez patřičného uspořádání kostí a s hmotností původní podoby? A když by se opravdu měnily i vnitřní struktura a hmotnost těla, tak proč by neměl být ten elemntál odolný vůči tomu, co má být? A proč by medvěd neměl mít vyšší sílu? A budu jako medvěd nechávat podezřele mělké stopy pokud yb se měnil jen tvar? Prostě ani tohle není úplně jednoduché...
Bezchybné řešení pochopitelně nenajdeme (nastavení kouzla a obecně systému NWN), co můžeme je jasně a průhledně určit jak se kouzlo chová (a ideálně omezit jeho IC nesmyslnost).
Historie umírá s těmi, kteří ji pamatují.
The cup is full.
The cup is full.
Souhlas. Ja jsem rozhodne pro, aby system mel prednost. Rozhodne jde o pouze zmenu vzhledu, nikoli kompletni promenu.Naylun píše:Tak ve světě magie to nesmysl být nemusí. Ani složité to být nemusí, protože můj návrh je 100% konzistentní se systémem a v základu by stačilo říct "platí systém". Ta možnost udělat z toho úplnou proměnu vypadá jednoduše, ale to jsi k ní ještě nenapsal IC zdůvodnění, proč mág proměněný do ohnivého elementála (podle tvého návrhu skutečného) uhořel v ohnivém kaňonu po průchodu plamínkem (když už jsi začal s vtipy na Microsoft)…
-
- Příspěvky: 5860
- Registrován: 30. 4. 2007 16.38
Re: re
Má, ale neděje se tak bez příčiny, respektive bezdůvodně. Kupříkladu změna přesvědčení čistě kvůli buildu je nepřípustná.Vugi píše:Má DM možnost změnit postavě přesvědčení?
Kraki Skengdrang
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: 25. 10. 2007 14.14
- Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: re
To mi došlo ..Jon píše:Má, ale neděje se tak bez příčiny, respektive bezdůvodně. Kupříkladu změna přesvědčení čistě kvůli buildu je nepřípustná.Vugi píše:Má DM možnost změnit postavě přesvědčení?

EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
Re: re
DM tu moznost rozhodne ma a drobne posuny presvedceni se casto deji. Kazdopadne Jon to vystihl presneVugi píše:To mi došlo ..Jon píše:Má, ale neděje se tak bez příčiny, respektive bezdůvodně. Kupříkladu změna přesvědčení čistě kvůli buildu je nepřípustná.Vugi píše:Má DM možnost změnit postavě přesvědčení?Jen jestli to jde

-
- Příspěvky: 836
- Registrován: 25. 10. 2007 14.14
- Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: re
Díky díky za infocybermisa píše:Vugi píše:Jon píše: DM tu moznost rozhodne ma a drobne posuny presvedceni se casto deji. Kazdopadne Jon to vystihl presne

EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
Re: re
Myslím, že můžu odpovědět za DM... ano řeš to IC a zjisti si to taky IC.Vugi píše:cybermisa píše:Vugi píše: Díky díky za infoJinak je někde možno se dočíst jaká zaměstnání nabízejí NPC pro "vládu" ? Zajímal by mě hlavně velká náčelník v osadě … pravděpodobně řešit In Game .. ?


Mno a zrovna "místo" velkého náčelníka je zatím tak trošku obsazené jistým NPC, hodně štěstí s jeho sdoláváním!
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Re: re
Na nektere posty by bylo velmi zajimave dosadit PC, ale to by chtelo zasah WB a WB neni, takze momentlane o techto postech nema moc smysl ani uvazovat.Vugi píše: Díky díky za infoJinak je někde možno se dočíst jaká zaměstnání nabízejí NPC pro "vládu" ? Zajímal by mě hlavně velká náčelník v osadě … pravděpodobně řešit In Game .. ?

-
- Příspěvky: 836
- Registrován: 25. 10. 2007 14.14
- Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Re: re
Tak mě o plat ani tak nejde, spíš o nějaký "profesní" postup v hierarchii půlorků, budu hrát uvidim jak to dopadne …cybermisa píše:Na nektere posty by bylo velmi zajimave dosadit PC, ale to by chtelo zasah WB a WB neni, takze momentlane o techto postech nema moc smysl ani uvazovat.Vugi píše: Díky díky za infoJinak je někde možno se dočíst jaká zaměstnání nabízejí NPC pro "vládu" ? Zajímal by mě hlavně velká náčelník v osadě … pravděpodobně řešit In Game .. ?

EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
Re: re
Tak zrovna plat je to nejmensi a nastavit se da velmi lehce. Problem je s tim zclenenim do realii, napr. nahrada nejakeho npc …Vugi píše:Tak mě o plat ani tak nejde, spíš o nějaký "profesní" postup v hierarchii půlorků, budu hrát uvidim jak to dopadne …cybermisa píše:Na nektere posty by bylo velmi zajimave dosadit PC, ale to by chtelo zasah WB a WB neni, takze momentlane o techto postech nema moc smysl ani uvazovat.Vugi píše: Díky díky za infoJinak je někde možno se dočíst jaká zaměstnání nabízejí NPC pro "vládu" ? Zajímal by mě hlavně velká náčelník v osadě … pravděpodobně řešit In Game .. ?
Re: re
A perzistence lokace by to nevyřešila?cybermisa píše:Na nektere posty by bylo velmi zajimave dosadit PC, ale to by chtelo zasah WB...
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)