Napsal: 14. 6. 2007 12.16
Phottere, buďme ale naprosto upřímní - tobě se playerlist nesleduje mnohem snadněji, protože tak nějak víš na čem jsi a těch několik postav, co se ti vyrovnají, si jseš schopnej uhlídat.
No osobně bych čekal spíš ovlivnění ve stylu:Jája CZE píše:Popravdě jsem nečekal, že se ozve zrovna postava, která s níže uvedeným nemá problém, ale díky.. Upřesním dotaz. Jak se dá zabránit uvažování ve smyslu.
Jsem konfliktní postava, např trpaslík a potkám elfa/elfku. Vidíme se prvně, takže IC nemám možnost jej a jeho minulost znát, ale OOC vím následující.
a) jsem LVL8 on 4.. Takže jdu do konfliktu naprosto tvrdě, mám 90% že jej pošlu pod kytky, i když založí další postavu aby mě dostal, nedožene mě. Takže jej můžu urážet, plivat na něj, sprostě nadávat, osobní kontakt, povalení, zesměšnění.
b) Jsem LVL8 on 8.. Jdu do konfliktu, ale už si nejsem jist výsledkem, takže nejsem tak důrazný.. riskuju smrt. Takže se omezím na pár nadávek, plivat budu na zem, neeskaluju konflikt, pokud druhá strana nezačne moc prudit.
c) Jsem LVL8 on 15.. V případě konfliktu jsem na 90% v p**, omezím se na nějaké *zabručení* ve stylu "elfáci se roztahujů všude" a odkráčím, případné urážky přehlédnu - přece nebudu riskovat, že mně postava rozseká na kusy.
Ve všech případech je to konfliktní postava, ale strašně ovlivněná OOC informacemi.
a buď bez obav, že Âsar si s nima umí zcela RP poraditLDamian píše:Takže neschopní mladí pitomci houfně provokující Asar ke rvačkám jsou vlastně naprosto RP.
Tohle je problém systému DnD obecně. Jednoduše se nehodí na CvC příliš, protože mezi levelama je mooc velký rozdíl. Takže je to sice oblíbené, hezky se tam vyvíjí postavičky a znatelně sílí, dají se tam vymýšlet různé kravinky.. ale do jakékoli realističnosti má ten systém hrozně daleko (ve skutečnosti ten systém není vhodný ani na hraní RP, mimo určitých úzce omezených rolí). Kdyby tvoje postavička byla v nějakém jiném systému (UO částečně, Gurspy částečně, v realitě platí na 100%), tak sice bude namakaná, ale i naprostej pitomeček by měl aspoň teoretickou šanci tě dostat. Případně aspon normálně schopný válečník (DnD řekněme 10. level). Tady je to jiné a mnoho situací z reálu ani nemůžeš zahrát - prostě dáš pěstí nebo švihneš bičem a konec, soupeř na 1. úrovni je téměř jistě mrtvý. Proto pak některé věci, které v reálu fungují výborně, v tomhle systému vyznívají divně místy a metagamuje se, aby to tak nevyplouvalo na povrch. Mimo jiné pak divně vypadají některé ty postihy a IC soudy za vraždu, konflikty kde je velký rozdíl levelů..photter píše:a buď bez obav, že Âsar si s nima umí zcela RP poraditLDamian píše:Takže neschopní mladí pitomci houfně provokující Asar ke rvačkám jsou vlastně naprosto RP.
bohužel, jakmile dojde na fyzickej konflikt, je to jistá smrt provokatéra (sneak neustojí) a to je přesně to, proč houfně držkuju na momentální (policejně/udavačskej) setting světa
nenarodila se takdrake127 píše:Phottere, buďme ale naprosto upřímní - tobě se playerlist nesleduje mnohem snadněji, protože tak nějak víš na čem jsi a těch několik postav, co se ti vyrovnají, si jseš schopnej uhlídat.
//odpověď Kucíkovi, protože mi odepsal stylem, který mně mírně nakrknul. Přečíst si to může každý, kdo nemá co dělat a má chuť číst blbosti.//kucik píše:Predne podle me nema cenu resit jen levely.…
Ze v realu poznas opravdu nebezpecnyho cloveka? Tak to ses fakt frajer, ale ja bych si to po kratkym kontaku hadat netroufl. Dokud nekoho nevidis jak se rve, nebo jestli u sebe nema gever, tak vis prd - nebo aspon ja. Malokdy vidis jestli u sebe nema teleskopa nebo boxera a jak s tim umi.…
...Co tim vsim chci rict? Ve hre IC vis uplne jak na tom kdo je zhruba stejne jako v real svete.…
BioWare píše:Hit Points are not just an indicator of how much physical damage you can take. Extra hit points as you gain levels are also an indication of you advancing skill at avoiding critical damage. Your 13th Level Fighter (with 100 Hit Points) may take 40 damage from a volley of 15 arrows but this does not mean you have 15 arrows sticking out of your heart and are just being manly. It probably means you took many small wounds but managed to avoid being hit in a critical area. You have not taken 40 damage in physical terms but the 40 damage represents the fact you were able to survive being struck with 15 arrows- you are injured but not dead as you would be at 1st level. You have enough experience in combat to be able to survive such a deadly situation.
Já vím. Podobně se to obhajovalo v DrD (trošku jinak) a v různých jiných level class systémech, kde je nějaký nárok na hraní role. Faktem ale je, že na výsledku se nic moc nezmění. Je to snaha to nějak okecat - i když chvályhodná, protože se s tím pak ve hře dá snáze vyrovnat a skousnout to. Nikde jsem také nenapsal, že ten dotyčný vydrží 20x větší fyzické zranění, nepitval jsem to. Napsal jsem, že abys ho za stejných podmínek domlátil kladivem do bezvědomí, musíš dát třeba 20x víc úderů. Nakolik je to reálné dosáhnout výcvikem a nakolik by taková výcvikem získaná schopnost šla na dotyčném vidět, ať každý posoudí sám.drake127 píše:BioWare píše:Hit Points are not just an indicator of how much physical damage you can take. Extra hit points as you gain levels are also an indication of you advancing skill at avoiding critical damage. Your 13th Level Fighter (with 100 Hit Points) may take 40 damage from a volley of 15 arrows but this does not mean you have 15 arrows sticking out of your heart and are just being manly. It probably means you took many small wounds but managed to avoid being hit in a critical area. You have not taken 40 damage in physical terms but the 40 damage represents the fact you were able to survive being struck with 15 arrows- you are injured but not dead as you would be at 1st level. You have enough experience in combat to be able to survive such a deadly situation.
no jestli ti to pomuze, tak to je proto, ze je ma nekdo rad :) Maji velike stesti. Spousta bytosti se musi omezit samy na sebe a z tech se pak stavaji skepticti cynici :), kteri svetu, kde ziji jiz nic neprinesou.jediné co mně osobně vadí, je když někdo jakoukoli situaci neunese a pokouší se ji pak "řešit" OOC.
Zlatý Shadowrun... Kde mi jednu velice namakanou postavu sejmul opilý bezdomovec s pistolí. Měl štěstí, trefil se kam neměl, neviděl jsem ho, navíc jsem zrovna neměl na sobě vestu... Konec. Tam rozdíl ůrovní opravdu nehraje takovou roli jako způsob jakým postavy vedou (a připraví si) boj...LDamian píše:Já vím. Podobně se to obhajovalo v DrD (trošku jinak) a v různých jiných level class systémech, kde je nějaký nárok na hraní role. Faktem ale je, že na výsledku se nic moc nezmění. Je to snaha to nějak okecat - i když chvályhodná, protože se s tím pak ve hře dá snáze vyrovnat a skousnout to. Nikde jsem také nenapsal, že ten dotyčný vydrží 20x větší fyzické zranění, nepitval jsem to. Napsal jsem, že abys ho za stejných podmínek domlátil kladivem do bezvědomí, musíš dát třeba 20x víc úderů. Nakolik je to reálné dosáhnout výcvikem a nakolik by taková výcvikem získaná schopnost šla na dotyčném vidět, ať každý posoudí sám.drake127 píše:BioWare píše:Hit Points are not just an indicator of how much physical damage you can take. Extra hit points as you gain levels are also an indication of you advancing skill at avoiding critical damage. Your 13th Level Fighter (with 100 Hit Points) may take 40 damage from a volley of 15 arrows but this does not mean you have 15 arrows sticking out of your heart and are just being manly. It probably means you took many small wounds but managed to avoid being hit in a critical area. You have not taken 40 damage in physical terms but the 40 damage represents the fact you were able to survive being struck with 15 arrows- you are injured but not dead as you would be at 1st level. You have enough experience in combat to be able to survive such a deadly situation.
Šlo mi prostě o to, ukázat tu možnou obhajobu a důvody i pro jiný pohled, než popsal Kucik.
Tohle neni oponentura. zbytek vicemene odkyvnu. Pro ujasneni pojmu. Realny zivot, beru jako oznaceni pro zivot, ktery proziva mluvci. Realitou oznacuji libovolne prostredi, ktere ma alespon minimalni vycet pozadovanych vlastnosti.LDamian píše:Takže je lepší zůstávat na povrchu (ostatně jako téměř u všeho v systému DnD včetně bohů, magie...) a do hloubky se raději moc nešťourat. Holt rozdíl mezi hrou typu DnD a realitou nebo nějakým kvalitním systémem, který realitu popisuje.
Přesně tak. Nemá smysl porovnávat dvě reality tímto způsobem. Je to jako "jahody jsou sladší než jabka, je potřeba opravit jablka". Každé má něco do sebe. Je si však nutné uvědomit dvě extrémně důležité věci.Alcatraz píše:…
Tenhle tvůj příspěvek je pro mně výzva k diskuzi, které těžko odolávám a navíc na úrovni, kdy už to nemůžu jen tak odmávnout jako něco, co mi nestojí za reakci.Alcatraz píše:2LDamian: ….