Stránka 6 z 40

Napsal: 7. 1. 2010 21.56
od Jesper
Já bych se rád zeptal, jaký názor máte na Franca (Jaká to je postava) a na mě jako na hráče (Jak se vám se mnou hraje). Rád bych teda slyšel hlavně kritiku, ať vím, co zlepšit, ale za pochvaly budu vděčný :blush:

Napsal: 7. 1. 2010 23.34
od Aefar
TT píše:Já bych se rád zeptal, jaký názor máte na Franca (Jaká to je postava) a na mě jako na hráče (Jak se vám se mnou hraje). Rád bych teda slyšel hlavně kritiku, ať vím, co zlepšit, ale za pochvaly budu vděčný :blush:
Názory na Franca si zjisti IC :biggrin:

A pokud jde o názor na hráče jako zpětnou vazbu, klidně se ptej, ale popros raději ostatní, ať ti je posílají po PM, bude to (alespoň podle mě) vhodnější.

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 7.23
od Akruo
Jon píše:
Akruo píše:Toho se teda sešlo, díky. Zajímalo mne to, ale nehodlám to v blízké době hrát - ale je škoda, že kúše není vůbec podporovaná... Díky :clover:
Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :D
hmm.. taky jsem si říkal, že sice člověk střílející kuší by neměl být úplné nemehlo, ale šlo taky dost o sílu. Já bych v případě, že by existovala taková postava - "kušař" :-) - navrhoval udělat ještě nějaké kuše, ke kterým by se tedy běžný smrtelník nedostal. Nemám tím namysli artefakt (taková už je jedna, i když nová, bo ne?), ale něco na způsob "mistrovská kúše" .

V případě, že se samostřílem dosáhneme vždy jen max. 2 útoky za kolo, bych třeba přidal takovému samostřílu do bonusů i třeba jeden útok navíc, jestli to jde. :yes: :clover:


.. no to jsou takové moje návrhy, ale asi to není důležité :excl:

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 8.43
od cybermisa
Akruo píše:
Jon píše:
Akruo píše:Toho se teda sešlo, díky. Zajímalo mne to, ale nehodlám to v blízké době hrát - ale je škoda, že kúše není vůbec podporovaná... Díky :clover:
Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :D
hmm.. taky jsem si říkal, že sice člověk střílející kuší by neměl být úplné nemehlo, ale šlo taky dost o sílu. Já bych v případě, že by existovala taková postava - "kušař" :-) - navrhoval udělat ještě nějaké kuše, ke kterým by se tedy běžný smrtelník nedostal. Nemám tím namysli artefakt (taková už je jedna, i když nová, bo ne?), ale něco na způsob "mistrovská kúše" .

V případě, že se samostřílem dosáhneme vždy jen max. 2 útoky za kolo, bych třeba přidal takovému samostřílu do bonusů i třeba jeden útok navíc, jestli to jde. :yes: :clover:


.. no to jsou takové moje návrhy, ale asi to není důležité :excl:
Mistrovske kuse jsou, utoky itemama pridavat nelze.

EDIT: Teda k tem itemum, aniz by se navysovalo AB postavy nebo pridavala rychlost :smile:

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 9.02
od Akruo
cybermisa píše:
Akruo píše:
Jon píše: Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :D
hmm.. taky jsem si říkal, že sice člověk střílející kuší by neměl být úplné nemehlo, ale šlo taky dost o sílu. Já bych v případě, že by existovala taková postava - "kušař" :-) - navrhoval udělat ještě nějaké kuše, ke kterým by se tedy běžný smrtelník nedostal. Nemám tím namysli artefakt (taková už je jedna, i když nová, bo ne?), ale něco na způsob "mistrovská kúše" .

V případě, že se samostřílem dosáhneme vždy jen max. 2 útoky za kolo, bych třeba přidal takovému samostřílu do bonusů i třeba jeden útok navíc, jestli to jde. :yes: :clover:


.. no to jsou takové moje návrhy, ale asi to není důležité :excl:
Mistrovske kuse jsou, utoky itemama pridavat nelze.

EDIT: Teda k tem itemum, aniz by se navysovalo AB postavy nebo pridavala rychlost :smile:

No jako myslíš ještě nějaké, ke kterým se nedá dostat v obchodech? - vím, že jsou vylepšené kuše a tak..

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 9.15
od cybermisa
Akruo píše:
cybermisa píše:
Akruo píše: hmm.. taky jsem si říkal, že sice člověk střílející kuší by neměl být úplné nemehlo, ale šlo taky dost o sílu. Já bych v případě, že by existovala taková postava - "kušař" :-) - navrhoval udělat ještě nějaké kuše, ke kterým by se tedy běžný smrtelník nedostal. Nemám tím namysli artefakt (taková už je jedna, i když nová, bo ne?), ale něco na způsob "mistrovská kúše" .

V případě, že se samostřílem dosáhneme vždy jen max. 2 útoky za kolo, bych třeba přidal takovému samostřílu do bonusů i třeba jeden útok navíc, jestli to jde. :yes: :clover:


.. no to jsou takové moje návrhy, ale asi to není důležité :excl:
Mistrovske kuse jsou, utoky itemama pridavat nelze.

EDIT: Teda k tem itemum, aniz by se navysovalo AB postavy nebo pridavala rychlost :smile:

No jako myslíš ještě nějaké, ke kterým se nedá dostat v obchodech? - vím, že jsou vylepšené kuše a tak..
Na EQ je takovych veci, ke kterym se neda dostat v obchodech …. *tvari se tajemne* :bigwink:

Napsal: 8. 1. 2010 10.04
od Aefar
Na EQ mají mistrovské věci v obchodech jen braši :biggrin:

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 10.05
od KaTo
Jon píše:Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :D
Neber to jako rejpání...ale *bere do ruky rejpadlo a zapře se do Jona* Neprotiřečíš si? Protože síla nutná k napnutí heveru = 0. Stačí ti na to točit kličkou/klikou. Jediný požadavek na sílu je tu kuš "uzvednout" v ruce při míření a nosit ji na zádech. A tady fakt nevidím prostor na extrémní požadavky na sílu.
Lehčí těžké kuše se natahovali "sklapovačkou", ještě lehčí jen zapřené o břicho a "rukama".

Btw - nevím zda si uvědomuješ, ale to co navrhuješ by znamenalo, že na napnutí LUKŮ bys musel dát asi tak 4+ krát takový požadavek síly než bys měl na "uzvednutí" kuše :bigwink: .

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 10.26
od Braenn
KaTo píše:
Jon píše:Není podporovaná NWN systémem. Kuše je cool. Udělal bych jí na EQ klidně silnější, s pořádným heverem...a minimální sílu na napnutí... hmm... :D
Neber to jako rejpání...ale *bere do ruky rejpadlo a zapře se do Jona* Neprotiřečíš si? Protože síla nutná k napnutí heveru = 0. Stačí ti na to točit kličkou/klikou. Jediný požadavek na sílu je tu kuš "uzvednout" v ruce při míření a nosit ji na zádech. A tady fakt nevidím prostor na extrémní požadavky na sílu.
Lehčí těžké kuše se natahovali "sklapovačkou", ještě lehčí jen zapřené o břicho a "rukama".

Btw - nevím zda si uvědomuješ, ale to co navrhuješ by znamenalo, že na napnutí LUKŮ bys musel dát asi tak 4+ krát takový požadavek síly než bys měl na "uzvednutí" kuše :bigwink: .
No to pozor. Vynechám-li ty lehčí kuše, tak ty těžké se krom toho napínaly i prošlápnutím třmenu, zapřením a vytažením tětivy většinou s pomocí opaskového háku - nic příjemného a všecko ručně. A o kvalitě a síle nula těch různých heverů, kladek a rumpálů by se dalo dost debatovat :smile: Nicméně ano, ten kdo dal v nwn jako požadavek na luky obratnost ho asi nikdy nedržel v ruce :)

Edit: Ahoj Jone :biggrin:

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 10.28
od Jon
KaTo píše:Neber to jako rejpání...ale *bere do ruky rejpadlo a zapře se do Jona* Neprotiřečíš si? Protože síla nutná k napnutí heveru = 0. Stačí ti na to točit kličkou/klikou. Jediný požadavek na sílu je tu kuš "uzvednout" v ruce při míření a nosit ji na zádech. A tady fakt nevidím prostor na extrémní požadavky na sílu.
Lehčí těžké kuše se natahovali "sklapovačkou", ještě lehčí jen zapřené o břicho a "rukama".

Btw - nevím zda si uvědomuješ, ale to co navrhuješ by znamenalo, že na napnutí LUKŮ bys musel dát asi tak 4+ krát takový požadavek síly než bys měl na "uzvednutí" kuše :bigwink: .


V pohodě, jako rejpání to neberu.

Síla nutná k točení kličky u heveru se rozhodně nule nerovná. Zkus napnout hever u třísetliberní kuše; docela se zapotíš. Ano, některé kuše se natahovaly "sklapovačkou", jak říkáš, tedy zapřením o nohu a tahem, ale byly to kuše malé síly, spíše pro střelbu na cíl, nebo lovecké, a i k těm jsi většinou potřeboval jakýsi hák na opasku. Nějaké kuše které by se napínaly "zapřením o břicho a rukama" pokud vím neexistovaly - existují nějaké minikuše, ale vyskytovaly se opravdu vzácně, a rozhodně neměly skoro žádnou bojovou sílu. To, proč kuše později vytlačila luky, bylo prosté. S lukem ses musel učit dlouho zacházet - kuši stačilo dát každému hňupovi, ukázat směr, kam má stříletz a dodat šipky.

A ano, požadavek na sílu u luků už jsem kdysi navrhoval... bohužel, neprošlo to, takže lze stále vidět titěrné elfí dívky se silou šest, které bez problémů natáhnou dvousáhový "longbow" (150 liber v reálu, cca 70 kg tahu jen rukou... chtěl bych elfí dámičky vidět :D). Lučištník v historii nebyl žádný hubený idiot, kterého nepustili do boje na blízko, protože "na to neměl" - byl to statný, dobře živený chlap, který rozhodoval bitvy; a ano, mohl střílet mnohem rychleji než kušař.

Edi: Ahoj Braenn :bigwink:

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 10.44
od Aefar
Jon píše:...a ano, mohl střílet mnohem rychleji než kušař...
Jen taková zajímavost z wikipedie:

Výjimkou v použitelnosti byla čínská opakovací kuše, která byla používána od počátku našeho letopočtu až do 19. století. Umožňovala vystřelit za 15s až 20 šipek a byla uspěšně používána, jako obranná zbraň na Velké čínské zdi .

Co všechno se člověk díky tomu, že hraje na EQ, nedoví :biggrin:

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 10.50
od Jon
Aefar píše:
Jon píše:...a ano, mohl střílet mnohem rychleji než kušař...
Jen taková zajímavost z wikipedie:

Výjimkou v použitelnosti byla čínská opakovací kuše, která byla používána od počátku našeho letopočtu až do 19. století. Umožňovala vystřelit za 15s až 20 šipek a byla uspěšně používána, jako obranná zbraň na Velké čínské zdi .

Co všechno se člověk díky tomu, že hraje na EQ, nedoví :biggrin:
Jo, no, to je ta chu-ko-nu, nicméně ta rozhodně nedosahovala takové síly jako evropské kuše - ostatně, v Číně a vůbec v Asii se na těžké kovové zbroje moc nehrálo, takže to ani nebylo potřeba :))
Pro upřesnění ale, vycházel jsem z Evropských poměrů :)

(Nejlepší lučištníci byli schopní držet ve vzduchu až pět šípů naráz. Ne teda, že by si borec vzal pět šípů a všechny je vystřelil, ale prostě po jednom střílel tak rychle, že jich ve vzduchu současně udržel pět. Hroznej respekt k tomu chovám, vzhledem k tomu, že já jsem schopnej vystřelit tak šíp za třicet sekund, a to ještě ztěží, pokud by měl něco trefit :D)

Napsal: 8. 1. 2010 11.13
od Pavel Urban
Kuše
* K použití je třeba dostatečné síly nebo kličky na natažení. V případě kličky (tedy podměrečné síly střelce) by se ale nejspíš jednalo o rychlost střelby jednou za x kol (nikoliv jen za jedno). Síla napnutí by pak měla dávat i bonusy k útoku (prorazí to brnění).
* Ke střelbě/zásahu je zapotřebí obratnosti, čili koordinace oko-ruka. Větší síla vám prostě bonus k útoku nedá (leda byste uvažovali o tom že budete soupeře tou kuší tlouct).

Luk
* K použití věžného luku není zapotřebí větší síly (všechny takové luky jsou dělané pro sílu 10). Jsou luky (a jsou ve hře) dělané pro vyšší sílu a ty dávají bonusy do zranění, takové by však neměly být použitelné někým s nižší silou, než pro kterou je luk vyrobený (dotyčný ho nenapne). Rozdíl v síle napnutí takového luku není oproti běžnému takový, aby dával střelci bonus do útoku (průraz).
* Ke střelbě z luku/zásahu je zapotřebí obratnosti, čili koordinace oko-ruka (opět, leda byste chtěli někoho lukem tlouct, pak by to byla síla).

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 11.23
od KaTo
Jon píše:
(Nejlepší lučištníci byli schopní držet ve vzduchu až pět šípů naráz. Ne teda, že by si borec vzal pět šípů a všechny je vystřelil, ale prostě po jednom střílel tak rychle, že jich ve vzduchu současně udržel pět. Hroznej respekt k tomu chovám, vzhledem k tomu, že já jsem schopnej vystřelit tak šíp za třicet sekund, a to ještě ztěží, pokud by měl něco trefit :D)
Počkej, střílet pod cca 60-80 stupni do vzduchu jeden šíp za druhým co nejrychleji, než dopadne ten první a mířenou střelou trefit do břicha jednoho chlapa za druhým na 100 metrů jsou dvě různé disciplíny.

To první je jen o "technice nátahu = zda se ti nepletou prsty na tětivě, nepadají šípy na zem :megalol: apod. Hned po technice to je pak (napínací) SÍLE luku - slabý plivátko ti nedostřelí nikam = nemáš čas založit víc šípů, zatímco silný luk ti naopak dá "spoustu" času.
To druhý už chce i "oko".

Btw - když držím luk v ruce a šípy tahám z toulce u boku, trvá mi výstřel "na jistotu směrem kam chci" cca 3-4sec, mířený do cca 10sec (a to se nepovažuju za extra lukostřelce, na závodech vždy s přehledem v zadní polovici "peletonu"). Co proboha s tím lukem půlminuty děláš? :blink: :megalol:

Napsal: 8. 1. 2010 11.28
od KaTo
Pavel Urban píše:
*už jen s úsměvem* Šípy, nezapomeň ve výčtu na šípy.
Luk není osamocená věc. Dost záleží i na šípech a tětivě. Lehčí šípy vs těžší šípy, měkčí šípy vs tvrdší šípy. Pokaždé se výstřel chová jinak.
A to jsme ještě nezabředli do debaty o materiálu a kvalitě tětivy!! :megalol:

Re: hihih

Napsal: 8. 1. 2010 11.28
od Jon
KaTo píše:Btw - když držím luk v ruce a šípy tahám z toulce u boku, trvá mi výstřel "na jistotu směrem kam chci" cca 3-4sec, mířený do cca 10sec (a to se nepovažuju za extra lukostřelce, na závodech vždy s přehledem v zadní polovici "peletonu"). Co proboha s tím lukem půlminuty děláš? :blink: :megalol:
Coby, padaj mi šípy na zem :)))

Napsal: 8. 1. 2010 11.39
od Pavel Urban
KaTo píše:
Pavel Urban píše:
*už jen s úsměvem* Šípy, nezapomeň ve výčtu na šípy.
Luk není osamocená věc. Dost záleží i na šípech a tětivě. Lehčí šípy vs těžší šípy, měkčí šípy vs tvrdší šípy. Pokaždé se výstřel chová jinak.
A to jsme ještě nezabředli do debaty o materiálu a kvalitě tětivy!! :megalol:
Psal jsem o zbraních a vlivech obratnosti a síly na jejich použití ve hře, ne o šípech/šipkách. :bigwink:

Ještě doplním, že při boji, když se na postavu vyřítí několik soupeřů, kteří jí chtějí zabít... střelba spíš připomíná střílení od boku (divoký západ) než sáhodlouhé míření (olympiáda). V takovém stresu borci jako Asar nebo Serin klátí nevzrušeně nepřítele k zemi pěti útoky za kolo, zatímco borci jako Jon, já a asi většina z nás by byli rádi za jeden výstřel (kdo ví jak přesný) a házeli by šípy po zemi (chvíli). :bleh:

Napsal: 8. 1. 2010 11.41
od Aefar
Pavel Urban píše:
* K použití věžného luku není zapotřebí větší síly (všechny takové luky jsou dělané pro sílu 10). Jsou luky (a jsou ve hře) dělané pro vyšší sílu a ty dávají bonusy do zranění, takové by však neměly být použitelné někým s nižší silou, než pro kterou je luk vyrobený (dotyčný ho nenapne). Rozdíl v síle napnutí takového luku není oproti běžnému takový, aby dával střelci bonus do útoku (průraz).
Ještě dodám:

Bows and slings are automatically mighty +0, meaning that without an explicit mighty property, the only circumstance in which the damage of these weapons is affected by strength is when the wielder has a negative strength modifier.

Což znamená, že klasický luk neumožní napnutí více, než to jde, takže se bonus za sílu nepřičítá. Ale máte-li záporný bonus (zmiňované elfky se silou 6), pak je postih k dmg :bigwink:

Napsal: 7. 3. 2010 18.56
od Skurkaa
Měl bych dotaz, nevím jestli tu byl už vysloven nebo ne, ale celkem by mě zajímalo co znamená ten první bonus. Tvá postava dosáhla svou hrou možnosti předávat předměty jiným postavám bez postihu příjemce.. A prosím ukázku na nějakým případu.

Napsal: 7. 3. 2010 19.10
od Street_cz
Už se tu někdo ptal, tady máš odpověď
viewtopic.php?p=70647#70647
Je nekde na forech (pri zbeznem hledani jsem nic nenasel) popsano co jsou bonusy z PLACOSu? Dostal jsem nejaky 1. bonus a pise mi to "Ziskan prvni bonus, moznost predavat veci bez postihu prijemce" … no a nejsem z toho moc moudry... osvetli mi to nejaka hodna duse?
PLACOS je systém hlídající nešvary a naopak odměnujícím za pěknou hru, mimojiné hlídá i nárůst bohatství postavy, které je limitováno levelem a časem.
Bonus jsi dostal za hru, která lze označit přivlastkem "žádoucí". Pokud by jsi byl bez tohoto bonusu a nechal *potěžkat vzácný meč* svému IC příteli, Placos zjistí nárůst majetku u příjemce a sníží mu možnost výdělku. Pokud ale tento bonus máš a tvá postava teď dá něco cenného začínajícímu hráči, hodnota této věci se mu do přírůstku majetku nezapočítá. Je předpoklad, že postava, která je "žádoucí" toho nezneužije.